Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2521Reacties
  • 261Oplossingen
  • 1439Likes

Verbind de Mediabox Next met een internetkabel

Krijg jij vaak foutcode CS2217 te zien in plaats van Replay TV? Of kun je de opnames niet afspelen en zie je alleen maar CS2517 op de Next verschijnen? Los dit eenvoudig op door de Mediabox Next met een internetkabel te verbinden. 

 

Wifi vs. bekabeld internet

Met wifi kan de verbinding constant en stabiel zijn. Daar zit wel een 'maar' aan. Omdat het signaal door de lucht gaat, krijgt het te maken met concurrentie. Denk aan het 4G netwerk, radiofrequenties, wifi van de buren of  je eigen apparatuur zoals een babyfoon of draadloze camera's. Hierdoor kan de verbinding haperen en veroorzaakt dit foutmeldingen op de box. 


Voor interactieve diensten zoals Replay TV, opnemen en Netflix heeft de Mediabox Next een stabiele internetverbinding nodig. Daarom kun je het beste de mediabox en het modem met een internetkabel verbinden. Dan ben je verzekerd van een stabiele verbinding.

 

Het internetmodem en de Mediabox Next in dezelfde kamer

Dit is verreweg de meest ideale situatie om de mediabox met een internetkabel te verbinden. Het enige wat je nodig hebt is een internetkabel. Heb je zelf géén goede internetkabel in huis? Neem dan een kijkje in de Ziggo Webshop. Zo weet je zeker dat de kabel voorzien is van het Ziggo Geschikt keurmerk.  

 

Lengte kabel Bedrag
2 meter € 5,25
5 meter € 5,50
10 meter € 7,50

 

Kabels wegwerken

Een kabel over de vloer vinden we vaak niet mooi maar het is ook erg onhandig. Maar met wat zelfklevende kabelgootjes van de bouwmarkt en  wat handigheid is dit zo weggewerkt. Heb je een beetje inspiratie nodig? Bekijk dan eens deze video

 

Staat het modem in een andere ruimte dan de Mediabox Next?

Als het modem in een andere ruimte staat zoals de meterkast, is de uitdaging wat groter om de Next met een internetkabel te verbinden. Vanuit de meterkast lopen er naar iedere ruimte leidingen. Via deze leidingen vinden de stroomkabels en coaxkabels hun weg door het hele huis. Op deze manier kan ook de internetkabel naar de mediabox getrokken worden.

 

Iedere thuissituatie is weer uniek. Dus wil jij advies op maat? Start dan eenvoudig je topic.

 

Internetkabel trekken

Heb je zelf nog nooit een kabel getrokken? Informeer dan eens bij je familie en vrienden, wie weet is de hulp dichterbij dan je denkt. Mocht je hier geen geluk mee hebben, informeer dan bij de elektricien bij jou in de buurt. Elektriciens zijn namelijk zeer bedreven in het trekken van kabels, net als de  Servicemonteur van Ziggo. Voor het trekken van kabels door de Servicemonteur betaal je het eerste half uur € 40,- en daarna € 15,- per kwartier. 

 

Als er géén loze leidingen beschikbaar zijn kun je overwegen om gaten te boren tussen de verschillende ruimtes. Heb je een huurwoning? Overleg dan eerst met de eigenaar.  

 

Let op: De Servicemonteur van Ziggo voert géén boorwerkzaamheden uit.

 

De alternatieven op een rij
Als er géén loze leidingen zijn en gaten boren geen optie is, zijn er gelukkig twee alternatieven: het Extra Internetpunt via stopcontact en de Smart Wifibooster.

 

  • Extra Internetpunt 
    De eerste optie is een Extra Internetpunt. Die steek je in het dichtstbijzijnde stopcontact van de mediabox en daarmee creëer je een soort extra mini modem. Vervolgens verbind je je mediabox met de kabel met het internetpunt. Je kunt ‘m 30 dagen gratis testen.
  • SmartWifi
    Naast het Extra Internetpunt, is een Smart Wifibooster ook een alternatief. Hiermee verbeter je je algemene wifinetwerk en verklein je de kans op foutcodes op de Mediabox Next.  

 

Wil jij vraag aan de Community voorleggen? Begin dan eenvoudig je eigen topic.

 

 

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo