1
Vraag
2
Reageer en help mee
ThijsD

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen gratis zenders zichtbaar in Ziggo GO

Goede Middag,

 

Sinds 6 Juni heb ik een abonnement lopen met alleen ZiggoGo als tv optie maar ik kan tot nu toe alleen maar de Gratis zenders zien, in de browser, telefoonapp en de tv app. Ik heb op het forum al gezien dat dit een bekend probleem is en dat er aan gewerkt wordt. Is hier al een update over? 

 

23 Reacties 23
Steefb

Level 20
  • 16387Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7668Likes

@ThijsD  schreef:

Goede Middag,

 

. Ik heb op het forum al gezien dat dit een bekend probleem is en dat er aan gewerkt wordt. Is hier al een update over? 

 


Waarom dan een nieuw topic aanmaken? Sluit aan bij een van de andere.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

@Steefb Onderaan iedere pagina staat het volgende:

 

Vind de oplossing met onze zoekmachine en er is nog geen oplossing ergens aanwezig voor het probleem.

 

Niet gevonden wat je zocht? Stel je vraag aan andere community leden en dat is precies wat @ThijsD doet.

 

Bert_0-1720191795783.png

Steefb

Level 20
  • 16387Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7668Likes

@Bert  schreef:

@Steefb Onderaan iedere pagina staat het volgende:

 

Vind de oplossing met onze zoekmachine en er is nog geen oplossing ergens aanwezig voor het probleem.

 

Niet gevonden wat je zocht? Stel je vraag aan andere community leden en dat is precies wat @ThijsD doet.

 

 


Waardoor je tientallen topics krijgt, die allemaal hetzelfde zijn, en allemaal hetzelfde antwoord krijgen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

@Steefb Dat is de keuze van Ziggo, dan blijven de topics overzichtelijk.

Steefb

Level 20
  • 16387Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7668Likes

@Bert  Eigenlijk heb ik geen zin om hier over te discussiëren, maar ik kan het niet laten.

 

Vind de oplossing met onze zoekmachine
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Je houdt het helaas toch niet tegen. Het aanmaken van topics over een en hetzelfde onderwerp. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

@Steefb  schreef:

@Bert  Eigenlijk heb ik geen zin om hier over te discussiëren, maar ik kan het niet laten.

 

Vind de oplossing met onze zoekmachine
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.


@Steefb Dat staat onder: Vind de oplossing met onze zoekmachine

 

Niet gevonden wat je zocht? (Dus geen oplossing gevonden?)

 

Stel je vraag aan andere community leden

PJD_

Level 10
  • 460Posts
  • 7Oplossingen
  • 357Likes

Dat kun je op twee manieren uitleggen, nieuw topic aanmaken of aanhaken bij een bestaand topic.

Voor individuele oplossingen is een nieuw topic beter voor het overzicht, voor algemene problemen is aanhaken beter, zodat die klachten niet verapreid worden, deze valt mijn inziens onder het tweede, maar Ziggo vind een ieuw topic ook prima, anders zouden ze wel meer samenvoegen wat ik soms wel wenselijk zou vinden.

VZWatcher

Level 12
  • 684Posts
  • 3Oplossingen
  • 581Likes

Maar los van deze mogelijke onduidelijkheid. Het volgende wat mij opvalt

 

Het is eigenlijk te krankzinnig voor woorden dat een bedrijf als Ziggo met 3,5 miljoen abonnees met een bijbehorende omzet niet in staat is om een dergelijk probleem binnen enkele dagen op te lossen. Ziggo weet dat zij ermee weg komen en gaat zonder ook maar een cent extra in mankracht te investeren gewoon verder met de vooraf opgestelde dag/week/maand planning. En wanneer dit probleem in de planning past dan komt er mogelijk eens een oplossing. Jammer voor klanten die elke maand trouw betalen maar die een gemankeerde dienst geleverd krijgen.

 

De wereld had te klein geweest als banken als ING en ABN AMRO een dergelijke houding hadden aangenomen als er een storing met iDeal of ander digitaal betaalverkeer gaande was. Als dan de houding was geweest dat het probleem ooit weleens maar wij weten niet wanneer opgelost zou worden dan hadden er extra journaaluitzendingen op televisie en radio geweest.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

@VZWatcher "Ziggo weet dat zij ermee weg komen en gaat zonder ook maar een cent extra in mankracht te investeren gewoon verder met de vooraf opgestelde dag/week/maand planning. En wanneer dit probleem in de planning past dan komt er mogelijk eens een oplossing."

 

Kun je dit onderbouwen?

Zo ja, dan is het een fluitje van een cent om Ziggo aansprakelijk te stellen voor wanprestatie.

VZWatcher

Level 12
  • 684Posts
  • 3Oplossingen
  • 581Likes

Ach, een der Ziggo engelenbewaarders voelt dat Ziggo wordt aangevallen.

 

Kan jij alles onderbouwen wat jij hier in de 77.140 berichten heb verkondigd? Maar de beste onderbouwing in deze is de huidige situatie. Ik zie hier nu al weken (boze) reacties van KLANTEN van Ziggo voorbij komen. Als je dan als Ziggo meer dan eens stelt dit deze community (vreselijk woord want dat doet mij denken een een vorm van sekte waarbij uitverkorene bent om er deel aan te nemen) een heel belangrijk klantenservice orgaan binnen je bedrijf is dan kunnen kwaadwillenden al snel het woord schoffering in de mond nemen als de houding richting klanten bewoond moet worden. En de onderbouwing in mijn woorden moet je daar dan ook zoeken.

 

Er zijn dan in mijn opinie enkele smaken over om de huidige situatie te omschrijven.

 

  • Ziggo stelt geen prioriteit aan deze door meerdere klanten hier en waarschijnlijk ook elders gemelde stroring. Het gaat immers slechts om een zeer beperkte groep klanten met alleen Kabel TV die dit kan overkomen. En dan nog overkomt het niet iedere klant in deze abonnementsroep.
  • Ziggo stelt wel prioriteit maar heeft de mankracht niet om het op te lossen. En zwijgt dan maar begrijpelijk want deze reden melden is marketing technisch slecht.
  • Ziggo heeft de technische ondersteuning van de app bij een extern bedrijf ondergebracht. En Ziggo if dit extern bedrijf willen of kunnen niet extra in mankracht investeren om dit probleem met prioriteit op te lossen.
  • Of misschien wel de ergste in dit rijtje (want ik zelf overigens niet geloof) dat deze klanten een te lage ARPU voor Ziggo opbrengen en dat daarom de prioriteitstelling lager is dan bij klachten van klanten die het duurste Elite abonnement kopen.

Maar nogmaals als een bank dergelijke houding bij een storing had aangenomen. En bijvoorbeeld had gesteld dat de storing maar bij minder dan 5 procent van de klanten met een vermogen van minder dan 100 euro zich voordoet dan had Nederland op zijn kop gestaan.

 

En over wanprestatie gesproken. Als eerste overkomt mij dit niet persoonlijk dus Ziggo levert mij geen wanprestatie. En uit de beantwoording en reacties namens Ziggo wordt iedere oplettende en in dit onderwerp geïnteresseerde bezoeker van dit forum duidelijk dat Ziggo bij het oplossen van deze storing een niet al te beste prestatie levert. En of iemand voor dan dit wil omschrijven als wanprestatie dat is een eigen afweging. Ik denk dat jij het wel een goede inspanning en prestatie vind. Maar dat is een aanname en kan ik niet onderbouwen (om je alvast een stapje voor te zijn)

 

En kom er nu maar weer in met je engelenzang over Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77236Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22897Likes

@VZWatcher "Ach, een der Ziggo engelenbewaarders voelt dat Ziggo wordt aangevallen."

"En kom er nu maar weer in met je engelenzang over Ziggo."

 

@VZWatcher Waar je deze conclusies vandaan haalt, geen geen enkel idee, dat kun je niet uit mijn reactie gehaald hebben, want mijn tekst geeft hier geen enkele reden toe.

 

Ik stel je 1 vraag die zeer van belang kan zijn voor klanten die hier flink last van hebben en ik ervaar hetzelfde.

VZWatcher

Level 12
  • 684Posts
  • 3Oplossingen
  • 581Likes

Waar ik die conclusie vandaan haal? Lees eens een deel van je 77.140 getikte berichten uitgezonderd de berichten met standaard plaktekstje 'een moderator komt zo langs' eens door.

 

Jij stelt een simpele vraag en ol geef uitvoerend antwoord. Niet duidelijk voor je? Dan nogmaals lezen.

 

En dat jij zo bezorgd bent over klanten die dit overkomen, komt bij mij overeen gelijk dat Erdogan vanaf op de tribune in Berlijn tijdens Nederland - Turkije voor Nederland gaat juichen.

 

Maar jij als bezorgt TEAM lid die er is om Ziggo klanten te helpen en ondersteunen vindt als engelbewaarder van Ziggo bovenstaande situatie (en alle andere soortgelijke meldingen) onvoldoende prioriteit hebben om ook maar hier een kritische noot woordelijk te kraken op dit forum. Want ach je zou eens tegen scheentjes trappen bij de club waarvan je de belangen zo stellig behartigt. Waarvan akte dan maar.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1944Posts
  • 177Oplossingen
  • 1311Likes

Dag @ThijsD, begrijpelijk dat je via deze weg om een update komt vragen.

 

Ik zie dat je hier eerder ook contact over hebt gehad en dat ze je hebben aangemeld op het openstaande issue. Concreet houdt dit in dat ze het ingebrachte voorbeeld en dus je gegevens meenemen in het lopende onderzoek. De laatste update omtrent het onderzoek is van 1 juli. In het ticket wordt aangegeven dat ze bezig zijn om nog meer informatie te vergaren omdat het issue behoorlijk complex lijkt te liggen.

 

Voor nu is het dus helaas nog een kwestie van wachten, dat spijt me. Ik hoop, net als jij en anderen, dat er vlug wat schot in de zaak komt.

 

Garihd

Level 17
  • 2757Posts
  • 87Oplossingen
  • 1574Likes

@Welmoed  schreef:

 

 De laatste update omtrent het onderzoek is van 1 juli. In het ticket wordt aangegeven dat ze bezig zijn om nog meer informatie te vergaren omdat het issue behoorlijk complex lijkt te liggen.

 


Dat is natuurlijk omdat de achterliggende systemen zo complex zijn. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is veranderd. Het lijkt toch vrij simpel klant maakt een Mijn Ziggo account aan systeem weet klant mag 50 kanalen zien.

Bij andere klanten is er ook nog de link met een actieve mediabox of CI+ en Smartcard die link ontbreekt bij de klanten die Internet en toegang tot Ziggo Go afnemen.

 

Wat ik mij dan afvraag wat is er anders sinds de periode dat dit product nog als Internet en Online kijken werdt aangeboden. De benamingen zijn dan wel veranderd het werkelijke product is er al vrij lang.

DON PAPA

Level 17
  • 3973Posts
  • 62Oplossingen
  • 3405Likes

@Garihd Schreef: Dat is natuurlijk omdat de achterliggende systemen zo complex zijn. 

 

ja zelfs zo complex dat de Ziggo specialisten ook niet meer weet waar ze mee bezig zijn. Zo ken ik iemand die een tijdje terug een free-sport account heeft aangemaakt voor de ZiggoGo TV app, en daarmee nu gewoon ook alle tv kanalen kan bekijken ondanks dat hij geen Ziggo klant is en dus ook geen internet verbinding heeft van Ziggo (wat je normaal nodig hebt voor de ZiggoGo TV app). Dat geeft wel aan dat het systeem het gewoon heeft overgenomen van de Ziggo specialisten (kuch), en zijn eigen leven is gaan leiden 🙃

 

 

Garihd

Level 17
  • 2757Posts
  • 87Oplossingen
  • 1574Likes

@DON PAPA  schreef:

@Garihd Schreef: Dat is natuurlijk omdat de achterliggende systemen zo complex zijn. 

 

ja zelfs zo complex dat de Ziggo specialisten ook niet meer weet waar ze mee bezig zijn. Zo ken ik iemand die een tijdje terug een free-sport account heeft aangemaakt voor de ZiggoGo TV app, en daarmee nu gewoon ook alle tv kanalen kan bekijken ondanks dat hij geen Ziggo klant is en dus ook geen internet verbinding heeft van Ziggo (wat je normaal nodig hebt voor de ZiggoGo TV app). Dat geeft wel aan dat het systeem het gewoon heeft overgenomen van de Ziggo specialisten (kuch), en zijn eigen leven is gaan leiden 🙃

 

 


Dit heb je al eens eerder geschreven dit is inderdaad de omgekeerde wereld.

VZWatcher

Level 12
  • 684Posts
  • 3Oplossingen
  • 581Likes

Het is of als de klantenservice van de bank zegt: 'sorry wij zijn nog bezig informatie te vergaren over de klachten maar ondertussen kunt u geen boodschappen in de winkel kunnen en uw eigen geld van de bankrekening opnemen, En wij weten niet wanneer dit wel weer kan',

 

Hoorde ik iemand eerder iets roeptoeteren over aantonen wanprestatie?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic