Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ziggo On Demand: Cisco, Samsung en Humax

 

Interactieve TV
Voor Interactieve TV is het simpelweg ontvangen van signaal niet genoeg. Je verzoek zoals ‘start deze aflevering’, ‘neem dit op’ of ‘kijk dit terug’ moet namelijk wel bij ons terechtkomen. Hiervoor is retoursignaal noodzakelijk. Het retoursignaal zorgt ervoor dat je verzoek wordt verwerkt, zodat wij op onze beurt kunnen zorgen dat jij kan kijken wat je wilt.

 

Ik heb problemen met mijn interactieve diensten. Mankeert er iets aan mijn retoursignaal?

Kan je prima tv kijken maar werken je interactieve diensten niet, dan is de kans groot dat je retoursignaal is verstoord.

 

  • Begin met het loshalen van de coaxkabel (uit zowel de Mediabox als uit het aansluitpunt) en haal ook de stekker van de mediabox uit het stopcontact.
  • Sluit alles na 2 minuten wachten weer aan.
  • De mediabox heeft nu vaak wat extra tijd nodig om weer op te starten. Wacht gerust even een kwartiertje en kijk hoe het hierna gaat.


Heb je hierna nog steeds hetzelfde probleem?

 

  • Sluit je mediabox rechtstreeks aan op je AOP(zonder tussenkomst van splitter/versterker). Hiermee kan je testen/uitsluiten of het probleem wordt veroorzaakt in je binnenhuisbekabeling.
  • Speelt het ook rechtstreeks aangesloten nog, probeer het dan eens met een andere coaxkabel.


Heb je dit alles getest en werkt het nog niet? Dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met je AOP of met het signaal. We hebben meer informatie nodig om het verder te onderzoeken. Geef in een reactie in dit topic zoveel mogelijk informatie zodat de community je verder kan helpen.

 

Overige mediaboxen in voormalig Ziggo gebied

In voormalig Ziggo gebied maken de mediaboxen op verschillende manieren gebruik van het retoursignaal. Heb je een mediabox van het merk Humax of Samsung, dan verbind je de mediabox met het internet.


Heb je een mediabox van het merk Cisco, dan is de werking gelijk aan het oud UPC gebied. Oftewel via het coaxnetwerk.

Humax/Samsung: Je mediabox kan verbonden worden via de wifi (met een wifi-dongle) of rechtstreeks bekabeld met de modem. Let op dat een bekabelde verbinding altijd stabieler is.


Heb je een vraag, opmerking of tip over het retoursignaal, laat dan snel een reactie achter!

12 Reacties
Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo , hier dus een probleem met de on demand functie.
Pace UPC box.
Ik krijg melding dat dit niet beschikbaar is en probeer opnieuw, maar werkt niet.
Verbinding testen gedaan op kanaal 97 en geeft aan dat er een probleem is.
Het hele verhaal van bekabeling en her-starts uitgevoerd , ook met coax direct op AOP.
Ook met andere Coax en HDMI kabels maar zelfde resultaat.
Diagnose na test geeft aan (blauwe button) geeft aan ip adres modem en mediabox 0.0.0.0. / N.A , geel driehoekje.
verbindingsfout 2 geel driehoekje.
2 x telefoon met helpdesk heeft niet geholpen , nu wachten op monteur.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Harry1960,
Heb je die decoder nog maar net of heb je hem al langer?
Als je hem nog maar net hebt kan het een serie zijn die niet in een bepaald bestand voorkomt en krijgt nooit zijn gegevens, daar kan een monteur ook niets aan veranderen,dat moeten ze dan bij Ziggo zelf in orde maken.
Ik had er vorig jaar mee te maken en Thijs Ziggo heeft toen e.e.a. uitgezocht en in orde gemaakt.
Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo @N.N.
De decoder staat hier al een jaar of 10 te snorren....
Normaal nooit problemen mee , maar nu opeens dit dingetje van "on demand".
De helpdesk medewerker had tijdens 1e gesprek de decoder/smartcard opnieuw aangemeld en toen naa een uurtje heb ik weer geprobeerd met test en re-start maar geen soelaas.
Weer gebeld en toen werd aanbevolen om monteur te sturen.
Coax kabel is ZIggo/Kabelkeur Hirschmann LTE , van december 2017.
HDMI is ook 4K kwaliteit en AOP is ook van de zelfde periode.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Harry1960,
Heb je de Pace al eens rechtstreeks op het AOP aangesloten, dus zonder splitters, versterkers e.d.?
Gaat het dan ook niet goed, dan moet er inderdaad een monteur komen die de Pace waarschijnlijk vervangt door een andere.
Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hallo , N.N.,
Ja ook al geprobeerd , zoals ik schreef in eerste post.
Ik denk ook dat er iets in de box overleden is....:tophat:
Of het AOP.
Opperde nog bij de helpdesk of dit ook met een per Mei opgezegd extra pakket te maken kon hebben, maar dat was niet van invloed volgens de operator.
Gewone T.V. kanalen werken goed evenals de 'Guide', is enkel met on demand.

Bedankt voor meedenken!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Graag gedaan!
Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Nou , de dokter van Ziggo is geweest en en heeft vastgesteld dat box gedeeltelijk is overleden.....
Retour-modem(?) is i.d.d. defect.
Had geen andere/vervanging box in de auto, dus word er een nieuwe opgestuurd is mij beloofd.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bedankt voor de update.
Laat s.v.p. even weten of de nieuwe box straks wel weer goed werkt.
Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik hoop dat dit gaat werken , als je dit(https://ziggoforum.nl/topics/91807/) naleest ben ik dus niet de enigste met dit euvel.:worried:
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
ik zag dat het advies voor de mediabox beter is dat die bekabeld werd verbonden met internet ik kreeg ook steeds foutmedingen via de dongle op mijn humax 5300c en de sterkte is nu ook verhoogt is nu ruim 50% kwaliteit is 100% dat was voor die tijd ook al zo. sterkte was met de dongle 42% en nu bekabeld 50% dus ga nog kijken of ondemand( interactieve diensten) geen foutmelding meer geeft. Zal nu wel beter zijn. Ik heb alles in 1 start dit gaat met name om de 2e aansluiting via de coax en de eerste aansluiting is een samsung SMT 7140 500GB hdd bekabeld
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
Na mijn laatste plaatsing over mijn Humax 5300C startte die tot 3 x spontaan opnieuw op iedere avond na ruim een half uurtje te hebben gekeken. was geen update wel heel raar. of een foutmelding 2010 met gemist terug kijken. stekker eruit, alles opnieuw installeren, terug naar fabrieksinstellingen niets heeft geholpen
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
Probleem is opgelost heb Ziggo gebeld alles is nagelopen en alles in huis voor beide tv's digitaal is goed alles is in orde. Alles is stabiel zowel internet,digitale tv en huislijn

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic