Vraag
Reacties
A.S.W.B
Level 4

Beeldverhouding en beeldkwaliteit van RTL Lounge HD kloppen niet

Goedemiddag, zoals het op de titel is omschreven is de beeldverhouding en beeldkwaliteit niet goed op RTL Lounge HD via Ziggo GO. Ik heb een foto's gemaakt die ik als bijlage meestuur (zie foto's) waar het duidelijk verschil zichtbaar is. Ook het beeld meer op SD lijkt. Op foto 2 via de Next is het beeldverhouding en beeldkwaliteit wel goed en echt HD. Verder zijn de rest van de zenders wel goed. Ik hoop dat het recht gezet gaat worden.

Met vriendelijke groet,

A.S.W.B

Ziggo GOZiggo GONextNext

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
RoWi.
Level 20

Welkom op deze klant helpt klant Community.

Doorgaans heeft de app wel de juiste aspect ratio, dat het een specifiek kanaal betreft lijkt dan inderdaad aan de Ziggo kant fout te gaan.

Ziggo Go is wel HD echter 720p, dat kan het verschil verklaren. Is de TV HD of UHD en staat de Next op 4K ingesteld, in dat geval vergelijk je appels met peren. 

Een Ziggo moderator kan zodra deze dit topic leest dit bij de desbetreffende technici onder de aandacht brengen.

A.S.W.B
Level 4
Topicstarter

Dat Ziggo Go 720p is was ik al op het hoogte Rowi.

Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik wacht het even af op een Ziggo moderator

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als het GTST afleveringen van serie loopt volgens mij al 30 jaar en laten we zeggen de eerste 5 jaar zijn, dan moeten de beelden
worden opgepoetst zoals ze het mooi zeggen, wat ze met oude beeld materiaal doen, maar dat kost tijd, geld en of de Zender RTL hierin tijd en geld steekt, weten we niet. Ziggo zend uit wat ze aangeleverd krijgen door RTL Lounge. dat kan verschillend zijn per serie.

Series uit de jaren 90 zoals Baantjer kijken op een 4K TV is leuk maar je hebt een beide kanten zwarte zijkanten. En op DVD om te kopen zijn deze opgepoetst maar koop je ook een DVD voor, maar op TV is vanaf 2000 Baantjer wel met gewoon beeld, om maar een voorbeeld te geven.

Het heeft wel iets dit topic en zekers doorzetten waard.

A.S.W.B
Level 4
Topicstarter

Bedankt voor jouw reactie en steun Dave.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat op poetsen staat los van de beeldverhouding. Als het in 4:3 is opgenomen, kan er geen 16:9 van worden gemaakt dan krijg je inderdaad de zijbalken. Er is geen reden dat het via de app niet 4:3 is en via de Next wel, dat heeft weinig met RTL te maken die geven zover ik weet geen verschillende streams door voor de Next en de app.

Ps @A.S.W.B je had op het moment dat je de foto van de tablet maakte niet ingezoomd?

0 Kudos
A.S.W.B
Level 4
Topicstarter

Ik heb bij het maken van de foto niet ingezoomd Rowi

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@A.S.W.B  schreef:

Ik heb bij het maken van de foto niet ingezoomd Rowi

Helder, dan kunnen we dit buiten beschouwing laten.