Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9641Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Bewaard’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Bewaard naar ‘alle titels
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serieopname en ‘verwijder alles en cancel geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

4.073 Reacties
HalloJove

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Jammer dat de opnames consequent te laat beginnen met afspelen, je moet elke opname terug ? spoelen naar het begin van de opnames
Sijtske

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ik op wil nemen op de next krijg ik de text dat ik hiervoor een abonnement moet hebben.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Sijtske wrote:
Als ik op wil nemen op de next krijg ik de text dat ik hiervoor een abonnement moet hebben.

Hoi Sijtske,

Hoe plan je de opnames in? En werkt verder alles wel? On Demand bijvoorbeeld.
Erjeetje

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb sinds ongeveer een week de Mediabox Next, bekabeld aangesloten met internet. Helaas hebben wij ook al veel problemen ervaren met opnames en terug kijken via Replay TV.

Opnames:
Afgelopen weekend de hele serie Morten (NPO3, zondagavond) ingepland. Helaas zie ik dat de opname niet is gelukt, er staat een uitroepteken bij.
Ook afgelopen weekend Kees & Co (RTL4, zaterdagavond) opgenomen. Bij het afspelen direct al haperingen in beeld en geluid, en na een paar seconden blijft het beeld en geluid volledig hangen. Ook voor- en achteruit spoelen helpt niet. Afsluiten naar Live TV en opnieuw proberen helpt ook niet, dus ik vrees dat de opname onbruikbaar is. Ook de Mediabox afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet. Er was niet naar te kijken.

Replay TV:
Omdat de opname van Morten (zie hierboven) is mislukt, besloot is via Replay TV terug te kijken. Eerst leek het goed te gaan, maar na ongeveer 20 minuten allemaal verstoringen in het beeld en ook korte onderbrekingen in het geluid. Afsluiten en opnieuw starten hielp niet. Uiteindelijk Mediabox Next afgesloten en opnieuw opgestart. De rest van de serie goed kunnen uit kijken.
Omdat de opname van Kees & Co (zie hierboven) constant vast liep, uiteindelijk de opname verwijderd en via Replay TV terug gekijken. Vreemd genoeg ging dat zonder problemen.

Mijn vrouw kijkt regelmatig series terug, zowel via opname als Replay TV. Zij ervaart bij beiden sinds vandaag ook verstoringen in het beeld. Vorige week was het beeld nog superhelder.

Ik heb ook nog een vraag over Replay TV:
Als we via Replay TV een programma terug hebben gekeken, dan blijft het programma zichtbaar bij Bewaard -> Verder kijken. Hoe kan ik het daar verwijderen?

Verder tot nu toe redelijk tevreden over de Mediabox Next, met name over de tv-gids en de snelheid. Maar opnames en Replay TV vinden wij erg belangrijk. Als dit niet snel beter wordt, dan sluit ik de Mediabox XL weer aan.
Erjeetje

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Vandaag wederom problemen bij terug kijken van een opname. Ik heb vanmiddag Formule E opgenomen op Ziggo Sport Racing. Dat wou ik aan het begin van de avond terug kijken. Helaas bleef het beeld direct al bevroren staan en ook zonder geluid. Voor- en achteruit spoelen had geen zin, want het beeld bleef hetzelfde, namelijk hetzelfde plaatje. Geprobeerd Mediabox Next opnieuw op te starten, maar ook daarna hetzelfde probleem.

Daarna opname verwijderd en geprobeerd terug te kijken via Replay TV. Helaas hetzelfde probleem. Beeld was direct bevroren en ook geen geluid. Met voor- en achteruitspoelen bleef ik steeds hetzelfde plaatje zien.

Direct daarna via Replay TV de Formule 2 (Ziggo Sport, kanaal 14) terug gekeken, en dat lukte zonder problemen.

Ik snap er echt niks meer van.
Erjeetje

Level 7
  • 143Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Nog maar eens een update. Net geprobeerd om de Formule E samenvatting van 19.00 uur op Ziggo Sport Racing terug te kijken via Replay TV. Helaas volledig zwart beeld en geen geluid. Het lijkt er op dat Replay TV bij Ziggo Sport Racing niet werkt. Bij de Formule E uitzending van vanmiddag krijg ik nu foutcode CS2511.

Helaas werkt Replay TV op Ziggo Sport Racing ook niet op de ZiggoGO app en op de website, dus ik heb zo'n vermoeden dat er een storing is bij Ziggo, al zie ik geen melding op de storing-pagina.

Replay TV bij het NOS-journaal van 20.00 uur werkt wel.

Ik baal hier behoorlijk van, dat ik nu de Formule E race niet kan zien.
Cajun

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn moeder heeft vanuit de soft launch de Mediabox Next ontvangen.
Persoonlijk vind ik het een goed apparaat, zover ik kan beoordelen. Echter is de kans groot dat hij weer retour gaat.
Mijn moeder gebruikte op de Medabox XL namelijk altijd de mogelijkheid om een programma op de commerciële zenders (deels) op te nemen, zodat ze na enige tijd het kan afspelen en de reclames doorspoelen.
Helaas lijkt dit met de Mediabox Next niet mogelijk. Opnames gedragen zich blijkbaar identiek aan Replay TV, waardoor het doorspoelen van reclames onmogelijk wordt gemaakt.

Klopt dit? Of is er ergens een instelling niet goed?
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Cajun Bij opnames kun je reclames doorspoelen, bij replay niet altijd, waarschijnlijk zit het daar in. Ik denk dat ze naar replay kijkt en niet naar een opname.
Cajun

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:
Cajun Bij opnames kun je reclames doorspoelen, bij replay niet altijd, waarschijnlijk zit het daar in. Ik denk dat ze naar replay kijkt en niet naar een opname.

Steefb Zou doorspoelen moeten werken bij zowel volledig opgenomen programma's als programma's die nog spelen ("vertraagd kijken")?

Ik zal het zelf dan nog eens testen.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Cajun, ik heb het net getest met de TV kantine, ik kan alles doorspoelen, de opname loopt nog. Je maakt wel makkelijk het foutje dat je naar replay kijkt. Je moet echt naar "bewaard" gaan en vandaar kijken.
Jo50

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Met de mediabox xl kon ik het dagelijkse nieuws van 17.30 uur op een regionale zender inplannen en dat werd dan gewoon ook gedaan zonder dat ik er iets aan hoefde veranderen. Nu met de next plan ik het in op "hele serie" om 17.30 en vervolgens wordt het een wirwar van opnames op allerlei tijdstippen. Als ik per dag in plan en het rode cirkeltje verschijnt ook per dag zover als mogelijk, dan krijg ik hetzelfde resultaat. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat deze zender een dagelijkse carousel heeft maar dat was ook zo bij de vorige box. Wie of wat heeft de oplossing?
Cajun

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb Ik heb het vandaag zelf ook nog eens getest en het werkt inderdaad gewoon.
Ook nog even moeders zelf laten testen om haar te overtuigen :wink:
De Next mag dus nog even blijven :relaxed:
Samplex

Level 8
  • 334Posts
  • 2Oplossingen
  • 31Likes
Anne B Ziggo Wij hebben dezelfde ellende weer als met de Horizon box, opnames die weer niet zijn opgenomen! Bij de opname staat een ! en geen idee waarom deze weer niet zijn opgenomen.

Vriendin heeft al Videoland genomen om programma's te kunnen kijken om het aantal opnames te verminderen maar nu werkt opnemen weer niet goed.

Wil je één opname, of toch 10 programma’s tegelijkertijd opnemen? De nieuwe Mediabox maakt het mogelijk = NIET DUS! :rage:
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Het lukt mij niet om kees en co op te nemen hij zegt dat hij geplant is maar komt in de ziggo go app niet bij bewaard/geplant te staan kan een mod hier naar kijken ook zie ik regelmatig ! Staan bij opnames het lijkt nog niet vlekkeloos te lopen opnemen in de cloud
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
Hier ook wat kuren de afgelopen dagen met het bekijken van opnames van vorige week (woensdag t/m vrijdag voor zover ik nu weet) van meerdere zenders en op verschillende tijden.
De weergave start gewoon, even later (of na spoelen of 'kijk verder') begint het geluid weg te vallen en staat het beeld stil daarna een foutmelding CS2217, 2212 of 2205 die suggereren dat de verbinding niet snel genoeg zou zijn...
De Next is met netwerkkabel op de connectbox aangesloten en geeft in diagnostiek goed signaal en internetsnelheid hoog (kijk alles in ultaHD). Andere opnames spelen op dat moment ook gewoon af. Een speedtest op bekabelde computer geeft keurig 250/25.
Via Ziggo Go kan ik de betreffende opnames wel bekijken op tablet / telefoon / chromecast, stuur ik ze door naar de Next dan begint het gehaper weer, het lijkt alsof de platformen een andere server gebruiken?

Ook zag ik net dat er opeens opnames mislukt zouden zijn die er eerder gewoon tussen stonden, aangezien dit toevallig precies na de 4 dagen termijn is waarna opnames van de replay naar de opnameserver verplaatst worden (dat las ik in een ander topic) lijkt er daar iets mis te gaan?

Het gaat om Flikken Maastricht van vrijdag 10 mei 20.35-21.30u op NPO1, Informer S1A6 van zaterdag 11 mei 21.35-22.35u op Canvas en Those who Kill van zaterdag 11 mei 20.30-22.00u op NPO3.

Nu kan ik die afleveringen nog net via replay bekijken, maar een 'mislukte opname' met cloudopname zou toch niet mogen kunnen...

Ik zie trouwens op andere fora ook meldingen van vergelijkbare gevallen:
https://ziggoforum.nl/topics/opnames-verdwijnen-uit-de-cloud.92769/
https://ziggoforum.nl/topics/problemen-met-opnames.92774/
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi allemaal, we zien sinds twee weken meerdere meldingen van opnames die zijn mislukt (uitroepteken, niet af te spelen) of opnames met slechte beeldkwaliteit (haperingen, stilstaand/zwart beeld). Mislukte opnames zit niemand op te wachten dus willen we deze problematiek graag goed in kaart brengen en z.s.m. oplossen.
Daar zijn we natuurlijk al mee bezig, maar we besteden nog veel tijd aan het uitvragen en uitwerken van de voorbeelden die er nu binnenkomen. Daarom uw aandacht voor onderstaande template!

Heb je een voorbeeld van een opname die niet goed werkt? Stuur hem hier aan ons door en beantwoord daarbij in ieder geval de volgende vragen.
Programmatitel:
Zender:
Datum en tijdstip:
Wat is het probleem met de opname?:
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?:
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
nog een toevoeging aan het lijstje uit mijn vorige post:

Programmatitel: Manhunt
Zender: NPO2
Datum en tijdstip: zaterdag 11 mei 2019, 22.40-23.40
Wat is het probleem met de opname?: 'opname mislukt'
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: na een paar dagen (ca. 4 dagen na uitzending)
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Programmatitel:air crash investigation pushes to the limiet
Zender: national geographic
Datum en tijdstip: 10 mei 02:23 t/M 3:11
Wat is het probleem met de opname?: opnamen mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?:Niet opgenomen

Programmatitel:air crash investigation blind landing
Zender: national geographic
Datum en tijdstip: 11mei 02:28 t/M 3:15
Wat is het probleem met de opname?: opnamen mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?:Niet opgenomen

Dit zijn er twee in mijnlijst waar een ! Bij staat Mark Ziggo
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Mark Ziggo

Programmatitel: The big bang theory s08 afl 22
Zender: Veronica
Datum en tijdstip: 11 mei 18.20 / 18.45
Wat is het probleem met de opname?: opnamen mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Weet niet.
Het is een serie opname, de andere doen het wel.
Replay gaat wel.

Programmatitel: Definitely Maybe
Zender: sbs9
Datum en tijdstip: 11 mei 22.45/ 0.55
Wat is het probleem met de opname?: opnamen mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Programmatitel: Singer enz
Zender: BBC4
Datum en tijdstip: 12 mei 01.25/ 02.25
Wat is het probleem met de opname?: opnamen mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Thor, bbc1 11/05 23.00 wel opgenomen
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Overgestapt van XL naar Next met de verzekering erbij dat foutcode 4017 niet meer zou voorkomen.
Treurig nu na één week Next te moeten constateren dat deze zeer hinderlijke fout, weliswaar in een andere gedaante, weer volop aanwezig is.

Voorbeelden hieronder weergegeven.
Opvallend dat je bij alle opname's enkel de keuze hebt om deze te verwijderen.
Terwijl er een de melding maakt dat deze in het geheel niet is opgenomen.
matthijsth

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Programmatitel: Buren
Zender: Eén (de Belg)
Datum en tijdstip: 8 mei 16:45
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Iig alles wat ik op woensdagen op de zender ONS als opname instel, tussen 18.00u en 00.00u wordt niet opgenomen. De volgende dag zie ik een uitroepteken bij het programma wat dus eigenlijk opgenomen had moeten worden.
Pvanheumen

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Afgelopen zondag de F1 opgenomen, en wil hem terug kijken. Ook een uitroepteken bij de opname.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Hier weer een hele rits aan mislukte opnames.

Samplex

Level 8
  • 334Posts
  • 2Oplossingen
  • 31Likes
Programmatitel: 90 Day: fiance happily ever after
Zender: TLC
Datum en tijdstip: 10 mei 20:30
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Programmatitel: Gestalkt
Zender: SBS6
Datum en tijdstip: 12 mei 21:30
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Programmatitel: Masterchef Zuid-Afrika Aflevering 8 / 9
Zender: NET5
Datum en tijdstip: 11 mei 09:40 /10:30
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic