1
Vraag
2
Reacties
ZBeko

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

App ziet Mediabox XL niet

App geinstalleerd op verschillende Android apparaten, zoals OnePlus 3T, echter overal hetzelfde probleem.

Ik kan wel tv kijken via de app (incl. replay), maar het volgende werkt dus niet:

  • App als afstandsbediening
  • Opnemen op afstand
Ik krijg nl. de melding: Je Ziggo Mediabox XL kan niet in dit netwerk worden gevonden.
Heb al geprobeerd de Mediabox met het Ziggo Modem via LAN kabel te verbinden, maar zonder resultaat.
In de App wordt wel de juiste naam van de Mediabox (incl. de juiste CPE-ID) weergegeven.

wie heeft een oplossing?
alvast dank
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een link met de oplossing als er problemen blijven ontstaan nadat je één en ander aan elkaar hebt aangesloten en hebt ingesteld:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De app kan alleen als afstandsbediening werken als de Mediabox XL in een thuisnetwerk zit en met een UTP kabel aan het modem is gekoppeld.

Maar dit raad ik ten stelligste af omdat er dan allerlei storingen gaan ontstaan in je internetverbindingen en met de on-demand, apps, replay enz. functies van de Mediabox XL door een bug in de software.

Je kunt, als het goed is wel opnamen plannen vanuit de gids in de app.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een link met de oplossing als er problemen blijven ontstaan nadat je één en ander aan elkaar hebt aangesloten en hebt ingesteld:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
ZBeko
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik had inderdaad al gelezen over de oplossing van een bekabelde verbinding, maar ook dat hielp niet, dus daarna heb ik alles weer terug gezet.
Toch wel raar dat de software blijkbaar zo matig is en dat men daar geen patch voor uitgeeft. Dank voor het meedenken
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic