Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

VodafoneZiggo sluit deal met ESPN (voorheen FOX Sports)

Voor de sportliefhebbers hebben we goed nieuws! Ook aankomend seizoen is o.a. de Eredivisie te bewonderen bij Ziggo via ESPN.

 

Gaat nu iedere Ziggo-abonnee betalen voor de deal ESPN?
Nee hoor, ons model blijft gewoon hetzelfde zoals je al van ons gewend was. Alleen klanten die daadwerkelijk abonnee zijn van ESPN betalen hiervoor. 

 

Zijn de abonnementskosten van ESPN ook veranderd?
Nee, de abonnementsprijzen van ESPN blijven onveranderd. 

Zenderpakket Prijs per maand
ESPN Eredivisie € 17,95
ESPN International € 12,95

Ziggo Sport Totaal & 

ESPN Eredivisie

€ 19,95

 

Hoe zit dat met gratis ESPN 1?
ESPN 1 zal vanaf 31 juli tot eind 2020 gratis beschikbaar zijn voor alle Ziggo klanten die minimaal een TV Start of TV Standard abonnement hebben. Dit betreft +/- 90% van alle Ziggo klanten. 

 

Wat is de programmering van ESPN 1?
Op ESPN 1 zie je elke speelronde een selectie van live Eredivisie wedstrijden. Waarvan één wedstrijd van de bekende topclubs uit de Eredivisie. Daarnaast zendt ESPN een schakelprogramma uit op vrijdag met live hoogtepunten uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en de Bundesliga. Op maandag volgt dan één live wedstrijd uit de Keuken Kampioen Divisie. Er dus genoeg te beleven op FOX Sports 1.

 

Ik heb een dagpas besteld voor een wedstrijd die ook gratis te zien was. Kan ik mijn geld terug krijgen? 
Nee, dat kan helaas niet omdat je een dagpas koopt voor 24 uur toegang tot alle zenders van ESPN Eredivisie. Let dus goed op de programmering van ESPN.


Heb jij een andere vraag die hier niet bij staat? Laat dan gerust een reactie achter!

 

104 Reacties 104
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Saillante hoofdpunten:

Geen eredivisiebelasting voor alle Ziggo abonnees;

Alle inkomsten uit de verkoop van FOX Sports-abonnementen worden op basis van dit nieuwe contract aan EMM overgemaakt;

Ziggo gaat FOX Sports 1 tot het einde van het jaar aanbieden aan alle digitale abonnees;

 

Onduidelijk is vooralsnog over welke periode het nieuwe contract loopt.

Tevens wordt het interessant welke directe invloed het nieuwe contract van VodafoneZiggo met Fox Sports heeft op de lopende contracten tussen EMM en KPN + T-Mobile. Die contracten lopen tot en met het komende seizoen.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Sander Ziggo 

Sander, je schrijft onder andere:

Op FOX Sports 1 zie je elke speelronde een selectie van live Eredivisie wedstrijden. Waarvan één wedstrijd van de bekende topclubs uit de Eredivisie.

Moeten we dit lezen als 1 wedstrijd van de bekende topclubs per speeldag of per speelronde?

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Ze gaan echt niet alle top wedstrijden op fs 1 doen. De persberichten zijn weer zoals gewoonlijk. Allebei de partijen hebben een meer dan goede deal gedaan. En dat klopt natuurlijk niet. De details en vooral de echte mate van tevredenheid zullen we nooit weten.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Goed nieuws!

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@superaart 

Topwedstrijden staan tot en met december niet gepland in het wedstrijdschema van de Eredivisie, dus die vallen buiten de periode van gratis kijken via FS 1.

Iedere liefhebber van Nederlands voetbal zal de komende tijd wel een persoonlijke afweging gaan maken: (opnieuw) een abonnement nemen op FS Eredivisie á € 17,95 per maand of tot en met december gratis kijken via FS 1 waarop niet alle wedstrijden van een speelronde live zullen worden uitgezonden.

Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Zeeburgia Dit is per speelronde. De programmering ligt natuurlijk wel bij FOX Sports zelf.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Is duidelijk Sander.

Kan je nog iets zeggen over de contractduur? Is dat opnieuw 5 jaar?

Overigens zijn de topwedstrijden en belangrijke streek-duels pas vanaf januari geprogrammeerd in het speelschema en vallen derhalve buiten de periode van gratis kijken via FS 1.

Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Over de verdere inhoud van de overeenkomst worden géén uitspraken gedaan. Dus over de contractsduur kan ik helaas niks zeggen. De derby's en topwedstrijden volgen inderdaad in de tweede helft van het seizoen. Dit idee heeft volgens mij Edwin van de Sar geopperd. Maar dat neemt niet weg dat het een mooi gebaar is om het FOX Sports 1 tot en met 31 december 2020 toegankelijk te maken.

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Hoe zit het met de mensen die al betalen voor het gehele Foxsports-pakket? Krijgen die een kleine korting tot het einde van het jaar? Ik betaal namelijk wel mede voor FS 1. Dan zou de prijs evenredig aangepast moeten worden en dan per 1-1-2021 weer normale prijs.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
martwoutnl wrote:

Hoe zit het met de mensen die al betalen voor het gehele Foxsports-pakket? Krijgen die een kleine korting tot het einde van het jaar? Ik betaal namelijk wel mede voor FS 1. Dan zou de prijs evenredig aangepast moeten worden en dan per 1-1-2021 weer normale prijs.

Het korte antwoord is “nee”. Ik profiteer hier dus zelf ook niet van, als FoxSports-Compleet abonnee ;-). Je hebt natuurlijk wel de mogelijkheid het abonnement op te zeggen en enkel de gratis zender te kijken tot het eind van het jaar. 

Vergelijk het met de zender van de maand die we eerder bijvoorbeeld hadden. Als dat een zender uit het Movies en Series XL abonnement was, kregen klanten met dit pakket ook niet een kleine korting. Zo werkt het helaas niet. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Goed nieuws! We zaten natuurlijk allemaal in spanning, maar goed dat VFZiggo de rug recht heeft gehouden en niet aan een ‘bedrag per abonnee’-contract wilde waar KPN en co. wel voor zijn gegaan.

 

rowicom

Level 6
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

Zal die 'gratis' FS1 dan ook via de Ziggo Go app te zien zijn? Wel zo lekker als ik op mijn werk zit of zo...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
rowicom wrote:

Zal die 'gratis' FS1 dan ook via de Ziggo Go app te zien zijn? Wel zo lekker als ik op mijn werk zit of zo...

De Fox Sports zenders zijn zichtbaar in ZiggoGO (let op; vanaf het TV standard/TV Start abonnement) en in ZiggoGO zie je inderdaad wat er in je abonnement staat. Dus ook de gratis zender ja :-). 

Laat je je niet te veel afleiden van je werk? 😉 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De grap is Ziggo zal vast en zeker meer betalen dan met de vorige overeenkomst. Stellen dat er niet per klant een x bedrag wordt afgedragen klinkt leuk, maar is dit wel zo.

Het opstellen stellen is een leuk gebaar dat wel.ps @donnerd  ook bij KPN is FS1 open toch betaal je voor 6 kanalen. Met het extra pakket.

kloosta

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sander Ziggo wrote:

 

Zijn de abonnementskosten van FOX Sports ook veranderd?
Nee, de abonnementsprijzen van FOX Sports blijven onveranderd. 

Zenderpakket Prijs per maand
FOX Sports Eredivisie € 17,95
FOX Sports International € 12,95

Ziggo Sport Totaal & 

FOX Sports Eredivisie

€ 19,95

 

 

 

Ik denk dat Ziggo dit netjes gedaan heeft voor zowel de niet-voetballiefhebbers als de voetballiefhebbers. Wil je ieder weekend Ajax, PSV, Feijenoord en AZ zien dan veranderd er niets qua prijs. Ik had wel de stille hoop dat, mede omdat Ziggo alles afdraagt aan Fox, de prijs wat lager zou worden, laten we zeggen €14,95. Dat zou denk ik meer klanten hebben opgeleverd en Fox dus meer had kunnen harken. Dit zou ook strategisch slim zijn geweest t.o.v. KPN.

Ik heb zowel KPN als Ziggo gehad en ben echt blij weer terug bij Ziggo te zijn, want glasvezel van KPN klinkt leuk maar ik wens de overstappers veel succes met de klantenservice van KPN bij problemen.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

*Bericht verwijderd. Off-topic*

Hans aan zet

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
kloosta wrote:
Sander Ziggo wrote:

 

Zijn de abonnementskosten van FOX Sports ook veranderd?
Nee, de abonnementsprijzen van FOX Sports blijven onveranderd. 

Zenderpakket Prijs per maand
FOX Sports Eredivisie € 17,95
FOX Sports International € 12,95

Ziggo Sport Totaal & 

FOX Sports Eredivisie

€ 19,95

 

 

 

Ik denk dat Ziggo dit netjes gedaan heeft voor zowel de niet-voetballiefhebbers als de voetballiefhebbers. Wil je ieder weekend Ajax, PSV, Feijenoord en AZ zien dan veranderd er niets qua prijs. Ik had wel de stille hoop dat, mede omdat Ziggo alles afdraagt aan Fox, de prijs wat lager zou worden, laten we zeggen €14,95. Dat zou denk ik meer klanten hebben opgeleverd en Fox dus meer had kunnen harken. Dit zou ook strategisch slim zijn geweest t.o.v. KPN.

Ik heb zowel KPN als Ziggo gehad en ben echt blij weer terug bij Ziggo te zijn, want glasvezel van KPN klinkt leuk maar ik wens de overstappers veel succes met de klantenservice van KPN bij problemen.

 

Het had Ziggo idd gesierd als men die tariefsprijs van € 14,95 uit zowel concurrentie- als klanten oogpunt was gaan hanteren. ( Of als tijdelijke tegemoetkoming aan de bestaande FSE abonnees 😉 )Wellicht komen we ooit te weten wat de afspraken inhouden over die overeenkomst. Verder kun je met glasvezel natuurlijk meer keuzes maken qua provider als alleen KPN.

kloosta

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

*Bericht verwijderd. Off-topic*

 

Hans aan zet

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

*bericht verwijderd - offtopic*

Uitgelicht topic