Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Terugkijken op de Mediabox Next: doorspoelen tot de reclameblokken

We hebben goed nieuws voor de gebruikers van de functie Terugkijken: doorspoelen tot de reclameblokken op de commerciële zenders. Nu horen we je denken: ‘En de reclames zelf dan?’  Nee, de reclames zelf kun je niet doorspoelen. Een goed moment om de hapjes en drankjes aan te vullen.  

 

Op welke commerciële zenders kan ik Terugkijken doorspoelen?
We voegen deze nieuwe optie in stappen toe. Eerst zijn RTL8 en SBS9 aan de beurt. Zodra deze stap succesvol wordt bevonden gaan we door met de rest van zenders: RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ.

 

Vanaf wanneer kan ik de functie Terugkijken doorspoelen op de commerciële zenders?
De oplettende kijker heeft misschien al gezien dat je bij sommige uitzendingen van RTL8 en SBS9 kan doorspoelen tot de reclames. Dit wordt steeds verder uitgebreid in de programmering. De zenders RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ volgen in de nacht van 23 op 24 september. 

 

Hoe herken ik de reclameblokken?
De donkere blokken zoals in de afbeelding aangegeven zijn de reclameblokken. De zender geeft aan ons door wanneer de reclameblokken gepland staan. 

 

Doorspoelen met de functie Terugkijken

 

59 Reacties
DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Fijn dat deze optie er nu is. Wil je helemaal geen last hebben van reclames, neem gewoon alles op. De blokken zijn dan wel door te spoelen en heb je nog meer profijt van deze nieuwe functie?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het is al een mooie verbetering.

Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

Wat mij wel opvalt dat als ik op volle snelheid in het laatste reclameblok doorspoel en dan op start duw het programma stopt en moet ik weer vanaf het begin kijken.

Spoel ik bij het laatste reclame blok op snelheid 2 dan kan ik gewoon verder kijken

Dat gebeurd bij alle opgenomen programma's

Deze discussie is er al eens geweest maar nog steeds niet opgelost

DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Wat mij opviel is dat op SBS6 de balk niet overeenkomt met je beeld. Het "reclameblok" op de balk begint later als op tv. Gevolg is dat als je niet oplet en gewoon het blok op de balk doorspoelt, je al een paar minuten in het programma zit.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DirkZutphen - Het is soms mogelijk dat het bij een programma net niet helemaal overeen komt. Gebeurt het structureel bij SBS6?

DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Bij mij wel inderdaad

Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

Ik heb nu versie 4.26 en nog heb nog steeds dat je bij het het laatste reklameblok met snelheid 4 >>>> doorspoelt het programma weer naar het begin springt.

mhammie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik laat het even op me inwerken … Of ik wil doorspoelen tot de volgende reclame? Right ... Nee natuurlijk niet. Ik wil echt de reclame doorspoelen ...

Urban

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zou het niet veel handiger zijn als

je een opname start dat de reclame blokken er gewoon automatisch uitgehaald worden of een knop waarmee je in 1 keer een reclame blok kunt overslaan..

Ivo4u2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeeel vroeger we praten over de nadagen  van VHS zat er een optie op mijn video dat die inderdaad de reclameblokken oversloeg. 
Als ze doorspoelen van opnames in de reclameblokken onmogelijk maken (kan je op wachten veel replay doet dat namelijk al) zou dat voor mij een goede reden zijn om over te stappen op een andere provider . Alternatief meest basale abonnement met een paar pay per view (netflix, Amazon) abonnementen. Waarschijnlijk bijna net zo duur maar even gebruiksvriendelijker. 
of tip ziggo tegen de tijd dat het technisch kan 10 euro meer per maand en geen reclameblokken, gewoon vooruitspoelen...

hbergsma

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik snap het nut van deze functie niet. Als ik naar een tv programma kijk waarom zou ik dan het programma willen doorspoelen naar de reclame??

volkomen nutteloze toevoeging.

Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
DirkZutphen wrote:

Fijn dat deze optie er nu is. Wil je helemaal geen last hebben van reclames, neem gewoon alles op. De blokken zijn dan wel door te spoelen en heb je nog meer profijt van deze nieuwe functie

Inderdaad, door tijdens de uitzending het programma op te nemen en vanuit "bewaard” vanaf het begin af te spelen kun je alles doorspoelen (tot het uiteraard live is).

J.A.M. Aelmans

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hallo team, telkens als ik een mail krijg van Ziggo dan lees ik deze, echter wat mij opvalt is dat het altijd gaat over nieuwe producten. Ik ben laatst gebeld geworden door een medewerkster van klantenservice met de vraag of ik tevreden was van alle producten en wat zij nog voor mij kon betekenen. Ik heb toen vrij snel van haar een extra WiFi Booster mogen ontvangen ivm slecht bereik op zolder. Daarnaast heb ik haar verteld dat ik niet geheel tevreden was over het opnemen van programma’s op mijn horizon media box. Zij wist mij te vertellen dat in augustus een nieuwe uitrol zou gaan plaatsvinden in mijn regio waarbij de ventilator zou worden stopgezet en de harde schijf geblokkeerd wordt waardoor alleen nog opnames kunnen worden opgeslagen op de cloud. M.a.w. Ik hoor en zie niets van deze berichtgeving en ben benieuwd wanneer deze gebruikers tegemoet worden gekomen. Een andere nieuwe box was niet voorradig momenteel?!

onnob

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het niet kunnen doorspoelen van reclame bij Replay TV is de reden dat ik die functionaliteit helemaal niet gebruik, dus voor mij maakt dit niet uit.

Chrisso

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hbergsma wrote:

Ik snap het nut van deze functie niet. Als ik naar een tv programma kijk waarom zou ik dan het programma willen doorspoelen naar de reclame??

volkomen nutteloze toevoeging.

Ik vind het wel handig. Bij een actualiteitenprogramma bijvoorbeeld. Ik hoef echt niet elk onderwerp van begin tot eind te zien. Neem nou Jinek. Ik spoel graag even door als Ali B of Andre Hazes iets over hun leven komen vertellen, zodat ik weer kan aanhaken bij écht belangrijke onderwerpen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Super, zeer blij van. 

 

 

10US Dekker

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
mhammie wrote:

Ik laat het even op me inwerken … Of ik wil doorspoelen tot de volgende reclame? Right ... Nee natuurlijk niet. Ik wil echt de reclame doorspoelen ...

hbergsma wrote:

Ik snap het nut van deze functie niet. Als ik naar een tv programma kijk waarom zou ik dan het programma willen doorspoelen naar de reclame??

volkomen nutteloze toevoeging.

Het gebeurt mij nogal eens dat als ik een film of serie halverwege stop, deze dan de volgende keer als ik verder wil kijken niet verder wil gaan bij waar ik gebleven was en alleen de optie heeft om helemaal opnieuw te beginnen. Dan ben ik er snel klaar mee en kijk hem niet af.

Of wat mij ook nog wel eens gebeurt is dat ik in de uitloop van een serie in een speelfilm terecht kom en niet door heb dat ik replay dan eigenlijk opnieuw voor die film aan moet zetten. Gevolg dat replay er dan na een tijd (soms tot wel een uur) uiteraard mee stopt en ik de film weer opnieuw kan beginnen.

In beide gevallen moest ik tot nu toe dus helemaal opnieuw met kijken beginnen zonder door te kunnen spoelen. Nu kan ik tenminste het deel van het programma wat ik al gezien heb doorspoelen en hoef alleen de reclame tussendoor maar uit te zitten. Dit scheelt me veel tijd en frustratie.

Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Volgens mij is het doel van digitale tv alleen maar om te voorkomen dat je de reclames kunt doorspoelen. Er wordt steeds gesproken over oneindige mogelijkheden nu er bandbreedte vrijkomt, maar ik merk daar helemaal niks van.

Ik betreur nog steeds het verlies van m'n analoge signaal.

(3 harddiskrecorders die zo bij het vuil konden).

stefdrop

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Gewoon alles kunnen doorspoelen inclusief reclame dat is pas een verbetering. Dit lijkt werkelijk nergens op. Ik zapp constant als ik die irritante reclameblokken weer krijg. We betalen al belasting om te mogen kijken en we betalen het abonnement. Dus opzouten met die reclameblokken. Het achterlijke is dat je ook constant naar herhalingen zit te kijken bij die commerciëlen. Dus dat geld hebben ze er allang uit. Als Ziggo alleen snel internet gaat aanbieden zal ik gelijk het abonnement omwisselen. Televisie kijken wordt er niet beter op met de jaren. Is ook achterhaald.

Dj-vince

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry maar ik vind het zo en zo belachelijk dat je verplicht wordt om reclames te kijken. Bij live tv begrijp ik het maar bij replay? ik betaal toch voor die dienst dus mag je verwachten reclame vrij te zijn. Denk dat zelfs dat 80% van de kijkers tijdens de reclames naar toilet gaat, ff roken of ff snel iets anders gaat doen. Dus het is zo en zo nutteloos die reclames.

jac1324

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sander Ziggo wrote:

We hebben goed nieuws voor de gebruikers van Replay TV: doorspoelen tot de reclameblokken op de commerciële zenders. Nu horen we je denken: ‘En de reclames zelf dan?’  Nee, de reclames zelf kun je niet doorspoelen. Een goed moment om de hapjes en drankjes aan te vullen.  

 

Op welke commerciële zenders kan ik Replay TV doorspoelen?
We voegen deze nieuwe optie in stappen toe. Eerst zijn RTL8 en SBS9 aan de beurt. Zodra deze stap succesvol wordt bevonden gaan we door met de rest van zenders: RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ.

 

Vanaf wanneer kan ik Replay TV doorspoelen op de commerciële zenders?
De oplettende kijker heeft misschien al gezien dat je bij sommige uitzendingen van RTL8 en SBS9 kan doorspoelen tot de reclames. Dit wordt steeds verder uitgebreid in de programmering. De zenders RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ volgen in de nacht van 23 op 24 september. 

 

Hoe herken ik de reclameblokken?
De donkere blokken zoals in de afbeelding aangegeven zijn de reclameblokken. De zender geeft aan ons door wanneer de reclameblokken gepland staan. 

 

Doorspoelen met Replay TV

 

Ik snap dit niet. Waarom zou men door willen spoelen t o t  de reclameblokken? Zoveel mensen storen zich aan de reclame dat ze juist zouden willen doorspoelen tot aan de hervatting van de uitzending nà de reclame. En dus de reclameblokken overslaan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Dj-vince wrote:

Sorry maar ik vind het zo en zo belachelijk dat je verplicht wordt om reclames te kijken. Bij live tv begrijp ik het maar bij replay ik betaal toch voor die dienst dus mag je verwachten reclame vrij te zijn. Denk dat zelfs dat 80% van de kijkers tijdens de reclames naar toilet gaat, ff roken of ff snel iets anders gaat doen. Dus het is zo en zo nutteloos die reclames.

Dat is het juist de Replay optie betaald zichzelf door de verplichte reclameblokken. Het heeft allemaal met licenties dus geld te maken. Ziggo kan en mag niks meer zonder toestemming van hun leveranciers Talpa, RTL, NPO etc.

Neem je Compleet of Max af dan zou het belachelijk zijn als je bij een opname niet de reclame kan en mag doorspoelen dan betaal je juist wel extra voor die mogelijkheid.

Remun.J

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

“Nee, de reclames zelf kun je niet doorspoelen. Een goed moment om de hapjes en drankjes aan te vullen.”

Ziggo wil zeker de zorgkosten opjagen door de samenleving nog meer obees te maken. ?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het nut is: het kunnen doorspoelen, later, van commerciele replay uitzendingen. (Nu kan dat nog niet op de Next. Wel op de MBXL). Niet het overslaan van de reklame. daar gaat het niet om. Maar om het programma door te spoelen moet je wel weten waar de reklame zit natuurlijk.

Waarom je dit wilt is vanwege de vraag om niet het hele programma met reklame te hoeven kijken als je alleen het laatste stukje via replay wilt zien. Om de reklame kun je niet heen maar het is niet nodig om het programma zelf ook nog eens te kijken. Daar zijn de omroepen het blijkbaar mee eens anders had dit ook niet gemogen.

Voorbeeld is Jinek. Dat is op RTL4. Bij RTL4 mag je niet doorspoelen. Straks kun je dat hele programma doorspoelen omdat er zogenaamd geen reklame inzit. Je kunt dus “even” het laatste stukje kijken zonder alles ervoor nog een keer te zien.

Bijkomend voordeel is dat je ook bij opnames de reklame ziet en je snel kunt doorspoelen tot na de reklame. een functie als “skip reklame” is erg denkbeeldig maar ik denk dat de omroepen dan erg moeilijk gaan doen.

Ik ben er in ieder geval blij mee. Als de preview en reklame balkjes tenminste kloppen. En dat gaat nu nogal eens mis. Vandaar dat de integratie in stukjes gaat.

Je hoeft het niet te gebruiken, dat is het mooie hieraan.

 

lgvdbroek

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Voor hen die moeite hebben met het “doorspoelen”:

Als er een reclameblok aankomt (alleen bij opnames uiteraard), pak je afstandsbediening, druk op de microfoon en roep: “Spoel 7 minuten door” of “Skip 7 minuten” de NEXT spoelt dan niet, maar springt in één stap 7 minuten verder. Blijkt dat te weinig ? 
Spring dan, net als ik 8 minuten verder en spoel dan (soms maar 10 seconde terug.

Alleen zitten er wat nutteloze “opdrachten” tussen.
De spraakopdracht “even naar de WC” duurt langer dan gewoon op de pauzeknop te drukken.
De spraakopdracht “Ga naar de TV gids” slaat ook nergens op want daar is standaard een knop voor op de afstandsbediening.
Ik gebruik ook regelmatig de spraakopdracht “Opnames”
Je springt dan gelijk naar het “Bewaard” menu.

Zit je TV te kijken?  en er wordt een aankondiging gedaan voor een aankomende film ?
Ga dan niet naar de TV gids, en opzoeken, maar;

Pak de afstandsbediening, noem de naam van de film, de NEXT selecteert de film, druk op de opnameknop op de afstandsbediening, KLAAR.

Heb je een favoriete acteur/actrice ?
Pak de afstandsbediening, roep: “Jason Statham” en je krijgt een lijst met alle films waar de betreffende acteur/actrice in speelt.

Die spraakoptie is "SUPER” 

Oh ja, roep niets tegen je afstandsbediening als je waffel vol zit met chips, want dan snapt ze het niet helemaal. ?

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic