Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Afspelen opname in browser geeft regelmatig tussendoor foutmeldingen

Sinds enige tijd (ca. sinds het begin van het nieuwe jaar volgens mij) wordt het afspelen van een cloud-opname in de browser (Chrome) regelmatig onderbroken met een melding (iets als "video kan op dit moment niet worden afgespeeld") en een "Herstart" knop.  Die "Herstart" knop werkt maar voor 5 sec of zo en dan krijg je dezelfde melding weer.  Een "reload" (browser) werkt ook niet, maar na een "SHIFT-reload" werkt het wel weer een tijdje.  Soms heb ik dit 2 tot 3 keer tijdens het bekijken van een opname van een uur.

 

Dit is een nieuw probleem, dat kort geleden is begonnen, dit werkte altijd goed.  Aan mijn setup (software, netwerk) is niets gewijzigd (behalve het doorvoeren van steeds de nieuwste Chrome updates, nu 97).

 

Hebben meer mensen dit probleem?

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Wat voor foutmelding geeft je browser, want Chrome Browser is de laatste weken niet stabiel.

 

Probeer eens Edge of Firefox of Opera Webbrowser, kijken of werkt, laat het anders hier even weten, misschien kunnen leden of Ziggo Medewerkers verder kijken.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Het is een melding in de Ziggo Go browser app, iets van "Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld" en dan een oranje "HERSTART VIDEO" knop.

 

Ik heb verder geen enkel probleem met Chrome gehad de laattse tijd.  En soms werkt het wel gewoon de hele opname goed. Het zou ook kunnen zijn dat het vaker voorkomt bij RTL-opnames dan bij NPO-opnames, maar dat weet ik niet zeker.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Het zou kunnen dat de App niet lekker loopt maar in Chrome kan je ook de App installeren zie dit topic

Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome 

 

Misschien een optie.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Dave! Die Chrome "app" is net meer dan een shortcut naar de ZiggoGO web page.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

En andere browsers lukt www.ziggogo.tv

dat wel.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Het lukt sowieso op Chrome ook, alleen treedt er soms een fout op die eerder nooit optrad.  Om Firefox te testen zou ik een paar dagen videos moeten gaan kijken met FF om te zien of het probleem dan ook optreedt.  Dat kost mij helaas nu even teveel tijd en moeite.  Ik heb het probleem gemeld omdat ik wilde horen of anderen dat probleem ook hebben en of iemand weet waarom het sinds een week/paar weken optreedt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hopelijk hebben meer mensen dit probleem. Wie weet. Houden topic in de gaten.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

FWIW, hierbij een screenshot van de foutmelding.  Nog meer preciezer beschreven: direct drukken op die knop speelt slechts enkele seconden.  Terug naar het programma, reload en dan weer play (kijk verder) laat het wat langer spelen (niet getimed. max 1 tot 2 min).  Terug naar het programma, SHIFT-reload en dan weer play (kijk verder) laat het programma langere tijd verder spelen (helemaal eneventueel krijg je na een tijdje de fout weer en moet je weer dezelfde handelingen doen).

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Jos_V

 

Het is me niet helemaal duidelijk of de foutmelding van je screenshot ontstaat via Chrome of juist via FireFox. In een eerder bericht ga je aan het eens te gaan testen op de FireFox browser.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Hi @Jamyla ja die screenshot is van Chrome, ik had hierboven gezegd dat testen met FF nu even te veel tijd kost. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik kan mij voorstellen dat het (te) veel tijd kost. We kunnen ook nog even afwachten of meer mensen deze problemen ervaren. Zullen we het nog een paar dagen aankijken?

Uitgelicht topic