Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Ziggo is gestopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10

Eind 2020 zijn we gestopt met het actief aanbieden van Ziggo GO app voor Windows 10. Maak daarom gebruik van Ziggogo.tv. Kijk jij Ziggo GO het liefst via een laptop of desktop? Probeer dan nu de Ziggo GO Web app.

 

Waarom is Ziggo gestopt met het aanbieden van Ziggo GO voor Windows 10?
Meer en meer gebruikers van laptops en computers gebruiken Ziggogo.tv om te genieten van hun favoriete tv programma's, films en series. Tegelijkertijd zien we ook dat er steeds minder gebruik wordt gemaakt van de Windows 10 app in de Microsoft Store. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met Ziggogo.tv jou een gelijkwaardige ervaring bieden en kijken we er naar uit om Ziggo GO nog verder te verbeteren.

 

Hoe lang blijft de Ziggo GO Windows 10 app nog werken?
Binnenkort verwijderen we Ziggo GO voor Windows 10 uit de Microsoft Store. Heb jij de app geïnstalleerd, dan kun je hier nog tot 23 november gebruik van maken. Stap dus over naar Ziggogo.tv.

 

Wat is de Ziggo GO Web app?
Deze nieuwe feature voor Google Chrome en Edge Chromium geeft je het gevoel van een app-ervaring. Je krijgt direct toegang vanaf je startscherm of taakbalk. Ook pas je het formaat eenvoudig aan en sleep je het venster naar een tweede beeldscherm. Met andere woorden: een perfect alternatief met dezelfde voordelen als Ziggo GO voor de Windows 10 app.

 

Hoe installeer ik de Ziggo GO Web app?

  1. Open de Chrome of Chromium browser 
  2. Ga naar: www.ziggogo.tv
    1.  Wacht even op de pop-up melding (onderstaande afbeelding is een voorbeeld)
    2. Klik op de knop ‘INSTALLEER NU’

     

     

    Ik krijg geen pop-up melding. Hoe installeer ik dan de Ziggo GO app?

    1. Ga in de Chrome of Edge Chromium browser naar www.ziggogo.tv
    2. ​Klik op ‘Opties’ rechtsboven in de browser 
    3. Druk op ‘Ziggo GO installeren…’

     

     

     

     

 

Ik wil inloggen op Ziggogo.tv maar ik weet mijn inloggegevens niet meer. 
Je wachtwoord of login vergeten? Dat kan iedereen overkomen. Gelukkig is dat zo opgelost.

< Inloggegevens vergeten? Klik hier! >
 

Wil jij alle mogelijkheden op een rijtje hoe je online tv kan kijken? Lees dan hier verder!

 

247 Reacties 247
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die app heeft op mijn pc nooit willen werken en ik kijk daarom al sedert lange tijd via ziggogo.tv.  Er waren vaker klanten die er problemen mee ondervonden. Het lijkt me dus een wijs besluit de app niet meer aan te bieden.

 

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik gebruik de app nog wel eens maar het opstarten is altijd zo traaaaaag

jorn mulder

Level 1
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

haha die is leuk : Waarom stopt Ziggo met het aanbieden van Ziggo GO voor Windows 10?
Meer en meer gebruikers van laptops en computers gebruiken Ziggogo.tv om te genieten van hun favoriete tv programma's, films en series. Tegelijkertijd zien we ook dat er steeds minder gebruik wordt gemaakt van de Windows 10 app in de Microsoft Store. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met Ziggogo.tv jou een gelijkwaardige ervaring bieden en kijken we er naar uit om Ziggo GO nog verder te verbeteren.

 

ECHT NIET !  de app was juist zo handig. maar omdat er steeds meer mensen klagen over de app dat ie niet doet wat ie moet doen. en raden jullie aan om via website ziggotv te kijken.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met Ziggogo.tv jou een gelijkwaardige ervaring bieden

Nou ik niet ! nog steeds om de paar sec aan het bufferen !!!

geef gewoon een keer toe dat die diensten van jullie bagger zijn !

kan nu geen kwalificatie zien van F1. buffer buffer 2 sec beeld buffer buffer buffer… altijd wel iets met ziggo ! pff

kijk morgen wel terug als dat lukt… irritant gedoe !

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De grap is geen Ziggo Go app via de webstore maar wel een Ziggo GO Web app of wel een afgeslankte browser venster die web app wordt genoemd, wat is dan het verschil??

cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Jammer, héél erg jammer! Gebruik de windows 10 app al een paar jaar. In het begin best wel wat problemen, maar loopt nu al twee jaar als een zonnetje! Door dit bericht vandaag toch maar gekeken naar de web app. Wat een teleurstelling! Vooral bij opgenomen programma's het terug- en vooruit spoelen! Steeds bufferen en het kleine venstertje onderin waar je tijdens het 'scrollen’ kunt zien wáár je ergens in het programma zit, is regelmatig zwart of duurt een paar seconden voor het beeldje verschijnt. Laat de windows 10 app alsjeblieft bestaan!!!!

Het product Ziggo wordt wéér wat minder waard!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
RoWi. wrote:

De grap is geen Ziggo Go app via de webstore maar wel een Ziggo GO Web app of wel een afgeslankte browser venster die web app wordt genoemd, wat is dan het verschil??

Het is vooral het gemak en ‘de feeling'. Wat voor jou de voorkeur geniet uiteraard.

 

@cameraatje - Voor wat betreft het scrollen/zwarte beeld daar; dit gaat inderdaad niet helemaal goed. Ik ga dit doorzetten!

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

ik heb dit ook geprobeerd en ik moet zeggen dat het een achteruitgang is vergeleken met de windows app.

De kwaliteit van het beeld is veel slechter…. Het opstarten duurt veel te lang. Ik moet elke keer inloggen. Ik kan niet in de programmagids links/rechts scrollen met mijn muis. Ik heb snel weer de windows app geinstalleerd . En als die app ermee stopt kijk ik wel gewoon via www.ziggogo.tv ZONDER hem als app te installleren dan start ie tenminste snel op en hoef ik  niet steeds in te loggen.

Jake58

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik gebruik de Ziggo Windows app al jaren met veel plezier. Bij het opstarten staat hij gelijk op mijn scherm. Erg handig en snel opvraagbaar. Nu moet ik naar de Edge browser, vervolgens naar apps en dan ziggo go om dan pas te kunnen gaan kijken. Erg omslachtig en klantonvriendelijk. 
Ben hier dus helemaal niet blij mee!?

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Jake58 wrote:

Ik gebruik de Ziggo Windows app al jaren met veel plezier. Bij het opstarten staat hij gelijk op mijn scherm. Erg handig en snel opvraagbaar. Nu moet ik naar de Edge browser, vervolgens naar apps en dan ziggo go om dan pas te kunnen gaan kijken. Erg omslachtig en klantonvriendelijk. 
Ben hier dus helemaal niet blij mee!

 

Maak gewoon een snelkoppeling naar Ziggo Go:

 

 

ICO bijgevoegd, hiermee kun je het icoon wijzigen.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

De browser versie kan niet in het Engels ?

szilviakiss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat wel vervelend is: processor wordt meer belast door de nieuwe web app als door de Windows 10 app. webapp: 30% vs 7% win10 app

tomarco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik ben al jaren consument bij u

maar dit moet een grap zijn 

de app is heel langzaam met opstarten maar als hij dan opgestart is dan doet hij het wel goed 

en dat is met het in de browser kijken van ziggogo.tv of dit nu in chrome of edge is een vervelende ervaring vanwege het vaak bufferen

IK HOOP DAT JULLIE DIT OPLOSSEN

vg 

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dit is toch werkelijk van de knotse!

En om de grap compleet te maken, word ik, de eerste keer dat ik naar ziggogo.tv ga, door een pop-up geadviseerd de Ziggo Go app te installeren!

Echt waar Ziggo, ik ben een zéér trouwe, en doorgaans zeer tevreden klant, maar jullie maken er de laatste tijd wel een potje van…

 

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

De pop-up melding is in feite geen app maar een extentie van Chrome of van de Browser Edge. Dus als je via Chrome naar ziggogo.tv ga vraag de pop-up om de extentie van Ziggo te instaleren. Idem met de Edge Browser. In feite word het je nog makkelijk gemaakt, zet de extentie op je bureaublad of de snelkoppeling en je ben direct in de Ziggogo.tv zonder de browser op te starten. de layout is ook netjes, lijkt op de Windows 10 app.

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Theotje wrote:

De pop-up melding is in feite geen app maar een extentie van Chrome of van de Browser Edge. Dus als je via Chrome naar ziggogo.tv ga vraag de pop-up om de extentie van Ziggo te instaleren. Idem met de Edge Browser. In feite word het je nog makkelijk gemaakt, zet de extentie op je bureaublad of de snelkoppeling en je ben direct in de Ziggogo.tv zonder de browser op te starten. de layout is ook netjes, lijkt op de Windows 10 app.


Sorry, ik heb het geprobeerd, maar noch in Chrome, nog in Edge wordt er in de beschikbare extensies ook maar iets van Ziggo gevonden. En die pop-up noemde toch echt de *app*, en niet de extensie. Helaas heb ik, voordat ik die pop-up wegklikte, ook aangevinkt dat ik deze niet nog een keer wilde zien, dus kan ik hem niet een-twee-drie reproduceren…

Edit: ik had het eerst met Edge geprobeerd, en daar ook die pop-up gekregen en weggeklikt, maar in Chrome kreeg ik dezelfde pop-up, en ik werd toch echt geadviseerd de *app* te installeren, met als mogelijke antwoorden “Installeren” en “Later installeren”. Wanneer ik voor installeren kies, wordt ook echt geprobeerd de app te installeren, en die heb ik dus al geïnstalleerd...

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Dat is juist , ik zie de extentie ook niet bij de extenties staan van de Chrome browser, maar heb ook een extentie van mijn verzekering die opent als ik het activeert in de Chromebrowser en die zie ik ook niet daarbij staan. De Edge Browser is net als de Chrome Browse gebaseerd op Chromium. daarom zou je de pop-up melding niet te zien krijgen in o.a.onder Firefox en IE. Alle extenties zij in feite apps die je installeert in Chrome en Edge. Ik begrijp het is wat verwarrend maar het is dus wel degelijk een extentie die je installeert. Zou je dus de pop-up weer te zien krijgen onder Chrome start de Ziggotv met op de achtergrond de Chrome Browser, Ga je via de Edge naar de webside, geeft hij ook de pop-up melding, zou je die dan ook installeren heb je dus 2 Ziggo go extenties 1  die via de chrome en 1 via de edge Browser. hoop dat het nu wat duidelijker is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet is dit geen extensie. De extensies zoals ik die ken openen in de gewone browser, of zijn bepaalde aanvullende diensten zoals Safe Search.

Verder deugt de benaming inderdaad niet.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Je heb gelijk RoWi, maar wat is het dan? Heb je het via de Chrome Browser geïnstalleerd en verwijder je daarna de Chrome Browser dan zal de app niet meer werken lijkt mij.

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Theotje, als je (de aanvulling op) mijn laatste bericht nog eens goed leest, beschrijf ik toch echt iets anders. Wanneer ik naar ziggogo.tv ga, krijg ik onderstaande pop-up:

Kies ik hier voor “Installeer nu”, wordt de Microsoft Store geopend, om de Ziggo Go App te installeren. Die verschijnt vervolgens ook braaf in de lijst met geïnstalleerde apps, en *niet* als extensie van Chrome, Edge of wat dan ook. Ga ik vervolgens weer terug naar Chrome, en daarin naar ziggogo.tv, ga ik weer “gewoon” naar de webversie van ziggogo.tv.

Dit is niet verwarrend, maar gewoon iets anders dan wat jij beschrijft.

Uitgelicht topic