evds745

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Al maanden stotterend beeld in Ziggo Go en Ziggo Sport Totaal app op Android 11

Beste Community,

 

Al maanden ervaar ik veel problemen met het streamen van TV via de Ziggo Go en de Ziggo Sport Totaal app op mijn telefoon. Voordat de haperingen ontstonden heb ik nooit problemen gehad met beide apps op dezelfde telefoon (Xiaomi MI9 SE, Android 11). Ook doen alle andere streaming apps het wel goed.

 

Ik heb al van alles geprobeerd: verwijderen en opnieuw installeren, oudere versies terugzetten via APKpure, alle Ziggo gerelateerde apps + data verwijderen en alleen de Ziggo Go app installeren, maar niks helpt.

 

Ik heb al veel posts gezien over dit zelfde probleem, maar veel zijn al 'opgelost' waardoor ik niet kan reageren in die topics. Vandaar deze nieuwe vraag.

 

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, in lage kwaliteit via de browser kijken is voor mij geen passend alternatief.

 

Evds745

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Misschien het uitzoeken/proberen waard.
Bij toeval ontdek ik net het volgende
Stotterend beeld in de Ziggo Go app
Sluit ik de netvoeding op mijn tablet, dan heb ik vloeiend beeld
Haal ik de voeding los, dan begint het weer te stotteren
Het is reproduceerbaar voor de Lnovo Tab P11, wellicht kan iemand die hier oo last van heeft het ook eens proberen.
Dus mij nieuwe workarround is aangesloten houden op de voeding 😉
Nu eens verder gaan uitzoeken!

Mooie vondst, @charleyr! Ik heb het hier intern ook terug gekoppeld. We kennen de problemen met de Lenovo Tab en vooralsnog was de 'beste' oplossing om Ziggo GO te gebruiken in de browser op het apparaat.

 

De problemen hangen vermoedelijk samen met bepaalde beeldinstellingen van het apparaat. Denk aan opties als 'oogbescherming'. Mogelijk switcht de tablet naar andere instellingen zodra hij op de lader is aangesloten? Ik denk dan even aan wat er bijvoorbeeld ook bij een laptop kan gebeuren (automatische andere/betere instellingen zodra hij op netvoeding zit).

24 Reacties 24
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @evds745,

Jammer dat je al zo'n lange tijd problemen ervaart met het streamen vanuit Ziggo GO en Ziggo Sport Totaal GO. Je hebt al het nodige dingen geprobeerd. Als ik het goed begrijp heb je dit enkel getest op 1 apparaat. Heb je de mogelijkheid om het op een ander apparaat te testen? En waarmee stream je precies?

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rikst,

 

Ik heb de apps op mijn tablet (Huawei Mediapad M5) en op de mobiel van mijn vriendin getest (IPhone SE 2020), werkt allemaal zonder enige hapering. Netflix, Prime video, youtube en Disney+ werken allemaal ook zonder problemen, alleen de apps van Ziggo geven haperend beeld op mijn telefoon.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

En wat gebruik je verder, een Chromecast of Apple TV? Waar staat je modem?

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Chromecast. Als ik naar de chromecast stream vanuit de Ziggo Go app of de Ziggo Sport Totaal app is er geen haperend beeld op de tv. Mijn modem staat in de meterkast (combinatie van modem met Deco X20 router). Maar de apps haperen ook als ik via 4G stream, of als ik verbonden ben met andere wifi netwerken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor je terugkoppeling @evds745

 

Spijtig dat er nog geen van onze experts op de radar is gekomen je te helpen met dit probleem.

@Dave! Zou jij dit draadje willen oppakken zodra je tijd hebt? 🙂 Ik weet namelijk hoe goed jij bent met Chromecast 😉

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben benieuwd of mijn probleem nog opgepakt gaat worden @Jamyla. bovendien is het probleem niet met mijn Chromecast, maar (zoals ik hier boven ook heb uitgelegd) met het kijken met Ziggo Go op de telefoon. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik zie dat je inderdaad al een tijdje zit te wachten om dit probleem verder aan te pakken, @evds745. Als er niemand reageert of helpt in het topic, blijft het allemaal stil staan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het lijkt mij dan ook goed om dat aan te pakken. 

 

Het gaat om alleen je Ziggo GO en Ziggo Sport Totaal apps die problemen hebben tijdens het streamen via Chromecast. Alle andere apps doen het wel goed en je hebt dit vanaf meerdere apparaten getest (jouw mobiel en die van je vriendin). Is de kwaliteit wel goed als je in de apps zelf kijkt, zonder te streamen? 

@Dave!, @RoWi., @anoniemforum willen jullie ook meedenken aan deze? 🙂

 

 

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Marije bedankt voor je reactie, maar het gaat dus juist niet om het streamen naar Chromecast. Streamen naar Chromecast heeft niks te maken met mijn probleem. Het gaat om kijken via de app op mobiel waar ik mijn problemen ondervind. Dus gewoon tv kijken op mobiel werkt niet, streamen naar Chromecast werkt wel. Ik hoop dat dit duidelijk is op deze manier

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt zoals in meerdere topics puur in de Ziggo Go app te zitten die vrijveel van de hardware vraagt. Dus de samenwerking van de app met de hardware van de telefoon veel meer valt er niet over te noemen.

 

Wat doet www.ziggogo.tv op de xiaomi?

De kwaliteit via de browser is hetzelfde als via de app.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is zowel dat iphone als Xiaomi up-to-date ?

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Via de browser loopt de stream wel zonder te haperen, maar is de resolutie duidelijk minder hoog

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alles is up to date. De app heeft het altijd uitstekend gedaan op mijn telefoon, tot afgelopen zomer ik er ineens problemen mee kreeg

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Heb je al eens alleen het cache geheugen verwijderd en erna het apparaat opnieuw opgestart?

Overigens een App verwijderen en dan meteen installeren werkt vaak niet, er blijven vaak delen achter in het apparaat, zodat hij opnieuw installeren de App sneller installeert. Vaak blijven de fouten/bugs dan ook.

 

Werkt alleen cache verwijderen niet. 

  • Nogmaals cache verwijderen 
  • Resterende geheugen van App verwijderen 
  • Complete App nu verwijderen
  • Aparaat uitschakelen, minimaal 1 minuut wachten, langer bijvoorbeeld 5 is ook goed
  • Apparaat weer inschakelen
  • Na volledig opgestart App weer installeren

Het kan zijn dat hierna nogmaals opnieuw opgestart moet worden. Let op dit stappenplan werkt meestal, echter op sommige apparatuur werkt het helaas niet. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Beste @evds745, ik ben even benieuwd of je iets hebt gehad aan de handige tips van @Template. We horen het graag!

Stel, het is op een andere manier opgelost: deel dat gerust, dat is weer handig om te weten! 

evds745
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Template bedankt voor je reactie! Dit heeft echter ook niet gewerkt, het haperende beeld is er nog steeds in beide apps (Ziggo Go en Ziggo Sport Totaal)...

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Hier hetzelfde op een Lenovo Tab P11
Het heeft ooit goed gewerkt , maar na diverse Ziggo updates niet meer.
stotterdend, (stuttering) beeld, Tablet al eens gereset, schoon dus (is btw een nieuw tablet), gechekt voor alle laatste updates en daarna Ziggo Go geinstalleerd.
Helaas stuttering, WiFi 2,4 of 5G maakt ook niet uit.
Andere streaming apps geen problemen (F1TV pro, Netflix, Amzon)
Zelfs streamen met de Kodi app gaat ook perfect, dus het ligt aan de Ziggo Go app.
Het lijkt mij lastig om op te lossen, want mijn Huawei P20 Pro telefoon en de Mate 20 pro, daar werkt Ziggo Go vlekkeloos op 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@evds745 dank voor je toelichting. 

Dit ervaar je de héle tijd? Dus waar je ook naar kijkt, welk moment van de dag het ook is? Met dit apparaat op een ander wifi-netwerk (ik noem maar wat, van een kennis, familielid, buurman enz.) gebeurt het ook? 

@charleyr ja, je hebt gelijk: daarin zit hem ook de uitdaging. Als je het met de genoemde apparaten via een browser test, hoe is het dan? 

Wie weet heeft @anoniemforum nog een gouden tip? 😉

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

@ Ziggo Jacob

Het is ook niet netwerk gerelateerd, want dat heb ik inmiddels ook al getest met het koppelen met diverse andere wifi netwerken

Mijn enige werkende "workarround" voor de Lenovo Tab P11 is het gebruik van een google chrome koppeling
Dit geeft een mooi, vloeiend beeld weer, het enige nadeel is, dat je niet kan scrollen door de zenders, dus als je een andere zender wilt bekijken, dan moet je eerst terug naar het zender menu

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Misschien het uitzoeken/proberen waard.
Bij toeval ontdek ik net het volgende
Stotterend beeld in de Ziggo Go app
Sluit ik de netvoeding op mijn tablet, dan heb ik vloeiend beeld
Haal ik de voeding los, dan begint het weer te stotteren
Het is reproduceerbaar voor de Lnovo Tab P11, wellicht kan iemand die hier oo last van heeft het ook eens proberen.
Dus mij nieuwe workarround is aangesloten houden op de voeding 😉
Nu eens verder gaan uitzoeken!

Uitgelicht topic