Beste Krista. Mijn probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik ben inmiddels wel achter de oorzaak.
Zonder daartoe opdracht gegeven te hebben of zonder daarover door Ziggo te zijn geïnformeerd, is per 10 februari 2022 door Ziggo mijn Ziggo start TV abonnement omgezet naar het abonnement Kabel TV.
Daardoor kan ik nu nog maar 54 zenders ontvangen in plaats van 80. BBC First maakt geen deel uit van het abonnement Kabel TV en kan ik niet meer naar mijn favoriete series op BBC First kijken. Ik kwam hier achter doordat het eindbedrag op mijn factuur van februari anders was dan normaal. Inmiddels kan ik ondanks dat ik een Smart Tv en ontvangers en smartkaarten in huis heb enkel nog Nederderland 1,2 en 3 in HD ontvangen en zijn alle andere zenders voor mij nu enkel nog analoog te bekijken. Ik ben nu al vanaf 1 maart via de helpdesk bezig om mijn TV abonnement weer terug te zetten naar Ziggo Start maar tot nu toe zonder succes. Ik hoop na mijn telefoontje van gisteren eind deze week weer Ziggo TV start te kunnen ontvangen. Niemand bij Ziggo kan mij vertellen, waarom een abonnement wat ik al meer dan 10 jaar heb ineens wordt veranderd en niemand mij daarover informeert. Dit is dan ook de reden dat ik ook in Ziggo GO of via de computer niet meer naar mijn favoriete zender kan kijken. Je zou in dit geval toch excuses van Ziggo verwachten of een snelle service om mijn abonnement weer naar Ziggo Start terug te zetten, maar ook hiervan is geen sprake.