Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Bewaard’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Bewaard naar ‘alle titels
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serieopname en ‘verwijder alles en cancel geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

4.073 Reacties
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik denk dat Ziggo ons, de topic Opnemen gebruikers, in dienst moet namen om de TV Gids handmatig in te vullen. Denk dat je een betere TV Gids hebt dan zoals het nu gaan. Erg vervelend om zulke fouten tegen te komen. Jammer hoor!

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het is dat de EPG zo belangrijk is voor de Next anders speelde dit niet. De hele cloud opname is er in verweven. Ergens een foutje, en er zijn nogal wat kansen, en je opname is weg.

Opnemen is voor mij de belangrijkste functie van het apparaat. Het gemak daarvan is ideaal. Hoe de timer en opname info getoond wordt is jammer genoeg voor verbetering vatbaar. Maar het werkt.

 Het is toch niet te moeilijk voor de scriptkiddies om er tijdelijk de tvgids.nl info bij te gebruiken. Dat scheelt ons het overtypen. Als bij mij 3 bronnen hetzelfde programma op de juiste tijd melden waar kan het toch fout gaan bij de Ziggo aanbieder. Ik zou dat nu tot de bodem uitgezocht willen zien. En lukt dat niet stop er dan mee en ga naar een andere aanbieder. Geen geneuzel over "kan niet". Na 9 maanden en 1300 reacties lijkt het mij duidelijk dat er iets goed fout is.

Ik meld niets meer voorlopig.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik stop ook met melden hier.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Oplossing:
Alles 24/7 opnemen bij Ziggo en Replay TV op 365 dagen terug kijken zetten. Volgens mij lost dit een hoop problemen op. ???

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Melden heeft sws geen zin, Ziggo zegt telkens “doorgegeven” maar doet verder niets met de klachten. Zoals ik al eerder zei ik denk dat ze achter de schermen de Next ook al opgegeven hebben en dat er ook geen nieuwe gemaakt gaan worden, je nooit geen 2e box meer kan aanvragen en dat ze hiermee nooit de XL gaan vervangen. De Next kwam uit met groot nieuws en nu is het groot stil...

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Van mij mag de Ziggo GO Apple TV app wel komen.
Dan heb ik die hele box niet eens meer nodig. Tenminste, dat verwacht ik.
Maar dan moet de TV Gids wel goed zijn!!

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets meer gaat gebeuren. Ik blijf gewoon melden als ik wat zie.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
martwoutnl wrote:

Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets mee gaat gebeuren.

 

Nou ik heb nog nooit één van mijn meldingen hier achteraf opgelost zien worden, dus daar veranderd dan niet veel aan. Zelfs een backup van een goeie opnamen op de replay server die kunnen ze niet een terug zetten op de opslag server als het verplaatsen in het automatisch systeem fout is gegaan (zie vorige reactie van @Mark Ziggo) dat zegt volgens mij wel genoeg...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Meerdere off-topic berichten verwijderd. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi allemaal, dank voor de laatste voorbeelden! Ik snap dat het als een gebed zonder eind voelt en ik kan jullie natuurlijk nergens toe verplichten, maar ik zou het jammer vinden als er nu niets meer gemeld wordt. Dankzij jullie voorbeelden staat dit probleem namelijk zo hoog op de prioriteitenlijst en als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.

Dave58

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

@Mark Ziggo

`   als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.`

 

Na  9 maanden en 1310 reacties ?????

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes
Mark Ziggo wrote:

Hoi allemaal, dank voor de laatste voorbeelden! Ik snap dat het als een gebed zonder eind voelt en ik kan jullie natuurlijk nergens toe verplichten, maar ik zou het jammer vinden als er nu niets meer gemeld wordt. Dankzij jullie voorbeelden staat dit probleem namelijk zo hoog op de prioriteitenlijst en als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.

@Mark Ziggo Maar zijn er ook stappen gezet? Het lijkt nu voor sommigen net alsof er intern in het systeem niets is gewijzigd. Wellicht kunnen jullie het tipje wat hoger doen zodat duidelijk wordt wat ermee is gedaan c.q. verbeterd.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
martwoutnl wrote:

@Mark ZiggoMaar zijn er ook stappen gezet? Het lijkt nu voor sommigen net alsof er intern in het systeem niets is gewijzigd. Wellicht kunnen jullie het tipje wat hoger doen zodat duidelijk wordt wat ermee is gedaan c.q. verbeterd.

In het verleden zijn veel van jullie voorbeelden op afstand onderzocht door onze specialisten, vanuit de monitoring systemen zeg maar. Daaruit zijn een hoop verbeteringen ingezet, maar men heeft inmiddels wel door dat ze daarmee niet tot de bodem van de zaak komen. Daarom hebben ze enkele weken geleden een nieuwe testopstelling ingericht waar al jullie voorbeelden één voor één worden uitgeplozen. De opname van Utopia gaat niet goed? Dan wordt die bij ons ook ingepland om op te nemen. Heel Holland Bakt? Idem. Et cetera.

Elk wissewasje wat daarin fout gaat wordt nu per geval onderzocht, totdat duidelijk is wat de oorzaak is van die ene mislukte opname of ontbrekende/foutieve EPG info. En dan verder met het volgende voorbeeld.

Waar ik eerst alleen contact had met de specialisten die de voorbeelden onderzoeken willen nu ook de managers van het hele Mediabox Next project bij elk voorbeeld meegenomen worden in de communicatie en zij zitten er bovenop dat ze ook echt allemaal worden uitgezocht. Ik heb daarom het idee dat we de spreekwoordelijke heuvel over zijn en dat alle voorbeelden die we nu verzamelen extra veel impact hebben.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Kijk. Daar hebben we of in ieder geval ik iets aan. Het neemt het gevoel weg dat het totaal niets helpt omdat met de meldingen niets gedaan wordt. Niet dat er al vooruit gang zichtbaar is. Dat is wel jammer.

@Mark Ziggo bedankt en zet de tanden in de RTL5 grap van afgelopen weekend. De Slechtste chauffeur. Is ook al in een ander topic bezig.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
bloemen64 wrote:

@Mark Ziggo bedankt en zet de tanden in de RTL5 grap van afgelopen weekend. De Slechtste chauffeur. Is ook al in een ander topic bezig.

Yes, die heb ik vanochtend al doorgespeeld.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Goede info is een deel van een oplossing.
Dat kun je wel aan Mark overlaten.

Of het nu morgen beter gaat lopen, is iets anders. Ijzer met handen breken is er helaas niet bij voor een Mod.

Rechtvaardigt allemaal niks voor deze langlopende kwestie. Maar is toch wel iets, IMHO.
https://www.dictionary.com/e/acronyms/imho/

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Volgens mij is er geen aparte topic over rare zaken (niet opname-gerelateerd) in de EPG dus dan maar hier.

Komende maandag start een programma op NPO 3 Kamp Waes. De omschrijving en titel klopt maar genre kinderen en een plaatje van spelende kinderen heeft er 0,0 mee te maken. Ze hadden beter een plaatje van Mariniers kunnen plaatsen:

 

Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes

Sorry @martwoutnl ik probeer jouw foto te bekijken op mijn mobiel maar één of andere super irritante enquete blijft als pop up binnen komen of ik "antwoord heb gevonden op mijn vraag". Zelfs de community van Ziggo wekt irritaties op....

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Oh, er ging gisteren nog iets mis.
RamBam, staat gewoon in de gids en toch neemt die het programma op met een andere naam, zie maar (Donderdag avond 23 januari 2020):

Om 21:50 uur zie je bij NPO3: RamBam



En wat staat er bij opgenomen:
NPO3 om 21:50 uur het programma Stemmingmakerij 
Maar met het plaatje van RamBam

Is dat ook niet een beetje vreemd? Waarom heet het programma niet gewoon RamBam?? En het is ook gewoon RamBam wat die heeft opgenomen. Dus waarom nu een andere naam, geen idee 😞

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De aflevering van Rambam heet “Stemmingmakerij“, het is wel wat onduidelijk ja.

Verwijderd account
Niet van toepassing

 @EnergieBoy  Had ik ook al eens gevraagd, zie reactie @Mark Ziggo 

 

mguzz wrote:

Op de iPad blijft het fout gaan met de Titels, ik dacht dat het programma Wintertijd een uitzondering was maar zie voorbeelden.(Ik vertrek, Dracula)

Dit is geen fout, maar een keuze. Ze hebben ervoor gekozen om niet de naam van de serie maar de titel van de aflevering daar neer te zetten.

 

Schijnt dus alleen bij ziggogo zo te zijn en niet op de Next

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
mguzz wrote:

 @EnergieBoy  Had ik ook al eens gevraagd, zie reactie @Mark Ziggo 

 

mguzz wrote:

Op de iPad blijft het fout gaan met de Titels, ik dacht dat het programma Wintertijd een uitzondering was maar zie voorbeelden.(Ik vertrek, Dracula)

Dit is geen fout, maar een keuze. Ze hebben ervoor gekozen om niet de naam van de serie maar de titel van de aflevering daar neer te zetten.

 

Schijnt dus alleen bij ziggogo zo te zijn en niet op de Next

Oh ja, ik zie het, op de Next staat het wel goed.
Wat gek toch weer… Nou ja, had het nog niet eerder gezien eigenlijk 🙂
Gaan we daar maar weer aan wennen… Maar echt handig is het niet!!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is zeker niet handig omdat ik wel eens via de iPad opnamen programmeer en deze wel eens mis omdat ik dan de naam van de serie over het hoofd zie, als de serie eenmaal is ingepland gaat dit wel weer goed.

Ik programmeer opnamen nu nog uitsluitend via de Next

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Iets dergelijks heb ik al eens uitgebreid gemeld in het laatste kwartaal van 2018 (!) en daarna nog enkele malen. Heeft niks geholpen en ben daardoor gestopt hier nog moeite in steken. Je kunt niet aan de gang blijven.
Voor anderen: blijven melden Het is hard nodig. Misschien heb je meer succes.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De slechtste chauffeur op RTL5 Zondag klopt nu. Alleen het jaar klopt nog niet.

Bij DNA onbekend is vergeten de serie opname aan te zetten. Staat nu als enkele opname

 

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic