Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1597Posts
  • 139Oplossingen
  • 1813Likes

Alles wat je wilt weten over de levels

Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier.

 

Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er tussenin

Je begint op de Ziggo Community als Nieuwkomer. Naarmate je actiever wordt verdwijnt de titel Nieuwkomer en krijg je daarvoor in de plaats een level. Wanneer je reacties plaatst, likes uitdeelt én de beste oplossingen door jou geschreven worden, stijgt jouw level. Ook je 'Community leeftijd' speelt een rol. Bij Level 8 krijg je er de titel Expert bij. Zo kan iedereen in één oogopslag zien dat jij veel ervaring hebt. Als Expert blijft je level groeien en behoud je ook jouw titel. 

 

Naast Expert hebben we ook nog de Super Expert. Voor de Super Expert geldt hetzelfde, ook zij kunnen blijven doorgroeien in de levels. Wil je meer weten over de Super Experts? Lees dan dit artikel

 

De termen Expert en Super Expert worden begin 2023 vervangen. Waarover later meer.

 

 

Voorbeeld Expert

 

Knipsel2.PNG

Vanaf Level 8 krijg je automatisch een ster en 'Expert' naast je level. Daarna blijf je doorgroeien in de levels. Je komt dus ook Experts tegen in Level 10 of Level 13 bijvoorbeeld.

 

Voorbeeld Super Expert

 

Knipsel.PNG

Een Super Expert blijft ook doorgroeien in de levels. In dit voorbeeld is dat Level 10. Maar dat kan ook zo Level 15 of zelfs Level 20 zijn. Daarnaast kent een Super Expert geen kroontje meer, maar heeft hij een ander icoon achter zijn naam. 

 

Veelgestelde vragen

Wat zeggen de levels precies over iemand?

Hoe hoger het level, hoe meer bijdrages iemand aan de Ziggo Community heeft geleverd. Denk daarbij aan het geven van likes, het schrijven van reacties of het geven van de beste oplossing. Op deze manier verzamel je achter de schermen punten waarmee je dus in level kan stijgen. Ook zegt het iets over hoe lang iemand al lid is van de Community.

 

Wat verandert er in mijn rank?

Alle ranks, zoals Ontdekker of Liefhebber, zijn omgezet naar levels. Was je voorheen een Expert of Super Expert? Dan blijf je deze status behouden naast je level. In dit artikel tonen we een voorbeeld hoe dit er uit komt te zien. Je kan nog steeds door jouw activiteiten op de Community doorgroeien in rank.  

 

Hoe kan ik sneller stijgen in level?

Hoe actiever je bent, hoe sneller je stijgt. Maar wat de exacte vereisten zijn om een level te stijgen, houden we onder de pet. Zo houden we het systeem een beetje mysterieus en zijn de rangen ook oprecht verdiend. Hiermee voorkomen we dat iemand zich eenvoudig omhoog kan gamen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Hoe weet ik dat ik ben gestegen in level?

Houd je inbox goed in de gaten! Want zodra je een level stijgt, ontvang je namelijk een privébericht. Natuurlijk zie je dit ook onder je gebruikersnaam staan en in het Meldingencentrum op de Community. 

 

Waarom zijn de 'oude' ranks verdwenen?

Eerder gebruikten we ranks zoals Ontdekker, Raadgever of Gedreven Liefhebber. We merkten dat je met deze ranks niet in één oogopslag duidelijk maakt wat een ervaren gebruiker is van de Community en wie nog een beginner is. Doordat we de criteria hebben versimpeld, is het makkelijker om door te stromen naar het volgende level. Door levels te gebruiken, maken we de ranks transparanter voor iedereen.

 

Blijf ik mijn badges behouden?

Ja natuurlijk! Alle badges die je tot nu toe hebt gehaald blijven aanwezig in je profiel. We hebben ook een aantal nieuwe te behalen badges toegevoegd. Ga in je Profiel naar 'Alle badges weergeven' en bekijk welke jij nog kan behalen. Het kan ook voorkomen dat je in één keer een aantal badges erbij hebt gekregen, zoals de een aantal Aanmeldingen-badges, Like gekregen-badges of Topics-badges.

 

Ik heb nog een vraag.

Heb je een vraag over de levels? Open dan hier een topic.

0 Reacties 0

Uitgelicht topic