Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2581Reacties
  • 263Oplossingen
  • 1555Likes

Ziggo verbetert de programma-informatie in de TV Gids

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, stapt Ziggo over naar een nieuwe leverancier. Sinds 3 februari laadt Ziggo elke dag stapsgewijs de nieuwe programma-informatie in voor onder andere de CI+ module, de Standaard mediaboxen zoals de Cisco en Humax, en de Mediabox XL zónder upgrade. De nieuwe info is vanaf dinsdagochtend 16 februari op deze tv-platformen volledig van de nieuwe leverancier.

Serie opnames

Bijna alle serieopnames die voor 16 februari gepland zijn lopen door. Het oude programma ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.

Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.

1. Open de TV Gids
  2. Ga naar dinsdag 16 februari of later
  3. Navigeer naar je programma met geplande serie opname
  4. Staat hier géén rode opname stip?
    Plan dan de opname opnieuw in
  5. Staat er wel een rode stip?
    Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.

Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:

Programma

Zender

Steenrijk Straatarm

SBS 6

First Dates

NPO 3

Midsummer Murders

BBC First

Married at First Sight

RTL 8 

NCIS

Net 5

Komt een man bij de dokter

Veronica

Serie opname toch mislukt?

Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV op je Mediabox XL of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.

Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.

De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!

91 Reacties
Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ondanks dat de tv gids verbeterd is gaat het nog steeds niet goed met de opnames op de next. Afgelopen zaterdag was de tweede helft van de voetbalwedstrijd op npo 1 niet opgenomen, waarschijnlijk omdat de next dacht dat dit een herhaling was, de nabeschouwing was dan weer wel opgenomen. Ook op RTL lounge gaat het herhaaldelijk fout, de juiste afleveringen van series worden niet opgenomen maar de herhaling dan weer wel. Gisterenavond was wel Op zoek naar Maria opgenomen op NPO1 maar de uitslag dan weer niet. Heel vervelend allemaal, ik heb al vaker gezegd dat als de optie handmatig opnemen terug zou komen je zelf zou kunnen beslissen wat je opneemt, je betaald tenminste genoeg dacht ik zo.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46716Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

@Ellie Op zoek naar Maria zijn 2 verschillende series, de wedstrijd en de uitslag, je kunt beiden in serie opnemen.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

Thx for the feedback @dtngfan85.

- Xite was fixed for a while, but seems to have returned to the original (incorrect) offset (2 hours off now after the switch to summertime).

- We're still testing and implementing up to the minute start times at the moment, that's a work in progress.

- Yukon Gold should be changed to Man vs. Child Chef Showdown asap. I do hope the supplier has resolved this issue fully, I've expressed my concerns to them about this. Only time will tell i'm afraid.

- Regarding adult titles, I'm not sure what our policy is on this. I agree that the current implementation is a bit pedantic. We'll review this policy.

Jij ook bedankt @Ellie.

- Voetbalwedstrijd in 2 helften - Dit is helaas al langer een probleem, als een uitzending in twee delen dezelfde unieke identifier meekrijgt van de leverancier (zoals bij deze westrijd, maar ook bij Beau/Jinek bijvoorbeeld) dan ziet het platform de 2e uitzending als herhaling terwijl dat het niet is. Dit is een bekend probleem waarvoor helaas nog geen oplossing is.

- RTL Lounge - welke originele aflevering werd niet opgenomen (en welke herhaling daarvan wel)?

- Op zoek naar Maria (de sing off) was bij de oude leverancier misschien 1 serie. Bij de nieuwe leverancier is dit in twee series gesplitst: "Op zoek naar Maria" en "Op zoek naar Maria - de sing off". Als je voor de sing off geen serie opname hebt gepland zal deze inderdaad niet worden opgenomen. (Je was me net voor Bert 😉 )

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Mark Schreef: - Voetbalwedstrijd in 2 helften - Dit is helaas al langer een probleem, als een uitzending in twee delen dezelfde unieke identifier meekrijgt van de leverancier (zoals bij deze westrijd, Dit is een bekend probleem waarvoor helaas nog geen oplossing is.

Eigenlijk te gek voor woorden dit, zeker als je nagaat dat dit probleem al meer dan 1,5 jaar bekend is bij Ziggo. Je zou denken, hoeveel tijd heb je in godsnaam nodig om zo'n probleem opgelost te krijgen. En even goed blijft Ziggo volhouden dat ze niet in gebreken zijn met hun opname systeem in de cloud...

Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Uiteraard heb ik zowel de  tweede helft van de voetbal wedstrijd en de sing off van Maria apart ook ingesteld als serie opname en zelfs voor de zekerheid van de week opnieuw ingesteld, ik mag dan geen super expert heten maar snap wel heel goed hoe het werkt

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

I spotted another episode title confusion. Investigation Discovery on 3 April, an episode of Crimes Gone Viral titled "Who Let the Dogs Out?" is airing, your supplier has an episode of Scorpion titled "Who Let the Dog Out ('Cause Now It's Stuck in a Cistern)" listed.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

Moet zijn aflevering 13 wat mij ook logisch lijkt want aflevering 12 wordt ervoor uitgezonden.

20210331_002449.jpg

KPN En TVGids.tv hebben het wel weer goed

Screenshot_20210331-002334.jpg

Screenshot_20210331-003927_Google.jpg

Moet zijn S4 afl 18

20210331_002617.jpg

Screenshot_20210331-002541.jpg

Screenshot_20210331-003651_Google.jpg

Moet zijn S4 afl 19

20210331_002625.jpg

Screenshot_20210331-002600.jpg

Screenshot_20210331-003704_Google.jpg

En dan nog wat afleveringen waar de seizoen of afleverings nummers ontbreken

20210331_004304.jpg20210331_004313.jpg20210331_004324.jpg20210331_004352.jpg20210331_004431.jpg

Dit zijn alleen de fouten die ik voor vandaag kon vinden in de EPG, niet te geloven wat een verbetering deze nieuwe EPG leverancier hij is al bijna net zo goed (lees slecht) als de oude leverancier. 😝😱😠😡 

Loes63
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas was het mij snel duidelijk dat ik update 4.30 binnen heb. Favoriete zenders opnieuw instellen en detective Des, zaterdag opgenomen, de helft gekeken, is kapot. Ook terugkijken kan niet meer. En bedankt weer.

Dan zit je al helemaal te volgen of alles watvje hebt ingesteld wel wordt opgenomen.. wordt het later vernietigd. 😒

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

"Uiteraard heb ik zowel de  tweede helft van de voetbal wedstrijd en de sing off van Maria apart ook ingesteld als serie opname en zelfs voor de zekerheid van de week opnieuw ingesteld, ik mag dan geen super expert heten maar snap wel heel goed hoe het werkt"
@Ellie Bij de voetbalwedstrijd werkt dat niet, omdat dat dezelfde uitzending is volgens het platform. De twee uitzendingen hebben exact hetzelfde ID en daarom ziet het platform de 2e helft als een herhalingsuitzending (die hij dus al opgenomen heeft, namelijk de 1e helft).

Hoe is de sing-off precies mislukt, staat/stond daar een uitroepteken bij met de melding opname mislukt?

"Moet zijn S4 afl 18"
"Moet zijn S4 afl 19"

@DON PAPA - Dit ging over Tiny house nation (S4E21 en S3E21), maar ben ik niet met je eens. Dit zijn echt S4E21 over Jason en Emily (https://www.imdb.com/title/tt7107626/?ref_=ttep_ep21) en S3E21 getiteld "Big family, tiny challenge" te zien op 02:04 via Replay (https://www.imdb.com/title/tt7409688/?ref_=ttep_ep21).

Dank voor alle overige meldingen!

Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Mark  Als er iets niet opgenomen wordt met de Next, zoals nu oa de Sing off van Maria krijg je helemaal geen melding, opname is er gewoon niet. Wat betreft de voetbalwedstrijd : hier zou natuurlijk wat aangedaan moeten worden, het is geen excuus om te zeggen ze hebben dezelfde code. Terug kijken ging ook niet want als je op de tijd van de tweede helft in de tvgids op kijken klikte bleef hij toch de 1e helft geven,komt natuurlijk ook door die code. Alleen op het tablet was het terug te kijken. Nogmaals, met de optie handmatig opnemen, zoals op de XL, ben je van het probleem af. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7661Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1880Likes

@Ellie  handmatig opnemen kan niet meer, ook niet met de Mediabox XL zodra deze de nieuwe software heeft. Dat is een van de minpunten van opnemen in de cloud. Ps letterlijk nemen we niks op je reserveert terugkijk rechten op de servers van Ziggo. 

Dat je enkel via de tablet de tweede helft kon terugkijken vanuit de gids is vreemd, zowel via de Next als de tablet is dat zover ik weet hetzelfde systeem en dezelfde gids informatie.

@Mark 

Wat voetbal "opnemen" betreft dat is een fout van de EPG leverancier, de tweede helft moet gewoon een andere ID krijgen. Probleem opgelost.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Ellie Schreef: Terug kijken ging ook niet want als je op de tijd van de tweede helft in de tvgids op kijken klikte bleef hij toch de 1e helft geven,komt natuurlijk ook door die code. Alleen op het tablet was het terug te kijken.

Vreemd, ik kan hier de tweede helft wel terug kijken op de Nextbox, net getest (zie screenshot), het opnemen van de tweede helft was hier trouwens ook niet goed gegaan...

20210402_090328.jpg

20210402_090312.jpg

EDITE: Ik zie nu dat jij het over de wedstrijd van zaterdag hebt in je melding, maar daar telt hetzelfde voor hier, ook daar kan ik gewoon de tweede helft van terug kijken op de Nextbox (zie screenshot)

20210402_092108.jpg

20210402_092051.jpg

Wat het natuurlijk nog vreemder maakt, dat de opnames niet goed gaan bij de tweede helft, maar dat ze wel terug te kijken zijn via ReplayTV, @Mark kun je eens uitzoeken hoe dat kan ?

Poesiemau
Raadgever
  • 222Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

V.w.b. de serie The Bold and the beautiful kan ik in de nieuwe tvgids niet enthousiast worden. Zowel de actuele serie (seizoen 34) als de oudere variant The beginning (beiden te zien via RTL Lounge), hebben in de tvgids nu dezelfde titel. De opnames van de actuele serie zijn nog redelijk te volgen omdat er afleveringnummers bij staan, maar dit is niet het geval bij de oudere The beginning. Die kun je bij de opnames van TBAB vinden onder het tabje Specials en zie je alleen een datum. De opnames zelf klopt geen jota van en staan allemaal door elkaar. De enige manier om die opnames in de juiste volgorde te kijken is via de tvgids zelf op de dagen dat ze zijn uitgezonden.

Het zou fijn zijn als het oudere deel van de serie weer die extra omschrijving in de titel erbij krijgt EN er ook weer nummers bij de afleveringen staan!

En wat ook raar is, bij de actuele serie heeft de aflevering van woensdag 31 maart het nummer 123 en stopt daar ineens. Aankomende maandag gaat de nummering dan ineens verder bij 128. Waar zijn 124, 125, 126 en 127? Op donderdag 1 april is geen aflevering 124 uitgezonden. Vandaag wordt ook geen aflevering 125 uitgezonden en in het weekend zijn er sowieso nooit nieuwe afleveringen. 

Kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar volgens mij ligt dit eerder aan dat bedrijf dat de tvgids maakt.

Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Mark Het probleem is past opgelost als het echt aangepast is en niet door te weten hoe het komt!! 

Wat @Poesiemau  zegt over the bold the beginning heb ik ook op lounge ervaren, hetzelfde rare gedoe bij GTST en The bold. Ik ben hierdoor het maar op Videoland gaan bekijken maar dit zou niet nodig moeten zijn , men betaald een hoop geld en dan zou het gewoon goed moeten werken. 

Wat jou verklaring betreft over het handmatig opnemen vindt ik nogal een dooddoener, voor de prijs die men betaald zou zo'n optie er gewoon bij moeten zitten ook al neem je  volgens @Mark  niet echt op. Sinds de mediabok XL en nu weer met de Next zijn er al opnameprobemen, de XL gaf dan nog een melding, bij de Next is het gewoon niet opgenomen. 

Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@DON PAPA op zaterdagavond viel het echt niet terug te kijken, een paar dagen later wel zoals jij schrijft. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7661Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1880Likes

@Ellie ik denk dat je mij bedoelde het niet handmatig kunnen opnemen is puur een technisch verhaal je hebt geen opname knop meer. Die zal er ook niet meer komen. Puur door hoe het nu werkt. Ziggo legt een digitale kopie vast. Vanuit die kopie kunnen we tot zeven dagen terugkijken, wie cloud opnemen heeft kan dan de reclame's door spoelen en 12 maanden bewaren of wel terugkijken. Mogelijk stel ik het iets simpeler voor in grote lijnen komt het daar op neer. We hebben zover ik weet niet ieder een eigen stukje ruimte. 

Als nu de gids niet klopt gaat het met het "opnemen" of zoals ik zou omschrijven vastleggen van de terugkijk rechten fout.

Ellie
Gedreven Liefhebber
  • 90Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@RoWi. Zoals jij het beschrijft begreep ik het al hoor, ik weet er genoeg van af , blijf het voor zo'n duur product gewoon een gebrek vinden. Ook blijf ik het irritant vinden dat na al die jaren de opneemproblemen nog steeds voor komen , wat dan ook de oorzaak is, het hoort gewoon niet. Voor nu stop ik met deze discussie, ben er wel weer klaar mee. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7661Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1880Likes

Het product heeft deze prijs mede vanwege de licentie bedragen die de leveranciers vragen. En bij het Max abonnement door de meegeleverde extra kanalen en dergelijke van het Movies en Series XL pakket. Het kan veel voordeliger, dat is voor een ander topic.

Ik deel de mening wel dat deze gids beter kan en moet. Het heeft voor mij nog niet de verbetering gebracht, die ik had verwacht.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Ellie Schreef: op zaterdagavond viel het echt niet terug te kijken, een paar dagen later wel zoals jij schrijft. 

Oké duidelijk, ik blijf het wel vreemd vinden dat wij de tweede helft niet kunnen opnemen (door zelfde ID nummers) en ook eerst niet (meteen na de wedstrijd) kunnen terug kijken, maar dat dit een paar dagen later wel kan. Dit houd in dat Ziggo zelf wel de tweede helft gewoon heeft kunnen opslaan ondanks dat de twee helfte hetzelfde ID nummer hadden. Ik vraag mij dan ook af, waarom kunnen zij dit dan wel opnemen en wij niet. Dus nogmaals de vraag aan @Mark kun je eens uitzoeken hoe dat kan?

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

In EPG van de Nextbox staat S3 afl 1

20210404_225547.jpg

Dit moet volgens de andere EPG's zijn

Screenshot_20210404-225520.jpg

Screenshot_20210404-225451_Chrome.jpg

Screenshot_20210404-225427_Chrome.jpg

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

Deze aflevering van "goed fout" duurt vanavond maar 8 minuten in de EPG

20210404_230153.jpg

Maar had moet zijn 55 minuten, net als volgende week in de EPG, want daar staat het wel goed vermeld...

20210404_230420.jpg

Maar hierdoor klopt de programmering vanavond na "goed fout" ook niet meer...

R o b
Raadgever
  • 199Reacties
  • 2Oplossingen
  • 62Likes

Ik kom nog snotjes tegen in de EPG. Maandag 5/4, Chasing Classics Cars van 16:00-16:30 en van 16:30-17:00 uur. Seizoen 10 afl. 1 en 2. Bij aflevering 1 en 2 staan omschrijvingen bij de details van andere programma's.

WhatsApp Image 2021-04-05 at 10.56.53.jpeg

WhatsApp Image 2021-04-05 at 10.56.53 (1).jpeg

R o b
Raadgever
  • 199Reacties
  • 2Oplossingen
  • 62Likes

Deze info in deze post doet niet meer ter zake. De omschrijving van de inhoud zette mij op het verkeerde been. O.a. de aflevering waarin Paul Teutil Jr. staat genoemd, was dit gewoon een onderdeel in deze aflevering. De omschrijving kan wel wat netter, want deze omschrijving zette mij gewoon in de denkwereld van het programma van Paul Teutil zelf (Orange County Choppers).

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Your new supplier is using the wrong genre for most voetbal/football/soccer programs. They're listing them as "American Football"

TiesD
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ziggo, toch jammer zo'n update, valt weinig terug te kijken als de EPG de programma's van NPO1 niet weergeeft. Graag een tip om een downgrade mogelijk te maken.

TiesD_1-1617651000957.png