Boeslong

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

AppleTV - AirPlay is niet toegestaan voor deze zender

Beste community,

 
In juli een topic geopend met dezelfde vraag. Na de update leek het opgelost (werkte even als vanouds), niet veel later toch weer terug bij af. Hierbij nogmaals mijn probleem. 

 

Voorheen keek ik altijd televisie via de Ziggo GO TV (v4.42.5016) app op mijn Apple TV 4K (tvOS 16.1). Sinds half juni krijg ik bij alle zenders de foutmelding: Niet beschikbaar. Onze excuses; AirPlay is niet toegestaan voor deze zender.

Mijn Apple TV is via een ethernetkabel aangesloten op mijn AirPort Extreme. Mijn Ziggo router (onlangs vernieuwd) staat in bridge mode.

 

Om tv te kijken open ik de app, ga ik naar TV & replay, dan naar TV kijken om vervolgens een zender te selecteren. Een zender selecteren uit het tabblad Home geeft dezelfde foutmelding. 

 

Wanneer ik de Ziggo Go app op mijn iPad Air (5e gen, iPadOS16.1) open en een zender via AirPlay naar mijn Apple TV stream werkt het wel. Ook op ziggo.tv werkt alles naar behoren.

 

Ik heb een internet start en kabel tv abonnement.

 

De app verwijderen (incl cash) en opnieuw installeren werkt niet. De hele AppleTV resetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw installeren biedt ook geen uitkomst.

 

Wat gaat hier mis? En heeft iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik weer tv kan kijken via mijn Apple TV?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb dezelfde gedachte: Airplay is in mijn ogen niet nodig voor het direct kijken via de Apple TV.  Mijn Apple TV is inderdaad via HDMI verbonden met mijn TV. 

Ik kijk nooit TV replay maar altijd direct. 

Ik heb inderdaad HomePods gekoppeld aan mijn Apple TV. Zojuist het volgende uitgeprobeerd: het geluid niet via m’n HomePods maar via het geluid van mijn tv te sturen. Dan krijg ik geen foutmelding en werkt de app wel. Het probleem zit m dus in de verbinding met m’n HomePods. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat dit een bug is.

 

Een ding is mij nu onduidelijk als de Ziggo Go TV app op uw AppleTV draait heeft u Airplay toch niet nodig? Of stuur u zo luidsprekers van Apple aan Homepods bijvoorbeeld? De AppleTV is via HDMI verbonden met de TV?

 

Wat betreft de iPad Replay is via Airplay zover mij bekend nog niet toegestaan, direct kijken wel, kortom dat gaat zoals het zou moeten.

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb dezelfde gedachte: Airplay is in mijn ogen niet nodig voor het direct kijken via de Apple TV.  Mijn Apple TV is inderdaad via HDMI verbonden met mijn TV. 

Ik kijk nooit TV replay maar altijd direct. 

Ik heb inderdaad HomePods gekoppeld aan mijn Apple TV. Zojuist het volgende uitgeprobeerd: het geluid niet via m’n HomePods maar via het geluid van mijn tv te sturen. Dan krijg ik geen foutmelding en werkt de app wel. Het probleem zit m dus in de verbinding met m’n HomePods. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat probleem met de Homepods in combinatie met Airplay is vaker voorbij gekomen. 

Uitgelicht topic