1
Vraag
2
Reacties
IngeV

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Afstandbediening mediabox xl - navigeren bij DVR werkt niet

Bij de dvr functie werkt de knop omhoog en omlaag niet, links en rechts werkt wel en in de tv gids werkt omhoog en omlaag wel. Ik heb de ab al gereset en de mediabox opnieuw opgestart maar dit helpt niet.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @IngeV, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat gek dat deze functie opeens is gestopt met werken, terwijl je elders nog wel omhoog en naar beneden kunt. Zoals @Wim C. al goed aangeeft, wisselen we bij problemen met de Mediabox XL deze tegenwoordig vaak om naar een Mediabox Next of Mediabox Next Mini. Het bericht hierboven is al een hele goede samenvatting om het verschil te zien. Ook hier en hier vind je meer informatie.

 

Uiteraard kan ik ook een nieuwe afstandsbediening sturen om dat eerst met je huidige Mediabox te proberen als je dat toch liever hebt. Ik hoor graag wat ik voor je kan betekenen!

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@IngeV Top dat je met de hulp van @Wim C. een keuze hebt kunnen maken. Bij deze heb ik het in orde gemaakt. Je krijgt hier nog een bevestiging van per e-mail.  Een Mediabox Next en los modem worden spoedig bij je bezorgd door Post NL. De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij de milieustraat. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wat bedoel je met dvr functie?

Wat zou die omhoog/laag moeten doen volgens jou?

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hiermee kun je bij de dvr functie kun je dan omhoog en omlaag langs de opgenomen programma's scrollen

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV  schreef:

Hiermee kun je bij de dvr functie kun je dan omhoog en omlaag langs de opgenomen programma's scrollen


Precies hierom heb ik zo’n hekel aan afkortingen. 
Trouwens @IngeV heeft Mediabox XL in haar titel staan en ZiggoGo.TV om welke afstandsbediening gaat het en u heeft inderdaad een Mediabox XL?

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de mediabox xl

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV nog geen bericht van Ziggo gehad om deze mediabox te vervangen?

Wat bedoelt u met DVR, bedoelt u daarmee de functie om op te nemen met de mediabox?

 

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C. 

Ik heb nog geen bericht gekregen van Ziggo voor het vervangen vd mediabox. Dvr is de de functie dat je de opgenomen programma's kan kijken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV 

Heeft u naast uw Mediabox ook een los modem aangesloten? Ofwel: heeft u ook internet viaZiggo?

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb geen losse modem aangesloten

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV welk Ziggo-abonnement heeft u?

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C.  Internet complete en tv max

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV 

Volgens mij wordt het dan tijd om uw Mediabox XL te vervangen voor een andere oplossing.

Voordat u definitief kiest tussen de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini is het goed om na te gaan welke de verschillen zijn tussen beide boxen.

Houd er bovendien rekening mee dat deze mediaboxen alléén beschikbaar zijn in combinatie met Internet. Als u via uw abonnement alleen TV afneemt, dan zult u dus uw abonnement moeten laten aanpassen als u kiest tussen één van beide mediaboxen.

Hieronder de verschillen:

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Als u overstapt van een Mediabox (Horizon) XL naar een van de bovengenoemde mediaboxen, dan is het goed om na te gaan of uw opnames  worden opgeslagen op de interne harde schijf van de mediabox of via de cloud. Als opnames op de harde schijf zijn opgenomen, dan kunnen ze niet worden overgezet naar de cloud. In het andere geval blijven uw opnames óók beschikbaar op uw nieuwe mediabox.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @IngeV, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat gek dat deze functie opeens is gestopt met werken, terwijl je elders nog wel omhoog en naar beneden kunt. Zoals @Wim C. al goed aangeeft, wisselen we bij problemen met de Mediabox XL deze tegenwoordig vaak om naar een Mediabox Next of Mediabox Next Mini. Het bericht hierboven is al een hele goede samenvatting om het verschil te zien. Ook hier en hier vind je meer informatie.

 

Uiteraard kan ik ook een nieuwe afstandsbediening sturen om dat eerst met je huidige Mediabox te proberen als je dat toch liever hebt. Ik hoor graag wat ik voor je kan betekenen!

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Alex  de mediabox is al aardig op leeftijd dus eigenlijk wel aan vervanging toe 🤔

Is voor de next of next mini een aparte modem nodig of werkt dit hetzelfde als bij de mediabox die ik al heb? Hier heb ik nl ook de wifi boosters aan gekoppeld zodat ik geen aparte modem gebruik en deze dus ook niet heb ( al staat deze nog wel bij mijn producten)

Welke raad je dan aan de next of de next mini?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV 

De keuze voor een Mediabox Next of een Mini is persoonlijk. Maar omdat de Mediabox Next meer aansluitmogelijkheden heeft en u reeds een coaxkabel heeft, zou ikzelf voor een Mediabox Next kiezen. U kijkt dan TV zonder vertraging en als onverhoopt uw internetverbinding zou wegvallen, dan kunt u tóch TV kijken.

 

Als u op dit moment een Mediabox XL heeft zonder modem en u kiest voor een Mediabox Next of een Mediabox Next Mini dan krijgt u ook een modem.
Omdat u een modem krijgt en uw Ziggo-aansluiting waarschijnlijk verouderd is, is het handig om alvast een foto te plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt).

Indien noodzakelijk kan een monteur zonder kosten uw aansluiting vervangen.

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C.  Er s nu nog een coax kabel aanwezig, maar binnenkort komen ze glasvezel in huis aansluiten, er nog nog een afspraak voor gemaakt worden om dit te doen.. De mediabox die ik nu heb heeft een interne modem. Ik denk dat ik tot de huisaansluiting gerealiseerd is voor ik de mediabox omruil hoewel dit, als ik het goed begrijp, niet nodig is voor de next.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @IngeV 

Die coax-aansluiting en de aansluiting voor glasvezel blijven naast elkaar bestaan en blijven beide aansluitingen beschikbaar. Als glasvezel in uw woning kosteloos wordt aangesloten, dan zou ik dat sowieso laten doen; niet alleen heeft u dan de keuze uit meerdere opties, maar ook eventueel volgende bewoners zullen dit waarderen.

Even ter verduidelijking: als u kiest voor de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini dan heeft u sowieso óók een modem nodig.

Enfin, laat maar weten wat u besluit.

IngeV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C.  Ik ga  dan de  mediabox Xl omruilen naar de next. 

De glasvezel wordt kosteloos aangesloten in huis en daar maak ik zeker gebruik van.

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@IngeV goed dat u een weloverwogen keuze heeft gemaakt. Een Ziggo-moderator komt binnenkort langs in dit topic om uw keuze af te ronden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@IngeV Top dat je met de hulp van @Wim C. een keuze hebt kunnen maken. Bij deze heb ik het in orde gemaakt. Je krijgt hier nog een bevestiging van per e-mail.  Een Mediabox Next en los modem worden spoedig bij je bezorgd door Post NL. De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij de milieustraat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic