Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

ziggo-ap niet bereikbaar - De Ziggo Wifibooster

Wil je direct naar het uitgebreide stappenplan? Klik hier!

 

Inloggen via http://ziggo-ap/ op je Ziggo Wifibooster blijkt lastiger dan het klinkt, daarom geef ik in dit topic extra uitleg over het aansluiten van, inloggen op en verbinding maken met je Wifibooster.

Ziggo heeft twee soorten Wifiboosters. Een Wifibooster via een internetkabel (access point) en een Wifibooster via het stopcontact (powerline-adapter). We hebben ook een uitbreidingsset van de Wifibooster via het stopcontact.

Heb je nog geen Wifibooster in huis? Wellicht is de Wifibooster iets voor jou, voor meer info check je de handige linkjes onderaan.

1: Aansluiten en verbinding maken
Het begint natuurlijk met het aansluiten van de apparatuur. Op onze website vind je een stap-voor-stap handleiding: Wifibooster installeren. Deze handleiding doorloopt ook het instellen van de wifi verbinding met de Wifibooster.
Heb je dit al gedaan? Mooi! Lees verder...

Verbonden met de Wifibooster en internet werkt? Dan gaan we inloggen bij stap 2.
Niet gelukt? Dan gaan we naar stap 3!

2: Inloggen op de Wifibooster

Zorg dat je apparaat verbonden is met de Wifibooster!
Open dan deze link in een nieuw tabblad of venster: http://ziggo-ap/.
Zelf ziggo-ap/ in de adresbalk van je browser intypen werkt ook, let op dat je de
/erachter niet vergeet!

De standaard logingegevens
Gebruikersnaam:
ziggo
Wachtwoord:
draadloos
NB: Er zijn ook Wifiboosters die niet deze standaard login gebruiken. Check dan de sticker op het apparaat voor de juiste logingegevens.

Werkt ziggo-ap/ niet? Dan doen we het anders.
a. Log in op je wifi-modem. Ons stappenplan inloggen op je modem helpt je hierbij.
b. Check in het modem de verbonden apparaten.

Bij veel modems vind je deze op de eerste pagina nadat je ingelogd bent, onder het kopje “Gebruikers”. Bij de Connectbox moet je links nog op “Verbonden apparaten” klikken.
c. Zoek in de lijst met gebruikers/apparaten naar de Wifibooster en noteer het ip-adres wat hierbij staat (bijvoorbeeld: 192.168.178.14)
d. Typ het gevonden ip-adres in je browser en druk op enter
e. Nu moet je de loginpagina van de Wifibooster zien en kun je inloggen.

Nog steeds niet gelukt? Start alle apparaten een keer opnieuw op, even de stroom eraf halen. Als ook dat niet helpt gaan we naar stap 3.

Loginpagina wel in beeld, maar inloggen mislukt?Dan resetten we de Wifibooster.
Voor het resetten naar fabrieksinstellingen gaan we naar stap 3.


3: Werkt het niet? Resetten!

Een reset naar fabrieksinstellingen biedt oplossing voor allerlei verschillende problemen. Daar gaan we mee beginnen.

Je Wifibooster heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje dat je met een pen of een paperclip kunt indrukken.
Houd de knop een paar seconden ingedrukt en de Wifibooster wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Als je Wifibooster opnieuw is opgestart kun je weer gebruikmaken van de standaard logingegevens die op de sticker staan.


Van alles geprobeerd, maar nog geen verbinding? Dan helpt de Community je verder als je jouw probleem in dit topic uitlegt!

Geef ons zo veel mogelijk informatie. Wat heb je al gedaan en waar denk je dat het probleem zit? Onderstaande tips helpen je om het probleem te lokaliseren:

 

  • Check de verbinding tussen jouw apparaat en de Wifibooster. Ben je met het nieuwe wifi netwerk verbonden?
  • Heeft de Wifibooster wel verbinding met het modem? Log in op het modem en check de verbonden apparaten (zie het stappenplan bij inloggen onder stap 2).
  • Heb je de powerline adapters: Zijn die onderling wel verbonden? Op adapter A moeten alle (drie) LEDjes branden, op adapter B vier (evt. vijf) LEDjes.


Handige linkjes
Valt je wifi weg? Lees dit topic
De Ziggo Power Promise


Zelf aan de slag
http://ziggo-ap/
Wifibooster installeren
Inloggen op je Ziggo modem of Wifibooster
Software updaten van de Wifibooster via een internetkabel

Wat is….
Wifibooster algemene informatiepagina
Wifibooster via een internetkabel (access-point)
Wifibooster via het stopcontact (powerline adapter)
Uitbreidingsset op de Wifibooster via het stopcontact

107 Reacties 107
bram62

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hoe kan je inloggen in de wifi booster als je er van beiden één hebt? Dus een booster via een internet kabel en een booster via het stopcontact? Beide zouden bereikt moeten worden via ziggo-ap, maar het lukt mij steeds maar om op één uit te komen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
bram62 Als je in je modem kijkt, dan zie je dat iedere Wifibooster een eigen IP adres heeft.

Plaats dat IP adres in je browserbalk en je kunt iedere Wifibooster apart instellen.
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Be rt wrote:
bram62 Als je in je modem kijkt, dan zie je dat iedere Wifibooster een eigen IP adres heeft.
Plaats dat IP adres in je browserbalk en je kunt iedere Wifibooster apart instellen.
Exact! Zoals ook vermeld onder stap 2 in mijn originele bericht.

Werkt ziggo-ap/ niet? Dan doen we het anders.
a. Log in op je wifi-modem. Ons stappenplan inloggen op je modem helpt je hierbij.
b. Check in het modem de verbonden apparaten.
Bij veel modems vind je deze op de eerste pagina nadat je ingelogd bent, onder het kopje “Gebruikers”. Bij de Connectbox moet je links nog op “Verbonden apparaten” klikken.
c. Zoek in de lijst met gebruikers/apparaten naar de Wifibooster en noteer het ip-adres wat hierbij staat (bijvoorbeeld: 192.168.178.14)
d. Typ het gevonden ip-adres in je browser en druk op enter
e. Nu moet je de loginpagina van de Wifibooster zien en kun je inloggen.
Nog steeds niet gelukt? Start alle apparaten een keer opnieuw op, even de stroom eraf halen. Als ook dat niet helpt gaan we naar stap 3.
bram62

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
dank allen, het was me intussen gelukt via ip-adres in het ene device en toen ik die er uit haalde kon ik het andere device het ip-adres ophalen. later bedacht ik me idd dat ik via het modem die adressen ook had kunnen achterhalen. enfin, ik heb nu alle 3 de ip-adressen aan mijn favorieten in de browser toegevoegd en kan er dus nu elk moment bij (mocht dat nodig zijn de komende 5jr). want dat is het: eens in de zoveel tijd moet ik zoiets doen en dan moet je alles weer uitvogelen en ik dan vind ik de info van ziggo maar summier en vind ik het ronduit een misser om twee verschillende device hetzelfde adres te geven (ziggo-ap, maar trouwens wel verschillende standaard wachtwoorden). enfin, bij mij staat alles nu ingesteld zoals ik wil en dat zal wel weer een paar jaar duren voordat er weer eens wat is. jullie bedankt voor het meedenken en hopelijk heeft iemand anders er ook nog eens wat aan.
Jeyda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

In de handleiding van de Wifibooster wordt verwezen naar een website van Ziggo die helaas de volgende melding geeft: Controleer of het webadres http://ziggo-ap juist is

Deze link moest je zonder 'www' gebruiken volgens de handleiding van de booster, terwijl je op deze pagina juist je leds van je booster zou moeten kunnen uitschakelen en het wachtwoord moet kunnen wijzigen.

Ook wordt je op de volgende pagina van Ziggo doorgelinkt (bij: 'Geen verbindingsproblemen' punt 3) naar de niet werkende http://ziggo-ap pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/

Ik heb de klantenservice van Ziggo gebeld, maar die zeggen dat ik het hier moet melden omdat ze het ook niet weten. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Jeyda. Ik heb je topic even verplaatst naar dit topic.

Collega Mark heeft een verhaal geschreven over het probleem waar je tegenaan loopt. Kom je er met zijn tips nu wel uit?
Jeyda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Bedankt voor de handige tips om het probleem te omzeilen Bram62. Mark van Ziggo jouw antwoord slaat de plank redelijk mis. Ik heb de handleiding opgevolgd en de booster werkt maar volgens bijlage 4 moet ik de leds van de Wifibooster kunnen uitschakelen. Hierbij wordt verwezen naar de URL van Ziggo http://ziggo-ap die (bij verbinding via mijn laptop, dus ik heb wél internet) helaas niet werkt. Ook moet het wachtwoord hier gewijzigd kunnen worden, de handleiding hier plaatsen heeft geen effect op deze niet werkende URL. Ik heb trouwens de booster via het stopcontact aangesloten.

Ik ga de tips van Bram62 uitproberen.
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jeyda wrote:
Mark van Ziggo jouw antwoord slaat de plank redelijk mis.

Hi Jeyda, kun je aangeven wat je mist in mijn tekst?

Werkt ziggo-ap/ niet? Dan doen we het anders.
a. Log in op je wifi-modem. Ons stappenplan inloggen op je modem helpt je hierbij.
b. Check in het modem de verbonden apparaten.
Bij veel modems vind je deze op de eerste pagina nadat je ingelogd bent, onder het kopje “Gebruikers”. Bij de Connectbox moet je links nog op “Verbonden apparaten” klikken.
c. Zoek in de lijst met gebruikers/apparaten naar de Wifibooster en noteer het ip-adres wat hierbij staat (bijvoorbeeld: 192.168.178.14)
d. Typ het gevonden ip-adres in je browser en druk op enter
e. Nu moet je de loginpagina van de Wifibooster zien en kun je inloggen.
Jeyda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Mark Ziggo,

Je komt met alternatieven, die ik zeker ga proberen. Wat ontbreekt is een verklaring of beter nog een oplossing voor de niet werkende URL van Ziggo http://ziggo-ap . Ziggo verwijst telkens naar deze URL, via de handleiding en website, als deze URL werkend gemaakt wordt door Ziggo zijn er geen alternatieven nodig. Heeft niemand van Ziggo daar een oplossing voor? Ik vind dat toch opmerkelijk te noemen.
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Voor een mogelijke verklaring waarom het bij jou niet werkt heb ik nog wat informatie van je nodig:

Ik neem aan dat je op je laptop internet via wifi:

  • Met welk wifi netwerk heeft jouw laptop verbinding (op het moment dat http://ziggo-ap/ niet werkt?
  • Hoe heet het wifi netwerk van je Wifibooster?
bram62

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Mark Ziggo,

Het is niet alleen Jeyda die problemen heeft. Dus je kunt nu wel denken dat het in haar/zijn configuratie ligt maar ik ben het met haar/hem eens dat dit gewoon door Ziggo slecht georganiseerd is. Zo'n link zou eenduidig moeten zijn en dat is 'ie niet (als je hem voor verschillende toestellen in één netwerk dezelfde naam geeft).

Dus ik zou zeggen: energie er op zetten om dat structureel voor elkaar te krijgen ipv workarounds bedenken.

en @Jeyda: Succes!

met vriendelijke groet,

Bram62
Mike4404

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Mark,

Ik heb vanmorgen de Wifi Booster geinstalleerd - deze werkt prima.
Wanneer ik echter via 'http://ziggo-ap' probeer in te loggen, krijg ik een blanco scherm.

Met behulp van jouw tips heb ik alle stappen doorlopen t/m resetten van de Booster. Deze wordt ge-reset, en de wifi werkt nog steeds.

Echter, ik kan met de gegevens (gebruikersnaam/password) nog steeds niet inloggen.
Ik heb een laptop met Windows 10, en probeerde draadloos in te loggen via zowel de wifi van de Connectbox, als via de wifi van de Wifi Booster - beide methodes werken niet.

Zou het makkelijker gaan via een bedrade connectie? Dat is nog het enige dat ik kan bedenken..
Mike4404

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Update 14:22:
Na veel pogingen proberen, ben ik erachter gekomen dat je als gebruikersnaam/wachtwoord niet de naam+password van je Booster moet invullen, maar:


  • Gebruikersnaam: ziggo
  • Wachtwoord: draadloos

Stond inderdaad ook gewoon in het bericht van Mark.. stom van me
Mike
Peter_W

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

ik heb een soortgelijk probleem. Het access point werkt met zijn eigen SSID en wachtwoord. Ik kom echter niet op de inlogpagina om het SSID en wachtwoord te wijzigen. Net als vele anderen werkt de link http://ziggo-ap niet.

Het AP is inmiddels gereset en via connected devices is op dit moment slechts 1 device online via ethernet (de rest heb ik losgekoppeld om het AP te herkennen). Het "unknown" device heeft alleen een IPv6 address (2001:1C03:4F05:9F00:3CE1:A1DA:C8DA:EAFC/64) en geen IPv4. Het lukt niet om naar dit IPv6 address te browsen in Chrome.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door via de DHCP tab een IP address te reserveren voor het MAC address wat in de connected devices list stond (notitie gevonden dat ik dat in het verleden ook had gedaan). Hiermee lijkt mijn probleem opgelost te zijn. Maar waarom moet dit zo omslachtig en wordt er geen IPv4 adres toegekend???

mvg Peter
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Peter_W wrote:
Het AP is inmiddels gereset en via connected devices is op dit moment slechts 1 device online via ethernet (de rest heb ik losgekoppeld om het AP te herkennen). Het "unknown" device heeft alleen een IPv6 address (2001:1C03:4F05:9F00:3CE1:A1DA:C8DA:EAFC/64) en geen IPv4. Het lukt niet om naar dit IPv6 address te browsen in Chrome.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door via de DHCP tab een IP address te reserveren voor het MAC address wat in de connected devices list stond (notitie gevonden dat ik dat in het verleden ook had gedaan). Hiermee lijkt mijn probleem opgelost te zijn. Maar waarom moet dit zo omslachtig en wordt er geen IPv4 adres toegekend???

Goeie vraag Peter, dat lijkt me inderdaad niet wenselijk. Ik zal eens testen op kantoor of ik dit kan reproduceren.
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Peter_W - vreemd, ik krijg juist alleen een IPv4 adres op de wifibooster via een internetkabel op kantoor. Wellicht hebben we net een ander type/firmware? Dit kun je vinden onder Geavanceerde instellingen - Status.

Firmware: 3.14.3 Build 150930 Rel.58991n
Hardware: Archer C7 v2 00000000
Peter_W

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Problem gevonden. Het aantal connected devices was gelimiteerd op 10. Mogelijk een default setting van de deze redelijk nieuwe router. Daar gingen we ruim overheen waardoor de DHCP server geen IPv4 adressen meer gaf.

Andere apparaten hadden soortgelijke problemen waardoor ik dit op het spoor kwam.
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
Stappen 1 t/m 3 doorlopen.
Ip adres opgezocht in het modem. Kan wel connecten via de Ziggo Wifi Booster (via stopcontact).

Op ip en naam geen connectie. superscan gedaan er luisterd niets op poort 80 cq 443
Reset al uitgevoerd ook geen oplossing. Welke stap kan je nu nog nemen?

Op de kleine adapter 2 leds (3 indien eth is aangesloten)
Op de grote adatper 4 leds (lan is uit zit geen kabel in)
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
nspoor wrote:
Ip adres opgezocht in het modem. Kan wel connecten via de Ziggo Wifi Booster (via stopcontact).

Op ip en naam geen connectie. superscan gedaan er luisterd niets op poort 80 cq 443
Reset al uitgevoerd ook geen oplossing. Welke stap kan je nu nog nemen?

Als ik even spiek in je modem zie ik twee Comtrends, een met x.x.x.100 en de ander met x.x.x.87. Kun je de Wifibooster op beide ip's niet bereiken?

Uitgelicht topic