1
Vraag
2
Reacties
René 1

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bufferen Ziggo Go App

Hoi, hier ben ik weer.Ik zit nu al een maand lang met het probleem dat als ik tv kijk op mijn tablet met de  Ziggo Go App dat er om de haverklap begint te bufferen.Van alles al geprobeerd.Zelfs tablet teruggezet naar fabriekinstellingen en opnieuw geïnstalleerd maar niets  helpt.Ziggo Go app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.Kreeg gisteren een melding tijdens bufferen dat er misschien de oorzaak zou kunnen zijn onvoldoende bandbreedte.Maar hij staat op 5 GHz dat moet toch voldoende zijn.Iemand een suggestie? Ziggo heeft mij al WiFi pods gestuurd maar het probleem blijft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@René 1 welke tablet? Welke OS versie hoeveel werkgeheugen? De maximale bandbreedte is via 5 ghz hoger dan via 2,4 ghz.  Wat je meet is prima, ik ondervond bij mij thuis met die cijfers nooit de problemen die ik hier zo vaak lees.

 

Er spelen 3 zaken, hoeveel vraagt de Ziggo go app van je systeem, hoe is de veldsterkte (dBm) van het wifipunt, de bandbreedte is niet eens zo belangrijk 10 Mbps is al genoeg.  En het meest belangrijkste kan de server van Ziggo het aan, dus niet het volledige netwerk maar echt de server waar wij  contact mee maken, waar alle verzoeken samen komen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi,

Deze klacht komt vaak voor als je onvoldoende wifi bereik/capaciteit hebt op de plek waar je zit.

Download een speedtest app en kijk wat je snelheid is.

Hier even wat tips.

 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640


https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/


https://www.windows-helpdesk.nl/wifi-ontvangst-verbeteren/

https://www.internetvergelijk.nl/info/wifi-standaarden/

 

 

René 1
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Ronihd, bedankt voor de tips ga het uitproberen.Eerst heb ik 5Ghz naar 2.4 Ghz gezet.Vanavond maar kijken of er iets veranderd aan deze situatie.Word er inmiddels flauw van.Gr.René

René 1
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vanavond weer hetzelfde verhaal.Kan ik hier geen monteur van Ziggo bij halen?Misschien weet die een oplossing.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @René 1 

Als je een speedtest doet wat gebeurt er dan?

René 1
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Wim,speedtest gedaan Download 59.6 Mbps

Upload 10 Mbps

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@René 1 welke tablet? Welke OS versie hoeveel werkgeheugen? De maximale bandbreedte is via 5 ghz hoger dan via 2,4 ghz.  Wat je meet is prima, ik ondervond bij mij thuis met die cijfers nooit de problemen die ik hier zo vaak lees.

 

Er spelen 3 zaken, hoeveel vraagt de Ziggo go app van je systeem, hoe is de veldsterkte (dBm) van het wifipunt, de bandbreedte is niet eens zo belangrijk 10 Mbps is al genoeg.  En het meest belangrijkste kan de server van Ziggo het aan, dus niet het volledige netwerk maar echt de server waar wij  contact mee maken, waar alle verzoeken samen komen.

René 1
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi, Galaxy Tab A SM-T510.Android Versie 11.Ik ben momenteel niet thuis dus werkgeheugen weet in zo niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@René 1  schreef:

Hoi, Galaxy Tab A SM-T510.Android Versie 11.Ik ben momenteel niet thuis dus werkgeheugen weet in zo niet.


Het probleem kan in de 2 Gb werk geheugen zitten, de beste tip die ik kan geven is zorg dat je regelmatig ongebruikte apps afsluit en via  Apparaat onderhoud het geheugen schoonmaakt. Verder zorgen dat zo min mogelijk apps op de achtergrond actief zijn.

 

Ik heb zelf een oudere SM-T590 met 3 Gb in mijn ervaring is 2Gb gewoonweg te weinig.

René 1
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi, wat je zegt doe ik heel vaak geheugen schoonmaken en apps achtergrond sluiten.Maar helpt niet van alles al geprobeerd 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je via een browser TV kijkt in plaats van met de Ziggo Go app?

Klik hier -> TV Kijken (ziggogo.tv)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic