Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Interactieve TV
Voor Interactieve TV is het simpelweg ontvangen van signaal niet genoeg. Je verzoek zoals ‘start deze aflevering’, ‘neem dit op’ of ‘kijk dit terug’ moet namelijk wel bij ons terechtkomen. Hiervoor is retoursignaal noodzakelijk. Het retoursignaal zorgt ervoor dat je verzoek wordt verwerkt, zodat wij op onze beurt kunnen zorgen dat jij kan kijken wat je wilt.
Ik heb problemen met mijn interactieve diensten. Mankeert er iets aan mijn retoursignaal?
Kan je prima tv kijken maar werken je interactieve diensten niet, dan is de kans groot dat je retoursignaal is verstoord.
Heb je hierna nog steeds hetzelfde probleem?
Heb je dit alles getest en werkt het nog niet? Dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met je AOP of met het signaal. We hebben meer informatie nodig om het verder te onderzoeken. Geef in een reactie in dit topic zoveel mogelijk informatie zodat de community je verder kan helpen.
Overige mediaboxen in voormalig Ziggo gebied
In voormalig Ziggo gebied maken de mediaboxen op verschillende manieren gebruik van het retoursignaal. Heb je een mediabox van het merk Humax of Samsung, dan verbind je de mediabox met het internet.
Heb je een mediabox van het merk Cisco, dan is de werking gelijk aan het oud UPC gebied. Oftewel via het coaxnetwerk.
Humax/Samsung: Je mediabox kan verbonden worden via de wifi (met een wifi-dongle) of rechtstreeks bekabeld met de modem. Let op dat een bekabelde verbinding altijd stabieler is.
Heb je een vraag, opmerking of tip over het retoursignaal, laat dan snel een reactie achter!