1
Vraag
2
Reageer en help mee
HanJan

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Airplay van bepaalde zenders via iPad en iPhone naar LG/Samsung TV werkt niet meer

streaming van Ziggo Sport zenders van Ziggo Go vanaf Ipad en Iphone naar Samsung TV werkt niet meer.  Streaming van de meeste andere zenders zoals NPO, RTL, SBS via ZiggoGo werkt wel.  Alles is geprobeerd: herstarten van modem, TV, opnieuw installeren van ZiggoGo. Support Desk van Ziggo kan de oorzaak niet vinden.

Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Reacties
  • 1100Oplossingen
  • 4208Likes

Helder, het probleem is: Airplay van bepaalde kanalen van Ziggo GO naar Samsung en LG TV's werkt niet meer. Het gaat om de Apple TV app op deze TV's. Je krijgt een zwart scherm of foutcode -118xx te zien.

Het lijkt te gaan om alle kanalen, met uitzondering van de RTL- & SBS-kanalen. . Mogelijk speelt het ook nog bij andere merken TV's. We hebben het probleem op dit moment in onderzoek.

Voorbeelden zijn voorlopig niet meer nodig.

**20-03-24: Bericht geüpdatet met nieuwe informatie**

77 Reacties 77
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@HanJan 

Als eerste de vraag met welke Streaming uw cast, Chromecast of andere optie.

Heeft u de TV al even van de stroom gehaald, want Samsung heeft afgelopen week een Bugfix update gedaan en werkt niet in alle voordelen.

Staat op uw iPhone deze optie's wel aan.

Dave_0-1703919723908.jpeg

Welke Update heeft uw iPhone IOS de laatste is 17.2.1 of 17.3

HanJan
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ik gebruik Apple devies iPhone en iPad om te streamen naar een Samsung 7 series TV. Deze ondersteunt AirPlay . 
Tv is meermaals opnieuw gestart en Ziggo Go app is opnieuw geïnstalleerd. Instellingen ziggo go app zijn conform uw schermprint. iPhone iOS versie 17.2.1

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

En nog steeds geen streaming mogelijk via Airplay.

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs een deze dagen en neem contact hier op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 707Oplossingen
  • 2537Likes

Goedemorgen @HanJan @Dave 

Allereerst goed van je dat je hier terecht bent gekomen Hanjan! Ik ga mijn uiterste best doen de oorzaak te vinden.

Helaas heb ik zelf geen Chromecast om deze zenders naartoe te streamen dus kan ik dit niet reproduceren. @Dave Heb jij dit probleem ook?

Dan ontvang ik graag voor onderzoek te volgende informatie:

Welke Ziggo Sport kanalen gaat het om?
Werken de zenders wel via Ziggo GO zonder streamen?
Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke?

Software versie Ziggo GO en Chromecast:
Merk/type tv:

Datum/tijdstip laatste poging:

HanJan
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

- kanalen die niet streamen: alle Ziggo Sport kanalen, maar o.a. ook ESPN. Niet alle kanalen geprobeerd. Zoals gezegd: NPO, RTL, SBS werkt streamen wel.  N.B. deze kanalen hebben allemaal wel gewerkt.

- ja, de kanalen werken wel op iPhone, iPad zonder  te streamen

- geen foutmelding - streaming start wel op (zichtbaar aan draaiend icoontje) maar eindigt na 5-10 seconden waarna het Scherm met de Airplayfunctie opkomt

- TV model: Samsung series 7 - eind 2022 aangeschaft

- versie Ziggo Go: weet niet waar ik dit kan vinden - in de app zie ik 'Build 5.07.8308+10881'  staan

- versie chromecast: kan ik niet vinden in de Samsung TV - ik kan alleen Airplay instellingen vinden.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@Jamyla  het gaat om gebruik je op Samsung smart tv's uit 2019 en nieuwer. Samsung is daarnaast één van de weinige tv merken waarop je AirPlay 2 gebruikt

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 707Oplossingen
  • 2537Likes

Dankjewel voor de toevoeging. Ik ga deze informatie aankaarten bij het onderzoeksteam wellicht weten zij de oorzaak.

Zodra ik meer weet kom ik hierop terug. @HanJan 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

Graag gedaan @Jamyla  voor jou altijd 😉

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 707Oplossingen
  • 2537Likes

Ik heb terugkoppeling gekregen dat deze functie bewust is uitgeschakeld 😞 Dit is gedaan om misbruik te voorkomen doordat er regelmatig in de kroeg beelden werden gedeeld op tv's die daar hangen. Het is niet toegestaan om dit voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Helaas zien we dit in de praktijk voorkomen en hebben daardoor maatregelen moeten treffen.

Deze informatie klopt niet in relatie tot deze storing. Zie dit bericht voor de laatste update.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

Ok nu sla ik even stijl achterover, dit meen je niet @Jamyla 

Dat er wel eens een casting ok, maar deze zag ik echt niet aankomen, dan vind ik hem heel logisch ja.

Dank je voor je feedback 😉

HanJan
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Jamyla - dank je voor het uitzoeken!  De uitkomst is niet wat  ik hoopte. Wij streamen Ziggo Sport thuis als we in het weekend een golfwedstrijd willen zien in de keuken. Dan verplaatsen we het TV toestel van woonkamer naar keuken. Dat is geen zakelijk gebruik. Per saldo wordt dit 'bonafide'  gebruik dus ook onmogelijk gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat het gebruik in de kroeg vooral met voetbal of misschien Formule 1 wedstrijden plaats vindt en niet met het Ziggo Sport Golf. Is het mogelijk om voor dat kanaal een uitzondering te maken?

saidliberta

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap het niet. Dus omdat cafe's casten kan ik thuis niet meer casten. Waar betaal ik dan voor?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1100Oplossingen
  • 4208Likes

Helder, het probleem is: Airplay van bepaalde kanalen van Ziggo GO naar Samsung en LG TV's werkt niet meer. Het gaat om de Apple TV app op deze TV's. Je krijgt een zwart scherm of foutcode -118xx te zien.

Het lijkt te gaan om alle kanalen, met uitzondering van de RTL- & SBS-kanalen. . Mogelijk speelt het ook nog bij andere merken TV's. We hebben het probleem op dit moment in onderzoek.

Voorbeelden zijn voorlopig niet meer nodig.

**20-03-24: Bericht geüpdatet met nieuwe informatie**

Kvdijk

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey Alex,

Eerst deed bij mij inderdaad alleen Ziggo sport en ESPN het niet, nu werkt bijvoorbeeld ook Ned.1 en Ned.2 niet meer bij het streamen.

WendyZon

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Paramount werkt ook niet meer. 
NPO niet en verder kijk ik een aantal zenders van Talpa en RTL. RTL had gisteren bij mij ook troubles. Na AirPlay aan uit zetten kwam die wel weer terug. 

Maar niet echt relaxt tv kijken zo. NPO kijk ik sinds deze week via de NPO app. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1100Oplossingen
  • 4208Likes

Hi @Kvdijk, helder, dank voor je snelle reactie! Zie je kans om je adresgegevens bij je profiel in te vullen [hier] (alleen zichtbaar voor moderators) en nog te laten weten welk model Samsung TV je hebt?

@WendyZon - Dank je! Welk type Samsung TV heb je? (en mocht je het kunnen vinden, welke software staat er op dit moment op?)

WendyZon

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Alex, 

ik heb een Samsung Frame tv LS03T en geen idee hoe ik erachter kom welke software er op geïnstalleerd is. 

Kvdijk

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Alex,

Ik heb een Samsung QLED 4k Q64T (2020)

DaanK91

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Alex, 

Hier zelfde probleem.

Bij welke kanalen ervaar je dit: alles behalve de RTL en SBS kanalen.

Sinds wanneer ervaar je dit? Enkele weken.

Model Samsung TV: Samsung QE55Q70RALXXN

Andere opvallende zaken: alles resetten/opnieuw installeren geeft geen verbetering.

Ik krijg verschillende foutmeldingen: meestal 'Niet beschikbaar' Deze video kan niet worden afgespeeld. -11882.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic