Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2581Reacties
  • 263Oplossingen
  • 1556Likes

Ziggo verbetert de programma-informatie in de TV Gids

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, stapt Ziggo over naar een nieuwe leverancier. Sinds 3 februari laadt Ziggo elke dag stapsgewijs de nieuwe programma-informatie in voor onder andere de CI+ module, de Standaard mediaboxen zoals de Cisco en Humax, en de Mediabox XL zónder upgrade. De nieuwe info is vanaf dinsdagochtend 16 februari op deze tv-platformen volledig van de nieuwe leverancier.

 

Serie opnames

Bijna alle serieopnames die voor 16 februari gepland zijn lopen door. Het oude programma ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.

 

Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.

  1. Open de TV Gids
  2. Ga naar dinsdag 16 februari of later
  3. Navigeer naar je programma met geplande serie opname
  4. Staat hier géén rode opname stip?
    Plan dan de opname opnieuw in
  5. Staat er wel een rode stip?
    Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.

 

Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:

Programma

Zender

Steenrijk Straatarm

SBS 6

First Dates

NPO 3

Midsummer Murders

BBC First

Married at First Sight

RTL 8 

NCIS

Net 5

Komt een man bij de dokter

Veronica

 

Serie opname toch mislukt?

Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV op je Mediabox XL of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.

Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.

 

De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!

91 Reacties
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10865Reacties
  • 539Oplossingen
  • 2507Likes

Spannend!
Bedankt voor deze update en op naar een betere TV Gids 👍😉

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1849Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

Ben heel benieuwd, hopelijk gaat dit eindelijk de oplossing worden van bijna 2 jaar ellende met de EPG 😀 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Bedankt voor de Update en komt zekers ten goede 😊

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1849Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@Sander En onder welk tv-platform valt de EPG van ziggogo.tv, ofwel zit die bij de eerste of tweede overgangsfase ?

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

Je mag verwachten dat de Ziggo Go programma info ook bij dezelfde leverancier vandaan komt, en net als de Next bij de tweede fase hoort.

Jammer dat hier niet wordt gemeld hoe de nieuwe programma informatie er uit moet zien, de tekst bij series is nog steeds beperkt op mijn Humax 5300C. De nadruk van deze overgang naar een nieuwe leverancier lijkt meer op de opname kant gericht te zijn, dan op echte programma info.

Ik laat me hierin uiteraard graag corrigeren door een Ziggo moderator, ik baseer me op wat ik zie in de gids.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5330Reacties
  • 610Oplossingen
  • 1955Likes

En onder welk tv-platform valt de EPG van ziggogo.tv, ofwel zit die bij de eerste of tweede overgangsfase?
@DON PAPA - De informatie in de tv gids van Ziggo GO is van dezelfde leverancier als de informatie in de tv gids van je mediabox.

Staat er in de url van ziggogo.tv "obo_nl" als je bent ingelogd? Dan heb je dus een Mediabox Next of XL met upgrade en zie je op dit moment (tot medio maart) nog de informatie van de oude leverancier.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

@Mark en waar en hoe wordt dat zichtbaar? Ik zie dat niet via de chromebrowser op een tablet.

En krijgen we een betere programma info of is dit echt puur gericht op de series opnemen?

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5330Reacties
  • 610Oplossingen
  • 1955Likes

@RoWi. - In de url, dit zie ik bijvoorbeeld in Chrome op mijn laptop:Knipsel.JPG

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

Grrrr ik kan geen afbeelding plaatsen.

Dan maar zo, dit zie ik in de chromebrowser op een tablet.

https://www.ziggogo.tv/nl.html

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46985Reacties
  • 2842Oplossingen
  • 10279Likes

Niet ingelogd zie ik met een schone Chrome, als ik zoek op Ziggo TV: 

https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html 

 

Zodra ingelogd krijg ik: https://www.ziggogo.tv/obo_nl/tv/tv-kijken.html 

Ik zie flink wat verschillen in de info. 

 
RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

Verschilen zoals wat?

Ik zie hier via de website meer info, zoals titels en aflevering nummers bij series, op de Humax zie ik dat nog niet terwijl ik dat wel zou verwachten.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Als ik op Ziggo Go via Chrome open zie ik zelf ook verschillen.

Zoals @Bert aangeeft.

 

Even aanvulling: als ik op de Linken klik die @Bert  deelt ga ik naar Chrome maar dan werkt ook mijn Ziggo Go App op de iPhone. Als ik afsluit en ik start de Ziggo Go op dan Crasht hij. Deze wilde ik wel even vermelden.

 

Op de CI+ Module van Quantis 1.3 gebruikt men nog oude TV Omroep Logo’s hopelijk veranderd dat nog.

 

Maar On Demand en overzich laad ook stuk sneller en het lijkt echt een peper ingestopt want oude was vrij traag met bekabeld internet. Ik ben zeer tevreden 👍🏻😊

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

Dat sneller laden is mij op de Humax niet direct opgevallen, dat was altijd best vlot. Ten opzichte van het starten van een kabel ontvanger is alles snel.

 

@Dave! @Waar vielen jou de oude logo's op bij TV gemist ?

 

Dat crashen van de app is vreemd, het openen van de app is vrij normaal, het is zelfs bijzonder te noemen dat we op een smart device geen scherm te zien krijgen met een link naar de bewuste store's.

 

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

@RoWi. inderdaad bij TV Gemist daar heb je oude logo's staan, klopt.

 

En op iPhone 12 is het al een algemene issue ik weet waar het aan ligt.

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

The listings for Xite, TV West and some other channels are off by an hour, while CGTN just has "To Be Announced". The schedule for some of the erotiek channels like Dusk appear to be off by a day, and they also heavily censor the programme titles in the erotiek package, even after logging in and turning off the parental control option.

 

Your new supplier is also not that good at providing up to the minute start times in advanced. Your previous supplier usually had the up to the minute start times for RTL's channels and FOX available the evening prior, sometimes several days in advanced. Yesterday some of them didn't appear until after 09:00, while the up to the minute start times for RTL 8 never arrived. Today the up to the minute start times for those channels didn't arrive until late afternoon.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

@Mark welke verbetering zou er voor de CI modules en Humax merkbaar moeten zijn?

De info is nog steeds vrij summier wat betreft titels, series nummer en aflevering nummer. Dan zie ik de aanduiding Film bij een Serie even door de vingers. 

Nu mis ik dat niet direct, ik had in het start topic iets meer details verwacht over de eventuele zichtbare verbeteringen. Afbeeldingen van een Humax 5300C

20210218_121549.jpg20210218_121524.jpg20210218_121806.jpg

 

 

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5330Reacties
  • 610Oplossingen
  • 1955Likes

@dtngfan85 
The listings for Xite, TV West and some other channels are off by an hour.

Thanks, I've reported this to the responsible party.

CGTN just has "To Be Announced"
This channel had "to be announced" entries before the switch and still has the same entries after the switch. It's consistently wrong at least.

The schedule for some of the erotiek channels like Dusk appear to be off by a day
I can't check that myself, the schedule looks exactly the same when I compare the data from the old supplier to the data from the new supplier. That would also be an issue unrelated to the migration, but well spotted.

They also heavily censor the programme titles in the erotiek package, even after logging in and turning off the parental control option.
Correct, no change therein.

Your new supplier is also not that good at providing up to the minute start times in advance.
That's a regression, I'll make sure we check up on that with the new supplier. This doesn't seem like a high impact problem or is it?


@RoWi. - Ik kan geen vergelijking maken met hoe het vroeger was op jouw Humax mediabox. Zag je daarop voorheen wel seizoens en aflevering info in de gids op tv?
In Ziggo GO kan ik wel een stukje terugkijken, maar daar was ook voor de switch geen seizoensaanduiding zichtbaar (hetzelfde programma voor de switch, en na de switch). Dus geen achteruitgang door de overstap, wel een verbeterpuntje voor Ziggo GO.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

@Mark in de gids lijkt er niks te zijn veranderd daar was voorheen zover ik weet ook niet veel info, ik had nu juist meer info verwacht dus een zichtbare verbetering, Ziggo Go is deels bijzaak wat mij betreft, anders kan ik beter permanent de Ziggo Go TV app op de Firestick gebruiken.

 

@Dave!  zie jij nu wel meer programma info op de TV met de Quantis?

 

Kleine aanvulling.

@Mark schreef:

"Ik kan geen vergelijking maken met hoe het vroeger was op jouw Humax mediabox. Zag je daarop voorheen wel seizoens en aflevering info in de gids op tv?"

 

Mijn vraag is dus wat mogen wij verwachten? Wij de klanten hoeven niks te vergelijken, die informatie moet juist vanuit Ziggo komen. Als wij geen betere info in de EPG hoeven te verwachten meld dat dan in het start bericht. Er is voor de Humax en CI module's een verwachting geschept zonder daadwerkelijk resultaat.

 

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Ik ga het straks even bekijken dan houd ik je op de hoogte. 😉

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

 

 vreemd een live programma wordt aangekondigd.

IMG_20210220_185548_2.jpg

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

@Mark of @Paul 

Klopt mijn veronderstelling dat deze programma info enkel op de internet gerelateerde TV platformen effect heeft niet op het DVB-C platform?

Ik merk nog steeds geen verschil de Humax geeft geen beschikbare update aan kortom ik zou het op prijs stellen als hier een duidelijk antwoord op komt.

Ps @Dave!  heb jij nog tijd kunnen vinden om te zien of jij verbetering ziet in de programmagids gebruikmakend van de CI module en DVB-C.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Bij mijn Quantis module nog steeds het zelfde, ik heb er nu een Smit interactieve Module bij en weinig verandering in me Samsung TV. Waarom een module erbij, ik heb 2 Next Boxen van de 3 er uit gedaan. Op slaapkamer een Next en Quantis module en beneden AppleTV en Smit CI+ Module

RoWi.
Expert
Expert
  • 7760Reacties
  • 331Oplossingen
  • 1905Likes

@Dave! 

Off topic 3!!! Nextboxen alle drie regulier onderdeel van je abonnement of één test exemplaar, de geloofwaardigheid van Ziggo over het niet kunnen leveren van een 2e Next of zelfs bij een TV Start abonnement is bij mij nu diep gekelderd. Dat is voor een ander topic.

 

Dat bevestigd nagenoeg wel mijn vermoeden, dat wat er dan ook nieuw is de volledige info zoals via de apps en website wordt blijkbaar niet via DVB-C meegestuurd.

 

Graag vanuit Ziggo opheldering en een duidelijk stappen plan om wel deze info te krijgen via de Humax en CI module's waarmee ik bedoel bij series Titel, afleveringnummer en seizoen nummer. Als die informatie niet via DVB-C wordt mee gezonden meld dit dan expliciet in het start bericht.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46985Reacties
  • 2842Oplossingen
  • 10279Likes

"Off topic 3!!! Nextboxen alle drie regulier onderdeel van je abonnement of één test exemplaar, de geloofwaardigheid van Ziggo over het niet kunnen leveren van een 2e Next of zelfs bij een TV Start abonnement is bij mij nu diep gekelderd. Dat is voor een ander topic."

 

Op het moment dat de Next uitkwam was er de mogelijkheid om er meerdere te bestellen, door de grote hoeveelheid aanvragen is meerdere Nexten kunnen bestellen gestopt, om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven om er in ieder geval 1 te kunnen krijgen.

 
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15117Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

@RoWi.  (Offtopic) Ik had in de woonkamer, en slaapkamer ( nog steeds) en in de logeerkamer een Next staan en 2 in test en 1 klant Next maar omdat ik in de Woonkamer via AppleTV kijk en bij eventuele storing op CI+ module kan vond ik dat er 1 daar weg kon, in de tijd van mijn Samsung Decoder toen ik net hier kwam wonen 2014 kon je kiezen Samsung decoder met kaart, tablet of 6 maanden korting en vanuit UPC gebied kon ik het niet meenemen zonder Decoder geen digitale TV dus ik heb een smart card en eigen Quantis 1.3 module gekocht en die zit in de logeerkamer de Next in de slaapkamer. Om van alle diensten gebruik te kunnen maken heb je 1 next nodig. En ik wilde ook even naar beneden met mijn abonnement hij kwam boven de 106,- euro en nu zit ik op € 96,- voor die 10 p/m kan ik mooi weer spaarpotje maken.

Alle 3 Next  abonnement gebonden Hoofd Next en 2 x €5,- huur Next

 

En wat @Bert  omschrijft heb ik toen gelijk gedaan 2 extra Nexten erbij maar vind nu niet meer nodig. 1 is voldoende.