Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8056Reacties
  • 817Oplossingen
  • 6791Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Bewaard’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Bewaard naar ‘alle titels
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serieopname en ‘verwijder alles en cancel geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

4.073 Reacties
DON PAPA
Expert
Expert
  • 1827Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes
Arnold1310 wrote:
Mark Ziggo wrote:

de collega's die hier iets mee kunnen en moeten doen.

 

Maar doen ze er ook wel wat mee en zo ja wat dan precies? Dat zou ik graag eens uitgelegd zien (of heb ik dit ergens gemist in dit 51 pagina’s tellende topic)

 

Ze zullen er gerust iets mee doen, maar uit deze topic blijkt wel dat wat ze ermee doen, “tot nu toe” niks heeft geholpen. In de meeste gevallen geven ze de schuld aan een derde partij die de EPG informatie regelen (lekker makkelijk). Maar ook hun eigen problemen (bijvoorbeeld het overzetten van opnames na een aantal dagen van de ene server naar de andere server) hebben ze na al die maanden nog steeds niet goed op orde. En ze kunnen nadat het overzetten fout is gegaan, deze fout nog steeds niet achteraf herstellen. Kortom het is nog steeds een grote puinhoop, en dat voor een systeem wat op het moment van schrijven alleen bij het duurste TV abonnement van Ziggo te krijgen is. 

 

Ik heb de hoop inmiddels al een tijdje opgegeven na maanden lang meldingen te doen over fouten in het opnamen systeem, want ik heb nog nooit één van mijn meldingen achteraf hersteld zien worden (en dat zijn er echt genoeg geweest). Dus met welke uitleg ze ook komen, de werkzaamheden die ze de afgelopen 9 maanden hebben gedaan hebben “tot nu toe” geen resultaat of oplossingen gegeven...

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3743Reacties
  • 97Oplossingen
  • 1889Likes

Via de App heb ik ook gemerkt dat verwijderen niet altijd gebeurd. Doe dat voorlopig niet meer.

Verwijderen op de Next gebeurd wel al is dat niet duidelijk. Soms moet je even uit het lijst menu en dan terug. Dan zul je zien dat de opname weg is. Als er toch nog iets staat dan is dat de replay die gevonden is ipv de echte opname.

Die kun je afspelen maar eventuele reklame kun je niet overslaan. Als je goed kijkt dan zie je het opname symbool veranderen in het replay symbool.

Dit is al maanden zo en ook bekend bij Ziggo. De opname lijsten zijn niet duidelijk en overzichtelijk. Wordt volgend jaar misschien opgelost. 

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes

Het verwijder-probleem is denk ik een storing geweest. Ik heb net even gecontroleerd en ze zijn nu wel weg uit de lijst zoals het hoort.

Arnold1310
Expert
Expert
  • 934Reacties
  • 50Oplossingen
  • 236Likes

Mr Visser doet Uitspraak s5 afl 22 van gisteravond is vanmiddag weer opgenomen.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3743Reacties
  • 97Oplossingen
  • 1889Likes

Bij mij zag ik vanavond dat de herhalingen van Andre Rieu opgenomen worden. Soms wel handig maar deze heb ik allemaal al gezien en verwijderd.

Bij het programmeren van "Uitstel van executie" zag ik bij de opname lijst en EPG dat Uitstel zonder "t" geprogrammeerd werd. Dus "Uistel" eens kijken of dit aangepast wordt.

Heb nu net in de App gekeken en daar staat het wel goed. Is of aangepast vanavond of toch een andere bron.

"2017" lijkt wel een beetje oud voor een nieuwe serie.

 

 

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes

Een oud jaar bij een nieuw programma had ik ook bij Rail Away vorige week. Daar stond uit mijn hoofd 2018 bij maar is 2020. Het zijn nieuwe afleveringen.

WilcoenWendy
Stamgast
  • 53Reacties
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Arnold1310 wrote:

Mr Visser doet Uitspraak s5 afl 22 van gisteravond is vanmiddag weer opgenomen.

Dit is al langer een probleem. Als je automatisch een serie opneemt en hebt deze teruggekeken en verwijderd bij"bewaarde programma's" dan zal de volgende herhaling automatisch worden opgenomen want de Next "ziet" dat dit nog niet bij bewaarde programma's staat. Op zich zou ik dat niet heel erg vinden maar als je verschillende series (Midsomer Murders bijv.) volgt dan blijf je wel aan het verwijderen. Het blijft altijd opletten hiermee en het zou fijn zijn (het speelt tenslotte al vrij lang) als hier een oplossing voor komt.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5327Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes
Arnold1310 wrote:

Maar doen ze er ook wel wat mee en zo ja wat dan precies? Dat zou ik graag eens uitgelegd zien (of heb ik dit ergens gemist in dit 51 pagina’s tellende topic)

Dat verschilt, sommige zaken kunnen niet worden hersteld (zoals een mislukte opname) maar die zijn wel belangrijk om te melden zodat men uit kan zoeken waarom het mislukt is en hoe dat in de toekomst te voorkomen. Andere problemen (zoals een verkeerd afleveringnummer in de tv-gids) worden doorgegeven aan de leverancier waar we de tv-gids van krijgen. Aanpassing hiervan kan er echter toe leiden dat ingeplande opnames van dat programma mislukken, afhankelijk van welke metadata er aangepast moet worden.

 

WilcoenWendy wrote:

Film: the shape of water. Opgenomen op woensdag 1 januari van 20.30 tot 23.00 Net 5.

Een klein stukje teruggekeken op zondagdagnacht 4 januari rond 01.30. (van zaterdag op zondag) Diezelfde zondag om 10.45 verder proberen te kijken. Daar staat bij de opname in bewaarde (opgenomen!) programma's een rood uitroepteken. Ik kan deze alleen verwijderen. Gekeken bij Replay TV. Deze kan ik nog wel bekijken maar alleen vanaf het begin en zonder de mogelijkheid om door te spoelen.

Is bekend, deze opname is helaas verloren gegaan bij het overzetten van de opname van de tijdelijke (Replay) server naar de permanente (Opname) server.

 

WilcoenWendy wrote:

Het programma heet: Dit zijn géén grappen.    Opgenomen 5 op januari op NPO3 van 22.15 - 23.20.

Gisteren (5 januari) een stuk teruggekeken om ongeveer 23.30. Dit voor ongeveer 30 minuten.

Vandaag 6 januari om 20.30 staat er bij bewaarde programma's  bij deze een rode cirkel met uitroepteken. Mijn Next geeft aan dat ik niet verder mag kijken alleen de opname verwijderen. Ook staat er: opnemen is niet gelukt, door veranderingen in het uitzendschema. Sorry hoor maar dat is onmogelijk. Gisteren stond het er gewoon op, zonder enig probleem.

Die gegevens kunnen ook achteraf gewijzigd worden, wat er precies gewijzigd is en waarom kan ik echter niet achterhalen. Dit voorbeeld geef ik door aan de collega's die dat wel kunnen om de oorzaak hiervan te achterhalen.

 

mguzz wrote:

Nog even over bewaarde content van de ene server (met een houdbaarheid van max. 4 dagen) overbrengen naar de andere server,ik heb van de BBC enkele progs opgenomen en daarna gekontroleerd of de opnamen goed waren gegaan en de (Engelse) ondertiteling functioneerde en dit was het geval.

Nu ik ze wil kijken blijkt de ondertiteling te zijn verdwenen, heeft dit te maken met het overzetten naar een andere server en is dit een bekend issue? 

Eerder ook al meldingen van gezien, maar dan bij programma's van Animal Planet. Dat heb ik toen niet kunnen reproduceren en ook bij onze opnames van BBC zie ik tot op heden geen problemen met de ondertiteling (opname van 29-12-2019). Welke programma's geven problemen?

 

martwoutnl wrote:

Het verwijder-probleem is denk ik een storing geweest. Ik heb net even gecontroleerd en ze zijn nu wel weg uit de lijst zoals het hoort.

Mooi!

 

Arnold1310 wrote:

Mr Visser doet Uitspraak s5 afl 22 van gisteravond is vanmiddag weer opgenomen.

bloemen64 wrote:

Bij mij zag ik vanavond dat de herhalingen van Andre Rieu opgenomen worden. Soms wel handig maar deze heb ik allemaal al gezien en verwijderd.

 

Als je de originele opname hebt verwijderd maar de serieopname nog actief is zal hij inderdaad de herhaling opnemen. Was dat bij jou ook het geval Arnold?

 

bloemen64 wrote:

Bij het programmeren van "Uitstel van executie" zag ik bij de opname lijst en EPG dat Uitstel zonder "t" geprogrammeerd werd. Dus "Uistel" eens kijken of dit aangepast wordt.

Heb nu net in de App gekeken en daar staat het wel goed. Is of aangepast vanavond of toch een andere bron.

"2017" lijkt wel een beetje oud voor een nieuwe serie.

martwoutnl wrote:

Een oud jaar bij een nieuw programma had ik ook bij Rail Away vorige week. Daar stond uit mijn hoofd 2018 bij maar is 2020. Het zijn nieuwe afleveringen.

Justin23 wrote:

Wat mij ook opvalt is dat als ik bijvoorbeeld op FOX Chicago PD kijk in de gids dat er geen seizoen nummer en afleverings nummers worden weer gegeven.

Gemeld!

mguzz
Expert
Expert
  • 1963Reacties
  • 161Oplossingen
  • 538Likes
mguzz wrote:

Nog even over bewaarde content van de ene server (met een houdbaarheid van max. 4 dagen) overbrengen naar de andere server,ik heb van de BBC enkele progs opgenomen en daarna gekontroleerd of de opnamen goed waren gegaan en de (Engelse) ondertiteling functioneerde en dit was het geval.

Nu ik ze wil kijken blijkt de ondertiteling te zijn verdwenen, heeft dit te maken met het overzetten naar een andere server en is dit een bekend issue? 

Eerder ook al meldingen van gezien, maar dan bij programma's van Animal Planet. Dat heb ik toen niet kunnen reproduceren en ook bij onze opnames van BBC zie ik tot op heden geen problemen met de ondertiteling (opname van 29-12-2019). Welke programma's geven problemen?

@Mark Ziggo  Nadat ik de stekker er had uitgetrokken functioneerde de ondertiteling weer, blijkbaar moet dit eens in de zoveel tijd 

Volgorde afleveringen In Europa niet goed.

 

 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1827Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes
Mark Ziggo wrote:

Is bekend, deze opname is helaas verloren gegaan bij het overzetten van de opname van de tijdelijke (Replay) server naar de permanente (Opname) server.

 

Vraagje, ik volg deze topic nu al maanden en heb nu geregeld dit probleem (opnamen verloren bij overzetten) voorbij zien komen, en nooit kon dit achteraf hersteld worden. Mag ik hier uit opmaken dat jullie totaal zonder back-ups werken? En word het daar dan niet eens tijd voor, aangezien dit toch nog wel eens mis gaat en wij als klant wat meer zekerheid krijgen over onze opnames?

 

Als jullie wel met back-ups werken, dan graag een goeie uitleg waarom er dan nog nooit een opnamen is hersteld die tijdens het overzetten verloren was gegaan toen ze in deze topic gemeld waren?

 

rvdtol
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een vorig topic is gesloten, daarom een nieuwe geopend.

Bij het opnemen van The Handmaids Tale op canvas zwaar teleurgesteld: 

part 3 een kwartiertje en part vier iets meer….  

Ik heb nu de omliggende programma’s ook opgenomen, maar ik vind dat geen oplossing.

 

Ronald

JOHANNA6
Gedreven Meedenker
  • 86Reacties
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Wat klachten over opnemen en terugkijken met de Next; het komt veel voor, begrijp ik, dan mag er wel wat aan gedaan worden:

** Jammer dat de opnames zo vaak te laat beginnen met afspelen, je moet vaak een opname terug spoelen naar het begin..

** een venster: Sorry, deze opname kan niet afgespeeld worden. > Tv uit, weer aan, dan wel.

** tijdens het afspelen het venster: Opname afspelen mislukt ! Wat heen en weer klikken en het ging weer gewoon verder.

**het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken.

**Van The Handmaid's Tale op Canvas twee afleveringen op TVGuide, elk een blokje van één en een van 3 kwartier, van de ene nam de box de 3 kwartier op, van de andere maar een half uur.

Dolfff
Expert
Expert
  • 2183Reacties
  • 65Oplossingen
  • 490Likes

Johanna6, Het 2e en 3e puntje hebben mogelijk te maken met verbinding problemen. Daar zijn we in je eigen topic al mee bezig. De rest: bekende issues, dank voor het melden. Noem van dat programma nog even de datum/tijd zodat Mark het kan doorgeven.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3743Reacties
  • 97Oplossingen
  • 1889Likes

Aflevering 1 van New Amsterdam is gisteren overschreven door afl 2 die ook afl 1 heet. Volgende week komt afl 3. Dat is dan wel weer goed. Blijft moeilijk???

JOHANNA6
Gedreven Meedenker
  • 86Reacties
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Dolfff wrote:

 Noem van dat programma nog even de datum/tijd zodat Mark het kan doorgeven.

The Handmaid’s Tale  was woensdag 8 januari op Canvas. Tijdstip zo tussen 22 en 00 uur (is net niet meer te zien op TVGuide) afl 3 en 4.

Afl 5 en 6 ( nu opnemend ) lijkt wel goed te gaan.

JOHANNA6
Gedreven Meedenker
  • 86Reacties
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
bloemen64 wrote:

Aflevering 1 van New Amsterdam is gisteren overschreven door afl 2 die ook afl 1 heet. Volgende week komt afl 3. Dat is dan wel weer goed. Blijft moeilijk???


Zoiets had ik laatst: de van Rossums in Breda wou ik opnemen, terwijl ik net de opname van hun in Zwolle had bekeken en verwijderd. Dat kon ik wel willen, maar hij gaf steeds aan dat hij Zwolle ging opnemen. Welke omweg ik nog heb gevonden (want die zijn er soms) weet ik niet meer, het is wel gelukt. Maar je wordt er soms wel m.o.e. van.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3743Reacties
  • 97Oplossingen
  • 1889Likes

Dit is het lastige aan opnemen. Wat is een herhaling en wat is nieuw?

Als de Next de afl nummers checkt of bijhoud dan kan hij weten of je een aflevering al eens opgenomen hebt. Dat is een beetje administratie. Het werkt echter alleen als de info klopt. En dat was hier niet het geval. Dan maar opnemen en twee titels met dezelfde afl zien. Die actie neemt ook herhalingen op.

 

Ik zou dan toch liever de herhaling opnemen dan zoals nu gewoon de vorige overschrijven. Weggooien is ook weer niet zo moeilijk. De herhalingen zouden als zodanig gelabeld moeten worden. Ook dat gebeurd niet altijd. In de papieren gids staat soms wel een "h" en soms niet.

Zo als het nu werkt is niet optimaal in ieder geval. En een EPG zonder fouten is een Utopie.

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes
JOHANNA6 wrote:

Wat klachten over opnemen en terugkijken met de Next; het komt veel voor, begrijp ik, dan mag er wel wat aan gedaan worden:

** Jammer dat de opnames zo vaak te laat beginnen met afspelen, je moet vaak een opname terug spoelen naar het begin..

**het venster: Dit programma kon niet opgenomen worden wegens veranderingen in het uitzendtijdstip > naar replay gekeken : onzin, was op die tijd, kon het terugkijken.

Het 1e is een tv-gidszaak. Dat is alleen te voorkomen als je handmatig tijd erbij kan voegen wat niet kan. Maar ik heb ook weleens dat een programma veel later of vroeger begon. Met name Spike heeft er een handje in. Dan moet ik via replay de rest bekijken.

Inzake het 2e zal er niet staan vanwege verandering uitzendtijdstip. Ik heb ook eerder zo’n melding gehad en tijdstip werd niet genoemd. Dan zal er iets in de metadata zijn gewijzigd waardoor de opname wordt gemist. Puur een wijziging van tijdstip heb ik nog niet als oorzaak gezien.

JOHANNA6
Gedreven Meedenker
  • 86Reacties
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

 

martwoutnl wrote:


Inzake het 2e zal er niet staan vanwege verandering uitzendtijdstip. Ik heb ook eerder zo’n melding gehad en tijdstip werd niet genoemd. Dan zal er iets in de metadata zijn gewijzigd waardoor de opname wordt gemist. Puur een wijziging van tijdstip heb ik nog niet als oorzaak gezien.


Sorry, mijn foutje, ik geloof dat er “uitzendschema” stond.

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes
JOHANNA6 wrote:


Sorry, mijn foutje, ik geloof dat er “uitzendschema” stond.

Dat komt overeen met mijn herinnering. Zoiets had ik toen ook.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5327Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes
mguzz wrote:

Volgorde afleveringen In Europa niet goed.

Wat een bende inderdaad: https://www.vpro.nl/programmas/in-europa/kijk/afleveringen/2019-2020.html. Alle nummers kloppen niet als ik de info van de VPRO bekijk. Gemeld.

 

DON PAPA wrote:

Vraagje, ik volg deze topic nu al maanden en heb nu geregeld dit probleem (opnamen verloren bij overzetten) voorbij zien komen, en nooit kon dit achteraf hersteld worden. Mag ik hier uit opmaken dat jullie totaal zonder back-ups werken? En word het daar dan niet eens tijd voor, aangezien dit toch nog wel eens mis gaat en wij als klant wat meer zekerheid krijgen over onze opnames?

Het huidige systeem werkt al met een backup, maar als ook de backup mislukt gaat het alsnog mis. Hoe veel backups wil je inbouwen?
Alle energie word gestoken in het verbeteren van het huidige proces, in plaats van in het oprichten van herstelprocessen die niet nodig zouden moeten zijn.

 

bloemen64 wrote:

Aflevering 1 van New Amsterdam is gisteren overschreven door afl 2 die ook afl 1 heet. Volgende week komt afl 3. Dat is dan wel weer goed. Blijft moeilijk???

Gemeld.

 

@JOHANNA6 - Jouw vragen zijn inmiddels al wel beantwoord door de rest. Alle nieuwe voorbeelden zijn welkom!

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1827Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes
Mark Ziggo wrote:

Het huidige systeem werkt al met een backup, maar als ook de backup mislukt gaat het alsnog mis. Hoe veel backups wil je inbouwen?
Alle energie word gestoken in het verbeteren van het huidige proces, in plaats van in het oprichten van herstelprocessen die niet nodig zouden moeten zijn.

 

Dus er is een backup van een opnamen die goed is gegaan op de tijdelijke/replay server, en nog lukt het nooit om deze naar de opslag server te verplaatsen, als dit in het automatisch systeem fout is gegaan? Je vraagt je meteen af wat dan nog het nut heeft van deze back-ups ?

 

En natuurlijk moeten jullie alle energie stoppen in het verbeteren van het huidige proces. Maar daar horen dan toch ook de herstel processen bij, want het is overduidelijk dat die wel degelijk nodig zijn als je deze topic van 9 maanden oud terug leest.…

 

En buiten dat, het hele proces had gewoon 9 maanden geleden al gewoon goed moeten werken, want toen vond Ziggo de Next box goed genoeg om deze op de markt te zetten voor hun klanten. En dat er dan wat kleine opstart problemen zijn begrijp ik nog wel, maar dat die problemen nu al ruim 9 maanden lang duren, en dat er na al die tijd nog niet eens een back-up terug gezet kan worden als er weer eens wat fout is gegaan bij het overzetten van de replay server naar de opslag server, snap ik echt niks van…

 

JOHANNA6
Gedreven Meedenker
  • 86Reacties
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
martwoutnl wrote:
JOHANNA6 wrote:


Sorry, mijn foutje, ik geloof dat er “uitzendschema” stond.

Dat komt overeen met mijn herinnering. Zoiets had ik toen ook.


Ik weet weer welk programma het was : de show van Jochem Myjer “Adem in, adem uit”, op SBS 6 op Nieuwjaarsdag.

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes

Dit programma gaat al weken mis qua afleveringtitel. Ieder deel heet Irak. Maar afl 2 was Somalië en afl 3 Afghanistan.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3743Reacties
  • 97Oplossingen
  • 1889Likes

Vanavond wilde ik de herhaling van De slechtste chauffeur opnemen. Stond in de papieren Gids. In de krant en op tvgids.nl netjes om 20.30.

In de Next EPG was er "geen info" te zien en als verrassing de slechtste chauffeur om 22.00u. Als je zoekt in de EPG komt deze uitzending ook niet tevoorschijn.

 

 

Open je de replay van 22.00 dan komt de aflevering van 20.30 te voorschijn en meld dat die uit 2014 komt. Is toch echt nieuwe serie.

 

Ik geef het op.