Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10381Posts
  • 1111Oplossingen
  • 10097Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Opnames’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Opnames naar ‘meer
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serie opname en ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
4.073 Reacties
Meldingen
Aan Uit
joepke-m

Level 15
  • 1134Posts
  • 1Oplossingen
  • 659Likes

Wanneer wordt de reclameblok markering weer gerepareerd? Ook dat doet t al weken niet meer…

hansson

Level 6
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

De titel van deze rubriek luidt": "Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next". Hij kan zo langzamerhand wel worden vervangen door: Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next-niet".

 

En beste mensen, wees wijzer, ga klagen bij Kassa, bij Radar, bij de Consumentenbond, bij de ACM, in plaats van op deze plek, die Ziggo gebruikt als bliksemafleider en die hun een gelegenheid biedt om de vuile was binnen te houden...

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

word aangekondigd in de epg

veronica vanaf 4-juni 18:00

at5 vanaf 4 juni

 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@hansson Klachten deponeren bij Kassa, Radar, Consumentenbond etc. heeft zeker zin.

Het heeft ook zin om de steeds, zeg maar dagelijkse, terugkerende problemen hier te blijven vastleggen.

 

Dit topic biedt de mogelijkheid zowel Ziggo als medegebruikers te wijzen op wat er speelt.

Tevens dient dit topic als referentiekader om een klacht bij bijv. Kassa te onderstrepen.

 

Als we hier zouden stoppen, zou daarmee de indruk worden gewekt dat de problemen niet meer aan de orde zijn. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78456Posts
  • 5309Oplossingen
  • 23400Likes

"en zelfs zover gaat personen op dit forum te verleiden tot ondersteunend vrijwilliger voor klagende klanten. Waarmee heb je die vrijwilligers verleid? Een gratis volledig abonnement? Toegang tot alle opties waar klanten voor moeten betalen?"

 

Ter info: klanten die andere klanten helpen, betalen exact evenveel voor hun abonnement dan alle andere klanten met hetzelfde abonnement.

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

en de gebruikelijke fout op belgie een weer

vandaag 29 mei

 

ziggogo.tv

23:26  geen informatie beschikbaar

23:50 ??  geen informatie beschikbaar

01:52 geen uitzending

 

media next

23:35 Sporza: Giro

23:55 Balthazar

01:52 geen uitzending

 

tvgids.nl

23:35 Sporza: Giro

23:55 Balthazar
00:45 Iedereen beroemd
01:15 Het journaal laat
01:30 Weer
01:35 Villa politica
02:05 Het journaal laat

02:15 Weer

 

en zie https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/ bijna hetzelfde als tvgids.nl

 

Dus ziggo krijgt het voor elkaar om het op 2 verschillende manieren te verkloten

 

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

word aangekondigd in de epg

discovery hd vanaf 5 juni

 

secret cirvle vanaf 5 juni

meiden van holland vanaf 5 juni

 

en de zenders die ik al eerder heb gemeld

 

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

word aangekondigd in epg

mediaset italia vanaf 6 juni

espn5 vanaf 6 juni

 

en de zenders die ik al eerder heb gemeld

 

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

voor mensen die green wing op canvas opnemen


Ziggo heeft het zondag weer verkloot|

 

ziggo beweert dat de aflevering maar 11 minuten duurt. Dus wees snel om de replay van terzake te gebruiken

 

ziggo 30-5 canvas:

23:50 green wing

00:02 Ter zake

00:31 De afspraak

 

tvgids.nl

23:50 Green wing

00:40 Het weer

 

en zie ook https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/

 

Dus weer zijn de bron en concurrenten goed en ziggo is **bleep** (bleep="S.H.I.T.")

hansson

Level 6
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Bedankt voor de tip inzake Green Wing!

Tonio60

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

@Anne B @Bert @Mark Z Nog steeds geen info op de Next bij BBC First op 02-06 14.50u tot 03-06 01.15u

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

ziggo heeft de aflever nummers bij modern family serie 8 verkloot op comedy central

 

ziggo

1-6 06:55   S 8, Afl 7: The Alliance 

1-6 07:25  S 8, Afl 8 Snow Ball

 

titels kloppen maar de aflevering nummers niet

van aflevering 7 t/m 22 bij serie 8 is het fout

 

stomste voorbeeld

Do 27 mei, 16:15 - 16:45 S 8, Afl 22: Thanksgiving Jamboree

DIT IS AFLEVERING 7

 

zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Modern_Family_episodes#Season_8_(2016%E2%80%9317)

 

zie tvgids.nl

Aflevering 8 - The alliance Seizoen 8

Aflevering 9 - Snow Ball Seizoen 8

 

 

 

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

word aangekondigd in epg

xite vanaf 7 juni

crime investigation vanaf 7 juni

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 64Oplossingen
  • 3412Likes

Inmiddels al weer 1 maand geleden dat @Mark zich hier voor het laatst heeft laten zien. Gelukkig is deze topic niet zo belangrijk als de topics waar hij wel aandacht voor heeft, want stel je voor je weet niet welke screensaver er komt met de volgende update

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Gek hè, dat je geen antwoord krijgt. Onder andere topics geeft hij wél antwoord.

Struisvogelpolitiek?

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 64Oplossingen
  • 3412Likes

@jeener Waarschijnlijk denken ze bij Ziggo, wat we niet zien, is er niet 😉

 

Of ze zijn druk bezig om het volgende ......... verhaal te verzinnen om ons zoet te houden....

 

ziggo.jpg

 

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5410Posts
  • 197Oplossingen
  • 3282Likes

@DON PAPA zoals je weet meldt Ziggo alleen goed nieuws. Prijverhogingen, betere EPG, dat soort zaken.

 

Voor de opname issues is er nog niet goeds te melden en blijft het stil.

 

Ik heb geduld.

 

 

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Nieuwe niet gelukt opnames o.a. Vroege Vogels (NPO2, vr28), film Chronic (NPO2, za29). Nog steeds niet hersteld is o.a. Reported Missing (Canvas, ma24). En verder heel veel onzinnige of ontbrekende programma-info, maar ook dat is al normaal voor Ziggo, gezien het niet verhelpen, niet reageren, de vele kluitjes riet. 

Tonio60

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 52Likes

 @Mark Z @Anne B , @Bert  Nog steeds geen info BBC First morgen vanaf 14.50u (Next EPG).

Uitroeptekens bij The Hunter (Canvas) en Nick, Simon en Kees (NPO1) van vrijdag 28-5.

NOS EK voetbal onder 21 ma 31-05 als serie ingesteld, alleen eerste helft  opgenomen.

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

@Tonio60 

bbc first is in ziggogo.tv gewoon gevuld

 

Geen informatie op de next kun je soms oplossen door terug te gaan naar de fabrieks instellingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78456Posts
  • 5309Oplossingen
  • 23400Likes

@Tonio60 je noemt me met een @mention, maar ik kan niets betekenen voor je, in dit geval.

 

Ziggo moderators/medewerkers hebben een Z achter hun naam staan in hun @mention en in een bericht ook Ziggo voor hun naam.

mdpeters124

Level 16
  • 1541Posts
  • 3Oplossingen
  • 800Likes

word aangekondigd in epg

at5 vanaf 8 juni

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

We realiseren ons dat er al lange tijd issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG-informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van TV Gids en opname-issues. Waar mogelijk herstellen zij dat meteen. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen. Door weinig terugkoppeling te geven, realiseren we ons dat we onterecht de indruk gewekt hebben dat het onderwerp minder hoge prioriteit had. Vanaf vandaag informeren we jullie daarom regelmatig over de status van de verbeteringen die we doorvoeren. 

 

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 



Hierbij sluiten we dit artikel en gaan we verder in de drie bovengenoemde topics. Dit doen we om de topics beter vindbaar te maken voor klanten die hun problemen willen melden en om een beter overzicht te creëren voor onszelf en voor jullie.
Door de voorbeelden te scheiden van de discussie kunnen we de voorbeelden sneller escaleren en we zullen in het update/discussie topic regelmatig extra uitleg geven over de lopende issues.