mrstanneke

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO app op elke Smart TV met Android installeren


Geen lastige stappenplannen meer nodig. Check de video!

 

  1. Installeer de ES File Explorer op je (Philips) Smart TV te vinden in Google Play store als je die hebt geïnstalleerd op je tv
  2. ga naar je laptop of pc en download de Horizon Go v2.3.12.apk Deze app heet inmiddels Ziggo Go.apk
  3. Dit bestandje plaats je op een usb stick.
  4. Plaats de usb stick in je (Philips) Smart TV en open ES File Explorer.
  5. Zoek op de usb stick het bestandje Horizon Go v2.3.12.apk (Ziggo Go.apk) en open het bestand en installeer het op je Smart TV.
  6. Nadat je dat hebt gedaan ben je klaar en kun je Horizon Go tv zenders kijken op je Smart TV.


Ik doe dit al ruim 1 jaar en het werkt nog steeds perfect.
Hopelijk heb ik je voldoende geïnformeerd en wens ik je succes.
Verder gebruik ik de app NETFLIX APP STARTER ook te vinden in google play store, daarmee kan ik nu met 1 druk op de knop van de afstandsbediening Horizon GO openen.
Dat heb ik gedaan omdat ik geen Netflix gebruik op mijn Smart TV, dus voor bedieningsgemak heb ik dat zo ingesteld.
Wat ik hierboven heb beschreven werkt op alle Smart TV's dus niet alleen op die van Philips maar op alle merken Smart TV's.

42 Reacties
Renemou

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De titel, ziggo go app op elke smart tv installeren is dus niet letterlijk
juist. Op een smart tv Zonder Android (playstore) kun je dus onmogelijk de app installeren en weekend krijgen ?
ja telkens via de browser maar dat is nogal wat
RichardMG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IngeRHG wrote:

TimR wrote:

IngeRHG wrote:
Ik heb een 32PFS6402 en daarop de ziggo go app geinstalleerd, maar hetzelfde probleem met het gedraaide beeld. Is daar al een oplossing voor?
De TV ziet de app als een app voor handheld, dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gedraaide beeld? Of klopt dat niet?
Ik heb zojuist Ziggo Go op de zelfde tv geinstalleerd. Met de zelfde probleem. Het antwoord op je vraag is "Screen.Rotation.Android.TV" Een apk die landscape forceerd
Hi TimR,

bedankt voor de tip. Dat werkt nu. Maar nog een vraag, hoe kan ik de Ziggo App nu bedienen? Ik kan met de pijltjes op mijn Philips remote wel wat heen en weer scrollen, maar iets aanzetten lukt me niet. Kun jij of iemand anders mij daar nog mee helpen?


Download de app Android Remote control op tablet of telefoon. Hiermee kan je hem bedienen.
hilgie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RichardMG wrote:

IngeRHG wrote:

TimR wrote:

IngeRHG wrote:
Ik heb een 32PFS6402 en daarop de ziggo go app geinstalleerd, maar hetzelfde probleem met het gedraaide beeld. Is daar al een oplossing voor?
De TV ziet de app als een app voor handheld, dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gedraaide beeld? Of klopt dat niet?
Ik heb zojuist Ziggo Go op de zelfde tv geinstalleerd. Met de zelfde probleem. Het antwoord op je vraag is "Screen.Rotation.Android.TV" Een apk die landscape forceerd
Hi TimR,

bedankt voor de tip. Dat werkt nu. Maar nog een vraag, hoe kan ik de Ziggo App nu bedienen? Ik kan met de pijltjes op mijn Philips remote wel wat heen en weer scrollen, maar iets aanzetten lukt me niet. Kun jij of iemand anders mij daar nog mee helpen?
Download de app Android Remote control op tablet of telefoon. Hiermee kan je hem bedienen.


Ook met de Android Remote control krijg ik niks gestart. Kan wel naar links en naar rechts scrollen.

Enig idee?
Martijn J.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met de Ziggo-Go apk op USB, krijg ik deze app niet werkend op mijn Samsung UE40ES6570 TV. Deze tv wil alleen de video, audio en afbeeldingen bekijken.
Vervolgens ben ik via de browser op mijn TV (frustrerend langzaam via de afstandbediening) naar het adres van dezelfde website en apk-file (Ziggo GO_v2.3.37 Prod_apkpure.com.apk) gegaan, maar ook hier gaat het fout. De download start niet uit zichzelf, maar ook als ik op de download-link klik, geeft deze TV een melding 'Kan file niet downloaden' zonder toelichting.

Weet iemand een manier om deze file op mijn USB-stick te installeren op deze Samsung TV? Zijn er file-browsers tussen de Samsung Apps? Of zijn er ideeën wat ik anders zou kunnen proberen?

NPO, NedFlix Apps werken gewoon direct goed.
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 498Likes
Martijn J. wrote:
Met de Ziggo-Go apk op USB, krijg ik deze app niet werkend op mijn Samsung UE40ES6570 TV.

Weet iemand een manier om deze file op mijn USB-stick te installeren op deze Samsung TV? Zijn er file-browsers tussen de Samsung Apps? Of zijn er ideeën wat ik anders zou kunnen proberen?


Wat dacht je van niet, deze tv is geen Android TV. Het zal alleen kunnen op een Android TV. En dan nog is het niet echt lekker werkbaar (eigen ervaring op 2 Android TV's)
Martijn J.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nspoor wrote:

Martijn J. wrote:
Met de Ziggo-Go apk op USB, krijg ik deze app niet werkend op mijn Samsung UE40ES6570 TV.

Weet iemand een manier om deze file op mijn USB-stick te installeren op deze Samsung TV? Zijn er file-browsers tussen de Samsung Apps? Of zijn er ideeën wat ik anders zou kunnen proberen?
Wat dacht je van niet, deze tv is geen Android TV. Het zal alleen kunnen op een Android TV. En dan nog is het niet echt lekker werkbaar (eigen ervaring op 2 Android TV's)


Helemaal mee eens, maar toen ik de vraag stelde aan de Ziggo helpdesk of er een Ziggo GO versie voor mijn Samsung UE40ES6570 TV bestaat, werd ik op dit traject gezet. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat er geen Ziggo GO app voor mijn TV bestaat?
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 498Likes
Martijn J. wrote:

Helemaal mee eens, maar toen ik de vraag stelde aan de Ziggo helpdesk of er een Ziggo GO versie voor mijn Samsung UE40ES6570 TV bestaat, werd ik op dit traject gezet. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat er geen Ziggo GO app voor mijn TV bestaat?


Klopt, er is voor geen enkele TV een Ziggo GO app, wat hier in dit topic staat is een "workaround" om de mobiele telefoon versie van Android op een Android tv te zetten. En uit eigen ervaring zeg ik dat het nogal omslachtig is en (nog) niet lekker werkt.
Martijn J.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nspoor wrote:
Klopt, er is voor geen enkele TV een Ziggo GO app, wat hier in dit topic staat is een "workaround" om de mobiele telefoon versie van Android op een Android tv te zetten. En uit eigen ervaring zeg ik dat het nogal omslachtig is en (nog) niet lekker werkt.


Hartelijk bedankt voor de duidelijkheid!
Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Men neme een oude PC; men pakke de HDMI kabel, men installeert de Ziggo App voor windows, men is klaar. Beetje omslachtig, maar t werkt prima.
Martijn J.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pietje puk2 wrote:
Men neme een oude PC; men pakke de HDMI kabel, men installeert de Ziggo App voor windows, men is klaar. Beetje omslachtig, maar t werkt prima.

Ik hoorde van een Samsung-medewerker dat de goedkoopste Chromecast (€40) ook erg geschikt was voor zulke functies i.c.m. mijn TV.
Zelf heb ik nog een oude Raspberry Pi met OpenElec (gebaseerd op Linux) liggen, dit is beduidend compacter en stiller dan m'n oude pc. Weet iemand of dit voor de "Ziggo GO_v2.3.37 Prod_apkpure.com.apk" enige kans van slagen heeft?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Pietje puk2
Zeker.
Voor bediening op de bank is een Virtuele Muis&Toetsenbord voor die PC op een Tablet (evt Phone) zoveel handiger dan een draadlooos of bekabeld muis/toetsenbord, dat je dit er toch wel bij had moeten vertellen.
Gr Han
Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Evt. met VPN voor onze Britse landgenoten na de Brexit 😛
ikkeSnelGaan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Ik zie nog steeds het nut niet in van een TV-app installeren op een TV, maar dat is mijn idee.


Voor dat producenten eindelijk bedachten om een tv op de markt te brengen met een eigen uitgebreide besturingssysteem in plaats van een dreambox of een aparte media box/pc er bij te moeten aanschaffen, had ik een soort mini pc van nvidia op Android achter de tv staan waardoor ik enorm veel heb bespaard in de loop der jaren op kosten zo als smart card die rond de 70 euro plus maandelijks extra bij betalen om een tweede digitale tv te kijken, ik maakte gebruik van de Android apps en kwam er achter dat ik met maar een abonnement van nog geen 5 euro per maand duizenden zenders de nieuwste films en series in hd kon bekijken, dat Netflix uit de stenen tijdperk leek te komen. Ik heb nu enkel een internet abonnement in huis van ziggo voor 3 tientjes per maand verder niks, internet browsen, Skype bellen, YouTube etc., alles in het tv, lekker makkelijk en zo kon ik een 75 inch tv betalen door te sparen op onnodige kosten. Huidige tv kastjes zullen ook langzaam overbodig worden hierdoor.
Mitch Rich

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem, de samsung smart tv heeft geen google play store.
Nu wonen wij in Amerika, ik heb het aan de praat gekregen op mijn telefoon door middel van een VPN, streamen naar de tv gaat niet via smart view. Op de firestick is het ook niet mogelijk, want er zijn geen apps voor smart tv.
De chromecast is de beste oplossing? Daar zal ik ook een VPN nodig voor hebben.
Enige oplossing zo wij tv kunnen kijken op onze tv's!
PIET.M

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jawel prima te doen zelfs op je firestick
Van buiten de Europese snit unie
Stap 1 installeer VPN
Zoek slik browser bij Firestick deze bevatten de juiste containers
Https://ziggogo.tv die zet je er in
Log in en maak een snelkoppeling werk super goed
pennywise

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PIET.M wrote:
Jawel prima te doen zelfs op je firestick
Van buiten de Europese snit unie
Stap 1 installeer VPN
Zoek slik browser bij Firestick deze bevatten de juiste containers
Https://ziggogo.tv die zet je er in
Log in en maak een snelkoppeling werk super goed


Nee,werkt helemaal niet super goed,want de framerate is niet vloeiend op die browser.
MarcoJH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Men is aan het testen met de ziggogo app voor smarttv, helas geeft men niet aan wanneerdeze er is helaas. Ik zou best mee willen testen. Mijn dochters hebben een philips smart tv 1 kijkt via de coax de ander soms via internet dit loopt niet soepel helaas.

Ik zit na te denken op naar kpn over te stappen dan kan ik draadloos overal kijken mits de app snel beschikbaar is voor smart tv

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic