1
Vraag
2
Reacties
Vuurvliegje lin

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automatisch afspelen stoppen

Ik kijk graag savond opgenomen series achter elkaar maar de laatste 30 seconden zie ik dus nooit omdat de volgende aflevering dan al weer start  terwijl vaak juist in die laatste 30 seconden iets gebeurd wat ik dan mis. Hoe kan ik het zo instellen dat ik mijn opnames volledig kan afkijken zonder dat de volgende start?

ik neem het op met de mediabox xl en kijk savonds via mn laptop terug.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Jos_V

Zoals je zelf al aangeeft is het heel erg afhankelijk van meerdere zaken. Zender, programma, tijd, enz.

Zoals altijd valt of staat dit met de informatie in de TV gids. Lopen programma's uit, dan zal dit ook zijn naweeën hebben op de programmering hierna en met name deze functie in Ziggo GO. Het gaat hier om secondewerk natuurlijk.  

Gelukkig zijn er altijd nog meer gevallen waarin het goed loopt en je dus niet met dit "probleem zit". Probleem doe ik bewust tussen aanhalingstekens, want het is immers met een klik/drukje op het scherm opgelost waardoor je wel het einde kunt zien. 
We doen er alles aan om onze gids zo up-to-date mogelijk te houden, maar kunnen in sommige gevallen niet voorkomen dat dit niet helemaal goed loopt. 

Wanneer je echt delen mist van jouw opnames, horen we het natuurlijk graag. En dan bedoel ik bijvoorbeeld wanneer je helemaal terug gespoeld bent in de opname, maar alsnog nog het begin mist. Maar dat is in mijn ogen niet wat Vuurvliegje lin ervaart en @Dave hier bedoelt. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik dat je kijkt via Ziggo Go Browser of de Ziggo Go App en je de laatste 30 seconde mist, dit kan je oplossen door naar volgende programma te gaan daar staat dan vaak programma wat je aan kijken was. Dit gebeurt ook wel eens bij AppleTV Gids dan start ik volgende programma en je hebt de 30 seconde van vorige programma.

 

Hopelijk helpt dit anders laat maar even weten.

Vuurvliegje lin
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

535D7614-B57E-4543-AAFD-CA4D8A953BBA.jpeg

Ik kan  helemaal niks kiezen hij start na 30 seconden gewoon de nieuwe aflevering ik kan het ook niet stoppen

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Vuurvliegje lin Welkom op de Ziggo Community.

Super irritant dat je steeds het einde mist! Goed dat je dit hier voorlegt.

Wat @Dave! bedoelt is dat wanneer de aflevering iets te vroeg eindigt, de volgende waarschijnlijk ook iets te vroeg start. Wanneer dat dan toevallig net de vorige aflevering was, kun je op die manier nog het einde zien. 

Daarnaast moet als het goed is, het automatisch afspelen verdwijnen wanneer je een keer naast die zwarte balk met die aflopende klok op het scherm klikt. Wil je dit eens testen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt @Jiri  

 

Vaak is het bij SBS6 dat men uitloopt met VI vandaag of ze zijn eerder klaar, je kan wel programma starten en terug spoelen, mochten ze laat zijn en je mist het einde, start dan programma op die erna komt dan heb je het einde van je huidig programma.

 

Dit was in begin heel erg op de AppleTV, gaat nu gelukkig iets beter, alles loopt mooi door.

Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Dit is een probleem dat ik vorig jaar al had gemeld, dat toen door iemand van Ziggo erkend is (reproduceerbaar), maar op een gegeven moment was er iemand die zei het niet meer te kunnen reproduceren (wat ik niet geloof) en die heeft de melding in de archive gezet zodat er verder niets meer mee is gebeurd :-(.

 

De workaround voor dit probleem is: in de laatste 15 sec zie je een melding in de web player, als je dan ergens buiten dat deel van de melding klikt (erboven bijv.) dan stopt die timer en switcht hij niet automatisch naar de volgende aflevering. Maar ook ik vind nog steeds dat dit gedrag bij afspelen van eigen opnames gewoon fout is, aangezien programma's bijv. op RTL vaak net iets later eindigen en je dus het eind dan niet ziet.

Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Dave!  dit is niet echt een oplossing voor eigen opnames, want veel zenders kun je niet terugkijken en dus kun je ook niet zomaar een volgend programma starten, en sowieso niet na meer dan een week.  Als ik het goed begrijp beschrijft @Vuurvliegje lin  hier een al lang bestaand probleem (zie mijn andere post in dit topic).

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Jos_V

Zoals je zelf al aangeeft is het heel erg afhankelijk van meerdere zaken. Zender, programma, tijd, enz.

Zoals altijd valt of staat dit met de informatie in de TV gids. Lopen programma's uit, dan zal dit ook zijn naweeën hebben op de programmering hierna en met name deze functie in Ziggo GO. Het gaat hier om secondewerk natuurlijk.  

Gelukkig zijn er altijd nog meer gevallen waarin het goed loopt en je dus niet met dit "probleem zit". Probleem doe ik bewust tussen aanhalingstekens, want het is immers met een klik/drukje op het scherm opgelost waardoor je wel het einde kunt zien. 
We doen er alles aan om onze gids zo up-to-date mogelijk te houden, maar kunnen in sommige gevallen niet voorkomen dat dit niet helemaal goed loopt. 

Wanneer je echt delen mist van jouw opnames, horen we het natuurlijk graag. En dan bedoel ik bijvoorbeeld wanneer je helemaal terug gespoeld bent in de opname, maar alsnog nog het begin mist. Maar dat is in mijn ogen niet wat Vuurvliegje lin ervaart en @Dave hier bedoelt. 

Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Hi @Jiri , ja dat van dat "klikje" klopt, daarmee kun je de timer cancellen.  Dat had k destijds eerst niet gezien (ik klikte juist op de melding zelf, maar dan stopt de timer juist niet, maar gaat hij direct door ;-)). En gelukkig heb ik niet zoveel dingen die ik op de laptop kijken en waar ik ook meer afleveringen van heb staan.

 

Wat ik geloof ik nog steeds niet met jullie eens ben is dat het meestal goed gaat: als het programma te vroeg eindigt (veelal bij de NPO, omdat reclame volgt) en dan heb je niks aan deze functie, en als het programma (iets) te laat eindigt, zoals veelal bij RTL en SBS, dan heb je dit probleem, dus ik begrijp nog steeds niet waarom jullie die functie erin laten zitten, maar goed, dat is uiteindelijk jullie keuze.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic