Elvis2008
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bewaarde opnames kijken buiten EU

Weet iemand of je in landen buiten de EU je bewaarde opnames kunt kijken op bijv. je laptop?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2577Posts
  • 329Oplossingen
  • 470Likes

Hey @Elvis2008, welkom op de Community! 

Hoe tof zou het zijn als je gewoon overal ter wereld verbinding hebt met je Ziggo abonnement thuis. Ik kan mij voorstellen dat als je veel reist, dat fantastisch zou zijn.

Buiten de EU is het niet mogelijk om via Ziggo GO tv te kijken, ook niet om je bewaarde opnames terug te kijken. Dit heeft te maken met twee verschillende zaken.

1. Je kunt niet offline een opname bekijken. Er wordt daarvoor gekeken naar je locatie en je moet online zijn om connectie te kunnen maken met de Cloud waar je opnames instaan.

2. Het heeft te maken met uitzendrechten. Programma's die hier in Nederland worden uitgezonden (en dus opgenomen) zijn verbonden aan uitzendrechten van de zenders. Die mogen niet buiten de EU uitgezonden worden. 

Het enige wat wel kan is om een serie of film te downloaden in Ziggo GO en die overal ter wereld terug te kijken. Dat werkt hetzelfde zoals bijvoorbeeld met de Netflix app. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

dat is niet mogelijk

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15266Posts
  • 635Oplossingen
  • 3437Likes

Welk land gaat het want sommige landen zijn geen lid van de E.U. Maar vallen er wel in.

Maar meestal is buiten de EU niet mogelijk zoals @anoniemforum  aangeeft.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2577Posts
  • 329Oplossingen
  • 470Likes

Hey @Elvis2008, welkom op de Community! 

Hoe tof zou het zijn als je gewoon overal ter wereld verbinding hebt met je Ziggo abonnement thuis. Ik kan mij voorstellen dat als je veel reist, dat fantastisch zou zijn.

Buiten de EU is het niet mogelijk om via Ziggo GO tv te kijken, ook niet om je bewaarde opnames terug te kijken. Dit heeft te maken met twee verschillende zaken.

1. Je kunt niet offline een opname bekijken. Er wordt daarvoor gekeken naar je locatie en je moet online zijn om connectie te kunnen maken met de Cloud waar je opnames instaan.

2. Het heeft te maken met uitzendrechten. Programma's die hier in Nederland worden uitgezonden (en dus opgenomen) zijn verbonden aan uitzendrechten van de zenders. Die mogen niet buiten de EU uitgezonden worden. 

Het enige wat wel kan is om een serie of film te downloaden in Ziggo GO en die overal ter wereld terug te kijken. Dat werkt hetzelfde zoals bijvoorbeeld met de Netflix app. 

Bekijk in context

Augurk
Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Is het misschien mogelijk met een VPN verbinding die gekoppeld is in Nederland. Ik kijk regelmatig judo via IJF.ORG en als mijn VPN dan op bv Litouwen staat wordt er verteld dat dit land niet mag kijken. Verander ik het land naar Belgie dan is kijken geen probleem.

Misschien?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5981Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

helaas is via veel bekende vpn providers ook niet mogelijk omdat die door ziggo woorden geblokkeerd