Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2581Reacties
  • 263Oplossingen
  • 1555Likes

Ziggo verbetert de programma-informatie in de TV Gids

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, stapt Ziggo over naar een nieuwe leverancier. Sinds 3 februari laadt Ziggo elke dag stapsgewijs de nieuwe programma-informatie in voor onder andere de CI+ module, de Standaard mediaboxen zoals de Cisco en Humax, en de Mediabox XL zónder upgrade. De nieuwe info is vanaf dinsdagochtend 16 februari op deze tv-platformen volledig van de nieuwe leverancier.

Serie opnames

Bijna alle serieopnames die voor 16 februari gepland zijn lopen door. Het oude programma ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.

Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.

1. Open de TV Gids
  2. Ga naar dinsdag 16 februari of later
  3. Navigeer naar je programma met geplande serie opname
  4. Staat hier géén rode opname stip?
    Plan dan de opname opnieuw in
  5. Staat er wel een rode stip?
    Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.

Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:

Programma

Zender

Steenrijk Straatarm

SBS 6

First Dates

NPO 3

Midsummer Murders

BBC First

Married at First Sight

RTL 8 

NCIS

Net 5

Komt een man bij de dokter

Veronica

Serie opname toch mislukt?

Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV op je Mediabox XL of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.

Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.

De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!

91 Reacties
RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes

Dank voor de opheldering @Dave!  dat was niet nodig ik waardeer het wel.

Nu het belangrijkste waar dit topic over gaat is ons meer beloofd dan tot nog toe wordt waargemaakt!!!

RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes
dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

I spotted a weird issue where the new supplier has the wrong shows listed on some channels. Like an episode of Blue Bloods is on the schedule for CI tommorow night when Homicide Hunter is airing, Nickelodeon's schedule had an episode of NCIS listed when De Casagrandes was on this afternoon, and random episodes of Top Gear are on MTV's weekend schedule instead of Daten met een Ex.

Many of the programs on the schedules for Disney Channel and Disney XD have the wrong length and start times. Like on Sunday evening Disney Channel's schedule had a 22 minute long episode of Miraculous listed in an 8 minute timeslot and every show after that had the wrong start time.

The schedules for Ons and Omroep Brabant are also off by an hour.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

"Klopt mijn veronderstelling dat deze programma info enkel op de internet gerelateerde TV platformen effect heeft niet op het DVB-C platform?"

@RoWi. - Nee dat klopt niet. De bron waar de info vandaan komt is zowel voor je Ziggo GO omgeving als voor je Humax mediabox gewijzigd. De functionaliteit van de gids zelf, welke gegevens daar wel of niet in staan verandert daarmee niet. De gegevens die er wel in staan zijn doorgaans betrouwbaarder in vergelijking met de oude leverancier en dat is de verbetering.
Los daarvan zou ik het wel logisch vinden dat er niet alleen een afleveringnummer maar ook een seizoensaanduiding in komt te staan (in Ziggo GO en op je Humax mediabox). Dit verzoek ligt bij de ontwikkelaars daarvan.

I spotted a weird issue where the new supplier has the wrong shows listed on some channels.

@dtngfan85 - Thanks for these examples. It seems like they are connecting the episode title to the wrong series. Example: NCIS Ep12-Flight Plan should have been De Casagrandes-Flight Plan. I've reported this issue to our supplier to fix.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes

@Mark helaas waren die gegevens absoluut niet betrouwbaar kijk maar bij Gold Rush van maandag avond 22 februari 20:30 daar staan de gegevens van een compleet andere aflevering van een ouder seizoen.

Exact welke gegevens zijn nu de verbetering de aanvangstijden?

Er wordt totaal niet gemeld wat nu de verbetering inhoud, tot nu toe komt het over als een zoethoudertje.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

Helemaal met @RoWi. eens, ik heb ook al een aantal dagen de nieuwe EPG zitten bekijken, maar zie daar nog heel veel fouten (die ook in de oude EPG staan).  Deze fouten zie ik nergens anders (tvgids.nl, tvgids.tv, kpn) in de EPG's staan. Ik ben dan ook echt heel benieuwd of die fouten er straks uit zijn als de nieuwe EPG in april op de Nextbox staat....

Voorlopig ben ik nog niet enthousiast over de nieuwe EPG

RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes

Hier toch ook even de  blunder met Saving mr Banks benoemen. 23 februari 20:30  sbs 9. Ook vandaag heeft die uitzending nog steeds de status 18+??????

RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes

De huidige gids loopt voor, NPO1 het programma ingelijst was gisteravond met Esther Ouwehand, tot mijn verbazing, staat bij de reguliere uitzending en de herhaling van vandaag Farid Azarkan.

Wat wel vreemd is op NPO start staat aflevering 4 al online.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

"Er wordt totaal niet gemeld wat nu de verbetering inhoud, tot nu toe komt het over als een zoethoudertje."

@RoWi. - Dat heb ik in bovenstaand bericht gemeld. "De gegevens die er wel in staan zijn doorgaans betrouwbaarder in vergelijking met de oude leverancier en dat is de verbetering." Dat de info nog niet perfect is kunnen wij ook zien, maar ik zie wel duidelijk verbeteringen in de betrouwbaarheid.

"De huidige gids loopt voor, NPO1 het programma ingelijst was gisteravond met Esther Ouwehand, tot mijn verbazing, staat bij de reguliere uitzending en de herhaling van vandaag Farid Azarkan."

@RoWi. - Daar is last-minute iets in aangepast door de NPO. Want op 22 februari vind ik zelfs nog een nieuwsbericht waarin aangekondigd wordt dat aflevering 2 inderdaad met Farid Azarkan zou zijn. Ook de nummering bij de NPO loopt vreemd, daar slaan ze ook aflevering 3 over wat ook weer wijst op een last minute verschuiving van afleveringen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7664Reacties
  • 328Oplossingen
  • 1881Likes

Die wijziging dat zal inderdaad last minute zijn geweest, dat leg ik ook bij de NPO, echter de info vermeld bij aflevering twee is simpelweg niet correct, dat heeft niks met een last minute wijziging te maken.

Mogelijk kijk ik nu kritischer waardoor afwijkingen meer opvallen. Ik ben teleurgesteld, doordat ik zelf een ander beeld had van deze verandering, specifiek omdat ook de CI en Humax werdt genoemd. Als je dan nog steeds info mist, en bij series de beschrijving Film ziet dan ontgaat mij dus de verbetering. Kortom ik zal een te hoge verwachting hebben.

20210225_132905~2.jpg

@Mark 

Wat had ik verwacht in het start bericht.

• Betrouwbaardere begin en eind tijden
  • Beter omschrijvingen bij de programma informatie
  • Meer gedetailleerde informatie Titel, seizoen en afleveringnummering*

* Helaas zullen sommige veranderingen niet allemaal zichtbaar zijn in de gidsen via de CI modules en Humax.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Mark schreef: De gegevens die er wel in staan zijn doorgaans betrouwbaarder in vergelijking met de oude leverancier en dat is de verbetering. Dat de info nog niet perfect is kunnen wij ook zien, maar ik zie wel duidelijk verbeteringen in de betrouwbaarheid.

Nou ik zie voor komende week nog volop fouten staan, en dat zijn er echt niet een paar. Dus als jullie dat al een verbetering noemen, dan zegt dat genoeg over de oude EPG waar we het al die tijd mee hebben moet doen. Maar ondanks dat, kun je het nu toch niet echt over een verbetering spreken. Klein voorbeeldje, aankomende week zie ik al meer dan 10 fouten op 1 zender in de nieuwe EPG. Ik hoop toch echt dat dit nog opstart problemen zijn, die straks op de Nextbox opgelost zijn begin april...

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

Gelukkig valt het andere ook op dat het totaal nog niet lekker gaat met de nieuwe EPG: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verbeterde-digitale-tv-slecht-uit-de-startblokken/

Steefb
Expert
Expert
  • 9543Reacties
  • 1743Oplossingen
  • 2903Likes

Bij de nieuwe leverancier wordt het jaar waaruit de film komt niet getoond. Persoonlijk vind ik dat bijzonder jammer.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Sander Schreef: De programma-informatie in de Mediabox Next en de Mediabox XL mét upgrade
De verbeterde programma informatie in de TV Gids voor de Mediabox Next en Mediabox XL mét upgrade wordt medio maart verwacht. Waarover later meer!

@Sander @Mark  Is hier al wat meer over bekend? ik zou graag willen weten wanneer de EPG van de Nextbox geheel over is gegaan naar de nieuwe EPG leverancier ? Want ik zie nu nog geregeld fouten staan in de EPG van de Nextbox, maar het heeft weinig nut om die te gaan melden als deze nog door de oude EPG leverancier zijn gemaakt, die straks weg is. Dus graag wat meer duidelijkheid wanneer de nieuwe EPG leverancier het stokje geheel heeft overgenomen, en we hem dus op fouten in de EPG van de Nextbox kunnen gaan aanspreken....

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5326Reacties
  • 607Oplossingen
  • 1954Likes

Ik zou graag willen weten wanneer de EPG van de Nextbox geheel over is gegaan naar de nieuwe EPG leverancier?

Volgende week meer nieuws hierover, nog heel even geduld...

Willem0803
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

eerder deze week Fargo op Canvas geprogrammeerd, uitzending was woensdag 10 maart. Vind bij de opnames niets terug. Dit was de weken daarvoor ook al het geval,

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1826Reacties
  • 31Oplossingen
  • 1525Likes

@Mark Schreef: Volgende week meer nieuws hierover, nog heel even geduld...

Ik ben echt heel benieuwd wat het antwoord gaat worden volgende week, zeker nu ik zie wat de nieuwe EPG op het andere platform brengt aan verbetering (NOT). En we hebben al zolang geduld moeten hebben, dat één weekje wachten er nog wel bij kan hoor 😛

Loes63
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben ook benieuwd. Durf Belgie al niet meer in te stellen. Heb twee opnames van een paar weken terug die goed waren, maar ineens als mislukt staan. Daar gaat je serie want terugkijken kan daar helaas niet. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46716Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

Op de Next, voor diegene die dit een tijd moesten missen:

Op kanaal 14 Ziggo Sport is serieopnamen weer mogelijk na 23 maart.

b.v. 1 training Formule 1 opnemen en de 2e en 3e training, de kwalificatie en de race zijn dan gelijk ingepland.

Ook Formule1 café en The Inside Line.

AoxoMoxoA
Super Expert
Super Expert
  • 2651Reacties
  • 56Oplossingen
  • 990Likes

N.a.v. opmerking van @Bert hiervoor.

Op kanaal 14 zie ik dit ook, maar voor de Ziggo Select zenders, kanaal 401 etc., lijkt dit nog niet te werken. Ik hoop dat dit spoedig ook weer mogelijk is. Ik wilde aanvankelijk schrijven "als vanouds", maar dat leek me met het oog op de mankementen van toen toch niet zo'n goed idee. Ik ben in ieder geval benieuwd of het nu dan wel beter gaat.

martwoutnl
Raadgever
  • 1219Reacties
  • 4Oplossingen
  • 468Likes

Via Next zijn de eerste dagen zichtbaar. Meteen een paar opmerkingen:

Xite en Ziggo Sports (kanaal 14) op 23-3 en TV5 en Spike op 24-3 staan in de EPG op 'wordt aangekondigd'. Er staat niets in. En ik zag op 1 van die 2 dagen dat Salah op TV1 en De Geknipte Gast van de NPO niet stonden ingepland. Serie-opname is dus niet goed overgezet.

Ik heb dit reeds in de opnamen-topic geplaatst. Wellicht dat een Ziggo-medewerker daar weer kan reageren. Die is al een tijd niet meer daar geweest.

Simon1979
Gedreven Liefhebber
  • 346Reacties
  • 7Oplossingen
  • 48Likes

@Sander : Fijn m.b.t. een uitgebreidere EPG voor TV, maar gaan jullie ook iets doen met EPG voor digitale radio nu de analoge kabelradio verdwijnt? Dat mis ik namelijk nog wel zoals doorgifte programma naam en playlist met welke song op dat moment wordt afgespeeld. Bij enkele gecodeerde radiokanalen wordt dit wel doorgegeven, maar veelal niet met de reguliere commerciële radiostations. Het oude RDS zeg maar.

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

It's been over a month, today you're converting people on the Mediabox Next and XL to it, despite most of the issues still being there:

The schedule for Xite is still off by an hour

The up to the minute start times for RTL's and Fox's channels rarely arrive on time, some days they don't show up until mid-afternoon, on other days they never arrive.

They heavily censor the program titles for the Adult channels, even after you disable parental controls so everything looks like "l....... s..", which your previous supplier didn't do. I've also seen some words censored in titles on non adult channels like DJazz where they changed "Ode to Miles: Bitches Brew Beyond" to "Ode to Miles: B... Brew Beyond"

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

A perfect example is today, the up to the minute start times for RTL 8 never arrived. i.e. other listings suppliers used by sites like TVGids, Gids.tv and VPRO's gids had the correct 19:26 start time for Murder She Wrote, your supplier still has the 19:30 start time.

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Yet another instance of the wrong show being listed because they have the same episode title. On 30 March and 31 March, 24 Kitchen is showing an episode of Man vs. Child Chef Showdown titled "In For a Penny, In For a Pound", instead your new supplier is listing an episode of Yukon Gold each time.