1
Vraag
2
Reacties
StefanRaaijmake

Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Benodigde URL's voor Ziggo Go ivm Disney Circle parental control (firewall)

Hallo,

Ik heb een Netgear router met Disney Circle tbv parental control. Echter sinds de update begin juli (versie 2.3.43) en/of tot gevolg van installatie van de Ziggo Next Box werkt Ziggo Go niet meer op de devices waar een filtering actief is:

• Adult: geen icon's bij films/series, maar kan films/series wel bekijken
  • Kid: geen icon's bij films/series, en kan films/series niet bekijken

Als ik de parental control volledig uitschakel dan werkt Ziggo Go wel goed.

Graag zou ik de URL's weten die allemaal nodig zijn voor het goed functioneren van Ziggo Go, dan kan ik deze adressen open zetten in de Disney Circle (firewall) configuratie.

Het is niet mogelijk om deze informatie via de helpdesk te verkrijgen. Iemand heeft deze app toch gemaakt voor Ziggo en moet deze informatie gewoon hebben. Via de helpdesk kan ik helaas niet verder worden geholpen.

Persoonlijk vind ik dat deze informatie gewoon bekend moet zijn en dat dit niets met "support op apparatuur van derden" te maken heeft. Het moet gewoon duidelijk zijn welke adressen nodig zijn voor Ziggo Go. Dan kan ik aan de "knoppen" draaien, en mijn netwerk zo veilig mogelijk en afgeschermd van de buitenwereld houden.

Hopelijk weet iemand dit.

Alvast hartelijk dank!

Stefan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
StefanRaaijmake
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

De oplossing is gevonden. Met hulp van de Circle Support heb ik nog eens een aantal stappen doorlopen om het structureel te testen met verschillende filters.

Nu kwam (gelukkig) wel de URL in beeld die de Ziggo Go (deels) blokkeerde. Eerder kwamen er geen geblokkeerde site in de logging waardoor ik niet wist wat ik open moest zetten.

Het kon gemaakt worden door:

Put “dmdsdp.com” in a custom filter as unmanaged.

Ik zie bevestiging dat deze site echt van toepassing is voor on-demand kijken zie dit community bericht:

Quote Flitskikker: "Wat ik kan toevoegen is dat 'dmdsdp.com' het domein is van het On Demand-platform, dus Replay TV, opnamen, films, series, posters en achtergrondafbeeldingen van voorgenoemde enzovoort. Dat domein zie je ook voorbij komen als je op Ziggo Go dingen afspeelt en het tabblad Network in de Chrome Developer Tools bekijkt. "

Stefan

Bekijk in context

2 Reacties 2
StefanRaaijmake
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

De oplossing is gevonden. Met hulp van de Circle Support heb ik nog eens een aantal stappen doorlopen om het structureel te testen met verschillende filters.

Nu kwam (gelukkig) wel de URL in beeld die de Ziggo Go (deels) blokkeerde. Eerder kwamen er geen geblokkeerde site in de logging waardoor ik niet wist wat ik open moest zetten.

Het kon gemaakt worden door:

Put “dmdsdp.com” in a custom filter as unmanaged.

Ik zie bevestiging dat deze site echt van toepassing is voor on-demand kijken zie dit community bericht:

Quote Flitskikker: "Wat ik kan toevoegen is dat 'dmdsdp.com' het domein is van het On Demand-platform, dus Replay TV, opnamen, films, series, posters en achtergrondafbeeldingen van voorgenoemde enzovoort. Dat domein zie je ook voorbij komen als je op Ziggo Go dingen afspeelt en het tabblad Network in de Chrome Developer Tools bekijkt. "

Stefan
StefanRaaijmake
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Of:

Put “dmdsdp.com” in a custom filter as allowed (to have control e.g. bedtime and logging).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Performance van de apps is verbeterd Geen onterechte kalibratiemelding...

Geplaatst in Ziggo Updates