Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8045Reacties
  • 815Oplossingen
  • 6781Likes

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV

Kijk Ziggo GO TV op je Apple TV, Android TV of Amazon Fire TV! Als Ziggo klant met een tv- en internetabonnement, kan je deze nieuwe apps gebruiken om in huis tv te kijken. Ideaal dus voor je 2e of zelfs 3e tv.


Alles over de nieuwe app in één video
In deze Support Video zie je alle ins & outs over de app met installatietips! Vergeet niet op het duimpje omhoog te klikken 😉
 

 

Hoe krijg ik de Bèta app op mijn apparaat? 
De apps zijn te downloaden uit de Apple App Store, Google Play Store en de Amazon App Store.
 

Let goed op! Download de juiste app.

 

 Minimale systeemvereiste:

Besturingssysteem: Minimale versie:
Apple TV 4e Generatie tvOS 11.0 en hoger
Android TV OS 5.0 of hoger
Amazon Fire TV 5.0 of hoger

 

Help! Ik kan de app niet vinden.
Als je de app nog niet hebt gevonden open dan de onderstaande directe link vanaf je PC of laptop.

Let op:  Je dient ingelogd te zijn met hetzelfde account als op je Apple of Android TV. 


< Google Play Store > < Apple App Store >
Downloaden werkt niet via een mobiel apparaat. Download deze app via je PC of laptop.


Op hoeveel apparaten kan ik kijken? 
Naast je vaste tv-aansluiting kan je op maximaal drie apparaten Ziggo GO tegelijk kijken. Daaronder valt dus ook Ziggo GO voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV. 


Ik kan de app niet vinden in de Amazon App Store.
Goed nieuws! Ook voor Fire TV staat de app inmiddels online


Kan ik ook live TV pauzeren via de app?
Nee, het pauzeren van live TV is niet mogelijk. Jullie feedback delen we natuurlijk met de ontwikkelaars. 


Wat is de beeldkwaliteit van Ziggo GO app? 
Alle live- en Replay programma's worden in HD kwaliteit online gezet met maximaal 720P - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder. Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps). 


Ik heb geen geluid via airplay. Hoe kan dat?
Dit werkt helaas niet. Geluidsapparatuur via airplay wordt niet ondersteund. Deze feedback delen we natuurlijk ook met de ontwikkelaars. 


Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

 

Klantpanel bedankt!
Uiteraard zijn we onze testers zeer dankbaar voor alle tijd die ze hier in hebben gestoken. Hierdoor zijn er al veel technische uitdagingen opgelost en staan er alweer nieuwe verbeteringen op de agenda. Grote klasse!


Zit jij met een andere vraag of wil je graag jouw ervaring delen? Laat gerust een reactie achter!

725 Reacties
klant26
Gedreven Liefhebber
  • 30Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Om goed gebruik te maken van jullie app, moet je Tv met wifi of Utp kabel verbonden zijn ?

 

Bekabeld kom ik niet verder met een zwarte scherm.

donnerd
Stamgast
  • 382Reacties
  • 0Oplossingen
  • 107Likes

@pameijer Beeld ziet er goed uit inderdaad.

pameijer
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij geeft Stingray Classica geen geluid mee. Receiver ontvangt wel een 2.0 PCM-stream, maar er is niks te horen.

BPonthemove
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blij dat deze app er eindelijk is voor AndroidTV na al deze jaren. Helaas krijg ik deze melding als ik op 2 schermen tegelijk wil kijken.

mandatory
Gedreven Meedenker
  • 149Reacties
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Moet je nog steeds een Ziggo IP hebben voor de Android Ziggo Go app?

Pasi
Expert
Expert
  • 3873Reacties
  • 222Oplossingen
  • 1424Likes
mandatory wrote:

Moet je nog steeds een Ziggo IP hebben voor de Android Ziggo Go app?

 

Anne B Ziggo wrote:

...Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding...

 

Alleen dus via Ziggo internet.

p750mmx
Gedreven Meedenker
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Leopardo wrote:

720P, dus hard pass. Ik wacht wel tot hij af is. Is de app in andere landen ook beperkt tot 720P?


Je moet je niet teveel focussen op die resolutie. In de 720 of 1080 resolutie worden de steams in dezelfde bitrate aangeboden, alles is maximaal 4.29Mbit (laat de app zien, te vinden binnen de instellingen), op mijn 27” Full HD PC monitor. Ik zal later eens kijken wat ie op onze 55” TV laat zien aan bitrate.

 

Edit: magt kein flaus aus, ook max 4.29Mbit 🙂

p750mmx
Gedreven Meedenker
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
BPonthemove wrote:

Blij dat deze app er eindelijk is voor AndroidTV na al deze jaren. Helaas krijg ik deze melding als ik op 2 schermen tegelijk wil kijken.


Dit kreeg ik net al met één apparaat, en heb de app nog niet op een ander apparaat gebruikt 😉

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes
donnerd wrote:

@Lycke Ziggo Ow oke, zie trouwens wel dat je via de apple tv app de audio kan aanpassen bij zenders die dat ondersteunen.. nice 🙂

Bedankt voor de reactie 🙂

Hoe doe je dat?

RickSmit1878
Nieuwkomer
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Komt deze app ook beschikbaar voor Samsung TV’s in de app store van Samsung?

MarkHeijen
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik krijg helaas de melding dat de User ID niet klopt. Maar kan met diezelfde gegevens wel inloggen bij Mijn Ziggo en ook bij de Ziggo Go App op mijn telefoon (android).

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Heb zelf Apple HomePods. Helaas gaat het geluid over de TV. Waar kan ik dat aanpassen? 

p750mmx
Gedreven Meedenker
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
AppleUser wrote:
donnerd wrote:

@Lycke Ziggo Ow oke, zie trouwens wel dat je via de apple tv app de audio kan aanpassen bij zenders die dat ondersteunen.. nice 🙂

Bedankt voor de reactie 🙂

Hoe doe je dat?


Binnen de app instellingen..

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

Haha op de Apple TV app staat version 0.0.0 met build 0. Lijkt me geen beta maar een alfa release ? Ben er wel blij mee en helemaal als het geluid over de HomePods kan.

mandatory
Gedreven Meedenker
  • 149Reacties
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Pasi wrote:
mandatory wrote:

Moet je nog steeds een Ziggo IP hebben voor de Android Ziggo Go app?

 

Anne B Ziggo wrote:

...Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding...

 

Alleen dus via Ziggo internet.

Waardeloos dus.

Mokum-M
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik krijg ook de melding dat het userid en/of password niet klopt. Ik gebruik dezelfde gegevens als die ik gebruik bij Ziggo go en mijn Ziggo.

 

Iemand enig idee?

bram_vb
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn dat er eindelijk een Apple TV app is.

Ik heb ‘m net getest en helaas lukt het me niet geluid via AirPlay te streamen naar mijn Sonos box die is gekoppeld met de Apple TV. Via bijvoorbeeld NL Ziet en Netflix werkt het wel. Ik heb mijn Apple TV heb aangesloten op een beamer is geluid via die weg niet echt een optimale optie. Mis ik iets in de instellingen of zit er een fout in de app waardoor het niet werkt?

MarkHeijen
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@mandatory 

Logisch toch? Als jij een abonnement hebt bij Basic-Fit mag je ook geen geen gebruik maken van de apparaten van de Fit4Lady. En vice versa.

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes
bram_vb wrote:

Fijn dat er eindelijk een Apple TV app is.

Ik heb ‘m net getest en helaas lukt het me niet geluid via AirPlay te streamen naar mijn Sonos box die is gekoppeld met de Apple TV. Via bijvoorbeeld NL Ziet en Netflix werkt het wel. Ik heb mijn Apple TV heb aangesloten op een beamer is geluid via die weg niet echt een optimale optie. Mis ik iets in de instellingen of zit er een fout in de app waardoor het niet werkt?

Precies en dat geld ook voor de HomePods. Lijkt erop dat enkel audio via HDMI wordt ondersteund. Is een setting voor de programmeur van de app: gewoon default kiezen welke uitvoer via de AppleTV gaat. Gaat overal goed (Netflix, NLZiet, Disney, Amazon, etc) behalve bij FoxSports en nu dus ook de Ziggo app. 

AppleUser
Gedreven Ontdekker
  • 57Reacties
  • 0Oplossingen
  • 43Likes
p750mmx wrote:
AppleUser wrote:
donnerd wrote:

@Lycke Ziggo Ow oke, zie trouwens wel dat je via de apple tv app de audio kan aanpassen bij zenders die dat ondersteunen.. nice 🙂

Bedankt voor de reactie 🙂

Hoe doe je dat?


Binnen de app instellingen..

Ik zie niks binnen de appinstellingen waar ik dat kan doen. Kan je het specifieker aangeven?

Pasi
Expert
Expert
  • 3873Reacties
  • 222Oplossingen
  • 1424Likes
Anne B Ziggo wrote:


Wat is de beeldkwaliteit van Ziggo GO op Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV apparaten? 
Alle live- en Replay programma's worden in HD kwaliteit online gezet met maximaal 720P - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder. Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps)...


Het is terecht dat Ziggo 720P als “...HD kwaliteit...” omschrijft, want met 720P voldoet Ziggo nog net aan de minimale HD-standaard. Maar het is natuurlijk geen Full HD en dat verschil ga je ongetwijfeld zien op een Full HD tv, laat staan op een 4K exemplaar.

Tevens staat er  “...maximaal
720P...” en “...verschillen per aanbieder...”, het kan dus ook nog minder zijn.

Persoonlijk vind ik het een zwakte bod, als een professionele tv/internet aanbieder nu nog 720p als HD aanbied. Dan denk ik gelijk aan een race eend, want natuurlijk kan je daarmee aan een 24 uurs race meedoen, maar of de gemiddelde F1 klant daar enthousiast van wordt, is maar de vraag. Het is misschien even leuk, maar dat gaat gauw vervelen.

Het is toch jammer dat Ziggo nieuwe app’s uitbrengt, die bij introductie al achterlopen en verouderd zijn. Ik weet dat ze ( volgens zeggen ) er jaren geleden al aan zijn begonnen, maar ondertussen zouden ze de eisen toch aan de huidige tijd hebben kunnen aanpassen.

Of zouden ze dit in de eerste echte uitgave ( dit is een beta versie ) aanpassen en dan wel Full HD mogelijk maken? Ik twijfel, want dan hadden ze dat vast-en-zeker nu al wel vermeld.

In de afgelopen jaren heeft Ziggo veel vertrouwen bij mij verspeeld en geloof ik ze allang niet meer op hun blauwe ogen. Eerst zien, dan geloven .....

iMark
Expert
Expert
  • 1714Reacties
  • 129Oplossingen
  • 599Likes

Wij hebben al een Britse Amazon Fire TV stick met daarop Britse apps. Betekent de beschikbaarheid van de app in de Nederlandse Amazon app store dat we door we een keer het land/regio kunnen wijzigen naar Nederland om de app te installeren? Dat zou erg prettig zijn.

wewanl
Liefhebber
  • 350Reacties
  • 1Oplossingen
  • 77Likes

Ik denk dat 720p de opstap is naar 1080p. 

Kwestie van tijd.

WhySoSeri0us
Gedreven Ontdekker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Waarom noemen jullie deze app Ziggo "GO" als je het alleen thuis kunt gebruiken. Ik vind dit erg verwarrend.

Ik blijf de mobiele app wel gebruiken op mijn Nvidia Shield met de inloggegevens van mijn ouders...

MarkHeijen
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@WhySoSeri0us

De app die geïnstalleerd wordt op mobiel of tablet kent die restricties niet.

Vraag mij af of je in de toekomst nog wel kunt inloggen met de inloggegevens van je ouders bij je Shield als je zelf een andere provider hebt.

Denk dat dat met een update wel eens over kan zijn.