Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen!
400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.
Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.
Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.
Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.
Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Opnames’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.
Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:
- Ga via ‘Opnames’ naar ‘meer
- Navigeer naar de ‘prullenbak’ die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serie opname’ en ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames'.
Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.
Tussen Kunst en Kitsch ging ook niet lekker vandaag. Lijkt een dubbele of aangepaste opname te zijn op dezelfde tijd.
Juiste info en seizoen en aflevering.
Zelfde begin tijd maar verschillende info en lengte. Ook geen goede seizoen en aflevering.
Het lijkt erop dat oude programmering niet verwijderd wordt en op "!" gezet wordt. Dit fenomeen is weer nieuw en maakt het erger dan het in feite is.
Heb al vaker gezien dat er een hoop geprogrammeerde opnames niet doorgaan omdat het programma gestopt wordt door de omroepen. "Dino's bezorgservice" bijvoorbeeld. Daar had ik 2 goede opnames en twee "!". Nu alleen nog 2 goede opnames. De Next gaat dan van een fout uit omdat de opname niet gevonden wordt. Maar die opname komt ook niet meer. Aan dit soort zaken lijkt niet nagedacht te zijn. Blijkbaar duurt het even voordat die fouten verdwijnen.
Ik zal eens kijken hoelang Tussen Kunst en Kitsch blijft staan.
@Mark Het is inmiddels al weer 2 weken terug dat ik in deze posting vroeg of je zo vriendelijk wou zijn om antwoord te geven op vragen die ik ruim 7 weken daarvoor aan je heb gesteld. Je zult begrijpen dat mijn geduld zo langzamerhand wel op begint te raken, en ik wel klaar ben met genegeerd te worden hier door jouw. Als je geen antwoord wil geven op mijn vragen zeg dat dan gewoon, maar stop met dat verstoppertje spelen... 😡😡😡
en weer fouten op belgie één
vanavond 27-5 volgens ziggo dagelijkse kost 23:45-02:25
het weer 02:25 - 05:00
volgens vrt zelf en tvgids.nl voor 27-5
23:45 Dagelijkse kost
00:00 Het journaal laat
00:25 Weer
00:30 Villa politica
02:00 Het journaal laat
02:20 Weer
en weer fouten op belgie één, om eerlijk te zijn WAT EEN PUINHOOP
gisteren 26-5 volgens ziggo
op ziggogo.tv vanaf 22:30 geen informatie beschikbaar 2x achter elkaar
op media next road to uefa euro 2000 23:45 - 02:50 NB dit is normaal 25 minuten !!
en om 02:50 het journaal
volgens vrt zelf en tvgids.nl voor 27-5
22:35 Filip van België: De lange weg naar de troon
23:25 Sporza: Giro
23:45 Sporza: Road to Uefa Euro 2020
00:11 Winst joker+ lotto
00:12 Keno
00:13 Euromillions winstverdeling
00:15 Iedereen beroemd
00:35 Dagelijkse kost
00:50 Het journaal laat live
01:15 Weer
01:20 Villa politica
02:50 Het journaal laat
@mdpeters124 En dan onder een ander topic beweren dat het probleem met de uitrol van een software update verholpen wordt.
En ook hier door een vrijwilliger laten beweren dat het allemaal automatisch gaat. De Belgen sturen naar alle providers de juiste gegevens behalve naar één: Ziggo.
Altijd lastige fenomenen: kaboutertjes en pinoccio
@jeener schreef: "En ook hier door een vrijwilliger laten beweren dat het allemaal automatisch gaat."
Wel even goed de juiste tekst weergeven SVP.
Ziggo laat vrijwilligers niets beweren, daar laten vrijwilligers zich niet voor lenen.
De juiste tekst was: "Besef ook dat dit grotendeels automatisch gaat"
En een onderdeel van automatische verwerking is ook automatische controles
Die zowel de 3e partij als ziggo zelf nalaten
NB dit is dus aan ziggo gericht
@mdpeters124 Helemaal mee eens.
@Bert Schreef: "Besef ook dat dit grotendeels automatisch gaat"
En wat gaat er grotendeels dan automatisch? Ik krijg juist het idee dat het meer handwerk is bij Ziggo en zijn EPG leverancier en dat daardoor juist zoveel fouten ontstaan. Ik zou anders niet kunnen verklaren dat 9 van de 10 keer wel de juiste informatie in alle andere EPG's staat en alleen in de EPG van Ziggo niet. Dit was trouwens bij de oude EPG leverancier ook al het geval. Blijkbaar leveren de zenders dus gewoon de juiste informatie aan, en gaat het daarna pas mis bij Ziggo of zijn EPG leverancier. Waar de andere EPG's dus geen last van hebben. Dus ik ben wel benieuwd wat er volgens jouw dan grotendeels automatisch gaat, met bovenstaande uitleg in je achterhoofd?
Belgie late avond lijkt mij een goed voorbeeld van automatische verwerking die mis gaat (en doordat ze geen controles doen valt het ze niet op) Daar valt de laatste dagen steeds de laatste 4 a 5 programma's weg en word 1 programma met een verkeerde einddatum gevuld
Daarnaast zijn er veel meer problemen. Zoals verkeerde titels, verkeerde serie/aflever nr's , geen detectie op de gaten in series, geen detectie op onmogelijke de duur van programma's etc etc
Ik deel je sentiment dat het allemaal verdacht is dat het met 2 verschillende partijen mis gaat maar ik denk ook dat er automatische verwerking op meerdere lagen plaats vind.
Bij de 3e partij die alles verzamelt en verwerkt. Maar deze levert het weer aan ziggo die het voor de verschillende infrastructuren verwerkt op zijn eigen servers
En zolang Ziggo zich in het zwijgen blijft verbergen zullen we het nooit met zekerheid weten
@mdpeters124 Schreef: Belgie late avond lijkt mij een goed voorbeeld van automatische verwerking die mis gaat
Ik vind dat juist een heel goed voorbeeld dat het geen automatische verwerking is, ik ga er namelijk blindelings vanuit dat de zender (in dit geval België 1) zijn info geheel correct heeft aangeleverd omdat het in alle andere EPG's de informatie wel goed staat. Dus als dit een geheel automatisch proces zou zijn dan zou je toch verwachten dat dit ook bij Ziggo goed zou moeten gaan. Maar bij Ziggo zie ik dus heel vaak totaal andere informatie (tijden, namen, aflevering-nummers, enz enz) verschijnen. Dat moet dan toch ergens verwisseld, verzonnen of aangepast worden.
Dit maakt Ziggo ervan
En dit KPN
Dat kan toch niet als ze beide dezelfde informatie aangeleverd krijgen en dit automatisch door gezet word...
als het meerdere avonden achter elkaar op dezelfde manier fout gaat dan is bijna gegarandeerd een fout in een automatisch proces. De vraag alleen is waar dat proces of processen plaats vind
@mdpeters124 En dit soort fouten komen volgens jouw ook door het automatische proces, of komt dit wel door foutief handelen bij Ziggo of zijn EPG leverancier?
@Mark Ik ben vanaf nu echt helemaal klaar met je, jullie willen dat je met respect met elkaar omgaat hier op het forum, maar zelf heb je totaal geen respect voor je eigen klanten. Ik heb je vanmorgen hier in de topic voor de zoveelste keer een vraag gesteld waar je totaal niet op reageert, terwijl je de hele dag wel online bent geweest. En omdat je totaal geen reactie gaf heb ik de vraag ook in een andere topic geplaatst waar je wel actief was vandaag. En wat doe je, je verwijderd mijn posting (dus die moet je gelezen hebben) en vervolgens geef je nog steeds totaal geen reactie op mijn posting en de vragen die ik nu al 9 weken geleden aan je heb gesteld. Het is echt te gek voor woorden dit gedrag richting een klant, dus verwacht van mij ook aub geen vriendelijk gedrag meer richting jou, want ik ben echt helemaal klaar met jou gedrag richting mij. En die vragen (waar je al weken geen antwoord op weet te geven) mag je van mij in je r... stoppen, dan hoef ik je er ook niet meer naar te vragen...
@DON PAPA wat ook heel kwalijk is @Mark is de vertegenwoordiger van ziggo op dit forum mogen we dan aannemen dat ziggo ook geen respect voor hun klanten heeft ? Helaas hebben de 162 pagina’s nog steeds geen standpunt van uit ziggo uitgelokt over dit hele probleem. Gisteren trouwens ook weer 3 uitroeptekens, ga niet zeggen wat, waar en wanneer want dat heeft helaas totaal geen zin daar ziggo deze problemen toch niet oppakt.
@edebee Schreef: wat ook heel kwalijk is @Mark Z is de vertegenwoordiger van ziggo op dit forum mogen we dan aannemen dat ziggo ook geen respect voor hun klanten heeft ?
Persoonlijk vind ik zeker dat Ziggo ook geen respect voor zijn klanten heeft, alleen al het fijt dat ze toe laten dat zo'n belangrijke topic als deze, al meer dan een jaar door maar één moderator word behandeld, die ook nog eens de laatste maanden meer verstoppertje aan het spelen is met ons, dan dat hij samen de problemen probeert op te lossen, zegt al meer dan genoeg. En Ziggo kan niet zeggen dat ze hier niet van op de hoogte zijn, want @Mark heeft begin 2020 in deze topic al gemeld dat de hoge heren & dames van Ziggo meelezen in deze topic (of dat moet ook weer zo'n pinoccio verhaal zijn geweest). Dus ja, ook bij Ziggo is het respect voor hun klanten ver te zoeken in mijn ogen...
@DON PAPA @mdpeters124 @edebee @bloemen64 @Mark en wie er hier nog meekijkt of wil reageren.
Ziggo, de geweldige, biedt heel veel aan.
Netflix, Prime Video, Videoland, Hayu, Cinetree, Film 1, TV Itaiana. Vimeo, Fit at Home, Museum TV, Mood Lounge, Shorts TV: een korte opsomming van allerlei extra mogelijkheden (en dat is niet alles) die je als uitbreiding van je pakket kunt opnemen en waar je, uiteraard, extra voor moet betalen.
Frappant is dat niemand klaagt over die "betaalde" uitbreidingen.
Daar gaat het allemaal goed; geen enkele klacht.
Bij al die uitbreidingen werkt de Ziggo EPG kennelijk perfekt.
Of zijn dit extra's waar de EPG niet wordt gebruikt.
Bang dat het fout gaat?
Blijkbaar gaat het Ziggo om klanten te lokken met leuke opties, terwijl de basis een treurniswekkende puinhoop is.
Doe je goed Ziggo, beschamend dat je klanten in de kou laat staan en zelfs zover gaat personen op dit forum te verleiden tot ondersteunend vrijwilliger voor klagende klanten. Waarmee heb je die vrijwilligers verleid? Een gratis volledig abonnement? Toegang tot alle opties waar klanten voor moeten betalen?
@edebee Schreef: Gisteren trouwens ook weer 3 uitroeptekens
Ja tegenwoordig heb je meer opnames met ! dan zonder lijkt het wel, ik had er ook weer een paar de afgelopen dagen, zoals deze bijvoorbeeld
Maar Ziggo is niet in gebreken hoor, dit is gewoon het maximaal haalbare wat Ziggo je kan bieden aan correct opgenomen opnames 😂🤣😂🤣
@DON PAPA Dit is toch niet normaal meer.
@jeener je bedoelt vast de series die ze aanbieden. Die gebruiken geen EPG. Die worden gewoon als pakket gekocht en dan weet je wat er in zit. Omdat dit een extra abonnement is zal er een betere controle op zitten. Maar ik weet dat het ook daar best wel eens misgaat. Ik volg die series echter niet.
Feit blijft dat ik betaald voor 400 uur opnames die 365 dagen bewaard blijven. En dat wordt niet waar gemaakt. Dat ontkennen kan niet.
Bij de nieuwe XL zijn de 365 dagen "per ongeluk" nergens te vinden. Alleen de 400 uur. Gelukkig heb ik screenshots van mijn abonnement. Het zou zomaar ineens kunnen verdwijnen op de website.
Ik ben benieuwd naar de verklaring van Ziggo, wanneer die ook komt. Ze zijn waarschijnlijk nog iemand aan het zoeken die betrouwbaar overkomt en een goed verhaal kan maken.
@jeener Ik sta er niet eens meer van te kijken, de opnames met ! nemen alleen maar toe en de moderator (al verdiend hij die titel niet eens) die verstopt zich steeds verder weg, omdat hij ons niet eens onder ogen durft te komen, met de puinhoop die ze ons elke dag bezorgen met hun opnamen en EPG systeem.
En dan durven ze bij hun prijsverhoging posting ook nog teksten als dit te zetten
"Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates. "
Ze moeten hun ogen uit hun kop schamen, maar zelfs daar zijn ze te dom voor...
@DON PAPA Met name die flexibele manier van tv-kijken; het is maar net hoe je dat interpreteert.
Volgens mij hebben ze die ogen allang niet meer, anders hadden ze gezien welke troep ze aanbieden.
@bloemen64 "je bedoelt vast de series die ze aanbieden. Die gebruiken geen EPG. Die worden gewoon als pakket gekocht"
Dat triggerde iets bij mij zie serie Hung onder series en ga dan naar Serie 3
Daar ontbreekt aflevering 4
Ik heb ziggo daar ooit op geattendeerd maar zoals gewoonlijk heb ik er niets meer over gehoord
@bloemen64 Schreef: Ze zijn waarschijnlijk nog iemand aan het zoeken die betrouwbaar overkomt en een goed verhaal kan maken.
Volgens mij hebben ze daar maanden geleden al iemand voor aangenomen
word aangekondigd in epg
ziggo tv vanaf 3 juni
id hd vanaf 1 juni
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.