Uit frustratie ChatGPT geraadpleegd kanaal 160 te zoeken; niet normaal, op TV zo gepiept (gewoon 160 intypen, met Ziggo Go erg moeizaam (wat mij betreft niet te doen).
Oplossen met:
Hoe zoek ik op Ziggo Go de zender die op 160 zit?
ChatGPT zei:
ChatGPT
Bij Ziggo Go kun je de zender die op kanaal 160 zit als volgt vinden:
Gebruik de zoekfunctie:
Open de Ziggo Go-app of ga naar de website.
Klik of tik op het vergrootglas (zoekicoon).
Voer "160" in, of zoek op de naam van de zender als je weet welke dat is.
Blader door de TV-gids:
Open de TV-gids in de Ziggo Go-app of website.
Scroll door de kanalenlijst naar beneden tot je bij kanaal 160 komt.
Favoriete zenders instellen:
Als je deze zender vaak bekijkt, kun je deze markeren als favoriet. Dit maakt het makkelijker om hem later terug te vinden.
Weet je toevallig al welke zender je zoekt? Dan kan ik je helpen met de naam en inhoud van die zender! 😊
Je zei:
Die naam weet ik juist niet...
ChatGPT zei:
ChatGPT
Geen probleem, Luc! Bij Ziggo is kanaal 160 vaak gereserveerd voor een specifieke regionale zender of een extra kanaal dat afhankelijk is van jouw abonnement of regio. Om precies te achterhalen welke zender dit is, kun je het volgende doen:
Check de TV-gids via Ziggo Go:
Open de TV-gids en scroll naar kanaal 160.
Hier staat meestal de naam en programmering van de zender.
Raadpleeg Ziggo's zenderoverzicht:
Ga naar Ziggo's zenderoverzicht en voer je postcode in.
Dit geeft je een lijst met alle zenders en hun nummers in jouw regio.
Vraag het via de klantenservice of forums:
Als je er niet uitkomt, kun je Ziggo’s klantenservice bellen of op hun forum kijken. Veel klanten hebben vergelijkbare vragen.
Laat het weten als je nog hulp nodig hebt! 😊
Je zei:
Werkelijk belachelijk! Tik ik op m'n TV (Ziggo) gewoon 160 in, springt ie meteen naar NOSLive (sport zender). En met Ziggo Go kan ik 'm dus niet eens vinden. Niet normaal, wat gebruiksonvriendelijk!
ChatGPT zei:
ChatGPT
Ah, dat klinkt frustrerend, Luc! Het is inderdaad niet logisch dat je op je TV direct toegang hebt tot de zender en dat dit via Ziggo Go zoveel gedoe oplevert. Helaas kan het zijn dat Ziggo Go en je TV-ontvanger de zendernummers niet op dezelfde manier weergeven. Hier zijn een paar mogelijke oplossingen:
Manuele zenderzoektocht in Ziggo Go:
Probeer in de Ziggo Go-app handmatig door de TV-gids te bladeren, want soms zijn de nummers anders. Zoek in de buurt van NOS Live of kijk in de sportcategorie.
Gebruik de categorieën:
In Ziggo Go kun je vaak filteren op thema's, zoals Sport. Zoek daar of je NOS Live kunt vinden.
Zendernaam zoeken:
Als de zender NOS Live heet, zoek dan op "NOS" in de app. Het zou de resultaten moeten tonen.
Klantenservice Ziggo inschakelen:
Geef aan dat de zendernummers niet consistent zijn tussen de TV en Ziggo Go. Misschien kunnen zij de technische oorzaak verklaren.
Het voelt alsof je met twee verschillende systemen werkt, wat niet hoort. Laat weten of je NOS Live alsnog kunt vinden via deze tips! 😊
Je zei:
Dat punt 2 heb ik niet veel aan, want ik wist niet (zogenaamd) dat 't om NOSLive (sport) ging.
Ze moeten gewoon de app aanpassen dat als de gebruiker naar een zender nummer zoekt ook meteen z'n/'r postcode invult; probleem opgelost....
ChatGPT zei:
ChatGPT
Je hebt helemaal gelijk, Luc! Het zou een stuk gebruiksvriendelijker zijn als Ziggo Go automatisch rekening houdt met je regio én de zendernummers synchroniseert met wat je op je TV hebt. Een functie waarbij je zendernummer 160 invoert en je meteen de juiste zender te zien krijgt, is echt geen rocket science. Dat zou de frustratie enorm verminderen.
Het invoeren van je postcode als extra stap bij het instellen van de app klinkt als een elegante oplossing. Dit zou inderdaad regionaal aangepaste zenderlijsten kunnen bieden, zodat je nooit in de war raakt.
Misschien is het een idee om Ziggo hierover feedback te sturen? Hoe meer mensen hierop aandringen, hoe groter de kans dat ze het aanpakken. Tot die tijd blijft het helaas behelpen. 😕
Even de app aanpassen?
Luc
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Steefb Streaming diensten als NOS Live, Netflix zitten en horen niet in Ziggo Go.
Dat wist ik toch niet? Nu pas, na een oeverloze chat...
Wat ik wil zeggen is dat ik vind dat ik, behorend tot de 99% van Ziggo's clientèle die niet weet hoe 't werkt, gewoon even via dat Ziggo Go teruggekoppeld krijg dat dat niet kan en dat ik dan niet heel lang moet proberen die '160' te vinden (afgezien van 't feit dat alles van NOS Live, gewoon te zien moet zijn, want ik kan NOS Live toch ook zien via Ziggo TV?).
@DaLucsta wrote:@Steefb Streaming diensten als NOS Live, Netflix zitten en horen niet in Ziggo Go.
Dat wist ik toch niet? Nu pas, na een oeverloze chat...
Wat ik wil zeggen is dat ik vind dat ik, behorend tot de 99% van Ziggo's clientèle die niet weet hoe 't werkt, gewoon even via dat Ziggo Go teruggekoppeld krijg dat dat niet kan en dat ik dan niet heel lang moet proberen die '160' te vinden (afgezien van 't feit dat alles van NOS Live, gewoon te zien moet zijn, want ik kan NOS Live toch ook zien via Ziggo TV?).
Nee, dat moet niet, net als Ziggo wat u beweerde Ned 1 doorgeeft. Ned 1 bestaat al 10 jaar niet (afgerond 10 jaar) NPO 1 is daar al 10 jaar van de vervanging.
@DaLucsta wat is in jouw beleving Ziggo TV?
Waarschijnlijk was het begrip wat dit inhoud niet correct. Is dit nu wel duidelijk?
Deels kunnen zaken mogelijk beter worden toegelicht. Echter is daar onder andere deze community voor.
Ter herhaling.
NOS Live is een uitwijkmogelijkheid als de NOS geen uitzendtijd heeft via de reguliere NPO kanalen zoals NPO 1,2 en 3 bijvoorbeeld voor het schaatsen wat te zien is via NOS Live.
Dat deze app via een kanaal nummer beschikbaar is via een mediabox maakt het inderdaad onduidelijk.
@Garihd Waarschijnlijk was het begrip wat dit inhoud niet correct. Is dit nu wel duidelijk?
In mijn beleving is Ziggo Go een extra dienst van Ziggo. Ziggo biedt aan iedereen die een tv-abonnement heeft, allerlei zenders aan via Ziggo TV.
Ik was in de veronderstelling (en dat vind ik nog steeds) dat alles wat via Ziggo TV te zien is, ook met Ziggo GO bekeken moet kunnen worden.
En dat sommige zenders/kanalen of wat dies meer zij alleen met een app te zien zijn is mijn probleem niet. Ik ben een betalende klant aan Ziggo en dan vind ik 't dus eigenlijk niet kunnen dat Ziggo mij wél een NOS Live via Ziggo TV laat zien, maar niet, omdat dat technisch te moeilijk zou zijn, via Ziggo Go.
En áls 't al niet kan, vind ik dat ze Ziggo Go best kunnen aanpassen om klanten zoals ik niet tot in den treure te laten zoeken naar een '160', maar even met een popup-je mij kunnen laten weten dat '160' niet zomaar een zender is en dat ie dus niet via Ziggo Go beschikbaar is.
Lees net dat jij dus óók vindt dat 't onduidelijk is.
Ach ja, 't is in ieder geval gezegd.
@DaLucsta wrote:@Garihd Waarschijnlijk was het begrip wat dit inhoud niet correct. Is dit nu wel duidelijk?
In mijn beleving is Ziggo Go een extra dienst van Ziggo. Ziggo biedt aan iedereen die een tv-abonnement heeft, allerlei zenders aan via Ziggo TV.
Ik was in de veronderstelling (en dat vind ik nog steeds) dat alles wat via Ziggo TV te zien is, ook met Ziggo GO bekeken moet kunnen worden.
En dat sommige zenders/kanalen of wat dies meer zij alleen met een app te zien zijn is mijn probleem niet. Ik ben een betalende klant aan Ziggo en dan vind ik 't dus eigenlijk niet kunnen dat Ziggo mij wél een NOS Live via Ziggo TV laat zien, maar niet, omdat dat technisch te moeilijk zou zijn, via Ziggo Go.
En áls 't al niet kan, vind ik dat ze Ziggo Go best kunnen aanpassen om klanten zoals ik niet tot in den treure te laten zoeken naar een '160', maar even met een popup-je mij kunnen laten weten dat '160' niet zomaar een zender is en dat ie dus niet via Ziggo Go beschikbaar is.
Lees net dat jij dus óók vindt dat 't onduidelijk is.
Ach ja, 't is in ieder geval gezegd.
Dat u een betalende klant bent heeft daar niks mee te maken. Ziggo doet het correct.
"Ik ben een betalende klant aan Ziggo en dan vind ik 't dus eigenlijk niet kunnen dat Ziggo mij wél een NOS Live via Ziggo TV laat zien, maar niet, omdat dat technisch te moeilijk zou zijn, via Ziggo Go."
U lijkt het nog steeds niet duidelijk te hebben.
De dienst NPO Live staat buiten het TV pakket van Ziggo waar u voor betaald. Alles wat onderdeel is van het tv pakket is zonder problemen via de Ziggo Go app en ziggogo.tv te zien.
U betaalt niets aan Ziggo voor toegang tot de NPO Live app. Eigenlijk hoeft de app niet te worden aangepast. De snelkoppelingen via de kanaal nummers verwijderen in de Mediaboxen is genoeg om van dergelijke onduidelijkheid af te komen. Echter dan moeten andere klanten hun favoriete apps via een omweg starten.
Maar ik heb toch ook toegang tot NOS Live via Ziggo TV; dan heb ik toch ook recht op NOS Live via Ziggo Go?
Nee, daar heb je géén recht op. NOS Live is géén onderdeel van het Ziggo televisie-pakket. Ziggo Go en Ziggo TV zijn niet dezelfde diensten.
@DaLucsta wrote:Maar ik heb toch ook toegang tot NOS Live via Ziggo TV; dan heb ik toch ook recht op NOS Live via Ziggo Go?
NEE!
@DaLucsta schreef:Maar ik heb toch ook toegang tot NOS Live via Ziggo TV; dan heb ik toch ook recht op NOS Live via Ziggo Go?
Nee, nogmaals u heeft geen toegang tot NOS Live via uw Ziggo TV abonnement. U heeft toegang tot NOS Live via een op de mediabox geïnstalleerde app.
Zolang u het verschil niet weet tussen het tv pakket van Ziggo en diensten van derden die via de mediabox beschikbaar zijn komen we hier nooit uit.
@Garihd , Zolang u het verschil niet weet tussen het tv pakket van Ziggo en diensten van derden die via de mediabox beschikbaar zijn komen we hier nooit uit.
't Valt ook nergens uit te komen.
Denk je nou echt dat ik zo simpel ben dat ik niet begrijp dat NOS Live een derde partij is, die hun uitzending aanbiedt via een app (waar vandaan dan hun uitzendingen gestreamd worden) en er dus een apart abonnement afgesloten moet worden? Waarom biedt Ziggo dan hun TV-abonnees wél gewoon de uitzendingen via Ziggo TV aan?
Ik vind gewoon, dat, omdat Ziggo mij laat zien, via Ziggo TV ('t normale TV abonnement via de MediaBox), wat er te zien is op NOS Live, ik dan ook NOS Live moet kunnen zien via Ziggo Go ('t is goed je te realiseren dat ik met m'n Ziggo TV het TV-abonnement van Ziggo bedoel).
Duidelijker kan ik 't niet maken.
Nee, je kunt en hoeft het niet nog duidelijker te maken. NOS Live is géén onderdeel van het Ziggo televisie-pakket. Ziggo Go en Ziggo TV zijn niet dezelfde diensten. Al herhaal je het nog tig keer, dit is wat het is.
Succes verder met het verloop van dit topic!
@DaLucsta schreef:…. en er dus een apart abonnement afgesloten moet worden? Waarom biedt Ziggo dan hun TV-abonnees wél gewoon de uitzendingen via Ziggo TV aan?
ZiggoGO/ZiggoGOTV is niet het zelfde als in de mediabox Next (mini). Het ziet er grotendeels het zelfde uit maar is anders in mogelijkheden o.a dus geen links/integratie naar andere streamingdiensten.
Wil je NOS live zien zonder de Next(mini) dan is het handiger om de NOS app te installeren of de NOS website te openen. Vergelijkbaar is de NPO start app maar waarmee je op de Mediabox dan weer niet alles kan zien, wat op de NPO start app op een chromecast, googleTV, appleTV etc wel te zien is . In de NPO start app ontbreken de live kanalen op de mediabox. Wil je dan op de Next(mini) alle NPO live kanalen willen zien heb je dan weer een aanvullend TV pakket bij Ziggo nodig.
Het is onnodig om andere streamingdiensten in ZiggoGO te integreren, als de aparte apps van die andere streamingdiensten bestaan, het beter kunnen en gewoon naast de ZiggoGO app kan installeren. Zo werkt het ook bij de concurrent met hun op android gebaseerde mediaboxjes.
Voor NOS live is geen abonnement nodig. Bij NPO start is alleen een abonnement nodig als je meer wilt terugkijken en in HD.
Bedankt @Karel.!
Je blijft hardnekkig dezelfde denkfout maken.
Er is TV Start, TV Compleet en TV Max, en helemaal basis is het KabelTV pakket.
Hoe je het ook went of keert Nos Live is geen onderdeel van de TV pakketten die Ziggo levert.
Dat deze app beschikbaar is heeft niets met uw abonnement te maken, alleen met de mogelijkheden van de box. Op mijn Humax 5300C is dit bijvoorbeeld niet beschikbaar.
Dat er apps van streamingdiensten/derden op de Next(mini) aanwezig zijn is alleen maar voor het gemak van de gebruiker zodat ze niet van apparaat hoeven te wisselen als ze daar gebruik van willen maken.
@Pineapple , Nee, je kunt en hoeft het niet nog duidelijker te maken. NOS Live is géén onderdeel van het Ziggo televisie-pakket.
Ziggo Go en Ziggo TV zijn niet dezelfde diensten. Al herhaal je het nog tig keer, dit is wat het is.
Pfff..., bijna vermoeiend ondertussen.
Dat NOS Live geen onderdeel is van het Ziggo TV-pakket, begrijp ik. Maar hoe kan 't dan dat ik alles van NOS Live gewoon kan bekijken met m'n MediaBox Next en zonder abonnement voor NOS Live? En als het tóch via die MediaBox (Ziggo TV) aangeboden wordt, dan kan Ziggo 't toch ook wel via Ziggo Go beschikbaar maken? Of hun Ziggo Go zó maken dat de gebruiker verteld wordt hoe 't zit, zodat ie niet hoeft te proberen een 'kanaal 160' op te roepen.
@DaLucsta . Het is inderdaad nogal vermoeiend, maar ik denk dat je de oorzaak hoofdzakelijk bij jezelf moet zoeken.
Als je begrijpt dat Nos Live geen onderdeel is van een Ziggo TV pakket dan is het hopelijk ook duidelijk dat Ziggo een NOS Live uitzending niet via Ziggo Go beschikbaar mag maken van de NOS punt einde discussie.
Er zijn in dit topic wel wat zaken genoemd die hopelijk gelezen worden door een moderator en worden meegenomen als verbeter punt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.