1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pimz

Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Bug in Ziggo GO bij hervatten replay

Replay van Star(terwijl de steam nog niet was geeindigd).

P.s A/V synck is bij reply ook nog steeds een draa, jullie konden het heel lang wel tot november 2020.
Schande!!!

19 Reacties 19
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Pimz !

Eerlijk? Ik weet niet goed wat er aan de hand is. Kan je iets meer informatie geven en me vertellen wat we voor je kunnen doen? 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggo Bij het kiezen van replay crashed de pagina! Zowel in de pwa als onder Firefox.

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Was overigens replay van stargate (terwijl de zending zelf ook nog niet was gendigd)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Bij het kiezen van replay op welk programma/aflevering? 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggo Stargate (maar gezien de fout in de webconsole lijkt me dat irrelevant)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Crasht de pagina ook bij andere replay uitzendingen/programma's dan? 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik ben niet jullie tester, ik zal vanavond even kijken als ik er aan toe kom

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nee, dat klopt. Maar ik weet niet goed wat ik nu intern door moet zetten voor wat betreft het probleem. Als het bij specifiek 1 aflevering mis gaat, is het goed om te weten om welke serie (stargate begrijp ik nu) gaat en om welke datum/tijdstip deze in de gids staat, zodat we hier gericht naar het probleem kunnen kijken en eventueel de boel kunnen reproduceren voor het oplossen. 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Reproduceren op stargate kan niet meer, de uitzending is immers al klaar.

Dus pak een willekeurige uitzending die zeker nog 10 minuten loopt, start deze in replay.

Laat deze lang genoeg lopen voor Ziggo go om hem op te nemen in de laatst gekeken lijst, doch niet zo lang dat de uitzending is afgerond.

Stop de stream.

Herstart de stream uit laatst gekeken lijst nog voordat de uitzending klaar is.

Was dit zo moeilijk te bevatten @Lycke Ziggo ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Pimz wrote:

Reproduceren op stargate kan niet meer, de uitzending is immers al klaar.

Dus pak een willekeurige uitzending die zeker nog 10 minuten loopt, start deze in replay.

Laat deze lang genoeg lopen voor Ziggo go om hem op te nemen in de laatst gekeken lijst, doch niet zo lang dat de uitzending is afgerond.

Stop de stream.

Herstart de stream uit laatst gekeken lijst nog voordat de uitzending klaar is.

Was dit zo moeilijk te bevatten @Lycke Ziggo ?

Dat wist ik niet. Ik weet namelijk nog steeds niet om welke aflevering/uitzending het gaat ;-). 

Ik kijk regelmatig programma's terug met replay in ZiggoGO en ben nog nooit tegen dit probleem aangelopen. Het lijkt dus niet structureel mis te gaan. Daarom dus het verzoek, als het mis gaat, specifiek te delen waarmee het mis gaat. Dan kunnen we het namelijk specifiek oplossen. Er is geen algemeen probleem. 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggo Let op wat ik schrijf, als de uitzending zelf nog niet is afgelopen!

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggoik heb het opnieuw getest en het lijkt een incidenteel probleem te zijn geweest.
Dat is altijd lastig met een dienstverlening die nog niet zo stabiel is als zou moeten.
Het kost veel onderzoektijd en zelden volgt er een oplossing als je het hier meldt (zie ook de audio/video sync problemen sinds nov 2020 die nog steeds gelden).

Dus het probleem is niet meer te reproduceren.
Wel voelde ik mij niet gehoord door jou of anders dat je niet begrijpt wat ik bedoel met een uitzending die niet klaar is. Ik ga maar uit van het laatste en bij deze dan nog een toelichting voor de beeldvorming. Het is namelijk best irritant hoeveel tijd incidenten met ziggo mij kosten en het zou fijn zijn als je dan iig niet in herhaling hoeft te treden.

Stel je gaat zelf proberen dit te reproduceren op 21 januari 17:20.
Start dan bijvoorbeeld de uitzending van Mech-X4 op Veronica 21 januari.
Start deze vanaf het begin (dus replay) en volg mijn eerdere instructies nog voordat het 21 januari 18:00 uur is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Eerlijk gezegd de tech talk in het start topic zegt ook mij niks ik ben geen programmeur.

Wel voelde ik mij niet gehoord door jou of anders dat je niet begrijpt wat ik bedoel met een uitzending die niet klaar is. 

Ik begrijp hier ook niet gek veel van, je kijkt via replay naar een programma wat nog live wordt uitgezonden daarbij gebruik je start vanaf begin. Het stoppen gebruik je daar de stop knop voor?

Het hieronder genoemde herstarten vanuit bewaard/laatst gekeken veroorzaakt die crash begrijp ik het zo goed?

Dus pak een willekeurige uitzending die zeker nog 10 minuten loopt, start deze in replay.

Laat deze lang genoeg lopen voor Ziggo go om hem op te nemen in de laatst gekeken lijst, doch niet zo lang dat de uitzending is afgerond.

Stop de stream.

Herstart de stream uit laatst gekeken lijst nog voordat de uitzending klaar is.

 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Toch heb jet het snel door @RoWi. 😉
Ik stop nu, ben weer even helemaal klaar met de dienstverlening van Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Pimz wrote:

Toch heb jet het snel door @RoWi. 😉
Ik stop nu, ben weer even helemaal klaar met de dienstverlening van Ziggo.

Als ik er aan denk en tijd heb  zal ik kijken of ik dat kan reproduceren.

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@RoWi.  @Lycke Ziggo Ik heb de oorzaak al ontdekt.
Als je een programma herkijken start terwijl de uitzending zelf ook nog loopt en het programma pauzeert.
Als je dit item vervolgens verder wilt kijken nadat de uitzending (dus het originele tijdstip van uitzenden) is voltooid, dan crashed de boel.
Nadat de boel is gecrashed is het item vervolgens ook weg uit de verder kijken lijst.
Ergens zit hier dus iets niet lekker wanneer je al start met herkijken gedurende de tijdspanne van de originele uitzending.
 

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggo@RoWi. correctie, ook dat was de oorzaak niet.
Dit was een probleem met de Ziggo GO web app (chrome).
Herkijken werkt daar nu even helemaal niet, terwijl het in firefox wel gewoon werkt.
Ik heb al eerder geconstateerd dat kijken naar Ziggo Go momenteel in firefox stabieler is dan in chrome.
Waarom weet ik niet.
Ik heb mijn webconsole gedeeld voor de web developers.
Mogelijk weten op basis daarvan zij waarom herkijken soms in de PWA niet goed werkt, terwijl live kijken  dan nog wel gewoon werkt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op zich lijkt het eerdere probleem wel logisch vooral, omdat het programma niet is afgelopen, een onverwacht gebruik zogezegd.

Het systeem verwacht vermoedelijk dat je verder gaat vanaf het, op dat moment, punt van de live uitzending. Er worden, denk ik hardop, twee keuzes verwacht kijken van het live moment of vanaf het begin niet op een punt halverwege.

De rest is aan de ontwikkelaars.

Pimz
Topicstarter
Level 6
  • 141Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke Ziggozie vorige berichtgeving van mijn onderzoek.
Aanvullend een update dat na een herstart van mijn PC en na het verwijderen van cookies e.d. herkijken van welk programma dan ook niet lukt via de Ziggo GO web app (pwa).
Mijn conclusie is dat er een server bij jullie zich dusdanig misdraagt dat chrome hier niet mee overweg kan (firefox wel).
Ik heb het complete log van jullie app bijgevoegd.

Het zou zou fijn zijn als ik gewoon kan genieten van Ziggo Go (waar ik voor betaal) i.p.v. dit soort onderzoeken voor jullie moet doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic