Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4505Reacties
  • 429Oplossingen
  • 1383Likes

Welkom op de vernieuwde Community!

Van harte welkom op onze nieuwe Community. We zijn blij en enthousiast dat het eindelijk zover is. De afgelopen periode hebben we samen hard gewerkt om alles voor elkaar te krijgen, en we zijn super trots op het resultaat!

 

Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.

 

Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Ziggo Lab.

  • In Support vind je alle door Community-gebruikers gemaakte topics. Hier kan je ook een nieuw topic openen. De topics worden onderverdeeld in vijf categorieën: Internet, TV, Ziggo GO, Abonnement en Bellen.
  • De Kennisgids bestaat uit alle informatie, instructie- en videotopics die door het Ziggo-team en de Ziggo-gebruikers zijn gemaakt. Je vindt hier een Kennisbank, waarin actieve leden hun eigen artikelen kunnen maken, je vindt er de Support Video’s en informatie over de Super Experts. Kortom; een mooie bibliotheek met informatie.
  • In het Ziggo Lab vind je de producttesten terug, het klantpanel en de besloten testgroepen. Op deze plek werken we samen aan het verbeteren van onze producten en diensten. Hier kan je ook je tips en suggesties kwijt over de Community of over Ziggo.

 

Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.

Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.

 

Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.

 

Tot slot...

Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.

 

Samen weten we meer!

Het Community team

141 Reacties
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

Als eerste is het even wennen, maar oke het ziet er wel weer top uit en jullie hebben echt een mooi product neergezet. Zijn nog paar dingen die ik nog niet kan vinden, maar komt wel goed. Ik weet niet over support is tot 22:00 uur van een moderator anders komt het vanzelf.

 

In ieder geval echt super dat deze site er is, en alles werkt hier eindelijk naar behoren. Yess we are Back.

 

Wat wel opvalt is als je de berichten opslaat, dan verdwijnt het Logo. Dit heeft de Vodafone Community ook.

 

Schermafbeelding 2021-01-27 om 17.33.34.png

Ni3k
Raadgever
  • 134Reacties
  • 2Oplossingen
  • 40Likes

Best wennen de nieuwe Community, maar ziet er keurig uit! Jullie hebben een mooi verfrissend product neergezet 🙂

W.Schram
Stamgast
  • 64Reacties
  • 3Oplossingen
  • 27Likes

Ziet er heel mooi uit top.

pjz
Stamgast
  • 184Reacties
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Waar vind ik het topic terug over de connectbox v2 test waar ik lid van ben?

Krijg: " De pagina die je wilt oproepen, kan niet worden gevonden. Controleer je URL op typefouten en probeer het opnieuw." als ik mijn opgeslagen link volg https://community.ziggo.nl/connectbox-v2-266

Boris de Kat
Gedreven Raadgever
  • 304Reacties
  • 7Oplossingen
  • 68Likes

Het was even lastig er weer in te komen, kreeg de foutmelding dat het account niet gekoppeld kon worden, maar op na op "registreren" geklikt te hebben en alles opnieuw ingevuld te hebben, is toch mijn oude account aan "Mijn Ziggo" gekoppeld.

Damandan
Raadgever
  • 387Reacties
  • 1Oplossingen
  • 237Likes

Wat een bende. Absoluut geen vooruitgang.

 

Grafisch wellicht een verbetering, maar qua gebruiksvriendelijkheid absoluut niet en dat is toch wel het belangrijkste aan een gebruikersforum.

 

De informatiedichtheid is enorm afgenomen.

Ik moet nu flink scrollen om te zien wat er allemaal op het forum staat qua onderwerpen en krijg overal de avatars en het eerste bericht te zien. Ook van onderwerpen die voor mij totaal niet interessant zijn.

Kan ik ergens instellen dat ik alleen de titel van een onderwerp wil zien?

Als dat me interessant lijkt, dan klik ik daar wel op zodat ik dat topic in ga.

 

Verder is het met deze veel te ruim opgezette indeling onmogelijk om nog het overzicht te houden. Je ziet nog maximaal 2 of met een beetje geluk 3 berichten tegelijk.

 

Ik zou graag een optie zien voor een compacte weergave waarbij alleen de topictitel zichtbaar is in lijsten waar subtopics in opgesomt staan zodat je weer een overzichtelijke lijst van onderwerpen krijgt en daarnaast zou ik ook de opzet van de reacties op berichten compacter willen zien. Ook hier om het overzichtelijk te houden.

 

Ook is het uiterst irritant dat de forum navigatie verdwijnt als je naar beneden scrollt. Scroll je weer heel even naar boven, dan is de navigatiebalk er weer en kun je weer navigeren zonder eerst naar het eerste bericht van de pagina te hoeven gaan.

 

Ik ben niet snel iemand die terugverlangt naar het oude en houd ervan om nieuwe dingen te ontdekken, maar hier is de plank volledig misgeslagen.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@Damandan  Je kan alle instellingen via je profiel afstellen en is allemaal nieuw dus zal zekers wennen worden. En ja soms heeft het zijn nadelen, maar het is even wennen, voor je weet. En met de feedback van ons kunnen ze altijd weer verder bouwen. 😉

Damandan
Raadgever
  • 387Reacties
  • 1Oplossingen
  • 237Likes

Dit heeft niks met wennen te maken Dave. Op een forum is het van het grootste belang dat je snel een overzicht krijgt van de onderwerpen op het forum zodat je van daaruit verder kunt verdiepen.

 

Je gaat dus van hoofdonderwerp, naar subonderwerp, naar detailonderwerp.

Als je echter al op het hoofdniveau het overzicht kwijt bent, dan gaat niemand meer informatie terug kunnen vinden. Voor je het weet heb je dan een forum waar, nog meer dan al gebeurd, dubbel gepost gaat worden.

 

Ik zie in de gebruikersinstellingen geen enkele mogelijkheid om compacte weergave of condensed view in te stellen die overbodige spiegeltjes en kraaltjes weghaald waardoor alleen dat overblijft waarvoor ik hier kom, de inhoudelijke informatie.

 

Addendum:
Ik zie mijn vorige post ook helemaal niet terug?

Damandan_0-1611770222671.png

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@Damandan  We zitten nog in begin stadium, ontdekken en verbeteren kan nu zijn werk gaan doen, en ik weet zekers dat de heren en dame's achter de schermen feedback zoals dit meenemen, en dit gaan uitoefenen. Ik heb zelf ook tijdje met Khoros gewerkt en er zijn echt heel veel mogelijkheden en die je kan het echt naar de zin maken. 

 

Ik respecteer je mening hoor, dat we elkaar niet verkeerd begrijpen 😉

Damandan
Raadgever
  • 387Reacties
  • 1Oplossingen
  • 237Likes

@Dave!, no offense taken. Ik bedoel dit uiteraard ook als opbouwende kritiek. Er is hier ongetwijfeld veel tijd en energie in gaan zitten om dit voor elkaar te krijgen. 

 

Zoals je al aangeeft. Iedereen heeft zijn eigen wensen over wat fijn werkt en wat niet.

 

Ik hoop dan ook dat er achter de schermen meegelezen wordt en dat er een mogelijkheid komt om weer een manier te krijgen om in één oogopslag wat meer informatie te krijgen zonder de spiegeltjes en kraaltjes.

MaxH
Expert
Expert
  • 2232Reacties
  • 79Oplossingen
  • 695Likes

Eens met bovenstaande. Dit is misschien geschikt op een forum met een paar berichten per dag. Nu moet je je een ongeluk scrollen. Veel te ruim opgezet qua topics. Ben er overigens nog niet achter hoe ik met mijn gebruikersnaam moet inloggen. Ik log nu in met Mijn Ziggo.

Damandan
Raadgever
  • 387Reacties
  • 1Oplossingen
  • 237Likes

@MaxH, ik moest ook met Mijn Ziggo inloggen en daarna wat privégegevens invullen. Zonder verder iets te hebben gedaan is toen mijn oude Community account gelinkt aan het Mijn Ziggo account, dus met behoud van gebruikersnaam en activity history.

MaxH
Expert
Expert
  • 2232Reacties
  • 79Oplossingen
  • 695Likes

Dat heb ik ook gedaan en heb het zelfde account. Alleen inloggen op het standaard inlogscherm met gebruikersnaam MaxH lukt niet. 

Boris de Kat
Gedreven Raadgever
  • 304Reacties
  • 7Oplossingen
  • 68Likes

@MaxHNu ook niet nadat je oude account hier gekoppeld is aan Mijn Ziggo?

Damandan
Raadgever
  • 387Reacties
  • 1Oplossingen
  • 237Likes

Ook na het koppelen van het oude account is het niet mogelijk om met de oude credentials in te loggen. Ik moet ook het Mijn Ziggo account blijven gebruiken om in te loggen.

MaxH
Expert
Expert
  • 2232Reacties
  • 79Oplossingen
  • 695Likes

Ja, het is al gekoppeld. 

MaxH
Expert
Expert
  • 2232Reacties
  • 79Oplossingen
  • 695Likes

Op verschillende plaatsen op het forum komt nu dezelfde vraag.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4505Reacties
  • 429Oplossingen
  • 1383Likes

Hi allen,

 

Nogmaals welkom en dank voor alle eerste feedback! 

 

@Dave! - Klopt! De omslagfoto lijkt niet overal te laden (bijv. bij het plaatsen van een reactie). Heb ik doorgezet, thanks voor het melden!

@pjz - Dit moet inmiddels opgelost zijn 🙂

@Damandan - We lezen zeker mee! Erg gek dat je eerste bericht overigens weg is, ik zie hem ook niet op dit moment. Ik begrijp dat je zelf ook al wat hebt rondgekeken bij je de instellingen qua view, daar kun je veel naar wens aanpassen. Het idee van inklappen snap ik, ik ga het voorleggen en kom er later op terug.

 

Verder zijn er inderdaad nog een paar problemen bekend met het inloggen/koppelen van accounts. Dit is bekend en wordt aan gewerkt!

RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes

Wat een gedoe. Eerst van 15:00 naar 16:00 en zelfs later dat was het ergste niet, op het Vodafone forum, oeps community kon ik meteen inloggen omdat ik daar de Mijn Vodafone gebruikte als inlog methode, hier had ik eindelijk alles ontkoppeld, dan moet ik alsnog mijn gebruikersnaam aan Mijn Ziggo koppelen. Het heeft even geduurd voor ik dat door had, nu snap de foutmeldingen die ik kreeg met de optie wachtwoord herstellen.

 

Het zal even wennen zijn ik zie nu al veel te veel toeters en bellen, waar ik eens rustig voor moet gaan zitten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes

Vraag, hoe moeten we nu iemand qouten ik vind die optie niet, en waar is die delen knop goed voor?

Ik mis de optie afbeelding toevoegen in het editor  balkje. Als ik op delen klik zie ik allemaal optie voor social media en dergelijke wat is het nut daarvan? Een topic of reactie die we hier lezen op twitter delen?

Ik had in moeten gaan op de uitnodiging destijds. Niks tegen verandering maar verbetering, ik moet het nog tegen komen.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

Quote is niet meer mogelijk, je kan wel tussen de topics reageren.

 

Dus als TS antwoord geeft

Jij daar weer op, kan je op reageren drukken bij TS dan komt hij er tussen en niet onder jou. Snap je hem nog 😂😉 Mobiel is het lastig te doen.

 

Je kan ook binnen 1 uur je bericht bewerken of verwijderen 😉

RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes

Laat ik het zo zeggen. Ik vind het tot nu toe drie keer niks. 

Ik zie nu in één oog opslag veel minder topics op het scherm van mijn tablet, op een telefoon is het helemaal een ramp. Het niet kunnen qouten is mischien wel gunstig. Geen complete aanhalingen meer waardoor het overzicht kwijt raakt.

Wil ik naar mijn laatste reacties in een topic moet ik nu eerst naar mijn profiel in plaats van onder mijn avatar zoals gewend, en in mijn ogen de meest logische plek. 

Nee, ik zie nog geen verbeteringen met deze leverancier. 

Plus ik kan nergens de titel uitzetten, en het nut van de like's totaal aantal berichten etc op de onderbalk ontgaat mij al helemaal, veel te veel nutteloze info en ruimte verspilling.

De hele layout en ruimte gebruik is het nut en practische doel voorbij geschoten. 

 

 

 

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@RoWi. 

Je kan ook Meldingen aantikken daar staan je laatste berichten.

 

Maar zal uit eindelijk wel beter worden, community is net online en ja is wennen, mobiel vind ik het gaan, maar wel wennen.

 

Ik ga hier ook afsluiten, straks weet nieuwe kans 😉

Arnold1310
Expert
Expert
  • 930Reacties
  • 50Oplossingen
  • 235Likes

Ik moet nu continu inloggen als ik op de community kom. Ook al mijn abonnementen op verschillende topics die ik volgde zijn weg dus als ik wil weten hoe iets afloopt moet ik nu al die topics gaan opzoeken. En de naam van de 'poster' onder aan het geplaatste bericht is ook niet echt handig.

Henri2424
Stamgast
  • 84Reacties
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Ik ben niet blij met de vernieuwing.

Jullie hadden beter alles gewoon kunnen laten zoals het was

Ik volgde alleen het ziggo mediabox next forum maar dat is niet te vinden

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo