Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

(Gearchiveerd) Ziggo verbetert de programma-informatie in de TV Gids

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, stapt Ziggo over naar een nieuwe leverancier. Sinds 3 februari 2021 laadt Ziggo elke dag stapsgewijs de nieuwe programma-informatie in voor onder andere de CI+ module, de Standaard mediaboxen zoals de Cisco en Humax, en de Mediabox XL zónder upgrade. De nieuwe info is vanaf dinsdagochtend 16 februari 2021 op deze tv-platformen volledig van de nieuwe leverancier.

 

Heb je een fout in de TV-Gids ontdekt?

< Meld je voorbeeld > 

 

Ervaar je problemen met een (geplande) opname?

< Hier kun je terecht > 

 

Wil je mee discussiëren over de TV-gids?

< Praat mee! > 

 

 

 

 

92 Reacties 92
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Spannend!
Bedankt voor deze update en op naar een betere TV Gids 👍😉

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ben heel benieuwd, hopelijk gaat dit eindelijk de oplossing worden van bijna 2 jaar ellende met de EPG 😀 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Bedankt voor de Update en komt zekers ten goede 😊

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Sander En onder welk tv-platform valt de EPG van ziggogo.tv, ofwel zit die bij de eerste of tweede overgangsfase ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je mag verwachten dat de Ziggo Go programma info ook bij dezelfde leverancier vandaan komt, en net als de Next bij de tweede fase hoort.

Jammer dat hier niet wordt gemeld hoe de nieuwe programma informatie er uit moet zien, de tekst bij series is nog steeds beperkt op mijn Humax 5300C. De nadruk van deze overgang naar een nieuwe leverancier lijkt meer op de opname kant gericht te zijn, dan op echte programma info.

Ik laat me hierin uiteraard graag corrigeren door een Ziggo moderator, ik baseer me op wat ik zie in de gids.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

En onder welk tv-platform valt de EPG van ziggogo.tv, ofwel zit die bij de eerste of tweede overgangsfase?
@DON PAPA - De informatie in de tv gids van Ziggo GO is van dezelfde leverancier als de informatie in de tv gids van je mediabox.

Staat er in de url van ziggogo.tv "obo_nl" als je bent ingelogd? Dan heb je dus een Mediabox Next of XL met upgrade en zie je op dit moment (tot medio maart) nog de informatie van de oude leverancier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mark en waar en hoe wordt dat zichtbaar? Ik zie dat niet via de chromebrowser op een tablet.

En krijgen we een betere programma info of is dit echt puur gericht op de series opnemen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@RoWi. - In de url, dit zie ik bijvoorbeeld in Chrome op mijn laptop:Knipsel.JPG

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Grrrr ik kan geen afbeelding plaatsen.

Dan maar zo, dit zie ik in de chromebrowser op een tablet.

https://www.ziggogo.tv/nl.html

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Niet ingelogd zie ik met een schone Chrome, als ik zoek op Ziggo TV: 

https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html 

 

Zodra ingelogd krijg ik: https://www.ziggogo.tv/obo_nl/tv/tv-kijken.html 

Ik zie flink wat verschillen in de info. 

 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Verschilen zoals wat?

Ik zie hier via de website meer info, zoals titels en aflevering nummers bij series, op de Humax zie ik dat nog niet terwijl ik dat wel zou verwachten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als ik op Ziggo Go via Chrome open zie ik zelf ook verschillen.

Zoals @Bert aangeeft.

 

Even aanvulling: als ik op de Linken klik die @Bert  deelt ga ik naar Chrome maar dan werkt ook mijn Ziggo Go App op de iPhone. Als ik afsluit en ik start de Ziggo Go op dan Crasht hij. Deze wilde ik wel even vermelden.

 

Op de CI+ Module van Quantis 1.3 gebruikt men nog oude TV Omroep Logo’s hopelijk veranderd dat nog.

 

Maar On Demand en overzich laad ook stuk sneller en het lijkt echt een peper ingestopt want oude was vrij traag met bekabeld internet. Ik ben zeer tevreden 👍🏻😊

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat sneller laden is mij op de Humax niet direct opgevallen, dat was altijd best vlot. Ten opzichte van het starten van een kabel ontvanger is alles snel.

 

@Dave! @Waar vielen jou de oude logo's op bij TV gemist ?

 

Dat crashen van de app is vreemd, het openen van de app is vrij normaal, het is zelfs bijzonder te noemen dat we op een smart device geen scherm te zien krijgen met een link naar de bewuste store's.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@RoWi. inderdaad bij TV Gemist daar heb je oude logo's staan, klopt.

 

En op iPhone 12 is het al een algemene issue ik weet waar het aan ligt.

dtngfan85

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

The listings for Xite, TV West and some other channels are off by an hour, while CGTN just has "To Be Announced". The schedule for some of the erotiek channels like Dusk appear to be off by a day, and they also heavily censor the programme titles in the erotiek package, even after logging in and turning off the parental control option.

 

Your new supplier is also not that good at providing up to the minute start times in advanced. Your previous supplier usually had the up to the minute start times for RTL's channels and FOX available the evening prior, sometimes several days in advanced. Yesterday some of them didn't appear until after 09:00, while the up to the minute start times for RTL 8 never arrived. Today the up to the minute start times for those channels didn't arrive until late afternoon.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mark welke verbetering zou er voor de CI modules en Humax merkbaar moeten zijn?

De info is nog steeds vrij summier wat betreft titels, series nummer en aflevering nummer. Dan zie ik de aanduiding Film bij een Serie even door de vingers. 

Nu mis ik dat niet direct, ik had in het start topic iets meer details verwacht over de eventuele zichtbare verbeteringen. Afbeeldingen van een Humax 5300C

20210218_121549.jpg20210218_121524.jpg20210218_121806.jpg

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@dtngfan85 
The listings for Xite, TV West and some other channels are off by an hour.

Thanks, I've reported this to the responsible party.

CGTN just has "To Be Announced"
This channel had "to be announced" entries before the switch and still has the same entries after the switch. It's consistently wrong at least.

The schedule for some of the erotiek channels like Dusk appear to be off by a day
I can't check that myself, the schedule looks exactly the same when I compare the data from the old supplier to the data from the new supplier. That would also be an issue unrelated to the migration, but well spotted.

They also heavily censor the programme titles in the erotiek package, even after logging in and turning off the parental control option.
Correct, no change therein.

Your new supplier is also not that good at providing up to the minute start times in advance.
That's a regression, I'll make sure we check up on that with the new supplier. This doesn't seem like a high impact problem or is it?


@RoWi. - Ik kan geen vergelijking maken met hoe het vroeger was op jouw Humax mediabox. Zag je daarop voorheen wel seizoens en aflevering info in de gids op tv?
In Ziggo GO kan ik wel een stukje terugkijken, maar daar was ook voor de switch geen seizoensaanduiding zichtbaar (hetzelfde programma voor de switch, en na de switch). Dus geen achteruitgang door de overstap, wel een verbeterpuntje voor Ziggo GO.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mark in de gids lijkt er niks te zijn veranderd daar was voorheen zover ik weet ook niet veel info, ik had nu juist meer info verwacht dus een zichtbare verbetering, Ziggo Go is deels bijzaak wat mij betreft, anders kan ik beter permanent de Ziggo Go TV app op de Firestick gebruiken.

 

@Dave!  zie jij nu wel meer programma info op de TV met de Quantis?

 

Kleine aanvulling.

@Mark schreef:

"Ik kan geen vergelijking maken met hoe het vroeger was op jouw Humax mediabox. Zag je daarop voorheen wel seizoens en aflevering info in de gids op tv?"

 

Mijn vraag is dus wat mogen wij verwachten? Wij de klanten hoeven niks te vergelijken, die informatie moet juist vanuit Ziggo komen. Als wij geen betere info in de EPG hoeven te verwachten meld dat dan in het start bericht. Er is voor de Humax en CI module's een verwachting geschept zonder daadwerkelijk resultaat.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ga het straks even bekijken dan houd ik je op de hoogte. 😉

Uitgelicht topic