Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8137Posts
  • 831Oplossingen
  • 6930Likes

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next

Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen! 

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.


Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.

Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met de nieuwe Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.

Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Bewaard’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.


Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:

- Ga via ‘Bewaard naar ‘alle titels
- Navigeer naar de ‘prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serieopname en ‘verwijder alles en cancel geplande opnames'.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

4.073 Reacties
jeener
Stamgast
  • 218Posts
  • 0Oplossingen
  • 136Likes

Vandaag naar complaints-services@vodafoneziggo.com gestuurd.

 

Na een al jaren durende regen van klachten over opnemen met de EPG op de community site waar Ziggo niets mee doet en zelfs amper communiceert, is het tijd voortaan alle klachten ook op wijze onder de aandacht te brengen.

 

Eindelijk, replay werkt nu ook bij de regionale zenders.

Tot je een specifiek programma zoekt.

“Remy en zijn vrienden” wordt standaard op maandag uitgezonden, echter niets te vinden in de EPG.

 

Dan maar de zoekfunctie proberen en zowaar daar staat de uitzending van afgelopen maandag.

Een behoorlijke deceptie als blijkt dat er lokaal nieuws en sport in beeld komt.

Ook hier weer Ziggo geblunder met de EPG!

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

@jeeneryep compleet zooitje daar op rijnmond en tv noordholland

 

je weet wanneer Remy en zijn vrienden word uitgezonden via

https://www.tvgids.tv/zenders/nh/eergisteren

 

wilde toen tond 09:32 op maandag 3 mei kijken maar "geen uitzending" dus ook geen reply

En die geen utizending klopt dus niet

toen maar nh gooi van 11:28 gepakt

en rond 7 minuut 40 is daar Remy

 

Ok stomme workaround maar het is iets

 

jeener
Stamgast
  • 218Posts
  • 0Oplossingen
  • 136Likes

@mdpeters124 Elke klacht post ik voortaan hier en in een klachtenmail. Is dubbelop, ze kunnen dan niet zeuren over niet ontvangen of aan de aandacht ontsnapt.

De aflevering die ik via de zoekoptie vond, was 's avonds laat.

Het lijkt dat de zoekfunctie en de EPG niet gekoppeld zijn.

Resteert de vraag, wat klopt er nog.

edebee
Stamgast
  • 141Posts
  • 0Oplossingen
  • 123Likes

Mijn mail naar complaints-services@ziggovodafone.com is ook weg.

Wie weet gaan ze nu wel eindelijk actie ondernemen als ze daar ook gespammed worden 😀, het negeren van de klachten hier door ziggo ben ik  wel klaar mee. 

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

Ik ben vandaag weer door iemand anders van ziggo gebeld. Uitgebreid mee gesproken en hij gaat zaken uitzoeken en komt daarna bij mij terug. Korte samenvatiing: wederom benadrukt dat ze met proactieve kwaliteit controles moeten voorkomen dat ze afhankelijk zijn reactief te reageren op klachten van de klant. En dat het gebrek (eigenlijk compleet ontbreken) van reactie en feedback vanuit ziggo heel erg slecht is

 

Reden voor het belletje was dat ik te veel bel met de klantenservice

Ik heb hem er ook voor gewaarschuwd dat telefonische klantenservice de epg problemen niet serieus neemt en dat daardoor niet alle meldingen bij de afdeling van Peter Bos terecht komen

 

Tonio60
Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Mark Ik dacht dat jullie de problemen met een in tweeën gehakte film/aflevering van een serie/voetbalwedstrijd nu wel opgelost hadden. Nee dus, Murder, She Wrote S04E15 van 4-5 in tweeën vanwege Dodenherdenking mist dus deel twee. Heb de opname moeten verwijderen om via Replay TV het tweede deel te kunnen bekijken.

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

Ik heb even naar het mysterie van de big bang theory aflevering van 15 minuten gekeken op veronica om 18:00

 

En het is een aflevering Big bang theory, waarbij ze de leader/aftiteling en reclame verwijderd hebben

Maar helaas hebben ze ook een gedeelte van de aflevering weggelaten

 

Ik heb gisteren S 6, Afl 18 van 20:05 tot 20:30 opgenomen en bekeken

En vandaag heb ik dezelfde aflevering van 18:00 tot 18:15 gekeken

 

Die van gisteren duurde in totaal 18 minuten en 42 seconden (reclame niet meegerekend)

Die van vandaaf duurde 17 minuten en 32 seconden

 

Dus zelfs met knippen krijgen ze het niet in 15 minuten

 

Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat bij de aflevering van vandaag het einde ontbrak dat de 3 dames verkleed als sprookjes princessen naar hun partner gaan en hoe hun partners daarop reageren

 

Dus hier is veronica aan het prutsen

 

wintersm
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik probeer bewaarde opnames op mijn pc te bekijken, krijg alleen de melding dat het niet gaat vanwege de incognito modus. Hoe los ik dit op?

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

@wintersm 

mijn aanname is dat je firefox  gebruikt, maar het gaat waarschijnlijnk vergelijkbaar op voor de andere varianten

 

als je ziggogo.tv via een prive window (firefox) bekijkit dan werkt het afspelen niet

 

Dus een standaard firefox window/sessie openen

zie ook https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-gebruik-je-de-privemodus-van-je-browser-68972/

 

Steefb
Expert
Expert
  • 9835Posts
  • 1791Oplossingen
  • 3050Likes

@wintersm Zoek eens op incognito, dit is een nieuw probleem wat niet iets met opnemen te maken heeft.

Zoeken - Ziggo Community

Steefb
Expert
Expert
  • 9835Posts
  • 1791Oplossingen
  • 3050Likes

Steefb_0-1620285246276.png

 

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

word aangekondigd

canvas is weer vanaf 12 mei

brt één was nooit opgelost dus vanaf 10 mei

 

en de regio zenders die ik al eerder heb gemeld

 

hansson
Stamgast
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

(aan mdpeters124)

Ik lees steeds je berichten "word aangekondigd", maar begrijp er niets van. Voor mij is het abracadabra. Wat betekent "word aangekondigd"?

 

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

@hansson 

dat in de programmagids/epg  geen programmagegevens staan maar alleen "word aangekondigd" en t/m 7e dag in de toekomst moet altijd gevuld zijn (volgens ziggo) en dat lukt ze niet regelmatig sinds vorig jaar september

 

 

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

opnames die "spontaan" (ziggo actie) na 4 dagen kapot zijn gegaan

 

film san andreas van 2 mei ondagavond veronica

ncis s17 afl 20 2 mei zondagavond net5

modern family s5 alf 22 en 24  zondag 2 mei comedy central

 

 

Arnold1310
Expert
Expert
  • 935Posts
  • 50Oplossingen
  • 236Likes

Onmogelijke Duetten SBS6 zondag 3 mei en Hoe Mijn Keurige Ouders In De Bak Belandden zondag 3 mei NPO3 sinds vandaag met een !

jeener
Stamgast
  • 218Posts
  • 0Oplossingen
  • 136Likes

Vandaag verstuurd naar 'complaints-services@vodafoneziggo.com'.

 

Mislukte opnames die een rood rondje met ! als markering hebben, worden (automatisch) hersteld. De opname is op de verkeerde server terechtgekomen; althans volgens Mark Z, moderator van de community.

Dat herstel laat lang op zich wachten of gebeurt helemaal niet!

 

Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat wél gelukte opnames op een later tijdstip mislukt blijken te zijn!

 

Wat een geknoei!

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3815Posts
  • 102Oplossingen
  • 1923Likes

@jeener er spelen twee issues. Het mislukken na 4 dagen en na 7 of 8 dagen. De 4 dagen issue kan gerepareerd worden. Daar is de bron nog aanwezig. Na 7 dagen is de bron weg en kan er niet meer gerepareerd worden.

 

Bovenstaand de theoretische uitleg. De praktijk is dat er niets gerepareerd lijkt te worden. Tenzij het echt misgaat en er veel mensen last van hebben. 

 

Het is niet zo dat alleen wij in Nederland last hebben. Ik zie in Zwitserland ook meer en meer klachten over de nieuwe verbeterde EPG. Daar hebben ze ook last van de uitroep tekens.

 

jeener
Stamgast
  • 218Posts
  • 0Oplossingen
  • 136Likes

Zojuist weer een mail gestuurd naar complaints-services@vodafoneziggo.com

 

Tijdens zappen staat bij Comedy Central onder in beeld South Park. EPG zegt ook South Park, programma ervoor South Park, programma erna Family Guy.

Wat wordt uitgezonden?

Last man standing.

 

En als klap op de vuurpijl komt bij NOP1 onder in beeld Journaal van 17.00!!!!!

Het is nu 14.06!!!!!

Wat een zooi.

Ducky1965
Stamgast
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sinds kort steeds vaker dat ik de melding krijg dat een afl van een serie niet is opgenomen. Het gekke is dat in eerste instantie de afl wel is opgenomen. Hij staat tussen mijn opnames en ik kan hem bekijken maar dan wil ik hem o een ander moment afkijken dan staat er dat het niet is opgenomen en kan ik alleen nog maar op de opname verwijderen.

Dus hij heeft wel in de cloud gestaan en hij is ook opgenomen maar opeens is het verdwenen en kan ik niet verder kijken.

 

In mijn geval gaat het om chantals beautycamper en onmogelijke duetten.

Mijn zus heeft hetzelfde met onmogelijke duetten. Opgenomen op 2 mei.

 

Bij de klantenservice wordt verwezen naar slecht internet maat dat is goed en heb geen uitval. Ook is de opname in eerste instantie wel gelukt, ik kan het mis hebben maar dan lijkt het mij geen internet probleem op dat moment.

 

Ik hoor graag wat de oplossing is want het komt steeds vaker voor.

 

Ps. In de ziggo go app staat ook dat de opname niet is opgenomen.

mdpeters124
Raadgever
  • 798Posts
  • 1Oplossingen
  • 500Likes

@Ducky1965 

Het is een bekende fout die ziggo zelf veroorzaakt doordat ze 4 dagen na opname bestanden gaan verplaatsen. Klantenservice zou dit moeten weten maar ja ziggo en klantenservice

 

Je kunt alleen hopen dat ziggo het hersteld dus niet verwijderen. En anders op de 7e dag gebruik maken van replay

 

In principe leest ziggo hier dagelijks de meldingen dus je hebt kans dat het word opgepakt maar zeker geen garantie daarop

 

JHid
Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net contact gehad met Ziggo omdat ik ook regelmatig uitroeptekens heb bij mijn opnames. Willen beweren dat de utp verbinding tussen de Media Next box en het modem niet goed zou zijn. De Diagnostiek laat anders zien dat het signaal goed is. Ze sturen nu een anderen netwerk kabel op. Zal mij benieuwen of dit iets verbeterd.

Ducky1965
Stamgast
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
  • @mdpeters124 dank je wel voor je antwoord. Nu is het in ieder geval duidelijk wat er aan de hand is. Was er ook niet van overtuigd dat het aan mijn internet zou liggen. Hoop dat dit probleem snel wordt opgelost.
Steefb
Expert
Expert
  • 9835Posts
  • 1791Oplossingen
  • 3050Likes

@JHid 
schreef.
Net contact gehad met Ziggo omdat ik ook regelmatig uitroeptekens heb bij mijn opnames. Willen beweren dat de utp verbinding tussen de Media Next box en het modem niet goed zou zijn. 

 

Die helpdesk moet eens stoppen met dingen verzinnen, de fout zit overduidelijk in de ziggo back-end.

Als er bij de verbinding iets fout zit, zie je geen uitroepteken. Dan krijg je een foutmelding of je ziet helemaal niets.

hansson
Stamgast
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb ook het advies gekregen om een UTP-kabel te gebruiken, maar die had ik al. Daarin zit het probleem niet. Klanten'service' weet aan de voorkant niet dat ze aan de achterkant leven óf ze krijgen de opdracht om klanten met een kluitje in het riet te sturen.

Verdwijning van opnames vier dagen na opname komt tien tegen een door fouten bij overzetting van 'tijdelijke' naar 'permanente' server.