1
Vraag
2
Reacties
wsc007db

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Amazon Firestick werkt niet meer sinds 22-01-2021

sinds 22-01-2021 's middags, werken mijn Amazon Firesticks niet meer met de Ziggo Go app.

's morgens nog prima, in de middag einde oefening.  sticks gereset, apps opnieuw geïnstalleerd. geen resultaat. Is er wat aan de Ziggo kant aangepast, waardoor ik nu problemen heb?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eoos

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vanar wrote:

Het probleem heeft "zichzelf opgelost". Gisteravond deed de Ziggo app het weer prima op de Firestick. Ik heb een vermoeden dat het probleem ergens bij Ziggo zelf is ontstaan. Ik ben benieuwd of iemand met specifieke kennis dit nog even kan en wil toelichten. Hartelijk dank voor de snelle actie!

Klopt, het probleem is veroorzaakt door een menselijke fout aan de kant van Ziggo. Nogmaals excuses daarvoor. De berichten binnen deze community hebben geholpen bij de oplossing. Nogmaals hartelijk dank voor alle betrokkenheid en berichten. 

Bekijk in context

46 Reacties 46
Vanar

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies dezelfde ervaring. Als ik de Ziggo app opstart krijg ik alleen het Ziggo opstartscherm (Logo op grijze achtergrond) en dat blijft zo. App start niet door. Geen foutmelding o.i.d.. Ander apps op de Fire Stick werken prima zoals Netflix, Disney+ e.d.. Ook ik heb geprobeerd om het e.e.a. weer aan de gang te krijgen maar vooralsnog geen succes. Ook bij mij is dit sinds gisteren (22-01-21).

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

23-1  8:44 zojuist als test opgestart niks aan de hand, het hoeft niet aan de Ziggo kant fout te gaan is er bijvoorbeeld een update gedaan van het FireOS?

joostcox

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde. Sinds gisteren werkt ziggo go app niet meer op firestick. Firestick gereboot en zelfs opnieuw geïnstalleerd niks helpt

TukkerPeter

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij ons hetzelfde, app opnieuw installeren werkte ook niet. Overige apps werken prima.

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Apple TV geeft momenteel ook problemen met Ziggo Go, zelf (heb een Apple TV) heb ik dit probleem sinds vanmorgen ook. Zie https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-apple-tv-4k-72027

Dat er nu ook vergelijkbare problemen zijn met de Firestick kan haast geen toeval zijn...

grikken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier werkt de app ook niet meer. En nu Ziggo? Is er een snelle manier om dit op te lossen?

Jur67

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook het zelfde probleem. Gisteren afgesloten zonder problemen en vanmorgen alleen opstart scherm.

waarom heeft ziggo geen duidelijk pagina waar landelijke storingen op staan en/of problemen met ziggoGo?

Ook op AppleTv niks. 
word er zo langzamerhand een beetje moe van. 

schneehase

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dito probleem, amazon firestick 4K.

Na herinstallatie en inlog overslaan zie je wel “bevroren” beelden van de zenders, via instellingen verbinding getest, stick zelfs aangesloten via ethernetkabel, groen , signaal tot aan video servers van Ziggo.

Vervolgens inloggen via account, met vernieuwd wachtwoord, nieuw scherm met ziggo logo en bewegende “balk” in de letters als jullie begrijpen wat ik bedoel en daarna blijft het hangen.

Via ipad werk het wel.

Antwoord helpdesk , indien het wel op de ipad werkt dat ligt het niet aan de verbinding maar aan het apparaat.

Heb twee sticks en beide geven hetzelfde probleem…...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het aparaat geloof ik ook niet, hier nog steeds geen problemen. Met de internationale versie van de Firestick.

Het verschil lijkt op basis van wat ik lees, ik ben niet uit gelogd in de Ziggo app.

schneehase

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Twee Amazon firestick 4K, gekocht Duitsland/internationale versies.

Softwareversie verschillend:

Fire OS 6.2.7.6

Fire OS 6.2.7.7 (meest recent)
 

Hetzelfde probleem.

Bertnie56

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier eveneens sinds gisteren geen Ziggo meer (OS6.2.7.7). Zeer hinderlijk, omdat ik via 2 sticks meer tv kijk dan via de mediabox. Dit terwijl de sticks zowel door Ziggo als door Amazon op de site wordt aanbevolen.

Ook staat er weer niets vermeld op de storingspagina. Ik hoop niet dat dit weer zo’n drama wordt dat Ziggo en Amazon naar elkaar blijven wijzen, maar vrees alweer het ergste.

Bertnie56

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Het aparaat geloof ik ook niet, hier nog steeds geen problemen. Met de internationale versie van de Firestick.

Het verschil lijkt op basis van wat ik lees, ik ben niet uit gelogd in de Ziggo app.


Welke software versie heb je daar?

Eoos

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bertnie56 wrote:

Hier eveneens sinds gisteren geen Ziggo meer (OS6.2.7.7). Zeer hinderlijk, omdat ik via 2 sticks meer tv kijk dan via de mediabox. Dit terwijl de sticks zowel door Ziggo als door Amazon op de site wordt aanbevolen.

Ook staat er weer niets vermeld op de storingspagina. Ik hoop niet dat dit weer zo’n drama wordt dat Ziggo en Amazon naar elkaar blijven wijzen, maar vrees alweer het ergste.

Bertnie56 wrote:

Hier eveneens sinds gisteren geen Ziggo meer (OS6.2.7.7). Zeer hinderlijk, omdat ik via 2 sticks meer tv kijk dan via de mediabox. Dit terwijl de sticks zowel door Ziggo als door Amazon op de site wordt aanbevolen.

Ook staat er weer niets vermeld op de storingspagina. Ik hoop niet dat dit weer zo’n drama wordt dat Ziggo en Amazon naar elkaar blijven wijzen, maar vrees alweer het ergste.

Ik heb zojuist contact gehad met de storingsdienst van Ziggo en het is opgepakt. Even geduld a.u.b. Wordt vervolgd..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Bertnie56 wrote:
RoWi. wrote:

Het aparaat geloof ik ook niet, hier nog steeds geen problemen. Met de internationale versie van de Firestick.

Het verschil lijkt op basis van wat ik lees, ik ben niet uit gelogd in de Ziggo app.


Welke software versie heb je daar?

Mijn Firestick heeft 5.2.7.7 en op dit moment nog steeds een werkende Ziggo Go app.

 

Bertnie56

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eoos wrote:

Ik heb zojuist contact gehad met de storingsdienst van Ziggo en het is opgepakt. Even geduld a.u.b. Wordt vervolgd..

Bedankt voor het contact opnemen Eoos, we wachten af…

 

Bertnie56

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:
Bertnie56 wrote:
RoWi. wrote:

Het aparaat geloof ik ook niet, hier nog steeds geen problemen. Met de internationale versie van de Firestick.

Het verschil lijkt op basis van wat ik lees, ik ben niet uit gelogd in de Ziggo app.


Welke software versie heb je daar?

Mijn Firestick heeft 5.2.7.7 en op dit moment nog steeds een werkende Ziggo Go app.

 


Zou het dan toch een softwareversie probleem zijn?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bertnie56 Als die 6 geen typefout is lijkt het daar wel op. Ik heb geeneens een update voor het OS beschikbaar als ik updaten kies

Bertnie56

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

@Bertnie56 Als die 6 geen typefout is lijkt het daar wel op. Ik heb geeneens een update voor het OS beschikbaar als ik updaten kies


Oeps! Nog even gecheckt maar krijg nu het schaamrood op mijn kaken!   Het is inderdaad 5.2.7.7. (ik nam automatisch het begin van Schneehase over, welke dan mogelijk ook een 5.x.x.x moet zijn?). Dan zou het dus ook nog een regionaal probleem kunnen zijn (hier Hengelo)

Romein

Level 4
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Fire stick 4K op dit moment werkt de de ziggo app niet meer vanaf gisteren , heb 2 stuks beide werken niet, op mijn shield pro werkt app 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic