Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Safe Online - Veilig internet

 

De mogelijkheden op het internet zijn tegenwoordig eindeloos, maar er liggen ook gevaren op de loer. Je kunt na één ondoordachte muisklik ineens niets meer met je computer of smartphone, omdat deze gegijzeld is door 'ransomware'. Of je bankrekening loopt gevaar nadat je op een e-mailtje, zogenaamd afkomstig van je bank, hebt gereageerd om je account te bevestigen. Daarom bestaan er beveiligingsprogramma’s die je helpen bij het voorkomen van deze rampscenario's.

 

Ziggo Safe Online

Met Ziggo Safe Online beveilig jij je apparatuur. Bij elk Ziggo internetabonnement krijg je al een Safe Online licentie waarmee je één apparaat kunt beveiligen. Dit is uit te breiden als je het graag op meer apparaten wilt gebruiken. Met Safe Online krijg je:

  • Veilig browsen
  • Veilig internetbankieren
  • Bescherming bij verlies
  • Antivirus
  • Ouderlijk toezicht
  • Automatische updates


Welke Safe Online pakketten zijn er?

Safe Online (gratis bij je internet abonnement) - 1 licentie
Safe Online L (€3,95 p.m.) - 5 licenties
Safe Online XL (€6,95 p.m.) - 20 licenties
- Gratis bij combinatie van je Vodafone & Ziggo abonnement

 


De meest gestelde vragen


Hoe kan ik mijn Safe Online licenties/apparaten beheren?

Log hiervoor in op Mijn Ziggo, onder Producten - Internet vind je Safe Online met de knop ‘Beveiliging instellen’ en daarna ‘Safe Online instellen’.

Kom je via Mijn Ziggo niet op de juiste pagina? Vaak komt dat doordat de browser geen pop-up's toestaat. Omzeil dit door éérst in te loggen op Mijn Ziggo en daarna op deze link: https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa te klikken.


Hoe verwijder ik Safe Online?

Voor Windows en MacOS heeft F-Secure support tools gemaakt waarmee je de software snel en definitief kunt verwijderen.

In Android en iOS kun je de app alleen verwijderen vanuit het menu in de app onder het kopje ‘Instellingen’. Als de app is ingesteld onder ouderlijk toezicht dien je eerst in te loggen met het Mijn Ziggo account, daarna kun je als hoofdgebruiker de app verwijderen.


Waarom markeert Safe Online een bestand ten onrechte als gevaarlijk?

Antivirus programma's hebben constant te maken met nieuwe bestanden die ze nog nooit hebben gescand, denk bijvoorbeeld aan een nieuwe Windows update. Soms worden die bestanden ten onrechte als virus/malware herkend. Als je vermoedt dat je met een false positive te maken hebt ga je naar de website van F-Secure en volg de instructies.


Wat zijn de systeemeisen voor Safe Online?

- Windows: Windows 10, 8.1, 8, 7 (Service Pack 1)
- Mac: OSX-versies Mojave, High Sierra en Sierra
- Smartphones en tablets: Android 5.0 of later; iOS 10.0 of later voor iPhone en iPad
- Safe Online is niet te gebruiken op mobiele apparaten met WindowsPhone.


Wat zijn alternatieve beveiligingsprogramma's?

Op www.av-test.org worden een aantal van deze pakketten met elkaar vergeleken. Safe Online staat hier ook tussen als 'F-Secure', dit is het bedrijf wat Safe Online voor ons maakt en update: Windows / Mac OS / Android
Let op: gebruik maar 1 van deze antivirus programma's tegelijk! Anders heb je kans dat ze elkaar in de weg gaan zitten en tegenwerken.


Ervaar jij problemen met Safe Online? Meld het ons!

Laat het ons altijd weten. Maak je eigen topic en leg uit wat er aan de hand is. de Community helpt je verder.

We zien wel eens dat onze klanten met hun klachten over Safe Online bij F-Secure aankloppen. Maar F-Secure kan jou, als gebruiker van Ziggo Safe Online, niet helpen bij installatieproblemen, vastlopende software, etc. Meldt deze problemen bij Ziggo.
Uitzondering: False positives


Meer informatie

Op ziggo.nl vind je een schat van informatie met alles over veiligheid, veilig internetten, de internetrisico’s en veilig mailen.  Mocht je nog niet zo bekend zijn met alle termen, maak je geen zorgen en klik op je gemak even rond. Alles wordt in begrijpelijke taal uitgelegd.

Meer pagina's op ziggo.nl over veilig internetten:

Ziggo Safe Online - De bestelpagina
Wat is Safe Online - Informatie en veelgestelde vragen
Safe Online installeren - Een stap-voor-stap installatiehandleiding
Safe Online verwijderen - Een stap-voor-stap verwijder handleiding
Veiligheid - Digitale veiligheid
Veilig internetten - Tips & trucs om veilig te internetten
Internetrisico’s - Het online boeven-abc
Veilig mailen - Tips & trucs bij e-mailen
Phishing - Gevaarlijke e-mail herkennen en melden
De Quiz - Weet jij het www veilig te doorkruisen?
Wat doet Ziggo - De maatregelen die wij nemen

2 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic