Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2581Reacties
  • 263Oplossingen
  • 1555Likes

Ziggo verbetert de programma-informatie in de TV Gids

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, stapt Ziggo over naar een nieuwe leverancier. Sinds 3 februari laadt Ziggo elke dag stapsgewijs de nieuwe programma-informatie in voor onder andere de CI+ module, de Standaard mediaboxen zoals de Cisco en Humax, en de Mediabox XL zónder upgrade. De nieuwe info is vanaf dinsdagochtend 16 februari op deze tv-platformen volledig van de nieuwe leverancier.

Serie opnames

Bijna alle serieopnames die voor 16 februari gepland zijn lopen door. Het oude programma ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.

Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.

1. Open de TV Gids
  2. Ga naar dinsdag 16 februari of later
  3. Navigeer naar je programma met geplande serie opname
  4. Staat hier géén rode opname stip?
    Plan dan de opname opnieuw in
  5. Staat er wel een rode stip?
    Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.

Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:

Programma

Zender

Steenrijk Straatarm

SBS 6

First Dates

NPO 3

Midsummer Murders

BBC First

Married at First Sight

RTL 8 

NCIS

Net 5

Komt een man bij de dokter

Veronica

Serie opname toch mislukt?

Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV op je Mediabox XL of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.

Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.

De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!

91 Reacties
RoWi.
Expert
Expert
  • 7657Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1879Likes

@TiesD dat is onmogelijk, de EPG wordt door een extern bedrijf geleverd.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

"Wat het natuurlijk nog vreemder maakt, dat de opnames niet goed gaan bij de tweede helft, maar dat ze wel terug te kijken zijn via ReplayTV, @Mark Z kun je eens uitzoeken hoe dat kan ?"

@Ellie en @DON PAPA - Alleen als je de eerste helft hebt opgenomen kun je de tweede helft niet afspelen via Replay. De tweede helft staat dan ook met een rood bolletje (opgenomen) in de gids en die verwijst naar de originele opname (de eerste helft). Als je de opname van de eerste helft verwijdert kun je via Replay wel de tweede helft afspelen, want dan is er geen verwijzing meer naar een eerdere uitzending die opgenomen is.

"V.w.b. de serie The Bold and the beautiful kan ik in de nieuwe tvgids niet enthousiast worden. ... Aankomende maandag gaat de nummering dan ineens verder bij 128. Waar zijn 124, 125, 126 en 127? Op donderdag 1 april is geen aflevering 124 uitgezonden."

@Poesiemau - 124 is uitgezonden op 2 april om 23:00 maar die heeft niet de juiste seizoen/afleveringnummers in onze gids. 125 is gisteren uitgezonden en is correct gelabeld, maar 126 en 127 hebben weer geen seizoen/afleveringnummers. 128 op vrijdag wel weer... 

Ik heb het gemeld bij de leverancier.

"Your new supplier is using the wrong genre for most voetbal/football/soccer programs. They're listing them as "American Football"

We're aware of this and it will be amended by the supplier.

"toch jammer zo'n update, valt weinig terug te kijken als de EPG de programma's van NPO1 niet weergeeft."

Dit ligt niet aan de gids (leverancier), het lijkt een bug in de website versie van Ziggo GO (welke ik ook kan reproduceren) want in de app zie ik wel alle info. Ik meld het bij de ontwikkelaars van Ziggo GO!

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@Mark Schreef: Alleen als je de eerste helft hebt opgenomen kun je de tweede helft niet afspelen via Replay. De tweede helft staat dan ook met een rood bolletje (opgenomen) in de gids en die verwijst naar de originele opname (de eerste helft). Als je de opname van de eerste helft verwijdert kun je via Replay wel de tweede helft afspelen, want dan is er geen verwijzing meer naar een eerdere uitzending die opgenomen is.

Ik denk dat je mijn vraag niet helemaal snapt, ik vroeg mij af waarom Ziggo wel alle bij de helften heeft kunnen opnemen terwijl ze hetzelfde ID nummer hadden, en wij dit niet kunnen? Het is natuurlijk wel heel vreemd, dat als Ziggo wel beide helften heeft kunnen opslaan, ze na 1,5 jaar nog steeds geen oplossing hebben gevonden om deze ook als opnamen door te geven aan de klant. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7657Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1879Likes

@DON PAPA Ziggo maakt zover ik weet zelf de digitale kopie direct uit de bron, dan maakt de EPG weinig verschil. Wij hebben de EPG nodig om opnames in te plannen of terug te kijken.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@RoWi. Dat snap ik, maar we hebben het hier over een probleem (dat als een programma in twee stukken word gehakt, het tweede deel niet word opgenomen bij de klanten) dat nu al 1,5 jaar bekend is bij Ziggo en waar ze nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden, terwijl ze de beelden zelf wel gewoon hebben opgeslagen op hun server. Daarom zou ik wel is van @Mark willen weten waarom het dan toch zo moeilijk is om deze opgeslagen beelden bij de klant te krijgen...

Ow en @Mark ik kon de tweede helft na een aantal dagen gewoon terug kijken via ReplayTV terwijl de eerste helft nog gewoon in mijn opnamen lijst stond..

Valentijn
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas niet voor (digitale) radio, terwijl het zo handig zou zijn.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7657Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1879Likes

@DON PAPA Dat probleem ligt volledig, bij de EPG het is te idioot voor woorden dat de tweede helft van een wedstrijd dezelfde code heeft, waardoor dit probleem onstaat. Er moet in de EPG gewoon een B bij de code voor de tweede helft probleem opgelost.

Henri2424
Stamgast
  • 84Reacties
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Geregeld geen seizoen en aflevering nummer bij opgenomen programma's en in tv gids

Dit is niet alleen op rtl 5 maar ook op andere zenders en verschillende programma's

Voorbeeld

Henri2424_0-1618136271345.png

Deze aflevering heeft wel Seizoen en aflevering erbij staan

Henri2424_1-1618136271346.png

Hier geen info over seizoen en aflevering

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@Sander Deze topic is wat weggezakt, maar kan Ziggo ons ook vertellen wanneer wij als klanten wat van deze verbeterde Gids informatie gaan merken? Want ik kom nog dagelijks genoeg fouten tegen in de EPG, dus ik ben heel benieuwd wanneer deze nieuwe EPG-leverancier deze verbeterde EPG-informatie gaat aanleveren?

Gertjan Woudenb
Raadgever
  • 251Reacties
  • 1Oplossingen
  • 100Likes

En zoals je kunt verwachten houdt Ziggo zich ook in dit topic weer stil. Ik verwacht toch op zijn minst een reactie op de hele logische en terechte vraag van @DON PAPA . Ik heb zojuist weer eens even zitten bladeren in de EPG van Budget alles in één. En in tegenstelling tot de EPG van Ziggo geen lege data, foute nummering of onlogische informatie kunnen vinden. 

Dat is echt typisch Ziggo. Als de vragen te lastig worden niet meer reageren. Waarschijnlijk in de hoop dat de discussie dan weer dood bloedt. En als je dan je vraag blijft herhalen omdat Ziggo geen inhoudelijke reactie geeft dan geven de dames en heren moderatoren je gewoon een ban. 

Het wordt tijd dat Ziggo eens wat abonnees gaat verliezen door hun lage upload, slechte EPG en achterstand in HD zenders. Misschien dat ze dan de problemen eens serieus gaan nemen!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46671Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

@Gertjan Woudenb "En als je dan je vraag blijft herhalen omdat Ziggo geen inhoudelijke reactie geeft dan geven de dames en heren moderatoren je gewoon een ban."

Gelukkig niet, als je alleen maar een vraag blijft herhalen, zie daarvoor b.v. dit topic: 

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next - Ziggo Community

En daar is, in eerste instantie, weinig inhoudelijk geantwoord en de discussie is niet doodgebloed, er is uiteindelijk zelfs een beter communicatie uit voortgekomen.

Zie daarvoor de 4073e reactie in dat topic.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7657Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1879Likes

En wat is daar beter aan, dat is puur de discussie verplaatsen naar andere topics terwijl het probleem de ondeugdelijke EPG informatie simpelweg nog niet is opgelost. Niet via de Humax 5300C die ik heb niet via de tuner in de TV zelfs niet altijd via de diverse apps hoewel het hierin soms nog het beste lijkt te gaan.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@Bert Schreef: er is uiteindelijk zelfs een beter communicatie uit voortgekomen.

Kun je dat is beter uitleggen? Want de topic waar je naar verwijst is juist gesloten omdat de communicatie daar niet goed verliep in de laatste maanden (volgens Ziggo zelf). En die wilde ze gaan verbeteren in de 3 nieuw geopende topics, maar zoals je daar kunt lezen, gaat dat ook niet echt lekker. Dus ik ben wel benieuwd naar je uitleg...

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46671Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

@DON PAPA "En die wilde ze gaan verbeteren in de 3 nieuw geopende topics, maar zoals je daar kunt lezen, gaat dat ook niet echt lekker."

OK, goed punt, iets meer communicatie was een betere tekst geweest.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

@Bert Schreef: OK, goed punt, iets meer communicatie was een betere tekst geweest.

Nou dat was er heel even toen ze deze 3 nieuwe topics net opende, maar de laatste weken is het alweer tot een diepte punt gedaald (lees de topics maar is terug). Nee sorry @Bert ik ben het met je eens dat je geen ban krijgt als je op de juiste manier vragen blijft herhalen, maar dat er een betere communicatie zou zijn, daar ben ik het totaal niet mee eens, en de onderbouwing van deze mening is duidelijk terug te lezen in de topics over de EPG en opnames...

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1822Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1521Likes

Nu Ziggo openlijk toegeeft dat de EPG nog steeds vele fouten bevat, word het dan nu ook geen tijd om ook deze begin posting aan te passen, want die wekt heel erg de suggestie dat de EPG verbeterd zou zijn sinds begin dit jaar, maar dat is dus onzin, want hij staat nog steeds vol fouten, zoals Ziggo zelf ook toegeeft...