Cootje1965

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bepaalde uitzendingen kunnen niet meer gestreamd worden via icoon op iphone of ipad

Vorige week heb ik een Motogp training via de ipad gestreamd (icoontje op mijn ipad) en dat wilde ik vandaag weer doen, maar nu krijg ik de melding: "onze excuses: Airplay is niet toegestaan voor deze video" als ik op het icoontje tik. Graag jullie hulp.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Klopt de Apple Airplay is maar voor sommige dingen nog geldig en niet voor alles, hij werkt de ene keer wel de andere keer niet, dit ligt niet aan jou, Ziggo is hier mee bezig, alleen is het de vraag wanneer het wordt opgelost. 

 

Als je streamt alleen via de Airplay of ook nog Chromecast of AppleTV en heb je internet van Ziggo, want zonder Ziggo internet kan het ook zijn dat je Airplay niet werkt. Als je wat meer informatie hebt heel graag.

 

Hier werkt de Airplay ook niet altijd op AppleTV en iPhone/iPad ligt bij Ziggo dat wel.

Bekijk in context

36 Reacties 36
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Klopt de Apple Airplay is maar voor sommige dingen nog geldig en niet voor alles, hij werkt de ene keer wel de andere keer niet, dit ligt niet aan jou, Ziggo is hier mee bezig, alleen is het de vraag wanneer het wordt opgelost. 

 

Als je streamt alleen via de Airplay of ook nog Chromecast of AppleTV en heb je internet van Ziggo, want zonder Ziggo internet kan het ook zijn dat je Airplay niet werkt. Als je wat meer informatie hebt heel graag.

 

Hier werkt de Airplay ook niet altijd op AppleTV en iPhone/iPad ligt bij Ziggo dat wel.

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik stream dan op mijn eigen netwerk via KPN, maar voorheen lukte dat ook gewoon. Ik gebruik dan de Ziggo go app.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Cootje1965, heb je de Ziggo Go app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Het streamen moet ook lukken via een KPN netwerk, zolang beide apparaten maar verbonden zijn met hetzelfde netwerk. 

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist opnieuw geïnstalleerd, maar krijg nog steeds de melding dat airplay niet is toegestaan voor de video, in dit geval de motogp dan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Cootje1965  schreef:

Zojuist opnieuw geïnstalleerd, maar krijg nog steeds de melding dat airplay niet is toegestaan voor de video, in dit geval de motogp dan.


Is dat enkel met de MotoGP het geval, of ook met andere programma's? 

En gaat het om uitzendingen die bezig zijn of betreft het Replay?

 

 

Airplay is net als Chromecast volledig provider onafhankelijk dat werkt zelfs zonder een internet verbinding. Punt is wel dat Ziggo toestemming van Apple nodig heeft om de Airplay functionaliteit met de Ziggo Go app te mogen gebruiken.

 

Voor Replay heeft Ziggo die toestemming  blijkbaar nog niet of het is om andere redenen nog niet mogelijk. Bron 

 

Het is op dit moment alleen mogelijk om Replay TV naar je tv te streamen via Chromecast. We werken aan de ondersteuning om via Apple Airplay te streamen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ziggo Go zelf is wel met KPN te streamen maar als het Ziggo Go TV App is dan niet, die hebben internet van Ziggo nodig, via Chromecast kan het weer wel, en heb je de iPad ge-update tot de laatste iPadOS 16.0.3 en probeer dan nog eens de airplay.

 

Sommige zenders hebben wel Airplay programma's en Sommige ook niet. Maar ik denk zelf omdat KPN je internet is en Ziggo Go je TV dat deze combinatie niet meer mogelijk is met Airplay, maar daar kan @Alex  wel antwoord op geven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave!  schreef:

Ziggo Go zelf is wel met KPN te streamen maar als het Ziggo Go TV App is dan niet, die hebben internet van Ziggo nodig, via Chromecast kan het weer wel, en heb je de iPad ge-update tot de laatste iPadOS 16.0.3 en probeer dan nog eens de airplay.

 

Sommige zenders hebben wel Airplay programma's en Sommige ook niet. Maar ik denk zelf omdat KPN je internet is en Ziggo Go je TV dat deze combinatie niet meer mogelijk is met Airplay, maar daar kan @Alex  wel antwoord op 

Ziggo Go TV draait niet op een Ipad of IPhone deze werken niet met TVOS.

 

Inderdaad voor TV OS wat enkel draait op een AppleTV mediastreamer gaat de uitleg over de provider op. De Airplay techniek staat daar volledig buiten.

 

Airplay kan wel per kanaal worden toegestaan niet per programma.

 

@Cootje1965 naar wat voor apparaat wilt u via Airplay streamen is dat een Televisie die dit ondersteund?

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een tv die streamen ondersteund en het ook heeft gedaan bij eerdere uitzendingen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kunt u iets specifieker zijn welk merk en model.

 

Mijn Samsung heeft bijvoorbeeld ook Airplay ondersteuning. De Ziggo Go app heeft simpelweg bugs wat betreft Airplay, deze zijn bekend. En als de informatie van Ziggo zelf klopt mag men enkel lineaire uitzendingen via airplay casten enkel niet terugkijken.

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een Samsung QE55Q95talxxn

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Cootje1965  schreef:

Het is een Samsung QE55Q95talxxn


Volgens de handleiding is Airplay mogelijk met dit voorbehoud: Apple AirPlay wordt mogelijk niet ondersteund, afhankelijk van het model of de regio

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar hij heeft het wel altijd gedaan, dan is het toch gek dat het nu ineens niet meer kan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Cootje1965  schreef:

Maar hij heeft het wel altijd gedaan, dan is het toch gek dat het nu ineens niet meer kan?


Klopt, maar zoals ik eerder al vroeg is dit met Replay of ook via direct kijken? 

Dat het nu niet kan ligt volledig bij Ziggo en de Ziggo Go app. Replay zou zoals geschreven al niet mogen/kunnen via Airplay nog geen jaar (of 2) geleden mocht dit ook niet via een Chromecast.  Bron

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RoWi.  Misschien even beter Lezen voor je meteen een onnodige Quote in jou term te blijven plaats.

 

Sommige zenders hebben wel Airplay programma's en Sommige ook niet. Maar ik denk zelf omdat KPN je internet is en Ziggo Go je TV dat deze combinatie niet meer mogelijk is met Airplay.

 

Mist een Komma tussen Ziggo Go, je TV

Ik heb het nergens over de Ziggo Go TV App

 

En mijn TV wordt zelfs ondersteund met Apple Airplay en uit 2017 mijn Samsung  6 serie

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik reageerde  op dit deel : "...maar als het Ziggo Go TV App is dan niet....", die draait enkel op TVOS de topic starter heeft het enkel over een ipad en Iphone.

 

En dit deel : Sommige zenders hebben wel Airplay programma's en Sommige ook niet. 

 

Replay wordt bepaald per programma daar staat Airplay volledig buiten.

En de internetprovider heeft er absoluut niks te maken of Airplay wel of niet mag.

 

Dus nee dit was geen onnodige quote. Want er staat onjuiste informatie in.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb zelf AppleTV en ja tvOS 16.2 beta

ga morgen wel even klooien met de Ziggo Go app op me iPhone met Airplay en ook naar me Samsung kan ik casten. 

je punt is helder en duidelijk.

Cootje1965
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In beide gevallen 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is het even afwachten of het bij Dave wel lukt. Het is niet onmogelijk dat Samsung is gestopt met de ondersteuning van Airplay daar heb ik nog niet naar gezocht. Of de TV heeft een update nodig.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Cootje1965  @RoWi. 

 

Ziggo Go en Airplay gaan niet samen en ook naar me TV niet zie de onderstaande foto's - ook niet met AppleTV

 

IMG_4341.PNGIMG_4342.PNGIMG_4343.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als ik Netflix opstart kan ik die wel naar me TV streamen en of via de App of de Next Mini/ of de Next zelf, ik ben zelf van mening dat Ziggo alleen de streaming doet op hun eigen Media Box Next en Mini zoals bij mij.

 

IMG_4344.PNG

 

Uitgelicht topic