Hoi, is het mogelijk om op mijn laptop de beeldkwaliteit aan te passen via Ziggo Go browser?
Data verbruik is gigantisch op dit moment! Stream m.b.v. router met sim in camper.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke systeemsoftware gebruik je met welke versie en welke browser?
Hoi Bert, dat is Windows 10 en Chrome.
Wat gebeurt er als je met de browser Edge kijkt?
Er zitten flink wat verschillen tussen die twee browsers.
@GSaatje
Het aanpassen kan helaas niet.
Wat je wel zou kunnen overwegen is om tijdelijk (van te voren dus) je internetbrowser te knijpen of je connectie.
Ofwel, je knijpt bepaalde applicaties op de internet verbinding.
Ik dacht het programma: NetLimiter kun je bijvoorbeeld je maximale doorvoer instellen op 2mbit of lager of meer.
*Of een ander programma.
En dan moet als het goed is de stream zich aanpassen op jou kwaliteit/verbinding.
Willekeurige screenshot van Netlimiter van google:
.
@PatrickDB1 schreef:@GSaatje
Het aanpassen kan helaas niet.
Wat je wel zou kunnen overwegen is om tijdelijk (van te voren dus) je internetbrowser te knijpen of je connectie.
Ofwel, je knijpt bepaalde applicaties op de internet verbinding.
Ik dacht het programma: NetLimiter kun je bijvoorbeeld je maximale doorvoer instellen op 2mbit of lager of meer.
*Of een ander programma.
Erg leuk bedacht, maar dit werkt niet met een ''router met sim in camper''. Ziggogo ziet dan altijd de verbindingsnelheid van de router.
@Steefb
Internet komt binnen op de router waar de laptop van de gebruiker is verbonden.
Met een "Willekeurige limit/begrenzer" programma blokkeer je de snelheden van een applicatie.
Ofwel via web/Ziggo go van bv 600/700kb per seconden naar 150kb bijvoorbeeld
Hier heeft de router geen invloed op omdat het beheer in eigen hand ligt.
Voorbeeld:
Zonder Limiter: 600/700kb per seconden
Met Limiter: 150kb per seconden (Zelf aan te passen naar wens)
Aldus bij deze gelijk het bewijs dat het geen onzin is.
*Beeld wordt wel wat minder met name de aanpassing maar dat moet voor de gebruiker die deze wens heeft niet uitmaken.
Tevens ook zo te gebruiken voor je mobiel.
Ik kijk regelmatig TV/Prime/Netflix op mijn mobiel met zeer lage snelheid terwijl er gewoon 4g+ actief is, maar zelf met een data bundel zit.
Hoi Bert, heb YouTube filmpje in Chrome, Edge en Firefox gemeten,
Chrome > 6,89MB
Edge > 7,37 MB
Firefox > 4.53 MB
Firefox lijkt nog de meest voordelige browser.
Hoi Patrick, Limiter werkt inderdaad. Het is wat omslachtig maar te doen.
Ik zal wanneer ik weer op pad ga het uittesten. Zal dan een aparte browser gebruiken voor Ziggo.
Hoef ik niet alles terug te zetten op de normale snelheid. Nu komt niet alleen Ziggo 'traag' binnen maar de rest ook in dezelfde browser.
@GSaatje
Klopt het is even omslachtig en betreft Netlimiter heb je gratis account voor 30dagen.
Zijn meerdere gratis programma's
Tevens kun je ook een andere internet web browser special voor de sim/router afstemmen zodat je niet steeds hoeft aan te passen.
+Ook youtube bv die je lager zet op 720p.
Vergeet ook niet als je op een netwerk zit van je simkaart andere groot verbruikers/updates tijdelijk uit te zetten.
Ofwel niet fijn als er een spel/programma/Windows zicht gaat updaten tijden je vakantie.
Fijn dat het "tijdelijk" gelukt is 🙂
Alvast dank voor jouw 'voorlopige' oplossing.
Blijf het wel vreemd vinden dat Ziggo in de app wel mogelijkheid heeft om stream snelheid aan te passen maar in de Ziggo internet versie niet die mogelijkheid heeft.
Bestaat er een wensen lijstje?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.