Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Prime Video vanaf nu beschikbaar op de Mediabox Next

Vanaf vandaag heb jij eenvoudig toegang tot Prime Video via de Mediabox Next op kanaal 153.  Maar in het menu onder 'Apps' is deze natuurlijk ook te vinden.

 

Prime Video Inlog.jpg

Heb jij al een Prime-Video-account? Open dan eenvoudig de app. Heb je nog  géén account? Misschien is de gratis proefperiode van 30 dagen dan iets voor jou.

 

< Lees alles over Prime Video >

 

Wat is Prime Video precies?

Prime Video is de streaming videodienst van Amazon en is vergelijkbaar met Netflix, Disney+ en Videoland. Prime Video biedt een mix aan van populaire films, tv-series en tv-zenders .  Naast je abonnement waar al heel veel films & series  zonder extra abonnementskosten worden aangeboden, kun je ook nieuwe films kopen of huren .

 

 

Wat kost Prime Video?
Een abonnement bij Prime Video kost € 2,99 per maand maar je kan het de eerste 30 dagen gratis proberen. Zo krijg je toegang tot vele films zoals Rocketman, The Joker en Coming 2 America mét natuurlijk Eddie Murphy in de hoofdrol. Ook zijn er vele series te bewonderen zoals Homecoming met in de hoofdrol Julia Roberts en The Marvelous Mrs. Maisel die een 8,7 scoort op IMDB.  

 

Kortom, er is genoeg te ontdekken op primevideo.com

 

< Ik wil Amazone Prime >

135 Reacties
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Yes, heel fijn, zat er al op te wachten 😊

Overigens krijg je bij het afnemen van Amazon Prime a €2,99 p/m natuurlijk veel méér dan "alleen video's"!

 

hans1952

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Is het ook mogelijk om de Disney+ app op de next te krijgen 

 

Gember26

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, ik ben er blij mee, want ik moest telkens via de telefoon-afstandsbediening terug naar smart-tv om daar alles in te stellen. en € 2.99 per maand is niks.  Er zijn ook wel leuke films te vinden. Er kunnen ook spellen gespeeld worden. Mooie uitbreiding. 

Leoni1983

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heel blij mee! Eindelijk ;-)...en ja, ook ik wacht op Disney+, pas dan kan de apple-tv uit de woonkamer. Maar ik word zeker vrolijk van deze stap met prime!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Tof dat jullie enthousiast zijn! Wij uiteraard ook 😄 En een hele goede aanvulling, @AlexHelpt!

 

@hans1952 en @Leoni1983 - Goede vraag! De wens van Disney+ is ons uiteraard bekend, maar er is verder geen nieuwe concrete informatie over.

 

@Gember26 - Leuk om te horen! Nog aanraders die op Prime staan en iedereen gezien moet hebben 🙂 ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik houd het bij de app op mijn Smart TV, ongetwijfeld voor diverse klanten een  welkome aanvulling. De € 2,99 klopt enkel als je het via Amazon.nl afsluit via de Duitse Amazon is het al € 6,99.

 

De tegenhanger van alle superhelden series The Boys is wel leuk. Verder is het uiteraard maar net welk genre iemand leuk vind, ik merk zelf dat ik momenteel meer naar Prime Video kijk dan Netflix. 

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

bohemian rhapsody vond ik top @Alex 

 

nog 5 dagen included .

daarna wordt het te huur of te koop.

 

inderdaad disney plus zou het kompleet maken er zijn altijd wensen 

Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Zoals Netflix kanaal 150 en Videoland 151 heeft Amazon Prime los vd app ook nog een apart kanaal?. Kan het tot dusver nergens op de Next vinden.

Ryansandra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank jullie wel,  nu nog disney plus en streamingsdiensten.  

Danman1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik sluit mij aan bij Ha-ns...

Ik zou hem graag als kanaal bij mijn favorieten toevoegen...

Gember26

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Ziggo@Alex Z: Als antwoord op je vraag, vindt ik vooral voor de kinderen de film van Asterix een aanrader, Die is nog nergens uitgezonden.  Daarnaast hebben we de film 7500  gezien, dit was een (vinden wij) spannende en heftige film. Enig probleem wat we eerst hadden, was dat de ondertiteling niet voor elkaar krijgen. Daar hebben we dankzij een trucje van iemand de oplossing voor gevonden. Tijdens start v.d. film op pauze drukken, dan krijg je onder in beeld fragmenten en daarboven staat taal. Daar kun je aangeven wat en welke taal je wil.  Misschien dat iemand daar tegen aan loopt. Suc6

 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@Ha-ns  & @Danman1,

 

Deze wens is Ziggo ook zeker niet ontgaan en we doen ons best om vanaf medio april  Prime Video op kanaal 153 beschikbaar te stellen (Mediabox Next). Nog heel even geduld dus!

 

 

Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@Sander  Bedankt voor je snelle terugkoppeling 😁 hier worden we vrolijk van. Leuk om te horen dat Ziggo ook naar de wensen van klanten luistert en of dit idd haalbaar is.

 

Danman1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed in te horen....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hey @Sander  leuk bericht weer een kanaal erbij Joepie de ...

 

 

Vraag overbodig ik zie dat de bedoeling is dat kanaal 153 erbij gaat komen.

 Thnx @Sander   😉

Arno Remedy

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Prime alleen op de Next en niet op XL ....???

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is wel een goede vraag, waarom wordt de Mediabox XL met vernieuwde software niet genoemd?

 

Het voordeel van Prime op de Next is de 4K UHD ondersteuning, vooral van het eigen materiaal. 

The Great Escapists is wel leuk voor de Mythbuster liefhebbers.

https://g.co/kgs/VGcNbu

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Arno Remedy @RoWi. Goede vraag! Helaas is er over de Amazon Prime app voor de Ziggo Mediabox XL (nieuwe software) nog niets bekend. 

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

AUB Paul Z, ga je best doen om ook Disney+ op de next te krijgen,is een geweldige aanbieder met veel kwaliteit in films en series en alles in HD of zelfs ultra HD en geluid in dolby 5.1 of nog beter en dat voor een redelijke prijs.

 

Arno Remedy

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb deze aansluiting al jaren. Probleem sinds 2 weken.

Signaalsterkte/kwaliteit uitmuntend.

Alles is bekabeld.

Geen thuisnetwerk.

Thx voor de belangstelling.

 

RedBullRody

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi, ben lid geworden van Prime Video. Wat me opvalt is dat ik geen enkele film met Dolby Atmos ben tegengekomen nog.

Klopt dit?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RedBullRody 

Ik weet dat het vorig jaar tijdelijk was uitgezet. Uiteraard hebben enkel recentere titels Dolby Atmos. Zover ik weet ondersteund de Next dit niet. 

Hier een lijstje 

https://www.highdefdigest.com/news/show/everything-on-amazon-prime-video-in-hdr10-dolby-vision-andor...

 

RedBullRody

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die had ik gevonden RoWi...

 

Maar als ik die start, zie ik in de Sonos app geen Dolby Atmos weergave..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan kloppen, dat ligt aan de Next, of meer exact de Ziggo firmware en de gebruikte chip.

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Dolby Atmos is nog maar zeer beperkt beschikbaar in films en series.

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic