Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen!
400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.
Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.
Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.
Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.
Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Opnames’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.
Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:
- Ga via ‘Opnames’ naar ‘meer
- Navigeer naar de ‘prullenbak’ die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serie opname’ en ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames'.
Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.
@Dokie je kunt alle opnames in een keer weggooien zonder dat de opname programmering verdwijnt.
In plaats van alle opnames via de prullebak te selecteren en weg te gooien kun je naar links klikken zodat je in het serie overzicht komt. Dan druk je op de rode opname knop. Daarmee kun je de hele geselecteerde serie verwijderen. Je kunt ook de opname programmering wissen maar dat is niet handig.
Een zelfde soort serie verwijder actie staat ook in het begin topic. Alleen vind ik daar de tekst verwarrend. Ik lees dat de "serie opname" verwijderd wordt. Dat is de programmering. Er wordt waarschijnlijk bedoeld "serie opnames". Maar dat staat er al erg lang.
Opzich zouden de morgen- en avond programma's niet onder dezelfde noemer/label in de EPG moeten staan. Maar dat is iets dat blijkbaar zo besloten is ergens.
Ik gebruik deze functie om snel de zooi te verwijderen als je een serie op Discovery opneemt. Dan krijg je binnen een week zo'n 30 of meer opnames van een stuk of 5 seizoenen.
Dus alleen het laatste seizoen of een bepaalde serie opnemen kan ook niet. Erg jammer.
Soms vraag ik me af wie dit soort zaken bedenkt. Iemand zonder Next met een gewone VHS recorder en programmering via Showview waarschijnlijk.
De programmainfo van Snackmasters van 25 mei (RTL4) heeft de Belgische afleveringinfo. Ook staat deze opname niet als op te nemen gemarkeerd, omdat dit dus een andere serie is (De belgische variant)
Graag herstellen, zodat iedereen met een geprogrammeerde opname niet teleurgesteld wordt
@bloemen64 Bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik in de lijst met opnames alles snel kan weggooien door naar rechts te gaan en via die prullenbak alles in 1 keer weg te gooien, elk seizoen en elke opname zonder de toekomstige opnames.
Alleen vind ik het lastig dat er nu vele seizoenen worden aangemaakt en dat je dan moet onthouden welk seizoen welke nieuwsuitzending is, ochtend, 18 uur, 19:30 uur of laat.......
Zou inderdaad graag zien dat dit gescheiden wordt en weer werkt zoals het was. Dat is veel overzichtelijker en minder ruimte vullend als ik paar dagen weg ben.
@Mark Hier weer een opnamen met (!) , al heeft het melden hiervan volgens mij zeer weinig zin, want van al fouten opnames in mijn vorige meldingen is er ook nog nooit één hersteld.
Ow en zou je zo vriendelijk willen zijn om hier eindelijk ook eens antwoord op te willen geven, want dit is ook alweer een week geleden dat ik je hier om vroeg ?
@DON PAPA Er waren gisteren geen uitzendingen van Station 19 en Grey's anatomy, zie gids. Nieuw is dat het lijkt alsof de regelmaat nu op de actergrond zorgt voor een foutmelding. Je hebt dus niets gemist. Is paar weken eerder ook gebeurd, op 4 mei. Toen was de film Schindlers list ervoor in de plaats.
word aangekondigd in epg
shorts tv vanaf 26 mei
vrijdag 21-5 fox 21:00 2x achter elkaar dezelfde aflevering The Mentalist s3 afl 19
Dit is al zondag gemeld en het is nog steeds niet opgelost
consequentie de serie opname neemt nog maar 1 van de 2 afleveringen op en je kunt het niet handmatig opnemen
Ik heb dit zelf zondag en maandag via de email gemeld en woensdag ook nog telefonisch
En in 4 werkdagen hebben ze dus niet de titel van 1 programma kunnen aanpassen waardoor we dus afl18 gaan missen
vandaag weer een storing terwijl ik door mijn opnames heen liep
2x rond 19:40 kreeg ik de melding sorry nog geen nieuwe afleveringen terwijl ik uit de informatie van een opname terug wilde gaan naar de aflevering lijst (van seriie) in plaats daarvan stond ik bovenin de opname lijst
@Dokie Als je iemand gaat terechtwijzen zoals @DON PAPA over zijn klacht, lijkt het me raadzaam eerst na te gaan of je terechtwijzing wel klopt.
Zijn input van gisteren gaat over de dag ervoor, dus dinsdag.
Dat is 1.
Checken of de gids klopt en ja daar staat iets anders.
Dat is 2.
Dat het in de gids anders staat, waar we al jaren over zeiken, en niet klopt moge ook duidelijk zijn.
Dat is 3.
Als je de moeite neemt met de zoekfunctie de betreffende aflevering te vinden, dan zal je zien dat de klacht van @DON PAPA volkomen terecht is.
Dat is 4.
Via de zoekfunctie zie je bij de betreffende aflevering zelfs een halfbakken replay item staan.
Dat is 5.
Die halfbakken replay is al een aanduiding dat de EPG niet goed functioneert. Het enige dat je via die zoekfunctie verder ziet, is dat de aflevering toch nog op 25-5 wordt uitgezonden.
Dat is 6.
Dit geeft aan dat wijzigingen in serie opnamen niet worden aangepast en op basis van de EPF toch opnames worden gemaakt die vervolgens met het inmiddels (!) in rood in de Bewaar lijst staan.
Dat is 7.
Hier weer zo'n voorbeeld dat er iemand de informatie van de zender zelf aanpast.
Bij Ziggo zijn dit de gasten vanavond bij "10 voor taal"
En dit bij KPN
Ik denk niet dat het echt nodig is om hier nog te moeten melden welke EPG de juiste informatie hier heeft staan.
Al vraag ik mij steeds meer af waarom ik hier nog tijd insteek, want een fatsoenlijk antwoord terug krijgen als je wat vraagt, is blijkbaar te veel werk voor @Mark. En dan durven ze hier op het forum ook nog te zeggen dat je met respect met elkaar moet omgaan...
Ik had de 2e halve finale van het songfestival ingesteld maar vanochtend was deze mislukt ivm wijziging uitzendschema.
Beste Jeener, Ik vind de toon van jouw reactie misplaatst. Er staat niet meer dan dat er geen uitzending van Grey's anatomty geweest is, dit ter geruststelling naar @DON PAPA .
Daarmee ontken ik niet dat er problemen zijn. Er is dus helemaal geen sprake van een terechtwijzing. Die staat er niet en moet je mij ook niet in de mond leggen. Dat is dodelijk voor een goed forum.
Ingaand op jouw punten:
Ik check met regelmaat de gids en of opnames gaan plaatsvinden, en zo niet wat de oorzaak kan zijn, zoals een weekje overslaan. Zo heb ik ook probleem gemeld van vandaag Fox The Mentalist dat er maar 1 van de twee opgenomen gaat worden.
Wellicht dat de zoekfunctie ook niet goed werkt, die gebruik ik bijna niet, maar ik kijk wel in de Veronicagids om te vergelijken met de EPG als er iets vreemds is. Daarmee kun je zien dat er een film was in plaats van de gebruikelijke series.
Ik geef ook aan dat het wel vreemd is dat er daardoor een melding wordt gegeven dat de opname mislukt is. Sterker nog, die foutmelding stond er al vooraf. Lijkt erop dat men soort van regelmaat kan inprogrammeren en als er dan een aflevering tussenuit gehaald wordt, dat daardoor een foutmelding ontstaat.
Ik vraag je om er vanuit te gaan dat mensen met goede bedoelingen reageren en anderen geen woorden in de mond te leggen die er niet staan. Bij voorbaat dank.
word aangekondigd in de epg
veronica vanaf 27 mei 18:00
Hier weer zo'n voorbeeld dat er iemand de informatie van de zender zelf heeft aangepast, want je maakt mij niet wijs dat de zenders dit doen voor ze het naar de verschillende partijen zenden.
Bij Ziggo staat er in de EPG
En dit bij KPN
Even voor de duidelijkheid "Salvage Hunters Classic Cars" is ondanks dat de namen op elkaar lijken, een ander programma dan "Salvage Hunters"
Ik denk niet dat het echt nodig is om hier te hoeven melden welke EPG de juiste informatie heeft staan.
zaterdag 22-5 belgie één songfestival 21:00 02:55 6 uur lang ???
hmm op npo 1 duurt het maar 4 uur en 15 minuten
zie tvgids.nl
https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/
bedenk ook hoe lang en vaak het nu al mis gaat met belgie één en canvas, wanneer gaat ziggo nu de late programmering van belgie één en canvas goed krijgen ? Of gewoon dagelijks met de hand controleren of het wel klopt vergeleken met https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/
@mdpeters124 Schreef: zaterdag 22-5 belgie één songfestival 21:00 02:55 6 uur lang ???
Ja je snapt werkelijk niet waar ze dit soort informatie toch vandaan halen, want het is echt niet zo dat dit door de zender verkeerd is aan geleverd, want dan had er ook verkeerde info in de andere EPG's moeten staan, en dat is niet het geval zoals gewoonlijk...
KPN met de juiste tijd
TVGids
Er loopt waarschijnlijk iemand bij Ziggo rond met een hele grote duim waar hij alles uit zuigt...
Wat betreft die opname van Grey's anatomy kan ik alleen maar gissen. Ik had voor de uitzenddatum al gezien dat er uitroepteken stond (ook bij station 19) in de lijst met geplande opnames. Toen heb ik de gids erbij gepakt en gezien dat er geen uitzending ging komen maar dat er een film voor in de plaats is gezet.
Wat ik vermoed is dat ze wel eerst die afleveringen van Station 19 en Grey in de gids hadden gezet en dat het systeem die dus als gepland ziet. Daarna is dat waarschijnlijk dan gewijzigd. In het verleden zag je dan vooraf zeker niets, dan stond er gewoon geen geplande opname meer, maar nu blijkbaar wel met een waarschuwing dat die niet plaats vindt omdat programma gewijzigd is of omdat ze de informatie zodanig gewijzigd hebben dat systeem het niet meer ziet als onderdeel van de geplande serie.
Ik zie dat nu ook met Bank/giro milionairs van vanavond. Ik had die ingesteld voor serieopname, maar daar staat nu een uitroepteken en in geplande opnames staat alleen die van volgende week.
Hier vindt echter wel vanavond een aflevering plaats, dus kan deze fout, naar mijn idee, alleen maar komen omdat ze in de data hebben zitten rommelen. Ik kon nu wel de opname alsnog instellen.
Samengevat lijkt het erop dat je mislukte opnames kunt krijgen (naast mislukte opnames omdat dat echt mis ging) omdat iets al in de gids stond maar niet door ging of omdat de gegevens in de gids op verkeerde wijze veranderd zijn en de link met de serie verdwijnt.
Maar het is aan Ziggo om te verklaren of ik dat goed heb of dat ik er helemaal naast zit. @Mark Kun jij daar iets over zeggen?
Wat betreft de Mentalist op Fox van gisteravond, zijn gelukkig toch beide afleveringen opgenomen. Mogelijk nog op tijd gecorrigeerd, maar het lijkt erop dat op 4 juni dit probleem zich herhaalt, dus dat moeten we in de gaten houden.
@Dokie Schreef: Maar het is aan Ziggo om te verklaren of ik dat goed heb of dat ik er helemaal naast zit. @Mark Z Kun jij daar iets over zeggen?
Nou @Mark speelt al maanden lang verstoppertje hier en heeel soms roept hij wat uit een ver donker hoekje vandaan en is vervolgens meteen weer een paar weken weggedoken. Hij is waarschijnlijk bang dat hij hier vragen moet beantwoorden die hij niet wil beantwoorden omdat ze dan moeten toegeven dat ze al jaren te dom zijn om de problemen met de EPG te kunnen oplossen voor ons. Maar hij vergeet dat deze topic dat al ruimschoots laat zien aan iedereen die hem leest...
Zojuist weer verzonden naar complaints-services@vodafoneziggo.com
Voor de 2e keer op rij in 1 week sinds mijn vorige klacht is het Ziggo gelukt om weer de juiste begin- en eindtijden te verkloten.
En dan ook weer met hetzelfde programma.
En ook bij dezelfde zender.
En ook weer het voor elkaar krijgen dat juist de laatste aflevering van een serie naar de knoppen is geholpen.
Zoals ik al inmiddels ruim 6 jaar over klaag, we zitten tegen 7 jaar aan, VRT series (of het Canvas is of Eén) hebben constant problemen met opnemen.
In dit geval wéér Riviera.
Begintijd: 23.05
Eindtijd: 23.40
Ofwel 35 minuten.
In werkelijkheid is iets meer dan 20 minuten opgenomen.
Dit programma heeft een standaard duur van minimaal 50 minuten!!!!!!!
Zo langzamerhand blijkt dat Ziggo zich enkel richt op internet gebruikers, de rest kan stikken.
Wat voor abonnement je neemt, maakt niet uit; het draait enkel om internet.
De aankondiging van nieuwe internet only abonnementen bewijst het.
En service of reageren op klachten?
Wat een flutbedrijf.
word aangekondigd in de epg
secret circle vanaf 29 mei
meiden van holland vanaf 29 mei
voor de mensen die green wing opnemen het gaat weer fout vanavond
ziggogo.tv canvas Callas, Kennedy, Onassis: Two Queens for a King
van 23:05 tot 01:25
tvgids.nl 23:05 tot 23:35 en daarna Greenwing dus 00:35- 01:25
@mdpeters124 Schreef: tvgids.nl 23:05 tot 23:35 en daarna Greenwing dus 00:35- 01:25
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.