Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8072Reacties
  • 818Oplossingen
  • 6814Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Bewaard’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Bewaard naar ‘alle titels
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serieopname en ‘verwijder alles en cancel geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

4.073 Reacties
jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

@edebee Er is staat toch duidelijk Alex

edebee
Stamgast
  • 134Reacties
  • 0Oplossingen
  • 111Likes

@jeener je hebt helemaal gelijk , was ff de weg kwijt maar ik steekt het wel op de leverancier van de gegevens 😁 aan mijn monitor( kom ik hiermee dan ook weg ?) zal me niets verbazen als het dezelfde is als die van de EPG 😅

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

@edebee Ach, koffie heeft even de tijd nodig om te werken 🙂

Moet toegeven, ze lijken erg op elkaar. 

mdpeters124
Raadgever
  • 772Reacties
  • 1Oplossingen
  • 479Likes

en weer een fout op belgie één

vanavond 24-5 volgens ziggo iedereen beroemd 23:50-00:25

late journaal

 

volgens vrt zelf en tvgids.nl

vanavond 24-5 iedereen beroemd 23:50-00:14

dageljkse kost  00:14-00:30

late journaal

 

 

mdpeters124
Raadgever
  • 772Reacties
  • 1Oplossingen
  • 479Likes

gekkigheid in de eog

vanaf 3 juni zijn npo1 en npo3 wel gevuld npo2 dus niet

 

 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1847Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1520Likes

Hier is ook de hele kijklijst met opnames leeg gemaakt door Ziggo, ja dat is ook een manier om het probleem met fouten opnames op te lossen. Hoop niet dat dit de grote verandering is waar Ziggo het over had tegen @Dokie 

 

Screenshot_20210525-093908_Ziggo GO.jpg

 

Ziggo gaat straks door het leven als de provider waar je alles kwijt raakt, steeds meer geld voor je abonnement, de F1, en nu weer je opnames, wat zal het volgende worden...

Dokie
Raadgever
  • 260Reacties
  • 1Oplossingen
  • 79Likes

@DON PAPAIk zie inderdaad in de app op mijn telefoon en op de pc via de browser dat de lijsten leeg zijn. Op de pc zijn ook de programma's van o.a. RTL 8 en SBS 9 verdwenen zijn.

 

Op de Next zie ik wel alles. Jij ook? Dan verwacht ik dat er niets verdwenen is maar dat dit later weer terug komt in app en browser. Maar vervelend zijn dit soort dingen wel.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1847Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1520Likes

@Dokie Schreef: Op de Next zie ik wel alles. Jij ook? 

 

Geen idee, kan ik nu op dit moment even niet controleren. Maar als jij daar nog wel je opnames ziet staan, zal dat hoog waarschijnlijk hier ook wel het geval zijn. Nou dat is een iedergeval dan een goed teken, als Ziggo die dan maar niet kwijt raakt, zoals de rest...

 

Dokie
Raadgever
  • 260Reacties
  • 1Oplossingen
  • 79Likes

@DON PAPA@Anne B@Serkan @Mark  Het lijkt erop dat er op dit moment iets mis gaat met instellingen van abonnementen. Ik krijg de melding dat ik met mijn abonnement alleen opnames en films kan kijken via de mediabox. De app geeft geen mogelijkheid nu opname in te stellen en de lijst met opnames is niet meer in de app en via de browser op pc te zien. Hopelijk tijdelijke storing????

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes

Hier ook. Onder instelling en dan mediaboxen bij Ziggo Go staat dat ik geen mediabox heb. Lijkt me een storing.

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

@DON PAPA @Dokie @martwoutnl Oei, storing. Dat argument hebben we nog niet gehad.

Straks: storing is verholpen; helaas is herstel niet mogelijk.

Ik verbaas me nergens meer over.

mdpeters124
Raadgever
  • 772Reacties
  • 1Oplossingen
  • 479Likes

word aangekondigd in de epg

xite vanaf 31 mei

ziggo tv vanaf 31 mei

at5 vanaf 31 mei

 

en de zenders die ik al eerder heb gemeld

Arnold1310
Expert
Expert
  • 934Reacties
  • 50Oplossingen
  • 236Likes

Hier op ZiggoGo de melding: "Opnames zijn online niet beschikbaar met dit abonnement". Geeft zelfs aan dat ik geen mediabox heb. Op de Next zijn de opnames nog wel te zien.

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

Ik gebruik de kijklijst niet, bij mij is de bewaardlijst in orde.

Arnold1310
Expert
Expert
  • 934Reacties
  • 50Oplossingen
  • 236Likes

Op de storingenpagina van Ziggo:

Storing ZiggoGo
actief
Sinds: Dinsdag 25-05 om 12:32
Wat is er aan de hand?

Door een storing ziet u uw opnames niet en kunt u programma’s niet automatisch verder kijken via Ziggo GO. We werken hard aan een oplossing. Via de mediabox werkt het wel.

Wanneer is het opgelost?

Nog niet bekend

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1847Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1520Likes

@jeener bij mij op de Nextbox ook, maar in de ZiggoGo app is alles nog steeds weg hier

hansson
Stamgast
  • 66Reacties
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Via Apple tv (4k) kan ik opnames niet meer zien, via iPad ook niet, op de gewone tv (Nextbox) nog wel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik meld hier eigenlijk niets meer maarrrrr er is licht aan het eind van de tunnel, het probleem wordt verholpen bij de uitrol van softwareversie 4.33, jawel we zijn dan van alle EPG problemen verlost 😃😃

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Serie-opnames/m-p/779167  

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

@Verwijderd account Ik heb de link gelezen. Helaas staat er niet bij wanneer die update uitgerold wordt.

Voor mij geldt: eerst zien dan geloven.

Daarnaast is het raar dat na zoveel klachten een antwoord komt in een ander topic.

Ik ga erop reageren.

danilex
Gedreven Meedenker
  • 39Reacties
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ondertussen gaat het niet opnemen van series gewoon door. Ik heb al zoveel series weggegooid, en ook bij een nieuw geplande serie ging het gelijk mis (niet eens na vier dagen): gisteren is de eerste aflevering van "Reported Missing" op Canvas (22.55-23.55) niet opgenomen (open rood cirkeltje met uitroepteken). Om kotsmisselijk van te worden. Ik ben opgehouden met het bijhouden van alle missers, het is toch veel te veel (dagelijks op vrijwel iedere zender een of meer fouten). Bovendien wordt er toch niets mee gedaan, en we zitten zo met zijn allen nog gratis voor Ziggo te werken ook. Geen zin meer in. 

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

@danilex Je was me voor; ik wilde dezelfde klacht hier ook weer neerleggen.

Het is toch ongelooflijk dat een nieuwe serie bij de eerste aflevering fout gaat.

En uiteraard wéér bij een Belgische zender.

Gewoon schofterig.

Ik blijf hier mijn gram deponeren, want alles wordt geregistreerd.

jeener
Stamgast
  • 202Reacties
  • 0Oplossingen
  • 125Likes

Terwijl ik mijn vorige reactie hier plaatste, kreeg ik een mail binnen van een nieuwe speler op de alles-in-1 markt.

Eerste indruk qua aanbod: interessant.

Eerste indruk qua betrouwbaarheid: interessant.

Eerste indruk qua financiën: nog interessanter.

Houd jullie op de hoogte.

mdpeters124
Raadgever
  • 772Reacties
  • 1Oplossingen
  • 479Likes

word aangekondigd in de epg

all film1 zenders vanaf 1 juni

Dit is nu de 3e keer  achter elkaar dat er met film1 bi de 1e van de maand problemen zijn

 

ID HD vanaf 1 juni

X-MO vanaf 1 juni

 

en de zenders die ik al eerder heb gemeld

evdrijst
Stamgast
  • 93Reacties
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Nog een voor de EPG:

"House Rules Australie" (wordt op zaterdag uitgezonden, meestal 2 uitzendingen na elkaar).
De blijkt soms gesplitst te worden. De ene keer staat deze er in als "House Rules", de andere keer als "House Rules Australie".

danilex
Gedreven Meedenker
  • 39Reacties
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Lachen: Springwatch, BBC2, gisteren begonnen serie-opname, alle afleveringen netjes onder "Seizoen 2021", opname van gisteren gelukt. So far, so good, zou je denken, maar de afleveringen volgende week worden in chronologisch omgekeerde volgorde uitgezonden, tenminste, volgens Ziggo, niet volgens de rest van de wereld. En als klap op de vuurpijl is er ook hier weer een kopje "Specials" en daaronder staan de komende dagen maar liefst 12 uitzendingen die allemaal al mislukt zijn! Alleen vanavond volgen er al 2 en morgen 3 toekomstig mislukte opnames, heerlijk. Dank u Ziggo, geweldig product!