Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Ziggo GO update: Terugkijken nu óók via de Chromecast

In de meest recente update van Ziggo GO is de optie om 'Terugkijken' te streamen naar de Chromecast toegevoegd. Deze nieuwe feature is op veler verzoek ontwikkeld en nu verwerkt in versie 4.32. De laatste versie vind je natuurlijk in de bekende app stores.

 

< Google Play Store > < Apple App Store >

 

Hoe werkt het ook alweer...

Het cast-icoon geeft aan dat je direct naar je Chromecast kan streamen. Zie je dit icoon niet? Dan zit je Chromecast en je apparaat niet in hetzelfde wifi-netwerk of is de Chromecast niet volledig geïnstalleerd. Doorloop dan nogmaals de installatiestappen van de Chromecast. 

 

f189b198-91c7-47d2-a409-15f46dc68b5b.png

 

Werkt Terugkijken ook al via Apple AirPlay?

Replay TV voor Apple AirPlay is momenteel volop in ontwikkeling. We doen ons best om dit in de toekomst ook voor de Apple AirPlay beschikbaar te stellen.

27 Reacties
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes

Dat is goed nieuws! Nu kan mijn dochter eindelijk tv programma's terugkijken op haar TV zonder kabelaansluiting!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Geheel goed nieuws en blij dat dit mogelijk is, vanaf nu. @Sander  je bent weer een held.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

je kan alleen niet met alles terugkijken want ik wou laatst wat terug kijken via de chromecast maar dat ging niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Richard1993!
Dat kan kloppen. Niet alle content is beschikbaar gesteld voor Replay TV. Dit heeft met de overeenkomst te maken die wij hebben met de contentaanbieders. Deze content is dan zowel niet via de Mediabox Next of Mediabox XL te bekijken als via Replay TV via de ChromeCast. Bij deze content ontbreekt het icoontje om het programma terug te kijken.

Tony T

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goed nieuws, eindelijk wat meerwaarde aan ziggo go 🙂

MacWoeffie

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lassy  Tip om zeker terug te kunnen kijken neem het op 😉 dan kun je overal je programma terugkijken.....tenminste met een Horizonbox...

henniew

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoe is het mogelijk, ik ben er blij mee.

ravaell

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal top.

Een update waar heel veel mensen blij van worden. 

joef

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het kan nog eenvoudiger wanneer je een chromecast met Google TV aanschaft ( formeel in Nederland nog niet beschikbaar maar voor net geen €100 wel verkrijgbaar bij Expert).

Hier kun je de Ziggo Go app op installeren en hoef je niet eens meer te streamen, maar kun je met de bijgeleverde afstandsbediening alle functie van Ziggo Go zo op je tv gebruiken. Gaat super!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@joef voor de nieuwe Chromecast geleden er andere regels als voor de huidige Chromecast tot 2018

Zo heb je voor de Nieuwe Chromecast ook internet verbinding van Ziggo nodig om deze te laten werken, zie ook dit topic hier over Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

 

Dus laten we het even bij de Chromecast zelf houden, daar kan je gewoon mee streamen, Replay TV kijken en je favoriete series en films mee kijken.

 

nieuwe-chromecast-google-tv1.jpeg

Hobbit

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat je ook kan doen is.

download de RTL 4 APP of de KIJK APP of NPOplus App.

Via die App's kun je ook veel terug kijken en daar begint dat gene wat je wil zien wel bij het begin.

en heb je soms een kleine reclame er voor of soms tijden.

NPO heeft alleen er voor 1 of 2 reclame van een paar seconde.

Ik gebruik deze App's meer dan de Ziggo Go app  waar je vaak de eerst de laatste 10 minuten van een programma MOET kijken deze kun je niet door spoelen wat er voor zit om naar het programma te kijken wat eigenlijk de bedoeling is.

Waarom is dat eigenlijk, waarom kan het programma niet gewoon beginnen bij het begin. ???

Igor67

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In eerste instantie heel blij mee, maar...... als je bijvoorbeeld de laatste 5 minuten hebt gemist is het wat jammer dat je drie of vier reclameblokken moet doorkijken. En als je per ongeluk te ver gaat en weer iets terugwilt, moet je datzelfde reclameblok weer bekijken. Mijn eerste gevoel van blijheid is behoorlijk afgenomen. Waarom niet bijvoorbeeld één reclameblok per programma wat je wilt terugkijken en dan verder geen blokken? 

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Sander : Hier ben ik erg blij mee, bedankt! Enige vraag die ik nog heb: het duurt wel vrij lang met een kanaalwissel bij gebruik van de Chromecast v3. Het duurt ongeveer 10 seconden bij mij voordat de volgende zender getoond wordt. Dat is nog langzamer dan bij gesprek van een CI+ module 😉

Kunnen jullie daar ook nog iets aan doen? Dan is het helemaal top!

Voorheen ging dit veel sneller wat ik me nog te herinneren. Toen duurde het hooguit 3 seconden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979 - Ik heb zojuist gereageerd in je topic hierover 🙂

 

@Igor67 - Zeker een goede suggestie, maar helaas geen mogelijkheid op dit moment. Mocht je TV Complete of Max hebben, dan raad ik je aan om het programma op te nemen als je het niet af kunt kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een welkome verbetering 👍🏻

(Was wel een keer tijd)

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

wat kan ik het beste doen als ik toch alles terug wil kijken zoals op de next box? kan ik dan beter een amazon stick kopen? of kan ik beter een nieuwe chromecast kopen? ik zou graag jullie mening willen weten. ook al is de keuze uiteindelijk aan mij. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Ik ben blij dat je nu eindelijk terug kan kijken via de Chromecast. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Beste @Richard1993!  hoe bevalt het via de chromecast nu terugkijken, hoop wel oke. Maar blij dat het kan en je het gebruik van kan maken. Super voor je terugkoppeling.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@Dave! Het bevalt me prima. Graag gedaan ik dacht laat even weten dat ik tevreden er mee ben. 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Wanneer kunnen wij Airplay ondersteuning verwachten bij het terugkijken? Ik zie het verschil niet tussen Chromecast en Airplay. Casten is Casten toch?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JanAssen Goede vraag die je hier stelt! Airplay ondersteunt niet alle functionaliteiten en om die reden zijn Replay en Start Over op dit moment niet beschikbaar. We weten niet of en wanneer deze functie gaat komen. Als hierover iets bekend is, delen wij het via de bekende kanalen.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

@Paul Dank voor je reactie. Kun je een tipje van de sluier oplichten, welke functionaliteiten heb je het dan over?

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Helaas niet @JanAssen, er is op dit moment niets bekend anders dan wat Paul al heeft gedeeld. 

Moojoo

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Werkt voor geen meter. De app is steeds aan het bufferen. Om de 10 seconden

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Moojoo, we zijn op de hoogte van bufferproblemen bij terugkijken via Chromecast en hopen dit spoedig op te lossen!

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic