mrstanneke

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO app op elke Smart TV met Android installeren


Geen lastige stappenplannen meer nodig. Check de video!

 

  1. Installeer de ES File Explorer op je (Philips) Smart TV te vinden in Google Play store als je die hebt geïnstalleerd op je tv
  2. ga naar je laptop of pc en download de Horizon Go v2.3.12.apk Deze app heet inmiddels Ziggo Go.apk
  3. Dit bestandje plaats je op een usb stick.
  4. Plaats de usb stick in je (Philips) Smart TV en open ES File Explorer.
  5. Zoek op de usb stick het bestandje Horizon Go v2.3.12.apk (Ziggo Go.apk) en open het bestand en installeer het op je Smart TV.
  6. Nadat je dat hebt gedaan ben je klaar en kun je Horizon Go tv zenders kijken op je Smart TV.


Ik doe dit al ruim 1 jaar en het werkt nog steeds perfect.
Hopelijk heb ik je voldoende geïnformeerd en wens ik je succes.
Verder gebruik ik de app NETFLIX APP STARTER ook te vinden in google play store, daarmee kan ik nu met 1 druk op de knop van de afstandsbediening Horizon GO openen.
Dat heb ik gedaan omdat ik geen Netflix gebruik op mijn Smart TV, dus voor bedieningsgemak heb ik dat zo ingesteld.
Wat ik hierboven heb beschreven werkt op alle Smart TV's dus niet alleen op die van Philips maar op alle merken Smart TV's.

42 Reacties
mrstanneke

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Eindelijk iemand die goede info deelt met medegebruikers van ZIGGO GO APP
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Ik heb zo'n vermoeden dat dit alleen geldt voor Smart-TV's die Android gebruiken als besturingssysteem.
nolleke

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
werkt dit ook op een LG met webos 3.5?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zie nog steeds het nut niet in van een TV-app installeren op een TV, maar dat is mijn idee.
nolleke

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mischien omdat ik in het buitenland woon?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
@nolleke,
Heeft u dan een Ziggo-abonnement in het buitenland?
nolleke

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja dat heb ik.
KarinSO

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Samsung Smart tv, hier zit geen google play store op, Hoe kan ik de ES file Explorer installeren? En waar vind ik dat ziggo go.apk bestand op mijn windows 10 laptop?

(Het is voor mijn zoontje, hij gaat naar zolder, waar wel bedraad internet ligt, maar geen coaxkabel. Streamen via telefoon of tablet gaat niet, omdat de wifi op zolder heel slecht is en hij geen telefoon of tablet heeft. )
Verwijderd account
Niet van toepassing
KarinSO wrote:
Ik heb een Samsung Smart tv, hier zit geen google play store op, Hoe kan ik de ES file Explorer installeren? En waar vind ik dat ziggo go.apk bestand op mijn windows 10 laptop?

(Het is voor mijn zoontje, hij gaat naar zolder, waar wel bedraad internet ligt, maar geen coaxkabel. Streamen via telefoon of tablet gaat niet, omdat de wifi op zolder heel slecht is en hij geen telefoon of tablet heeft. )

Hallo KarinSO,
Gaat bij jou niet lukken, het moet een Android tv zijn.
Voor jou is de simpelste oplossing een Chromecast op de betreffende tv aansluiten en dan via een tablet of snartphone ZiggoGo tv casten naar de tv.
Schut RH

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo mrstanneke,

Vandaag een Philips Smart TV gekocht met Android ondersteuning voor op de slaapkamer en geen mogelijkheid om kabels te leggen.

Jouw topic gevonden over ES file manager installeren en de Ziggo Go.apk, alles werkt, alleen herkend de ES file manager de USB stick ( 4 GB ) niet waarop de Ziggo Go APK file is gedownload. Alle beschikbare formats al geprobeerd, maar helaas tot op heden nog geen succes.

Alle andere apparaten in huis allemaal wel Ziggo Go app, dus dit beetje frustrerend.....

Wellicht dat je mij verder kunt helpen.

Groeten,

RH Schut
Schut RH

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nog steeds geen oplossing.......

ES FILE MANAGER is nu gedraaid op de TV. Geen idee hoe ik dat moet goed zetten.....

Oplossing middels deze topic leek zo mooi..........
Mvanfalier

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zet de APK op een OneDrive (gratis versie via outlook.com adres mogelijk). Voeg het OneDrive account toe in ES explorer (onder Cloud). Download de APK op de tv via es explorer;)
Schut RH

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Mvanfalier

Bedankt voor de info. Heb het inmiddels voor elkaar gekregen om de APK op de TV te zetten, maar de versie(s) die ik had geinstalleerd werkten helaas niet. De oudere versie zoals in deze topic aangegeven was automatisch gedraaid op het beeld ( Geen zin in stijve nek ) en kon het land bij installatie niet selecteren. Daarnaast ook de meest recente versie geinstalleerd, maar deze gaf een foutmelding in het hoofdscherm na volledige installatie, waarbij ik niks kon selecteren. Nu is mijn vraag welke versie moet ik precies downloaden om de Ziggo Go App wel werkend op mijn Philips TV te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvanfalier

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb vandaag ook voor het eerst geprobeerd maar had inderdaad het gedraaide scherm. Nog een andere versie geprobeerd zal morgen even een nieuwe poging doen met de nieuwste versie.
adb1973

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Je kunt beter een andere app erbij installeren waarmee je het scherm per App kunt draaien, dat kan voorbeeld met HALauncher.

N.N. natuurlijk is het handig zo'n App!:
- Als je geen kabel hebt naar je TV en/ of;
- Als je (terecht) die energieslurpende (40W Standby!) slechte Horizonbox niet wilt maar wel replay wil gebruiken op je TV direct onder de knop van je ab ipv extra apparaat en ab
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
adb1973 schreef: "- Als je (terecht) die energieslurpende (40W Standby!) slechte Horizonbox niet wilt maar wel replay wil gebruiken op je TV direct onder de knop van je ab ipv extra apparaat en ab"

Aan allen met een probleem met de Mediabox XL:
Als je problemen hebt met de Mediabox XL, dan kan dat in vrijwel alle gevallen opgelost worden, blijkt uit de vele opgeloste problemen op dit forum en andere forums.

Heb je problemen maak een topic aan en andere klanten kunnen je helpen op dit klant helpt klant forum of Ziggo moderators die diep in de systemen kunnen en de juiste mensen kunnen aansturen.
Spruitje1982

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de laatste versie van de ziggo go app op bovenstaande manier kunnen installeren op m'n lg tv met Android. Ik kan na de installatie ook de taal niet seecteren mer de afstandsbediening. Geen enkele knop werkt, iemand nog een idee??
bobleijtens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geprobeerd de Go ziggo apk app te installeren, echter gaf hij toen aan dat hij niet geinstalleerd kon worden omdat de app beschadigd was. Het dus geprobeerd met de Horizon go apk app. Deze kon hij wel installeren. Echter gaf deze ook bij mij een gedraaid beeld. Ik moest op het begin al een taal selecteren, maar geen enkele knop van de afstandsbediening werkte. Wat kan ik hier aan doen??
AnZo

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Volgens mij is het hoog tijd dat Ziggo met de eerste bèta app komt voor Android TV. Ik zit ook met "smart" te wachten.
Daniel1234

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mess89 wrote:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit alleen geldt voor Smart-TV's die Android gebruiken als besturingssysteem.

Weten we of dit wel of niet zo is? Moet je Android TV hebben om de app te kunnen installeren of is een 'gewone' moderne smart tv ook OK?

Of werkt het wellicht makkelijker op een Android TV?
janenman

Level 1
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wat altijd werkt is gewoon een internet browser installeren zoals firefox , crome, e.d. op de smart tv of een media box. Het maakt niet uit welk os er gebuikt wordt als er maar een internet browser op staat.
Daarmee ga je naar https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Dan inloggen met je Ziggo account en kijken maar.
Voor een apple tv box dezelfde handeling uitvoeren.
IngeRHG

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een 32PFS6402 en daarop de ziggo go app geinstalleerd, maar hetzelfde probleem met het gedraaide beeld. Is daar al een oplossing voor?
De TV ziet de app als een app voor handheld, dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gedraaide beeld? Of klopt dat niet?
TimR

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IngeRHG wrote:
Ik heb een 32PFS6402 en daarop de ziggo go app geinstalleerd, maar hetzelfde probleem met het gedraaide beeld. Is daar al een oplossing voor?
De TV ziet de app als een app voor handheld, dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gedraaide beeld? Of klopt dat niet?


Ik heb zojuist Ziggo Go op de zelfde tv geinstalleerd. Met de zelfde probleem. Het antwoord op je vraag is "Screen.Rotation.Android.TV" Een apk die landscape forceerd
CBE

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
janenman wrote:
Wat altijd werkt is gewoon een internet browser installeren zoals firefox , crome, e.d. op de smart tv of een media box. Het maakt niet uit welk os er gebuikt wordt als er maar een internet browser op staat.
Daarmee ga je naar https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Dan inloggen met je Ziggo account en kijken maar.
Voor een apple tv box dezelfde handeling uitvoeren.



@janenman,
Wanneer je Ziggo Go via een internet URL en browser wil kijken op je Smart TV, heeft de browser dan geen flash ondersteuning o.i.d. nodig?
IngeRHG

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TimR wrote:

IngeRHG wrote:
Ik heb een 32PFS6402 en daarop de ziggo go app geinstalleerd, maar hetzelfde probleem met het gedraaide beeld. Is daar al een oplossing voor?
De TV ziet de app als een app voor handheld, dat is waarschijnlijk de oorzaak van het gedraaide beeld? Of klopt dat niet?
Ik heb zojuist Ziggo Go op de zelfde tv geinstalleerd. Met de zelfde probleem. Het antwoord op je vraag is "Screen.Rotation.Android.TV" Een apk die landscape forceerd


Hi TimR,

bedankt voor de tip. Dat werkt nu. Maar nog een vraag, hoe kan ik de Ziggo App nu bedienen? Ik kan met de pijltjes op mijn Philips remote wel wat heen en weer scrollen, maar iets aanzetten lukt me niet. Kun jij of iemand anders mij daar nog mee helpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic