1
Vraag
2
Reacties
henkleer

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

AP-isolatie/buitenland

Tijdens verblijf in het buitenland heb ik steeds vaker last van AP-isolatie (Access Point Isolatie) op het wifi-netwerk van bijvoorbeeld een hotel. Die isolatie maakt het onmogelijk verbinding te maken met mijn chromecast en kan daardoor geen gebruik maken van Ziggo Go. Die isolatie is niet aan te passen zonder medewerking van het hotel. Vervolgens probeer ik tv te kijken door een hdmi-kabel aan te sluiten met de laptop. Dat lukt enkele minuten, waarna de verbinding stagneert. Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen, m.a.w. hoe kan ik Ziggo Go kijken op de tv in het betreffende hotel?

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10294Posts
  • 597Oplossingen
  • 2925Likes

op een openbare wifi AP-isolatie uitschakelen is heel onverstandig

het hotel gebruikt AP-isolatie om het wifi netwerk veiliger te maken,

het beste kun je gebruik maken van een reis router 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34300Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17286Likes

@anoniemforum  schreef:

op een openbare wifi AP-isolatie uitschakelen is heel onverstandig

het hotel gebruikt AP-isolatie om het wifi netwerk veiliger te maken,

het beste kun je gebruik maken van een reis router 

Ik zat inderdaad ook al aan een travel router te denken. Het moet er dan wel een zijn die authenticatie via een captive portal (splash page) ondersteunt, als het hotel daarvan gebruik maakt.

henkleer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank Tobias. Ik ga me verdiepen in een travel router. Ik functioneer ver onder het gemiddelde in de digitale wereld en heb geen idee van captive portal (slash page) maar ik zoek het allemaal op.  Verder blijft voor mij een raadsel waarom het verbinden van Ziggo Go op mijn laptop (chromebook) met een tv d.m.v. hdmi in het buitenland niet werkt. Met mijn lekenverstand denk ik dan dat de tv dan zou moeten werken als monitor voor mijn laptop. 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10294Posts
  • 597Oplossingen
  • 2925Likes

werkt het op de laptop zelf wel zonder de tv ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34300Posts
  • 2510Oplossingen
  • 17286Likes

Een captive portal of splash page is een webpagina welke automatisch in beeld komt wanneer je voor de eerste keer verbindt met een (gast)netwerk waarop deze functie actief is.

De oorzaak van het 'stagneren van de verbinding' wanneer je Ziggo GO kijkt via HDMI zal ook in het netwerk van het hotel of de verbinding tussen jouw laptop en dat netwerk gezocht moeten worden.

henkleer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja de Ziggo App blijft wel werken op de laptop, maar de verbinding d.m.v. HDMI naar de TV wordt na enkele minuten verbroken. ChatGTP zegt het volgende:

5. Ziggo Go-app beperkingen

• Het kan ook zo zijn dat Ziggo bepaalde beperkingen heeft ingesteld voor het gebruik van hun app in het buitenland. Hoewel Ziggo Go binnen de EU gebruikt kan worden, zijn er soms beperkingen op het streamen naar externe schermen, zeker via HDMI.

Oplossing: Probeer eventueel een andere browser of de webversie van Ziggo Go (via ziggo.tv) in plaats van de app te gebruiken, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.

henkleer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chat GPT zegt het volgende:

5. Ziggo Go-app beperkingen

• Het kan ook zo zijn dat Ziggo bepaalde beperkingen heeft ingesteld voor het gebruik van hun app in het buitenland. Hoewel Ziggo Go binnen de EU gebruikt kan worden, zijn er soms beperkingen op het streamen naar externe schermen, zeker via HDMI.

Oplossing: Probeer eventueel een andere browser of de webversie van Ziggo Go (via ziggo.tv) in plaats van de app te gebruiken, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.

Het gekke is dat de Ziggo Go app op de laptop gewoon blijf werken, maar de verbinding naar TV via HDMI niet. Hier in huis geprobeerd, maar dan geen problemen.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10294Posts
  • 597Oplossingen
  • 2925Likes

welk merk type tv ?

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2122Posts
  • 194Oplossingen
  • 1462Likes

Hé hoi @henkleer, helaas hebben we nog niets van je gehoord na de vraag van @anoniemforum. Heb je het ondertussen opgelost? Zo niet dan horen  we graag welk merk en type televisie je hebt staan.

henkleer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is op elk vakantieadres verschillend!

HRJ

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Kijk eens op deze site: https://www.gl-inet.com/

Uit eigen ervaring weet ik dat deze routers

prima overweg kunnen met captive portal.

puppie

Level 17
  • 2953Posts
  • 75Oplossingen
  • 1211Likes

@HRJ zoals ik lees gebruik je deze zelf ook. welk type ?

HRJ

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Sinds verleden jaar gebruik ik de Beryl AX. Heb ook goede ervaringen met

de Opal. Weliswaar geen wifi 6 maar voor 'het gewone werk' prima router

en prettig geprijsd. 

Mocht je ook de functie vpn server/cliënt willen gebruiken dan zou ik voor

de Beryl gaan.

henkleer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank iedereen. Ik ga die Beryl AX aanschaffen. Chat GPT voorzag me van een handleiding voor deze voorziening en verzekerde mij dat zelfs een digibeet als ik overweg moet kunnen met het apparaat en gaf ook aan dat hiermee de AP isolatie kan worden omzeild. We gaan het zien!!