Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem?
Om je internetprobleem op te lossen is het handig om de up- en downstreamwaarden van je verbinding te weten. Dit zegt al vaak een hele hoop over je verbinding. Heb je een vraag gesteld op de Community, plaats de waarden dan in je topic. De knappe koppen op de Community helpen je graag bij het uitvoeren van deze analyse om tot een oplossing van je internetprobleem te komen.
Hoe pluk je die waarden nou uit je modem? Dat is vrij simpel! Bekijk hier hoe je inlogt in je modem en de waarden vindt. Plaats ze in je eigen topic, zodat de Community verder kan werken aan een oplossing voor je probleem.
Ik heb een SmartWifi modem (wit & zwart)
Stap 1 Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Let op: geef in het stappenplan aan welk modem je hebt > Kies dan voor [Smartwifi Web gebruiken] > Kies daarna voor [Handmatige instellingen].
Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de webpagina te kunnen openen van je modem/router.
Stap 2 Klik links op de pagina op [Geavanceerde instellingen]
Stap 3 Klik op [Hulpmiddelen]
Stap 4 Klik op [Netwerk status]
Stap 5 Klik boven aan de pagina op [Downstream] of [Upstream]
Stap 6 Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Ik heb een modem van Technicolor
Stap 1 Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Stap 2 Klik op linksboven op [Geavanceerde instellingen]
Stap 3 Klik boven in de grijze balk op [Status]
Stap 4 Klik links in de grijze balk nu op [Connection]
Stap 5 Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Ik heb een modem van Ubee
Stap 1 Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de webpagina's te kunnen openen van je modem/router.
Stap 2 Klik op rechtsboven op [Geavanceerde instellingen]
Stap 3 Klik boven in de blauwe balk op [Basic]
Stap 4 Klik in de linker blauwe balk nu op [Docsis]
Stap 5 Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.
Stap 2 Klik rechtsboven op [Geavanceerde instellingen]
Stap 3 Klik boven in de balk op [Status]
Stap 4 Klik in de grijze balk nu op [DOCSIS Signal]
Stap 5 Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Ik heb een Ziggo Mediabox XL als modem
Stap 1 Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Stap 2
Klik links op de pagina op
[Upstream] of [Downstream]
Stap 3
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Wat zijn de handvatten wat betreft de waarden die je ziet?
Voor de DS- US-waarden geldt: DS Power: tussen de -8 en 11 dBmV (het liefst zo dicht mogelijk bij de 0dBmV) SNR: >33 dB
US Power: < 51 dBmV SNR: >25 dB
Voor de T3 en T4 waarden geldt: T3 mag maximaal 45 keer per 3 uur voorkomen. T4 is echt een connection loss en zou in de perfecte wereld op 0 moeten blijven staan.
Goed bezig!
Plaats de waarden in je eigen topic en dan gaat de Community aan de slag om je probleem op te lossen.
Hallo Michael Ziggo, Ik en misschien meer helpers op dit forum, zouden ook gebaat zijn met het weergeven van de gewenste waarden. Voorbeeld US-waarden, de één wordt al bloednerveus van waarden boven de 49 en zelf heb ik waarden tussen de 49 en 53 en als ik dan op de tab 'diagnose test' klik van mijn Compal geeft deze alles goed en groen aan en ik word er dus niet warm of koud van. Om de paar uur of een aantal uren zie ik een T3 error staan en een ander raakt volledig over de rooie bij het zien van 1 t3 error per dag. Dus graag tabellen als naslag om te beoordelen, voorbeeld US waarden moeten liggen tusen x1 en x2, komen ze buiten die marges is er wat aan de hand, anders niet.
Michael Ziggo Misschien is het ook handig om de mediabox XL (voormalige Horizon) in je lijstje op te nemen want er zijn ook flink wat mensen die de XL als modem gebruiken. :sunglasses:
Michael Ziggo Ha Michael, Sinds ik deze Tip ontdekte gebruik ik hem met plezier in suggesties aan vraagstellers. Heel handig. Wat ik mis is dat je http://192.168.100.1/ moet gebruiken om de Web Pages te kunnen openen van de Modem/Router, als hij in Bridge staat. Het stappenplan gaat alleen over 192.168.178.1 Zou je dat nog kunnen toevoegen? Dan is het m.i. perfekt. Gr Han
Michael Ziggo wrote: Heb het toegevoegd, hanh. Bedankt voor de feedback!
Nick999, sorry, heb de melding van je bericht blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ga ermee aan de slag!
hanhMichael Ziggo Dit is wel modem-afhankelijk. Het geldt weer niet voor de Technicolor in bridge. Die zit gewoon op 192.168.178.1. Dus die even weer terug aanpassen.?
De stappen die ik heb gevolgd vertellen me wel hoe ik moet inloggen, maar niet waar ik die "waarden" kan vinden. Dus, waar kan ik ze vinden in de Connect Box?
MrVulcan wrote: De stappen die ik heb gevolgd vertellen me wel hoe ik moet inloggen, maar niet waar ik die "waarden" kan vinden. Dus, waar kan ik ze vinden in de Connect Box?
Stap 1: Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan
Stap 3: Klik op ‘Hulpmiddelen’.
Stap 4: Klik op ‘Netwerk status’.
Stap 5: Klik boven aan de pagina op ‘Downstream’ of ‘Upstream’.
Stap 6: Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaardes van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Zou je de handleiding in dit draadje willen aanvullen met de Mediabox en de XL?
T3 is een kritische fout en geeft connectie verlies en zou misschien 1x in de week voor mogen komen. 45 per 3 uur is een onbruikbare verbinding met een enorme hoeveelheid packet-loss.
Er wordt niet uitgelegd dat de niveaus van down en upstream in verhouding met elkaar staan, ze hebben allebei te maken met dezelfde demping van de verbinding tussen het modem en CMTS. Tegenwoordig komt er meestal tussen de +6 en +8 dBmV van de EV, met een goede verbinding heb je dan een upstream van tussen de 40 en 45 dBmV. Als gebruikers dan met downstreams van 0 of -1 komen dan staat de upstream meestal direct op 51 a 51 dBmV, standje … HELP. Zou je een tekst willen maken om dit toe te lichten.
Er staat niets over informatie in de netwerk historie. Dit is echt nodig.
Zowel @Michael Ziggo en ook @Ronald Ziggo zijn beide niet meer werkzaam is bij de Community. Ik heb het verzoek om de informatie in dit topic bij te werken doorgezet naar Sander en Marianne.
Zou je de handleiding in dit draadje willen aanvullen met de Mediabox en de XL?
Toegevoegd, volgens mij klopt dit zo. Lekker kort stappenplan.
Henno wrote:
T3 is een kritische fout en geeft connectie verlies en zou misschien 1x in de week voor mogen komen. 45 per 3 uur is een onbruikbare verbinding met een enorme hoeveelheid packet-loss.
45 T3's in 3 uur vind ik behoorlijk veel en ook als je daar nog onder zit kun je er last van hebben. Het is zeker een reden om de verbinding verder te onderzoeken, maar deze aantallen staan exact zo in de richtlijnen van de Klantenservice dus laat ik het voorlopig zo staan.
Henno wrote:
Er wordt niet uitgelegd dat de niveaus van down en upstream in verhouding met elkaar staan, ze hebben allebei te maken met dezelfde demping van de verbinding tussen het modem en CMTS. Tegenwoordig komt er meestal tussen de +6 en +8 dBmV van de EV, met een goede verbinding heb je dan een upstream van tussen de 40 en 45 dBmV. Als gebruikers dan met downstreams van 0 of -1 komen dan staat de upstream meestal direct op 51 a 51 dBmV, standje … HELP. Zou je een tekst willen maken om dit toe te lichten.
Dat is in de praktijk niet altijd zo. Ik heb even een willekeurige EV gepakt en de US TX en de DS RX naast elkaar gezet, hier zie je bijna willekeurige verhoudingen terwijl de signalen in de meeste gevallen wel ruim binnen de marges vallen. Ook in jouw voorbeeld (DS RX -1, US TX 51) zou ik als eerste de US TX omlaag willen hebben, of niet?
Henno wrote:
Er staat niets over informatie in de netwerk historie. Dit is echt nodig.
Het modemlog kan handig zijn, maar het kan ook afleiden omdat er een hoop meldingen in staan waar je niets mee kunt. Wat dat betreft heb ik dan het liefst dat deze wel gepost worden zodat jullie (de experts) ze kunnen beoordelen. Moet ik wel alle stappenplannen even bij langs, voeg ik zsm toe.
@jcouzy@DAN1972 - Goed om te zien dat jullie de modemwaardes hebben kunnen vinden, maar een kale lijst met wat modemwaardes kan ik niet veel mee qua troubleshoot. Ervaren jullie problemen of werkt alles goed?
Als je internetproblemen ervaart, maak dan een eigen nieuw topic aan waarin je uitlegt welke problemen je precies ervaart en wat je hier zelf al aan hebt onderzocht. De modemwaardes zijn daarbij een hulpmiddel die ons en je mede-Communitybezoekers kunnen helpen in de analyse van je probleem.
Leuk zo’n topic maar als je niet weet wat je moet doen als je waardes afwijken van wat aangegeven wordt heb je er nog niks aan lijkt mij.
Aangegeven wordt:
DS Power: tussen de -8 en 11 dBmV (het liefst zo dicht mogelijk bij de 0dBmV) SNR: >33 dB
US Power: < 51 dBmV SNR: >25 dB
Ik heb voor Download waardes staan tussen de 8.4 en 10.1 dBmV. Dat is onder de aangegeven waarde van 11 maar komt niet un de buurt van de 0dBmV.
Vraag is of ik iets/wat moet doen om de waarde (in dit geval) naar beneden te krijgen richting de 0dBmV. Hoop dat hier een antwoord op gegeven kan worden.
De SNR waardes liggen bij mij op de 38 en 40 db en lijken goed.
Voor de Upload heb ik waardes 3.95 en 4.05 dBmV. Komt vreemd genoeg niet in de buurt van de aangegeven 51 dBmV. Aangezien er < staat dan klopt het dan wel weer.
Ik zie verder geen SNR waardes bij de upstream staan.
Voor T3 en T4 staat alles op 0 en lijkt ook goed.
Ik heb verder geen problemen behalve dat nog al vaak de Wifi in eens wegvalt en daarna terug komt maar erg traag is. Heb gemerkt nadat het modem uit-aan gezet is het weer een tijdje (week?) goed gaat. Niet echt de oplossing lijkt mij.
Afijn, moet ik nog iets doen aan de Download waardes?
Het is “Downstream”, geen load. Bij jouw zijn die waardes vrij hoog, Zit het modem achter een antenneversterker?
Upload is “Upstream", geen load. Bij de getallen die je noemt staat door een bug in de interface de punt op een verkeerde plek, het is dus 39.5 en 40.5.
Wat je WiFi aangeeft zou kunnen komen doordat er sprake is van interferentie met een andere zender. Ik adviseer je een eigen, nieuw topic te maken met foto's hoe je modem op het AOP zit en gegevens over hoe je WiFi geconfigureerd staat en plaatjes van zenders in de buurt van je modem.
Het is “Downstream”, geen load. Bij jouw zijn die waardes vrij hoog, Zit het modem achter een antenneversterker?
Upload is “Upstream", geen load. Bij de getallen die je noemt staat door een bug in de interface de punt op een verkeerde plek, het is dus 39.5 en 40.5.
Wat je WiFi aangeeft zou kunnen komen doordat er sprake is van interferentie met een andere zender. Ik adviseer je een eigen, nieuw topic te maken met foto's hoe je modem op het AOP zit en gegevens over hoe je WiFi geconfigureerd staat en plaatjes van zenders in de buurt van je modem.
Tja, Download/Downstream… Foutje. We snappen gelukkig waar we het hier over hebben. 😉
Het modem zit aangesloten op de eerste poort op de versterker (label: 0db, <5 meter) naast die van de ingang. Kan dus niet lager. Aangezien ik redelijk vaak tegen de 250/25Mbits U/D zit laat ik het erbij.
Wat betreft Wifi is het waarschijnlijk te veel voor het modem om 38 apparaten te bedienen (als ik verhalen lees dat het niet een echt goed Wifi modem is). Zit te denken om met mijn domotica wekelijks even de stroom eraf te halen d.m.v. slimme stekker.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...