Hallo, de virtuele afstandsbediening via ziggo go app reageert niet wanneer ik apps open via mini mediabox. Wel werkt ziggo go afstandsbediening alleen in hoofdmenu van mediabox en tv kijken en radio bedienen gaat ook. De apps zelf zoals youtube netflix eenmaal geopend reageert niet op de virtuele afstandsbediening via de ziggo go app
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Popeye-spinazie, inmiddels hebben we bevestiging: Het is as designed dat de remote control-functie niet werkt in apps op je Mediabox, "helaas" geen bug. Dit is wellicht nog wel iets voor in de toekomst, maar vooralsnog werkt het dus op deze manier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke virtuele afstandsbediening?
Vanuit de Ziggo Go app kan bij de lineaire kanalen worden gekozen deze op de telefoon of tablet te kijken of de mediabox, meer niet. Dat de radio kanalen kunnen worden gekozen verbaasd mij. Het verbaasd mij eerlijk gezegd nog meer dat met de ziggo go app de streamdiensten gestart kunnen worden, of wordt dat niet bedoeld.
Om bijvoorbeeld youtube te bedienen kunt u beter de youtube app zelf gebruiken op een telefoon of tablet een keer koppelen en klaar.
Ps gaat dit over een nieuwe Ziggo Go app dan zal dit in de test topics thuishoren.
Ik heb het over een virtuale afstandbediening via de ziggo go app waarmee je via wifi mediabox mini kunt bedienen. Alleen reageert het niet erop als ik apps wil bedienen nadat een van de apps is geopend. Maar kennelijk heb je geen oplossing want anders begreep je mijn vorige bericht
Hi @Popeye-spinazie, dank voor je melding! Ik houd de mogelijkheid open dat dat dit werkt zoals het hoort te werken, omdat je bij een dergelijke app in een andere omgeving komt dan normaal en de Ziggo GO remote is ingericht op de basisfuncties van TV kijken via de Mediabox. Ik kan me echter voorstellen dat het sowieso een gemis is, ik ga hierover navraag doen en hoop snel meer te weten.
@Popeye-spinazie schreef:Ik heb het over een virtuale afstandbediening via de ziggo go app waarmee je via wifi mediabox mini kunt bedienen. Alleen reageert het niet erop als ik apps wil bedienen nadat een van de apps is geopend. Maar kennelijk heb je geen oplossing want anders begreep je mijn vorige bericht
Ik heb geen Next of Next mini, en dit is voor het eerst dat ik hier op de community iets over een virtuele afstandsbediening in de app lees. Blijkbaar is de app behoorlijk gewijzigd maar is hier op de community daar nergens iets over geschreven.
@Alex is er ergens iets te vinden over deze virtuele afstandsbediening? Ik dacht echt dat het werkte zoals ik in mijn eerste reactie schreef.
Aanvulling op deze pagina vind ik enkel het volgende. De volume regeling is ook nieuw voor mij.
Ik moest stiekem zelf ook even zoeken, maar er lijkt inderdaad geen naslagwerk hierover te zijn @Garihd 😅
Om je in ieder geval een idee te geven: Vanuit het hoofdmenu (of bij een zender/programma) kun je contact maken met je Mediabox. Als die er eenmaal is, heb je een afstandsbediening-tabblad waarmee je kunt navigeren en andere functies hebt. Dat ziet er op Android bijvoorbeeld zo uit:
Danku, dat is inderdaad een 'virtuele' afstandsbediening. De koppeling met de mediabox was mij wel bekend, maar dan de keuze of je een programma via de app of de mediabox wou kijken. Dit is dus bij een bepaalde update veranderd naar een iets uitgebreidere bediening.
Oke dankjewel. Ja het is het dan ook net niet dat de werking van de virtuele afstandsbediening ophoud op het moment dat je een app opent op de mediabox mini.
Hi @Popeye-spinazie, inmiddels hebben we bevestiging: Het is as designed dat de remote control-functie niet werkt in apps op je Mediabox, "helaas" geen bug. Dit is wellicht nog wel iets voor in de toekomst, maar vooralsnog werkt het dus op deze manier.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.