Kevinn123

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Browser updaten

Hallo,

 

Er staat dat ik mijn browser moet updaten terwijl dit de nieuwste is. Gebeurd bij chromebook op google chrome. Kan nu niet ziggogo gebruiken 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mogelijk is de Chrome OS zelf verouderd, de eisen voor de Chromebrowser versie zijn wel veranderd.

Zie ook dit topic

 

De meest recente chrome browser is deze 96.0.4664.45

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mogelijk is de Chrome OS zelf verouderd, de eisen voor de Chromebrowser versie zijn wel veranderd.

Zie ook dit topic

 

De meest recente chrome browser is deze 96.0.4664.45

Kevinn123
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gekeken of ik deze kon updaten. Hij gaf aan dat dit de meeste recente was. Kan ook nergens vinden dan mijn chromebook een update nodig heeft 

PerryT

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De meeste Chrome books draaien nog Chrome OS 94. Je kan niet updaten naar versie 96 als dat niet door Google wordt aangeboden. Daarbij updaten Chromebook altijd automatisch naar de laatste versie die op de update - servers staat. Als Chromebook gebruiker kan je niet eigenhandig een keuze maken, maar je bent wel altijd bijgewerkt. Op 2 december werkte het trouwens prima met Chrome OS in versie 94, waarom nu opeens niet meer? Het probleem ligt bij Ziggo, denk ik.. 

HugoM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de laatste versie ge"installeerd. Versie 94.0.4606.81 (Officiële build) (64-bits) Maar nog steeds de melding dat ik mijn browser moet updaten. Terwijl het vorige week nog werkte. Wordt hier zo moe van telkens.

PerryT

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

HugoM,

Ja, helaas heb je op je Chromebook inderdaad versie 94 van het OS en dus ook de browser. Volgens Alex, een forum moderator die in een zelfde topic als deze reageerde, vereist Ziggo minimaal Chrome versie 95 om te werken. En Google biedt voorlopig geen update, gaat zelfs versie 95 en 96 overslaan, dus in januari gaat je Chromebook naar versie 97 van het OS.

Een misser van Ziggo, naar mijn mening, want ook versie 94 wordt door Google gewoon van beveiliging patches voorzien om veilig te werken.

Helaas gaat Ziggo Go dus niet werken voor je. Misschien zijn ze Ziggo gevoelig voor een officiële klacht hierover.

In dit forum heb ik bij een andere thread al gereageerd naar die moderator. Misschien heeft t effect, misschien niet. Zelf kan je er niks aan doen. Alleen de app op een a Droid telefoon of iPhone /iPad werkt. Niet eens de Android app op een chromebook...

Hopelijk komen ze bij Ziggo tot inkeer.. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

We zijn op de hoogte van het feit dat niet alle Chromebooks een update klaar hebben staan. We zijn aan het onderzoeken wat er mogelijk is. Tot die tijd blijft het advies om tijdelijk een andere browser te gebruiken zoals Firefox of Opera. Ik heb zojuist ook in het eerder gelinkte topic gereageerd. Om alle informatie centraal te houden, sluit ik deze.

Uitgelicht topic